Aihe: English horn = englannin torvi?
1
JPQ
07.02.2008 18:55:42

English horn = englannin torvi? ei niin pikainenkaan netti haku sanoo näin mä vaan haluankin varman tiedon että tosiaan on näin vaikka ei olekkaan torvi eikä liity englantiin..
moscowian
07.02.2008 19:35:59

English horn = englannin torvi? ei niin pikainenkaan netti haku sanoo näin mä vaan haluankin varman tiedon että tosiaan on näin vaikka ei olekkaan torvi eikä liity englantiin..

Onhan se. Ja sitten vain sinfonian pariin.

;)
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php
Valtz0r
07.02.2008 19:38:40
Wikipedia:

"The cor anglais, or English horn, is a double reed woodwind musical instrument."

"Englannintorvi on puupuhaltimiin kuuluva musiikki-instrumentti. Se on rakenteeltaan jokseenkin samanlainen kuin oboe ja oboe d'amore, mutta näitä isompi..."
Rantsu
07.02.2008 19:49:29
Oboen alttoversio, hyvin kaunissointinen soolosoitin.
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
JPQ
07.02.2008 21:12:01

Kulkaas nytten mä halusin olla varma koska netissä kuten toivottavasti olette itsekkin kokeneet on väärääkin tietoa.
JPQ
07.02.2008 21:13:30

Oboen alttoversio, hyvin kaunissointinen soolosoitin.

Oboe on myös kaunis ääninen itse asiassa huilun kanssa ns rakkaimmat puhaltimet. ja vaskista ehkä flyygelitorvi varma en ole arvostelen yhden synan soundin pohjalta mutta tuskin se kamalan pielessäkään oli. ja jousista kaikki kuten lyömäsoittimistakin. mutta eikun äänialojen pariin ja sitten piakkoin säveltämisen jollei tule muuta itsestä riipumatonta.:(
Rantsu
07.02.2008 23:08:17
Ja jos oboestemma liikkuu kovin paljon sillä alimman kvintin alueella, niin kannattaa kirjoittaa se englannintorvelle, jos sellainen on käytettävissä. Ihan kuten matalat huilustemmatkin kannattaa kirjoittaa alttohuilulle. Mutta tää oli varmaan jo ihan triviaalia asiaa.
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
M.i.k.key
08.02.2008 01:42:23
Ja jos oboestemma liikkuu kovin paljon sillä alimman kvintin alueella, niin kannattaa kirjoittaa se englannintorvelle, jos sellainen on käytettävissä. Ihan kuten matalat huilustemmatkin kannattaa kirjoittaa alttohuilulle. Mutta tää oli varmaan jo ihan triviaalia asiaa.

Jep, kun ne siitä synasta tulee kivasta vähän matalammaltakin
möllisty
Kukkis 77
08.02.2008 19:57:40

netissä kuten toivottavasti olette itsekkin kokeneet on väärääkin tietoa.

Ei pidä paikkaansa.
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
BobHope
13.02.2008 17:29:21

Mutta French horn ei sentään ole ranskantorvi... !

...sori
-->
Hmm...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)