Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Loopperi
1
Pelimonni
06.03.2015 23:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä riffejä, biisejä soitatta reenatessa.
Onko kolme sointua. Itellä Albert Järvinen Lets Have A Ball, Stranglehold Nugent, Yngwie Trilogy, Lynyrd Skynyrd Dont have no questions, Ja ränttätänttä komppi, nyt.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
elsewhere
06.03.2015 23:55:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku satunnainen sointukierto ja siihen päälle kymmenen minuutin overdubit ja särövalli.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
hallu
07.03.2015 00:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaista, välillä jotain biisejä ja joskus ihan omia riffejä kehittelen. Harjoitellessa tulee myös käytettyä sellaista, että ihan jotain randomia sointukiertoa jonka päälle koitaa läytää järjellisiä melodialinjoja. Biiseistä aika vakkareita on olleet TikoTiko, säkkijärven polkka, Konstan parempi valssi, Autum Leaves, ja nyt kun olen alkanut harjoitella basson soittoa niin ekaksi kokeilin Popedan Kaasua ja ööö.... Black Magic Woman. Yritin yksi päivä Piirpauken Hullu Sakari biisiä, mutta se ei ihan ulkomuistista lähtenyt joten täytyy palata siihen myöhemmin. Tuolla mun profiilissa on muuten kuultavanakin Imagine kappale jota kokeilin kerrostella (se on se listan eka "Demo Koch kuulokelähdöstä"). Lullaby Of Birdland, ja ja ja ja.......
 
Nyt bassoa harjoitellessa on tullut kokeiltua uusia kuvioita ja viimeisin idea oli soittaa kitarasoolo ilman mitään komppia (pelkkä rumpurytmi) ja kompata se suoraan bassolla. Tosi mageeta hommaa ja inspiroivaa ja taimi kehittyy ja voi kokeilla vaikka mitä kuvioita sekä kitaralla ja bassolla. Niin ja kaikenlaisia blueskiertoja erilaisina variaatioina tietenkin ja vähän jazzinakin tulee yriteltyä niitä joskus soittaa.
 
Olisipa jo kevät
Pelimonni
07.03.2015 00:38:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelimonni: Mitä riffejä, biisejä soitatta reenatessa.
Onko kolme sointua. Itellä Albert Järvinen Lets Have A Ball, Stranglehold Nugent, Yngwie Trilogy, Lynyrd Skynyrd Dont have no questions, Ja ränttätänttä komppi, nyt.

 
Vetelettekö kokonaisia biisejä, esim minä tänään Lopultakin viimesenpäälle Fleetwood Mac Jigsaw puzzle blues.
Ditto jaksaa keviästi.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
Arkka
16.03.2015 10:55:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina joskus tulee käytettyä random-generaattoria sointuasteiden arvonnassa:
https://www.random.org/
 
Sit vaikka kuulostaisi kuinka tyhmältä, niin yrittää keksiä järkevän melodian päälle. Hauskaa ja kehittävää. Tulee välillä keksittyä hienojakin juttuja.
 
nicesound
30.03.2015 15:50:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppikitara ja head vocalist olen ollut vuodesta 1966. Mutta olisi himaoloissa kiva kokeilla ihan soolojen soittoja. Eli mikä on Loopperi. Tehdäänkö sillä taustoja esimerkiksi yksinsoitttoa varten.
Varmaankin monet teistä naureskelee umpitietämättömälle.
Olen säröä, tremoloa, chorusta ja joitakin muita kokeillut ja käyttänyt treeniksissäkin.
Sit olis kiva löytää sellainen poljin, joka muodostaisi harmoonisen toisen äänen oman lauluni kanssa.
Jos joku viitsii, niin kiitos vastauksesta jo etukäteen!
 
Arkka
30.03.2015 17:53:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nicesound: Eli mikä on Loopperi. Tehdäänkö sillä taustoja esimerkiksi yksinsoitttoa varten.
 
Esim. niitä. Käyttökohteita on erilaisia mutta pähkinänkuoressa loopperipedaali äänittää ja sitten toistaa asian luupissa. Eli polkaset päälle ja soitat vaikka sointukierron ja sit polkaset uudestaan ja soitat vaikka melodian siihen kierron päälle.
 
Sit olis kiva löytää sellainen poljin, joka muodostaisi harmoonisen toisen äänen oman lauluni kanssa.
 
Joku muu voi sanoa mikä on hyvä, mutta tollaset kulkee nimillä pitch shifter ja harmonizer. Jos haluat älykkään, eli sellasen joka osaa asteikot, niin niissä kannattaa varautua siihen, että harmoniassa on pieni viive koska se joutuu kuuntelemaan ääntä. En tiedä miten hyvin toimii laulussa. Muutenkin kannattaa testata ensin, että mikä seuraa hyvin sitä juttua mihin sitä tarvit.
 
hallu
30.03.2015 23:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nicesound: Komppikitara ja head vocalist olen ollut vuodesta 1966. Mutta olisi himaoloissa kiva kokeilla ihan soolojen soittoja. Eli mikä on Loopperi. Tehdäänkö sillä taustoja esimerkiksi yksinsoitttoa varten.
Varmaankin monet teistä naureskelee umpitietämättömälle.
Olen säröä, tremoloa, chorusta ja joitakin muita kokeillut ja käyttänyt treeniksissäkin.
Sit olis kiva löytää sellainen poljin, joka muodostaisi harmoonisen toisen äänen oman lauluni kanssa.
Jos joku viitsii, niin kiitos vastauksesta jo etukäteen!

 
No tuossa pari videota jossa käytetään varsin taitavasti samaa pedaalia joka itselläni on (itse en osaa noin sujuvasti kerrostella suoraan lennosta, mutta tuollainen on siis mahdollista).
https://www.youtube.com/watch?v=K06DVyZ9rQ8
https://www.youtube.com/watch?v=jegEvdHM6Sg
 
Tässä yksi esimerkkivideo eräästä markkinoiden suosituimmasta ja yksinkertaisimmasta luupperista. Taitavaa käyttöä tämäkin.
 
https://www.youtube.com/watch?v=k7qDxW6gYiI
 
Tuollaisia juttuja voi siis luupperilla tehdä, mutta myös yhksinkertaisempikin käyttö himatreenikaverina onnistuu ja oikeastaan vain mielikuvitus on rajana.
 
Olisipa jo kevät
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «