Blaque 18.09.2018 12:01:53 | |
---|
Tällaista pähkäilen: Kuulen intervallit ja soinnutkin todella hyvin ja tunnistan ne välittömästi, kun sävelet soitetaan melodisesti, mutta harmonisesti soitettuna, jopa ihan intervalleista osa tuottaa joskus päänvaivaa. Kolmisoinnuissa ei ole mitää epäselvää, kun taas nelisoinnut ja etenki mollit joskus aivan mahdotonta. Onko muilla tällaista? Onkohan tähän muuta lääkettä olemassa, kuin ankara treeni.. |
Vessajono 18.09.2018 13:22:50 | |
---|
Blaque: Onko muilla tällaista? Onkohan tähän muuta lääkettä olemassa, kuin ankara treeni.. Oli. Ja ei ole: toistoa toiston perään niin kyllä se siitä sitten lähtee. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
Epämuusikko 19.09.2018 01:15:46 (muokattu 19.09.2018 01:16:21) | |
---|
Hmmm. Saahan sitä arvailla vaikka maailman tappiin, mutta -soitatko pianoa? -laulatko paljon? -osaatko laulaa soinnun eri äänet? -kuuletko, mikä soinnun ääni on hajotuksen ylimpänä? -kuinka hyvin tiedät ja ymmärrät "teoriaa"? -kuinka analyyttisesti kuuntelet musiikkia silloin kun analyytityttää? Lähesty ilmiöitä eri puolilta. Kyllä se siitä. Harjoitella pitää, mutta myös monipuolisesti. uliuli |
Blaque 20.09.2018 20:53:31 | |
---|
Epämuusikko: Hmmm. Saahan sitä arvailla vaikka maailman tappiin, mutta -soitatko pianoa? -laulatko paljon? -osaatko laulaa soinnun eri äänet? -kuuletko, mikä soinnun ääni on hajotuksen ylimpänä? -kuinka hyvin tiedät ja ymmärrät "teoriaa"? -kuinka analyyttisesti kuuntelet musiikkia silloin kun analyytityttää? Lähesty ilmiöitä eri puolilta. Kyllä se siitä. Harjoitella pitää, mutta myös monipuolisesti. -en juurikaan -kyllä, köörejä. Ei ongelmaa. -juu -joskus ja huonosti. Sama alimman sävelen kanssa. Jotenki opetellu vaan kuulemaan se soinnun värin -en tiedä kuinka hyvin. Konsan pop/jääts oppimäärä -jonkin verran. Enemmän diggailen soundia ja fiilistä Kyllä. Avainsana on mun kohalla varmaanki tuo monipuolisesti. Onneksi kaikki treeni on hauskaa. |
nisumaka 05.10.2018 10:28:24 | |
---|
Mä luulen arvaavani vähän, mikä sulla mättää. Sä olet basisti, ja joo teoriaopinnot näköjään miellä on hyvin samanlaiset (saman tasoiset). Mulla oli ihan samat ongelmat ja ostin pianon, ja opettelin sitä vähän soittamaan. Just sen takia, että sain esimerkiksi noin nelisointujen käännökset "musiikkimuistiini". Samaten voisin suositella edullisena opettajana sulle Earmasteria. Se maksanee jotain 50 - 70 e tällä hetkellä. Mulla on se vanha, ja kävin sen kanssa, tai siis treenailin paljonkin. Ei tohon ole olemassa mitään suurta viisautta, miten treenata, vaan näitä asioita pitää saada musiikkimuistiin. Analyysi on mun mielestäni erittäin hankalaa, mutta kun harjoittelee paljon biisejä, niin harmoniat jää jotenkin muistiin, ja sitten pystyy tavallaan peilaamaan niihin. |
Epämuusikko 06.10.2018 01:47:57 | |
---|
Soittakaa pianoa. Sieltä löytyy kaikki. uliuli |