funkylord 09.04.2003 14:55:19 | |
---|
Ab B C E F Ab Itse käytän tätä joissakin biiseissä säveltäessäni ja joskus sooloissa. Tuli vahingossa kun kirjoitin Ab-aug asteikon perseelleen teorian kokeessa. On kai vajaa melodinen molli. PORKKANA! |
Villa 10.04.2003 09:51:07 | |
---|
Ab B C E F Ab Itse käytän tätä joissakin biiseissä säveltäessäni ja joskus sooloissa. Tuli vahingossa kun kirjoitin Ab-aug asteikon perseelleen teorian kokeessa. On kai vajaa melodinen molli. Molli? Ei ainakaan Ab:sta, siellähän on duuriterssi ja ylinouseva kvintti. F:stä voisi ollakin vajaa harm. tai melodinen molli, jos B tarkoittaa tässä "beetä" eikä "hoota" (näitä merkintäeroja eri tyyleissä taas prkl). ;) |
funkylord 11.04.2003 00:58:41 | |
---|
jos B tarkoittaa tässä "beetä" eikä "hoota" (näitä merkintäeroja eri tyyleissä taas prkl). ;) b=h poppari olen PORKKANA! |
Villa 11.04.2003 09:58:39 | |
---|
b=h poppari olen No sitten se ei ole molliskaala. Voisi olla esim. vajaa duuri-bebop-asteikko, joka täytenä olisi Ab-duurissa: As, B, C, Des, Es, E, F, G, (As). Soundi tulee parhaiten esiin soittamalla vaikka kahdeksasosia ylhäältä alas. Tietty paljon riippuu siitä, mitä ääniä painotat tuosta vajaasta skaalastasi. Jos vaikka painotat E:tä, niin tämä tarjoamani skaala ei ole se oikea... =/ Muilla ehdotuksia..? |
funkylord 11.04.2003 17:13:29 | |
---|
All right.. tässä ois se lopullinen versio, joka muuttaa koko jutun... A B/H C E F Ab a perustuu Ammaj9 add13 sointuun. Niin sehän se onkin... mutta skaalallisesti tuolla ei kai ole mitään nimeä... PORKKANA! |
lxi 11.04.2003 18:00:48 | |
---|
All right.. tässä ois se lopullinen versio, joka muuttaa koko jutun... A B/H C E F Ab a perustuu Ammaj9 add13 sointuun. Niin sehän se onkin... mutta skaalallisesti tuolla ei kai ole mitään nimeä... Tuo on vajaa A-harmoninen molli (D puuttuu). Ja Ab:n tulisi oikeastaan olla G#. |
Villa 11.04.2003 18:49:02 | |
---|
All right.. tässä ois se lopullinen versio, joka muuttaa koko jutun... A B/H C E F Ab a
Mistäs se A sinne ilmestyi..? ;-) Ei ihme, etten ymmärtänyt tuota molliskaala-analyysiäsi, kun perusääni puuttui... :D |
chromazone 13.04.2003 18:08:50 | |
---|
All right.. tässä ois se lopullinen versio, joka muuttaa koko jutun... A B/H C E F Ab a perustuu Ammaj9 add13 sointuun. Niin sehän se onkin... mutta skaalallisesti tuolla ei kai ole mitään nimeä... Add13 tarkoittaisi f#:n lisäystä, eli tässä tapauksessa oikea merkintä olisi add b13. Modaalista kamaa (huomaa b9 -intervalli e-f). |