Lothlorien 10.11.2019 21:35:45 | |
---|
Moi! Tuossa vähän yli viikko sitten ryhdyin säveltämään. Nyt on neljä täysiveristä sävellystä valmiina kaikkine alkusoittoineen ja C-osineen päivineen. Ihan akustisella pianolla sävelsin, muuta soitinta en tällä hetkellä omista. Sanoitukset on vasta yhteen biisiin valmiina. Ystävät ja tuttavat (musiikkitaustaisetkin) ovat tykänneet näistä pikku biiseistäni, jos vähän saa kehua. Kysymys on: mitä teen seuraavaksi? Millaiset digitaaliset välineet tarvitsen, jos haluan tehdä vaikka demon? Itse en sentään laula. Nuotintaa periaatteessa osaan, mutta vähän hidasta ja rasittavaa se käsin on. Onko mitään sovellusta, joka nuotintaa puolestani? Itse jännitän esiintymistä, vaikka olen soittanut lapsesta saakka pianoa. En siis välttämättä itse halua esittää musiikkiani live-tilanteessa. |
Henri Henri Olavi 16.11.2019 00:22:31 | |
---|
Lothlorien: Millaiset digitaaliset välineet tarvitsen, jos haluan tehdä vaikka demon? Itse en sentään laula. Nuotintaa periaatteessa osaan, mutta vähän hidasta ja rasittavaa se käsin on. Onko mitään sovellusta, joka nuotintaa puolestani? Tarvitset esim. Logic Pro X:n ja MIDI-kiipparin. Logic myös nuotintaa puolestasi. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Vessajono 16.11.2019 13:05:36 | |
---|
Henri Henri Olavi: Logic myös nuotintaa puolestasi. Joskin lopputuloksen saaminen lukukelpoiseksi vaatii aika paljon korjaamista ja notaatiopuoli on Logicissa muutenkin aika kankea. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
Kasu-_- 16.11.2019 13:39:15 | |
---|
Kysymys on: mitä teen seuraavaksi? Millaiset digitaaliset välineet tarvitsen, jos haluan tehdä vaikka demon? Itse en sentään laula. Nuotintaa periaatteessa osaan, mutta vähän hidasta ja rasittavaa se käsin on. Onko mitään sovellusta, joka nuotintaa puolestani? Olen tehnyt tällaista demotuotantoa useammallekin tyypille vuosien varrella. Joko nauhoitteen, nuotin, midiraitojen tai esidemon pohjalta. Laita vaikka pikaviestiä jos kiinnostaa, niin katsotaan mitä olisi tehtävissä ja minkä tyyppisiä sävellyksiä ovat. |
Henri Henri Olavi 16.11.2019 21:27:29 | |
---|
Vessajono: Joskin lopputuloksen saaminen lukukelpoiseksi vaatii aika paljon korjaamista ja notaatiopuoli on Logicissa muutenkin aika kankea. Tämä on hyvin totta. Yritin vain olla mahd. ytimekäs annettujen lähtötietojen pohjalta. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Lothlorien 11.01.2020 00:50:53 | |
---|
Kiitos vinkeistänne! Koitan jonkinlaisen pienen kotistudion saada aikaiseksi. |