Aihe: Sävellyskilpailu 10
1 2
NHR
04.07.2007 12:41:58 (muokattu 04.07.2007 22:47:29)

Tällä kertaa aiheena olis sitten häät. Säveltäkää biisi morsiusparille, ei tartte olla valssi. Ja mitäs sanositte, jos pitkästä aikaa ottettais toi kolmossääntökin mukaan? Ettei ihan sovitusskabaksi mee. Muuten on kädet mun puolesta aika vapaat.

Aikaa vois olla ainaki semmonen reilu pari viikkoo osallistua, sanotaan vaikka su 22.7. asti.

Mitäs mä vielä mahdoin unohtaa?

SÄÄNNÖT
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

KILPAILU:
1. Kaikki saavat osallistua.
2. Kun osallistut, sävellä kappale annetusta aiheesta; laita sävellyksesi nettiin mp3-muodossa ja lähetä linkki tähän threadiin. Nimeä tiedosto siten että Mnet-tunnuksesi on siinä selvästi havaittavissa.
3. Oletusarvoisesti sävellys saa sisältää (korkeintaan) kaksi vapaavalintaista ja vapaasti käytettävää soitinta. Sävellyksen pituutta ei ole rajattu.
4. Kilpailun aloittaja voi halutessaan muuttaa kohdan 3 reunaehtoja, esim. sävellyksen pituus, soittimien määrä + tyyppi, musiikkityyli jne.
5. Kilpailu on voimassa noin 1-2 viikkoa. Kilpailun aloittaja päättää ajankohdat niinkuin parhaaksi näkee.

ÄÄNESTYS:
6. Kuka tahansa voi äänestää kerran per kisa. (Vaatii kirjautumisen)
7. Äänestyksessä jaetaan pisteitä kolmelle parhaalle: paras = 3p, toinen = 2p, kolmas = 1p.
8. Äänestys on voimassa noin viikon. Kilpailun aloittaja päättää ajankohdat niinkuin parhaaksi näkee.
9. Itseään ei saa äänestää.
10. Osallistuminen kilpailuun velvoittaa myös äänestämään.

VOITTAJALLE:
11. Kilpailun voittaja valitsee seuraavan aiheen ja vie seuraavan kisan läpi. (Kisan aloitusthread, äänestysthread, pisteiden lasku, voittajan ilmoittaminen jne.)
12. Jos sama kilpailija voittaa 2 kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa vetää seuraavan kisan.
13. Nämä säännöt pitää olla näkyvissä kilpailun aloitusthreadissa. Sääntöjä voidaan tarpeen vaatiessa muokata.
Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies
Ris
04.07.2007 16:54:20 (muokattu 04.07.2007 23:23:43)
Teräskieli
04.07.2007 22:08:37
Vähän kyllä pyllystä, ettei laulua lasketa instrumentiksi...Laulua käyttävät saa kolme erilaista soundia. Ja muutenkin laulut on ainakin jos on kunnon lyriikat vähän pyllystä kun hyvät sanat voi parantaa mielikuvaa kappaleesta joillain henkilöillä.
JPQ
04.07.2007 22:47:54

Vähän kyllä pyllystä, ettei laulua lasketa instrumentiksi...Laulua käyttävät saa kolme erilaista soundia. Ja muutenkin laulut on ainakin jos on kunnon lyriikat vähän pyllystä kun hyvät sanat voi parantaa mielikuvaa kappaleesta joillain henkilöillä.

Sanotaan että olen samaa mieltä laulusta mä en sais biisi ideoihini laulua vaikka tahtoisin ja sitä paitsi kuulemma laulu monipuolisin instrumentti vieläpä tosin se on kukkua se. Tosin jos laulu laajentaan tosi kokeilevaan se laajenee paljon.
NHR
04.07.2007 22:51:23

Vähän kyllä pyllystä, ettei laulua lasketa instrumentiksi...

Joojoo, no lasketaan se sit! En usko, että kovin montaa laulettua teosta kuitenkaan tulee tälläkään kertaa...

