Nuages 26.04.2003 14:52:05 (muokattu 26.04.2003 14:52:17) | |
---|
Miksi ihmiset eivät kirjoittele tänne? Eikö musiikin teoria kiinnosta mnettiläisiä? Minun mielestäni tämä on mielenkiintoisin alue, mutta kun täällä on aina niin hiljaista.. Kaukana väijyy ystäviä... |
mklami 26.04.2003 15:22:47 | |
---|
Miksi ihmiset eivät kirjoittele tänne? Eikö musiikin teoria kiinnosta mnettiläisiä? Minun mielestäni tämä on mielenkiintoisin alue, mutta kun täällä on aina niin hiljaista.. Riippuu myös kirjoittelun tasosta. Välillä on tosi hyvää keskustelua, ja välillä taas toivoo, että olisi moderaattori, niin voisi poistaa paikallaan jauhavat "keskustelut"... :) Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Nuages 26.04.2003 19:23:12 | |
---|
välillä taas toivoo, että olisi moderaattori, niin voisi poistaa paikallaan jauhavat "keskustelut"... :) ...kuten tämän. Kaukana väijyy ystäviä... |
mklami 26.04.2003 20:46:11 | |
---|
...kuten tämän. Aivan :)
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Vilhelmus 27.04.2003 09:46:59 | |
---|
Eikö musiikin teoria kiinnosta mnettiläisiä? Minua kiinnostaa energinen, hieltä ja paskalta haiseva kolmen soinnun rokki. Kolmen vitossoinnun. No, kyllä nuo FAQ:t täytyy kahlata oikein ajan kanssa läpi kun ehtii. Äh. Näen Maheja kaikkialla. |
Jabbe 27.04.2003 12:15:45 | |
---|
Miksi ihmiset eivät kirjoittele tänne? Eikö musiikin teoria kiinnosta mnettiläisiä? Minun mielestäni tämä on mielenkiintoisin alue, mutta kun täällä on aina niin hiljaista.. Mielenkiintoisinpia alueita kyllä... toisaalta en kyllä jaksa jauhaa mistään kolmisoinnuista tai duuriasteikoista. Tai keksiikö joku niille jotain "hienoa" käyttöä? Mikä on Hoho. ?
- Murentuneet perhearvot. |
ForSakeN 28.04.2003 15:13:17 | |
---|
Aihe varmaan kiinnostaa, mutta vähän eri palstoilla. Osa ei varmaankaan ole vielä tajunnut, että teorialle on väsätty oma keskustelupalsta vaan ne ymppää niitä kyssäreitä vähän joka puolelle. Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
Jonte 28.04.2003 20:58:40 | |
---|
Miksi ihmiset eivät kirjoittele tänne? Eikö musiikin teoria kiinnosta mnettiläisiä? Minun mielestäni tämä on mielenkiintoisin alue, mutta kun täällä on aina niin hiljaista.. No kun oma asiantuntemus loppui varikkosuoralle. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Keppi 29.04.2003 10:11:06 | |
---|
Minua kiinnostaa energinen, hieltä ja paskalta haiseva kolmen soinnun rokki. Kolmen vitossoinnun. Minä pidän tuosta asenteesta! Siinä on rehti mies, kun uskaltaa sanoo pitävänsä kolmensoinnun rokista...ja vieläpä viitossoinnuilla?!=) Juuup! |
Speedy 29.04.2003 17:05:56 | |
---|
Kauheen hyvää palautetta ei kysymykset ole antaneet..=I V*****lua vaan.. Joten mä tuskin tulen täältä mitään ainakaan kysymään enää..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
mklami 29.04.2003 18:41:13 | |
---|
Kauheen hyvää palautetta ei kysymykset ole antaneet..=I V*****lua vaan.. Joten mä tuskin tulen täältä mitään ainakaan kysymään enää..=I Ai että pelkkää v*ttuilua??? Tuskinpa nyt sentään. Toisaalta, asenteenasi on tuntunut vähän olevan se, että älkää nyt selostako sitä teoriaa vaa kertokaa miten tää juttu menee. Ainakin tuon kuvan oon saanut, joten anteeksi jos/kun oon väärässä. Ei se hyödytä sua yhtään, jos kerrotaan vaan vastaus johonkin kysymykseen ilman teoriapohjaa. Tällöin sulta jää oppimatta se, miksi näin tapahtuu, ja tuut taas kysymään saman tyylistä asiaa uudestaan jossain toisessa tilanteessa. Jos taas viittit opiskella teoriaa, pystyt itsekin havaitsemaan ja tekemään erilaisia juttuja paremmin ja helpommin, ja tällöin myös kyselyn tarve vähenee. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Speedy 29.04.2003 18:53:16 (muokattu 29.04.2003 18:54:41) | |
---|
