adelina_ 17.11.2007 16:25:50 | |
---|
Moi! Mulla on kasa webkameralla äänitettyjä biisejä, mutta en jaksaisi millään alkaa käsin kirjoittelemaan niitä nuoteiksi.. miten te hoidatte nuotintamisen? |
moscowian 17.11.2007 16:33:15 | |
---|
Moi! Mulla on kasa webkameralla äänitettyjä biisejä, mutta en jaksaisi millään alkaa käsin kirjoittelemaan niitä nuoteiksi.. miten te hoidatte nuotintamisen? "Tietokoneavusteista nuotinkirjoitusta". Käsipelillä tulee joskus kirjoiteltua kun ei jaksa yöaikaan koneen ääressä istuskella. Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
Valtz0r 18.11.2007 12:00:18 (muokattu 19.11.2007 20:25:11) | |
---|
Onhan tietsikalle vaikka mitä nuotinnusohjelmia :o edit: hei mullaki guitar proo :P |
aoi 18.11.2007 19:20:58 (muokattu 18.11.2007 19:21:50) | |
---|
|
risto 19.11.2007 23:35:14 (muokattu 19.11.2007 23:39:06) | |
---|
Kyllä, kirjoitan käsin, mutta nuotinnusohjelmaan. Siis oletko kenties etsimässä softaa, joka suoraan audiosta kirjoittaisi nuotit? Sellaista ei kunnollista ole vielä olemassa, varsinkin jos kyse on polyfonisesta musiikista. Joitakin yritelmiä yhdelle äänelle kyllä on. Itse käytän hidastusohjelmaa Transcribe!, jolla hidastan biisin riittävän hitaaksi, jotta saan nuotit talteen. Sitten kirjoitan ne käsin näppäimistöä apuna käyttäen tietokoneelle:-) EDIT: Täältä voit tietysti rahalla tilata transkriptointipalvelun, jos et itse jaksa: http://www.johnmcgann.com/Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
moscowian 20.11.2007 08:49:47 | |
---|
Yksi tapa on imuttaa tuo: http://www.finalemusic.com/notepad/Ja sitten vain kirjoittelet nuotteja. Jos rytmityksen kanssa on alkuun ongelmia, niin kyllä ne siitä aukeavat kun soittaa biisiä edestakaisin :) Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
Kukkis 77 20.11.2007 08:55:24 | |
---|
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
moscowian 20.11.2007 09:35:54 | |
---|
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
Sertzo S 21.11.2007 09:15:48 | |
---|
Käsin kirjoitan. On jotenkin persoonallisempaa jälkeä ja käsiala kehittyy ajanmittaan jopa hyväksi. |
piiska2 21.11.2007 12:01:44 | |
---|
Itse kirjoitan käsin, kun se käy nopeasti. Tottumuskysymys. Sibeliukseen siirryn heti kun rahat riittää uuteen koneeseen ja ohjelmistoon. Vaikka se opettelu ja käyttö olisi aluksi hidasta, onhan jälki kuitenkin siistiä. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |
baron 21.11.2007 12:36:12 | |
---|
Itse kirjoitan käsin, kun se käy nopeasti. Tottumuskysymys. Sibeliukseen siirryn heti kun rahat riittää uuteen koneeseen ja ohjelmistoon. Vaikka se opettelu ja käyttö olisi aluksi hidasta, onhan jälki kuitenkin siistiä. Mä kirjoitan Finalella kun en osaa käsin. Aluksi kovin hidasta, mutta kun oppii, alkaa pikku hiljaa käydä sujuvasti. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
Sävis 21.11.2007 13:40:17 (muokattu 21.11.2007 13:40:53) | |
---|
Joskus kirjoitan käsin, mutta yleensä Finalella. On vaan niin paljon helpompaa, kun Finale tekee stemmatkin automaattisesti ja hoitaa transponoinnit ja muut. Kukkiksella on muuten harvinaisen siisti nuottikäsiala. :) Helmiä sioille. |
panadol 21.11.2007 14:58:16 | |
---|
Tonki ois tehnä koneel sekunnis! ;) Wintoosan nousemista odotellessa ehtii tuherrella ensimmäisen sinfoniansa ;). Itse tykkään sutata esim. transkriptioita tehdessä ihan käsipelillä, niin voi keskittyä siihen olennaiseen. Jos sitten on jaksua tai tarvetta, voi kirjoitella puhtaaksi koneella. Kaunista käsinkirjoitettua nuottia on ilo lukea! Kehittäkää nuottikäsialaanne! |
moscowian 21.11.2007 15:29:57 | |
---|
Wintoosan nousemista odotellessa ehtii tuherrella ensimmäisen sinfoniansa ;). Itse tykkään sutata esim. transkriptioita tehdessä ihan käsipelillä, niin voi keskittyä siihen olennaiseen. Jos sitten on jaksua tai tarvetta, voi kirjoitella puhtaaksi koneella. Kaunista käsinkirjoitettua nuottia on ilo lukea! Kehittäkää nuottikäsialaanne! Heh. Think Different ;) (Mac) Kyllä itsekin on tullut sutattua mielettömät määrät käsin varsinkin luonnostellessa. Ja onhan siinä käsin kirjoittamisessa kieltämättä inspiroivampi olo kuin koneen ääressä naputellessa. Lisäksi omalla kohdallani tavara monesti jää käsin kirjoitettaessa (koskee nyt sitten valitettavasti vain nuotteja) ja samalla konkreettisesti soittaessa/näpellellessä päähän niin, että puhtaaksikirjoituksen yksinkertaisella tasolla voi tehdä suoraan, papereihin vilkuilemati. Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php |
risto 21.11.2007 23:50:21 (muokattu 21.11.2007 23:51:36) | |
---|
... tavara monesti jää käsin kirjoitettaessa ... ja samalla konkreettisesti soittaessa/näpellellessä päähän ... Jää se koneellakin kirjoitettuna, tai oikeastaan juuri siinä vaiheessa kun hakee nuotteja transkriptointivaiheessa. Koneelle kirjoittamisessa on se etu että kaiken maailman lippuja ja lappuja ei loju joka puolella pöytiä ja laatikoita ja samaten tuotoksen uusiokäyttö, jatkojalostus ja jakelu on helpompaa:-) Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
baron 21.11.2007 23:52:57 | |
---|
Jää se koneellakin kirjoitettuna, tai oikeastaan juuri siinä vaiheessa kun hakee nuotteja transkriptointivaiheessa. Koneelle kirjoittamisessa on se etu että kaiken maailman lippuja ja lappuja ei loju joka puolella pöytiä ja laatikoita ja samaten tuotoksen uusiokäyttö, jalostus ja jakelu on helpompaa. Koneella kirjoitettaessa on se hyvä puoli että voi samantien antaa koneen soittaa sen ja siten helposti havaita mahdolliset painovirheet, joita mulle ainakin sattuu. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |