JPQ 19.10.2007 02:50:19 | |
---|
Garritan Personal Orchestrassa vire ongelmia? näin vähän northern soundsin foorumeilta aikoinaan käsitin en löydä nyt vaan ketjua toisekseen korvani eivät riitä asian korjaukseen valitettavasti. Joten kertokaa asiasta. |
JPQ 19.10.2007 03:05:36 | |
---|
Ai niin ketju oikeastaan koskee muitakin Garritanin tuotteita. |
moscowian 19.10.2007 08:10:58 | |
---|
Garritan Personal Orchestrassa vire ongelmia? näin vähän northern soundsin foorumeilta aikoinaan käsitin en löydä nyt vaan ketjua toisekseen korvani eivät riitä asian korjaukseen valitettavasti. Joten kertokaa asiasta. Ainahan se on mahdollista ja vielä mahdollisempaa jos soundit on pitch-sampled tjsp, eli kaikkia kromaattisen asteikon säveliä ei ole äänitetty, vaan vain osa ja loput sitten pitchataan niistä => epävireisen kuuloinen soundi... Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
John Titor 19.10.2007 12:45:07 (muokattu 19.10.2007 12:50:48) | |
---|
Garritan Personal Orchestrassa vire ongelmia? näin vähän northern soundsin foorumeilta aikoinaan käsitin en löydä nyt vaan ketjua toisekseen korvani eivät riitä asian korjaukseen valitettavasti. Joten kertokaa asiasta. Jooooooooooooooooo. Sanotaanpa niin että tietyissä sampleissa on lieviä vireongelmia, käytännössä näitä on vaskissa niiden vaikeimpien äänien kanssa tietyillä velocityillä (esmes fff-sämple voi jossain bassopasuunassa olla snadisti korkea muutamien sekunnin kymmenysten ajan kun ääni on niin hankala) mutta useasti kyse on myös vain siitä. että soinnun sisäinen intonaatio on pielessä siihen verrattuna miten oikea orkka intonoisi. Ongelmat eivät ole olleet millään tapaa ylitsepääsemättömiä ainakaan mulle ja pikemminkin ne pienenpienet vire-erot saavat aikaan realistisuutta verrattuna synteettisesti luotuihin instrumentteihin. Pitch bendillä pystyy korjaamaan paljon ja jos haluaa todella kauniisti soivia sointuja, sitä joutuu käyttämään joka tapauksessa. Vireongelmat ovat sitä paitsi huomattavasti helpompia kuulla kuin pienemmät detaljit, joten realismin vääntämistään kappaleista voi unohtaa jos on ongelmia korvien kanssa. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
JPQ 19.10.2007 14:31:05 | |
---|
Mä kuulen kyllä muun paremmin riippuu kuule korvista. |
John Titor 19.10.2007 22:20:16 | |
---|
Mä kuulen kyllä muun paremmin riippuu kuule korvista. Mmm... niinhän sanonta kuuluu, että poikkeus vahvistaa säännön. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
JPQ 20.10.2007 02:58:27 | |
---|
Mmm... niinhän sanonta kuuluu, että poikkeus vahvistaa säännön. Lisäksi hankala hahmottaa että kuka epävireessä kokonaisuudessa kun ei tule olemaan ainoa soundilähde aluksi ehkä muutama virtuaalioanalogi vst lisäksi (ilmaisia myöhemmin maksullisiakin) rauta synani. ps. hyvä jos ovat elävyyttä lisäävissä rajoissa.:) |
MrShaft 08.11.2007 16:33:24 | |
---|
Garritan tuli mulle Finalen mukana, mutta siirtyi hyvin nopeasti hyllylle, kun pianosoundissa oli yksi ääni täysin pois vireestä. En ole selvittänyt voisiko asialle jotain itse tehdä tai että ovatko bugin päivittäneet... MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
John Titor 08.11.2007 21:06:48 (muokattu 08.11.2007 21:07:20) | |
---|
Garritan tuli mulle Finalen mukana, mutta siirtyi hyvin nopeasti hyllylle, kun pianosoundissa oli yksi ääni täysin pois vireestä. En ole selvittänyt voisiko asialle jotain itse tehdä tai että ovatko bugin päivittäneet... MrS Huh. Mikä ääni ja missä versiossa pianosta? Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
JPQ 11.11.2007 05:00:48 | |
---|
Huh. Mikä ääni ja missä versiossa pianosta? todellakin heti vastauksia minäkin kaipaan tuohon voiko tässä kohta edes harkita gpota vai pitääkö ostaa vaikka viennan se sekalajitelma olikohan special edition ja nuotinnus ja kaiku erikseen tosin hinta on paljon kovempi. |
MrShaft 13.11.2007 01:44:45 (muokattu 13.11.2007 01:47:49) | |
---|
Sorry hiljaisuus, en tullut seuranneeksi keskustelua. Taisi olla polttava kysymys kun sain oikein pikaviestiä :) Siis, minulla on Finale 2006 mukana tullut GPO mallia: Software 1.1.XX Extensions DFD Extensions V1.2.9 Library 1.0 Mitään päivityksiä en ole updatannut vaan aivan perusversio. Etsin sopivaa pianoa Logic Pro-sessiossani, ja päätin tsekata toimisiko GPOn Steinway oktaavissa soitettuun piano-ostinatoon. En tiedä friikkailenko vai ovatko muut samaa mieltä, mutta minua häiritsi että oktaavi-kvintti otteita soitettaessa ne eivät ole oikein koskaan puhtaat, Osittain johtunee siitä että jokaista kosketinta ei ole samplatty erikseen, mutta toisaalta olen kaikenlaisia synttyjä käytellyt jo 80-luvulta, eikä se mua ennen ole noin pistänyt silmään. Lisäksi, soundierot näiden samplejen välillä ovat suuret. Ilmiön voi helposti kokeilla soittamalla yhtä aikaa pienen oktaavin ab, sekä yksiviivaisen oktaavin Eb1 ja Ab1. Minun korvaani soi aika julmasti. Kun siirtää otetta puolikkaan alas, muuttuu koko soundi merkittävästi paremmaksi ja pyöreämmäksi (kuulostaa tosikin hyvältä Steinwaylta sanoisin), onpa se G, D, G ote lähempänä vireessäkin. Kun menee vielä puolikkaan alas niin kuulostaa edelleen OKlta, mutta siirryttäessä F#ltä Flle soundi palaa taas kovemmaksi. Sama ailahtelu toistuu ylempänäkin, mutta tuo Ab,G vaihto on ehkä rajuin. Ehkä se myös häiritsee koska se on niin keskirekisterissä, että siihen koko ajan törmää. Toisaalta, jos ei soita oktaaveja, eikä piano ole sessiossa keskeisessä asemassa, niin ehkä tuo bändin seassa kolisee. Lisäksi lieneekö GPO tarkoitettukaan "imitoimaan" oikeita soittimia. Ammatti-käyttöön studioon ostetaan jo aika eri hintaluokan vehkeitä. Käytän GPO settiä Finale nuotinnuksiin, ja siinähän se pelittää kovasti. GPOn etu on ehdottomasti sen keveydessä ja pienuudessa, joten kai sitä jostain on pitänyt hiukan tinkiä. Sen verran vielä, että itsellä tuossa nyt uudelleen vertaillessani on mm. Rolandin RD-700SX, ja kyllä siinä nuo oktaavit on vireessä aivan eri malliin. Toisaalta onhan tuossa hinnassakin eroa. Omalla kohdalla tarkoitan siis, että kun on muitakin pianoja tarjolla, en ole juuri Garritania sessioihini tarjonnut. Se ei tietenkään tarkoita, etteivätkö muut sitä käyttäisi. Muita GPOn instrumenttejä en ole kolunnut läpi niin tarkkaan että osaisin sanoa. Kannattanee itse kokeilla häiritseekö tuo. Toisaalta, en tiedä onko päivityksiä tai uusia kirjastoja saatavilla, jolloin tilanne voi olla jo menneen talven lumia. Toivottavasti auttaa... MrS EDIT: Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
John Titor 13.11.2007 10:53:16 (muokattu 13.11.2007 10:54:47) | |
---|
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
JPQ 13.11.2007 11:43:26 (muokattu 13.11.2007 13:08:45) | |
---|
Polttavaa aina on kyse softasta joka voi kärsiä asiasta joka tekee siitä käyttökelvottoman.Eroaa softasta rauta siinä että raudan voit vielä yleensä palauttaa. kuuntelen piano pätkän tässä. Ja jotain muutakin vois muuten helpohkosti harkita jos hinnat olis toiset kun nuotinnus,ja hyvä kaiku erikseen maksaa ja gpon kanssa ehkä minusta kivoimman kuuloinen yhtään kohtuu hintainen maksaa jo paljon enempi ja se on Vienna Special Editionin extended vai mikä se olikaan... |
JPQ 13.11.2007 13:10:32 | |
---|
Tuossapa tuommonen esimerkki GPO:n flyygelistä: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=302586&type=dl http://d5.mikseri.net/m/683/9000815 … n%20-%20GPO%20flyygeliesimerkki.mp3 On vähän suttunen kaiku kun rykäsin pikasesti demon vanhasta projektista. Alkuperäisessä biisissä tossa on kaiken maailman rymistelyä päällä, joten jos kuulostaa tyhjältä niin sehän johtuu siitä. Koko paskan voi tsekata osoitteesta www.mikseri.net/fistinfetus ja sieltä biisi Redemption. Ei toi piano nyt niin paska mun mielestä oo. Mulla ei ole yhteennaitettua versiota GPO:sta vaan se on erillisenä, joten en tiedä josko versioissa on eroa. tuosta rymistely versiosta tosi vaikea en tajua jostain syystä löytää tuota toista pohjalta. Tosin tossa rymistelyssä jotain kivojakin kohtia vaikka genren ystävä en juurikaan ole enkä olen loppuun asti vielä ehtinyt edes vasta puolivälissä noin jossa niitä kivoja kohtia. |