faq1 10.03.2004 18:30:02 | |
---|
Minulla syntyy useinkin päässäni uusia musiikkikappaleita. Ne tulevat yht'äkkiä, eikä niiden eteen tarvitse tehdä mitään. Ne vaan putoavat jostain. En edes mitään innoittajaa tarvitse - se joko tulee tai sitten ei. Jos alan tekemällä tekemään musiikkia, niin tulee tosi väkinäistä, lue: ei synny mitään. Mistähän ihmeestä ne tulevat? |
sikanaama 10.03.2004 20:21:47 (muokattu 10.03.2004 20:22:00) | |
---|
Mistähän ihmeestä ne tulevat? Ne kulkeutuu ruuan ja juoman mukana elimistöön. Ja silmien kautta tulee kanssa. Ja korvien. Ja nenän. "Soitetaan metallia, ei pilata tätä juttua progella" -Valdemar Välimallin kone |
Mako 10.03.2004 22:21:43 | |
---|
Minulla syntyy useinkin päässäni uusia musiikkikappaleita. Ne tulevat yht'äkkiä, eikä niiden eteen tarvitse tehdä mitään. Ne vaan putoavat jostain. En edes mitään innoittajaa tarvitse - se joko tulee tai sitten ei. Jos alan tekemällä tekemään musiikkia, niin tulee tosi väkinäistä, lue: ei synny mitään. Mistähän ihmeestä ne tulevat? Sama juttu. Ne ovat mielikuvituksen tuotetta. Fiktiivisiä, ennenkuin teet niistä totta. Siltikin ne ovat olemassa vain analogisena aaltoäänituhnuna ilmassa, vailla päämäärää, fyysistä olemusta. Ei paska punniten parane -trad |
superfly 10.03.2004 23:12:25 | |
---|
Sama juttu. Ne ovat mielikuvituksen tuotetta. Fiktiivisiä, ennenkuin teet niistä totta. Siltikin ne ovat olemassa vain analogisena aaltoäänituhnuna ilmassa, vailla päämäärää, fyysistä olemusta. Oletko varma, että tuo on analogista? Harppu on alaston piano |
PomppoK 12.03.2004 10:34:44 | |
---|
Kannattaa pitää ikkunaa auki kun säveltää, tai pikemminkin odottaa sävellyksen saapumista yksinäiseen huoneistoon (ylimääräiset henkilöt saattavat estää tulemisen). Hyvät sävellykset pitävät myös punaviinin tuoksusta ja kuun valosta. Joillakin on sellainen näkymätön antenni, joka kerää paremmin sävellyksiä kuin tavallisien hanujen antenniton pää. En kyllä oikeastaan tiedä. Kai se liittyy jotenkin jonkun omaa elämää sivuavan tapahtumasarjan kokonaisvaltaisen ymmärtämisen hetkeen, josta sitten musiikillisesti kyvykäs henkilö osaa siirtää kaiken säveliksi. Voi vaikkapa tuntea sielun ja ruumiin voimin, että on se tyttöystävä todellakin jättänyt... siitä se lähtee. "I've been busier than one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Notefix 12.03.2004 10:48:43 | |
---|
Musiikki ei tule meistä, se tulee meidän kautta! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
faq1 13.03.2004 07:58:04 | |
---|
Musiikki ei tule meistä, se tulee meidän kautta! Noin minäkin olen ajatellut. Jos se tulisi meistä, niin silloin meidän pitäisi tuottaa pihtisynnytyksen tavoin se. Jos se tulee meidän kautta, niin silloin meidän ei tarvitse kokea tekemisen tuskaa. Ja mulle sävellykset todellakin tulee, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Toisaalta, ne ovat minunnäköisiä, joten sen perusteella minä itse olisin ne tuottanut. Jos tulisivat muualta, niin niissä ei näkyisi minun käden jälki. |
MV 13.03.2004 11:43:43 | |
---|
Ne kulkeutuu ruuan ja juoman mukana elimistöön. ja tulee luonnollista reittiä ulos parin tunnin päästä. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Bee-äf 14.03.2004 11:12:06 | |
---|
Ne tulevat aivosolujen epätarkkuudesta. Kukaan ei luo uutta, vaan sinulla on valtava kasa kuultuja biisejä päässä jotka sotkeentuvat siellä toisiinsa ja kadottavat pätkiä, korvaavat toisilla... ja sitten luulet, että olet keksinyt jotain ainutlaatuista. Not. Vain Jumala pystyy sellaiseen eikä sitäkään ole olemassa. |
leka 14.03.2004 15:18:20 | |
---|
Jotkut afrikan kansat uskovat että musiikki tulee kasveilta ja eläimiltä. Eräs kansa taas uskoo että unessa ihmisen sielu pääsee henkimaailmaan jossa voi metsästää melodiota. Sitten hereillä ollessa kiinnisaadut melodiat muistuvat mieleen... yleistäminen on aina väärin |
Mako 14.03.2004 21:44:21 | |
---|
Jotkut afrikan kansat uskovat että musiikki tulee kasveilta ja eläimiltä. Eräs kansa taas uskoo että unessa ihmisen sielu pääsee henkimaailmaan jossa voi metsästää melodiota. Sitten hereillä ollessa kiinnisaadut melodiat muistuvat mieleen... Mistäköhän kasvista...nisti! I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Mako 14.03.2004 22:58:56 | |
---|
Oletko varma, että tuo on analogista? En. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |