Aihe: II-V-I -sivustoja?
1
piiska2
21.11.2007 12:12:43
Tietääkö kukaan mistä kirjasta tai sivustosta löytyisi erilaisia ehdotuksia II-V-I -sointukiertoon? Siis hajoituksia pianistin käyttöön nuottiesimerkein.

Levine mulla on sekä Keyboard lehdistä napattuja esimerkkejä.
Mahataiskohan olla jotain "kakkos-vitos" ensyklopediaa olemassa? ;)

P.S. Muutkin sivustot ja kirjat, joissa opastetaan hyviin sointuhajoituksiin otetaan vastaan.
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
baron
21.11.2007 12:28:06 (muokattu 21.11.2007 12:28:37)

Tietääkö kukaan mistä kirjasta tai sivustosta löytyisi erilaisia ehdotuksia II-V-I -sointukiertoon? Siis hajoituksia pianistin käyttöön nuottiesimerkein.

P.S. Muutkin sivustot ja kirjat, joissa opastetaan hyviin sointuhajoituksiin otetaan vastaan.

Jossain Aebersoldissa on ainakin 31 erilaista, joissa käytetään erilaisia asteikkoja.
Mulla on siitä vain tuhruinen kopio eli en tiedä tarkkaa alkuperäislähdettä. Mutta ne on vain melodiakadensseja C-duurissa, tietysti haastavaa transponoida ne lennossa vaikka Gb-duuriin (mun open mulle antama tehtävä). Niissä ei ole sointuvoicingeja.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
Mesa/Boogie
22.11.2007 10:56:34

David Baker - How To Play Bebop vol. 1-3. Noista löytyy kakkosvitosia ensihätään. Sit noista kirjoista (muistaakseni vol. 1) löytyy suht laaja säännöstö koskien bebop-skaalan käyttöä (perustuu kirjoittajan omiin havaintoihin jazzmusasta). Näitä joudut tosin hakemaan kirjakaupan puolelta.
Ondine
29.11.2007 09:18:35
Sellanen pianisti kun Luke Gillespie on tehnyt Aebersoldin sarjaan II-V-I -vihon. Käy Aebersoldin sivuilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)