Ja Ris, muutappas toi vielä mp3-muotoon jotenki, mulla nimittäin ainaki kone tilttaa välittömästi noitten miditiedostejen kans, eli en pysty tota kuunteleen. Muutenki vois koittaa tosta mp3:sta tehdä ainoon hyväksyttävän formaatin näissä kisoissa. Vai kuinka?
Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies
jannu79
04.07.2007 22:52:25

Mun mielestä hyvät säännöt. Kukaan ei kuitenkaan uskalla laulaa, niin hyvä antaa pieni porkkana jos joku vaikka rohkaistus.
Ris
04.07.2007 23:23:05
Urmas Potkuri
06.07.2007 12:24:02

Hiukan täsmennystä kaipaisin tuosta kolmannesta säännöstä.
Eli puhutaanko nyt instrumenteista vai instrumentti raidoista?
Esim. Kaksi kitararaitaa + bassoraita. Onko tämä hyväksyttävää, vai pudotanko vaikkapa bassoraidan pois?
Näistä kun saattaa olla erilaisia tulkintoja.
Kiitokset etukäteen täsmennyksestä ja anteeksi pilkunviilaus.
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
Sävis
06.07.2007 13:52:46
Hiukan täsmennystä kaipaisin tuosta kolmannesta säännöstä.
Eli puhutaanko nyt instrumenteista vai instrumentti raidoista?
Esim. Kaksi kitararaitaa + bassoraita. Onko tämä hyväksyttävää, vai pudotanko vaikkapa bassoraidan pois?
Näistä kun saattaa olla erilaisia tulkintoja.
Kiitokset etukäteen täsmennyksestä ja anteeksi pilkunviilaus.

Mä ainakin ajattelen ton niin, että yksi soitin = yksi soittaja.
Säviksen pimeä puoli
NHR
06.07.2007 13:55:40

Näin minäki oon ton ymmärtäny.
Urmas Potkuri
06.07.2007 14:51:55

Ok! Kiitoksia. Sitten se onkin valmis tähän tarkoitukseen. :)
Urmas Potkuri
06.07.2007 15:45:31

http://koti.mbnet.fi/katuru/Temp/S_Skaba10_arkkikansleri.mp3

Tuskin kukaan voi olla vähemmän hääihminen kuin minä, mutta pisteetään nyt tollasta
nyyhkyä. Voi käyttää sitten erotessa samaa. ;P
Kaksi kitararaitaa. Soundit on mitä on ja soittokin ontuu, mutta eipä ehtinyt useampaa ottoa nyt tehdä.
Johann Onn
06.07.2007 17:45:19 (muokattu 06.07.2007 17:55:05)
"Epäonnistunut kitarasoolo -> se paras osa irti siitä -> midiksi -> se on siinä. Tai siis tässä."

http://d2.mikseri.net/m/1ed/3000613 … ohann_Onn_-_Savellyskilpailu-10.mp3

Tässä mennään siitä kohtaa, jossa aitaa ei ole ollenkaan eli kirkkouruilla.
jannu79
07.07.2007 17:14:26

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=282651&type=dl

Kerranki vapaa vkoloppupäivä niin oli aikaa osallistua skabaan.
Soittimina biisissä akustinen kitara ja tinapilli.
filtteri
08.07.2007 16:09:26

eli jouset lasketaan yhdeksi soittimeksi, mikäli käytetään syntetisaattoria?
JPQ
09.07.2007 01:43:24

eli jouset lasketaan yhdeksi soittimeksi, mikäli käytetään syntetisaattoria?

no synajouset on yksittäinen soundi minusta ainakin.
jonnevaltonen
09.07.2007 15:44:08

Ystävälleni tein tällaisen tässä jokusen aikaa sitten. Alunperin jousikvartetille, mutta yhdistin tylysti kvartetin (syntikka)uruiksi sen kummempia sovittelematta. Harmonia ja melodiat tulenevat kuitenkin esille tarpeeksi hyvin, jotta jonkinlaisen kuvan saan. Yritin tehdä aika klassisen oloisen jossa jotain vekkulia.

http://www.valtone.com/pub/H%e4%e4marssi%20no2.mp3
"I once played poker with tarot cards. I got a full house and four people died." - Steve Pride "Make the best recordings that you can...." - Bruce Swedien
filtteri
11.07.2007 17:13:34

-- NHR siirsi kisan vetovastuun minulle kiireidensä takia. --
NHR
11.07.2007 19:36:48

-- NHR siirsi kisan vetovastuun minulle kiireidensä takia. --

Vahvistan tämän. Tai kiireitä ja kiireitä, mut netin ulottuvilta oon kuiteski loppukuun pois. Katotaan jos kerkeis ees äänestään, osallistuminen jää nyt kyl väliin. :(
mitsuhirato
13.07.2007 22:42:17

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)