Aihe: Orkesteri kirjastoilla säveltäjille
1
JPQ
05.08.2009 22:21:48

Kysyn teettekö nuotti puolen ensiksi johon lisäätte kontrollerein "elävyyden" ?
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
levesinet
06.08.2009 00:54:45 (muokattu 06.08.2009 01:37:01)
MIDI controller -käskyt tehoavat soiviin MIDI-nuotteihin, joten niiltä osin kuin biisi syntyy MIDI-sekvensserissä, kaipaan toki ensin NOTE ON ja NOTE OFF -käskyjä eli niitä nuottijanoja ja myöhemmin säätelen parametrit volume, pan position, expression, pitch bend, vibrato, damper pedal, tempo change ym. riippuen tilanteesta. Mutta suuri osa tulkinnallisesta elävyydestä on NOTE ON ja NOTE OFF -käskyjen ajoituksessa ja voimakkuudessa (NOTE ON velocity).

Orkesterisaundikirjastossa saattaa olla mallinnettavan soittimen eri soittotekniikoille omat ääninäytteensä. Sekvensserin kannalta ne ovat tavallisesti ikään kuin eri instrumentteja. Oboen staccato ei välttämättä kuulosta staccatolta, jos käytetään vain sostenuto-ääninäytteitä. Ja jossain kohtaa taas legato-ääninäytteet toimivat parhaiten. Sehän selviää kokeilemalla.

Varsinaisten nuottien kirjoittaminen ja orkesterisaundia imitoivan elektronisen musiikin MIDI-sekvenssin valmistaminen ovat kaksi melko erillistä urakkaa. Säveltäminen voi lähteä liikkeelle kummasta tahansa. Tai perinteisemmän soittimen ääressä improvisoimalla tai...
JPQ
06.08.2009 20:19:57

levesinet: MIDI controller -käskyt tehoavat soiviin MIDI-nuotteihin, joten niiltä osin kuin biisi syntyy MIDI-sekvensserissä, kaipaan toki ensin NOTE ON ja NOTE OFF -käskyjä eli niitä nuottijanoja ja myöhemmin säätelen parametrit volume, pan position, expression, pitch bend, vibrato, damper pedal, tempo change ym. riippuen tilanteesta. Mutta suuri osa tulkinnallisesta elävyydestä on NOTE ON ja NOTE OFF -käskyjen ajoituksessa ja voimakkuudessa (NOTE ON velocity).

Orkesterisaundikirjastossa saattaa olla mallinnettavan soittimen eri soittotekniikoille omat ääninäytteensä. Sekvensserin kannalta ne ovat tavallisesti ikään kuin eri instrumentteja. Oboen staccato ei välttämättä kuulosta staccatolta, jos käytetään vain sostenuto-ääninäytteitä. Ja jossain kohtaa taas legato-ääninäytteet toimivat parhaiten. Sehän selviää kokeilemalla.

Varsinaisten nuottien kirjoittaminen ja orkesterisaundia imitoivan elektronisen musiikin MIDI-sekvenssin valmistaminen ovat kaksi melko erillistä urakkaa. Säveltäminen voi lähteä liikkeelle kummasta tahansa. Tai perinteisemmän soittimen ääressä improvisoimalla tai...

joo voi. mun yksi idoli tekee nuotit ensiksi paperille ja voinen sanoa sotkee oikeaa orkesteria ja kone orkesteria ja hän suomalainen. Nimeä en paljasta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
01.09.2009 22:07:59

Mitens muuten onko se sävelyls normaalisti soitin kerallaan vaiko kaikkia rinnan ? molempia tapoja olen käyttänyt itse vielä vaatii totuttelua se että yhtä aikaa olevat nuotit soi nätisti yhteen. ja nätisti kattaa myös riitasoinnut tarkoituksella eli niitä oikeasti voi käyttää kuhan ei liikaa.
jp8000
01.09.2009 22:43:32

JPQ: Nimeä en paljasta.

Olen ihmetelly tätä; Miksi et paljasta muusikoitten jne nimiä?

Ainakin tunnetut säveltäjät ovat julkisuuden henkilöitä, eikä heitä tarvitse suojella, itepähän ovat halunneet tulla esille

ps. Älä ota tätä henkilökohtaisesti, kiinnostaa vaan syyt
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
JPQ
02.09.2009 07:40:10

jp8000: Olen ihmetelly tätä; Miksi et paljasta muusikoitten jne nimiä?

Ainakin tunnetut säveltäjät ovat julkisuuden henkilöitä, eikä heitä tarvitse suojella, itepähän ovat halunneet tulla esille

ps. Älä ota tätä henkilökohtaisesti, kiinnostaa vaan syyt

Hän kertoi mulle sähköpostissa sen kun kysyin tieto ei ole hänen nettisivullaan tai tietääkseni missään lehdessäkään kerrottu esimerkiksi nuo käytetyt softasynat. ja toisella josta olen joskus puhunut ei liene nettisivua edes tunnettu hänkin. Hauska? sattuma tämä toinen toisen soittoa esimerkiksi käyttänyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)