En väitä osaavani kaikkea teoria pohjaa, mutta sitähän mä nimen omaan kysyin, ja siihen halusin vastausta.. Ja sen mitä kysyin, niin siihen osaan sen teoria pohjan.. Jos taas viittit opiskella teoriaa, pystyt itsekin havaitsemaan ja tekemään erilaisia juttuja paremmin ja helpommin, ja tällöin myös kyselyn tarve vähenee Nii aivan.. sen huomasin joo... joten en enää täältä mitään kysy..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
mklami 29.04.2003 19:24:40 (muokattu 29.04.2003 19:25:50) | |
---|
En väitä osaavani kaikkea teoria pohjaa, mutta sitähän mä nimen omaan kysyin, ja siihen halusin vastausta.. Ja sen mitä kysyin, niin siihen osaan sen teoria pohjan.. No henk.kohtasesti en oo ehtiny vielä vastata kaikkiin kysymyksiisi, koska ne on niin laajoja, että vastauksen kirjoittaminen voi hyvinkin viedä tunnin verran. Nyt on sen verran kiireinen aikataulu, että tollasen vastauksen kirjoittaminen voi viedä aikaa. Älä kuitenkaan luule, että täällä haluttaisiin v*ttuilla sulle. Itse en ainakaan halua, eikä varmasti kukaan muukaan. Nii aivan.. sen huomasin joo... joten en enää täältä mitään kysy..=I Aina saa kysyä, sitä ei kukaan kiellä. On enemmän vastaajasta kiinni millainen se vastaus sitten on. Ja tosiaan, kysymäsi asiat ei ole mitään sellaisia, mihin voisi antaa suoran vastauksen. Vastauksessa pitäisi valottaa vähän laajemmalta alueelta millaisista jutuista on teoreettisesti kyse, jotta ei tarvitsisi koko ajan kysellä. Ja siihen menee aikaa. Palaan asiaan mahd. pian, nyt täytyy taas lentää. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
PuNkKi 30.04.2003 04:49:36 | |
---|
Minä pidän tuosta asenteesta! Siinä on rehti mies, kun uskaltaa sanoo pitävänsä kolmensoinnun rokista...ja vieläpä viitossoinnuilla?!=) se rokkaa...*myöntää myös* :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
kimurantti1 03.05.2003 12:35:24 | |
---|
Niin no, minulla on vähän sellainen kokemus, että tuolla Metalli-palstalla ei kannata kysyä mitään hirveän monimutkaista tai sellaista...siellä tulee aika paljon tätä ns."vittuilua". Ei minulle onneksi, kun en ole siellä kysynyt mitään, mutta muille......... |
chromazone 05.05.2003 15:04:23 | |
---|
Mielenkiintoisinpia alueita kyllä... toisaalta en kyllä jaksa jauhaa mistään kolmisoinnuista tai duuriasteikoista. Tai keksiikö joku niille jotain "hienoa" käyttöä? Kyllä niistä kolmisoinnuista saa kuule vaikka mitä aikaiseksi. Yksi modernin jazzharmonian perusjuttujahan on nämä hybridisoinnut eli siis kolmisointu + bassoääni, tyyliin F#/A tai C/C#. (Eka on "riisuttu" A13b9 ja toinen maj7:lla laajennettu C#dim7). Tai sitten ns. upper structure -harmonia, esim. Cmaj13#11 -soinnusta saadaan kolmisointuina C, Em, G, Bm, D. Todella käyttökelpoista materiaalia soolosoitossa. Ja oma mielipiteeni on että duuriasteikosta ei voi koskaan jauhaa liikaa.
|
Jabbe 06.05.2003 18:05:54 | |
---|
Kyllä niistä kolmisoinnuista saa kuule vaikka mitä aikaiseksi. Pop-musiikissahan varmaan suurin osa on kolmisointuja... :) Ja oma mielipiteeni on että duuriasteikosta ei voi koskaan jauhaa liikaa. Jaa? No kerropa jotain uutta duuriasteikosta. http://www.muusikoiden.net |
Jabbe 25.05.2003 18:41:04 | |
---|
Jälleen näyttäisi olevan palsta hieman kuollut. Mihinkäs mklami on häipynyt? |
mklami 25.05.2003 20:23:35 | |
---|
Jälleen näyttäisi olevan palsta hieman kuollut. Mihinkäs mklami on häipynyt? Kevätkiireitä... Ja enhän mä nyt ainoa kirjoittaja täällä ole ollu :) Nyt on vaan niin monta projektia (soundtrack yhteen lyhytelokuvaan, kevään loppurutistus opiskelujen osalta jne...) päällä että ei ehdi kunnolla kirjottaa mitään järkevää Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
---
Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen.
---
Ei pidä yrittää perse edellä puuhun. |
Jabbe 25.05.2003 22:13:03 | |
---|
Tai sitten nuo FAQit ovat niin tyhjentäviä että kellään ei ole enää mitään kysyttävää. ;) |