MacGyver 21.03.2003 16:07:47 (muokattu 21.03.2003 16:17:35) | |
---|
Niin, moniko teistä on tutustunut edes jonkin verran tuohon mainioon matemaatikkojen musiikinteoriaan? Itse lainasin kirjastosta Magnus Castrénin "Joukkoteorian perusteet", mutten ole pidemmäle kerinnyt. Joten lähinnä kysyisin, mitä minun kannattaisi seuraavaksi lukea. Kiinnostuin siis eniten sävelluokkajoukkojen modulointifunktioista ja modulo-12-aritmetiikasta. Osaako joku teistä kenties auttaa? -MacGyver |
Nuages 21.03.2003 16:37:38 | |
---|
Niin, moniko teistä on tutustunut edes jonkin verran tuohon mainioon matemaatikkojen musiikinteoriaan? Itse lainasin kirjastosta Magnus Castrénin "Joukkoteorian perusteet", mutten ole pidemmäle kerinnyt. Joten lähinnä kysyisin, mitä minun kannattaisi seuraavaksi lukea. Kiinnostuin siis eniten sävelluokkajoukkojen modulointifunktioista ja modulo-12-aritmetiikasta. Osaako joku teistä kenties auttaa? -MacGyver Ohops! Nyt meni kyllä yli hilseen. Nyt tarttee Buranaa,,, Kaukana väijyy ystäviä... |
leka 22.03.2003 12:41:25 | |
---|
Niin, moniko teistä on tutustunut edes jonkin verran tuohon mainioon matemaatikkojen musiikinteoriaan? Itse lainasin kirjastosta Magnus Castrénin "Joukkoteorian perusteet", mutten ole pidemmäle kerinnyt. Joten lähinnä kysyisin, mitä minun kannattaisi seuraavaksi lukea. Kiinnostuin siis eniten sävelluokkajoukkojen modulointifunktioista ja modulo-12-aritmetiikasta. Osaako joku teistä kenties auttaa? joo, tutustuttu on ja analyysimenetelmää on käytetty mutta en oo kokenut siitä olevan mitään hyötyä itselleni selittämään kyseisiä teoksia. atonaalisuus, dodekafonia ja sarjallisuus kiinnostaa kyllä mutta joukkoteoria ei oikein vakuuta |
Tmp 23.03.2003 20:33:32 | |
---|
Anteeksi nyt vain MacGyver mutta tämä vaikuttaa kyllä enemmän rehvastelukirjoitukselta ;) Voitko minulle väittää että tätä kirjoitusta kirjoittaessasi mikään osa sinusta ei halunnut näyttää muille miten mahottoman monimutkasen aiheen olet löytänyt? Hoho Älä suutu ;D "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
Hermanni 23.03.2003 20:43:14 (muokattu 23.03.2003 20:44:04) | |
---|
hoh.. mä en voi kuvitella että kukan tosissaan aidosti on kiinostunut tollasilla metodeilla tehdystä musiikista... |
MacGyver 23.03.2003 21:24:53 | |
---|
Anteeksi nyt vain MacGyver mutta tämä vaikuttaa kyllä enemmän rehvastelukirjoitukselta ;) Voitko minulle väittää että tätä kirjoitusta kirjoittaessasi mikään osa sinusta ei halunnut näyttää muille miten mahottoman monimutkasen aiheen olet löytänyt? Hoho Älä suutu ;D Eikun pointti oli nimenomaan siinä, että Castrénin opus jäi kesken. Tuo joukkoteoriahan on alunperin Schönbergin 12-säveljärjestelmää selvittämään luotu teoria, jolla saadaan atonaalinen musiikki jäsennettyä yhtä hyvin kuin tonaalinen klassisen teorian avulla. Joukkoteoria taas on yleispätevä, joten kaikki klassisen teorian aihealueet saadaan esitettyä joukkoteorian sävelluokkajoukoilla, säveljoukoilla ja modulointifunktioilla. -MacGyver |
leka 23.03.2003 22:37:55 | |
---|
toi perinteinen musiikin teoria auttaa mua hahmottamaan ja ymmärtämään teosta mutta toi joukkoteoria ei oo ainakaan vielä aukaissut niitä biisejä yhtään enempää... mieluummin mä tutkin sita sarjallisen matriisin tekemistä tai jotain. tietty osa modernista musasta on mun mielestä kiinnostavampaa itse ajatuksena kuin soivana musiikkina |
guitarmonkey 16.04.2003 19:40:33 | |
---|
Niin, moniko teistä on tutustunut edes jonkin verran tuohon mainioon matemaatikkojen musiikinteoriaan? Itse lainasin kirjastosta Magnus Castrénin "Joukkoteorian perusteet", mutten ole pidemmäle kerinnyt. Joten lähinnä kysyisin, mitä minun kannattaisi seuraavaksi lukea. Kiinnostuin siis eniten sävelluokkajoukkojen modulointifunktioista ja modulo-12-aritmetiikasta. Osaako joku teistä kenties auttaa? -MacGyver Auttaiskohan sua semmonen teos kuin Eero Hämeenniemi: ABO, johdatus uuden musiikin teoriaan. Ohut kirja, mutta sisältää mm. tietoa ketkä ovat alan uranuurtajia. |
Keppi 16.04.2003 22:10:44 | |
---|
Jos onkin olemassa sellainen "tiede", joka "ajattelee" musiiikkia matemaattisesti...niin minä en ainakaan halua kuulla siitä mitään!!!=) Olkoon se muitten heiniä... Juuup! |
Notefix 19.04.2003 22:55:30 (muokattu 19.04.2003 22:56:27) | |
---|
Onhan totakin tullut tahkottua joskus...en vain oikein silloin löytänyt siitä mitään apua tai hyötyä omaan musiikkiini...enkä löydä vieläkään. Kärsivällisyys loppui kesken. Kuivaa... |