Tuomo_ 11.10.2008 15:45:11 (muokattu 11.10.2008 15:45:53) | |
---|
Ei tartte mennä kovin kauaa ajassa taaksepäin, kun näiden skabojen yleinen ilmapiiri oli "v*ttu kun pitää kommentoida, eikö pelkät pojot riittäs?" ja "roots-skaboissa on paljo vapaampaa..", joten..? Voit kuvitella ettei paljon nappaa tuhlata aikaa enää kommentointiin, kun ilmapiiri on em. osastoa. Eikä varmaan kannusta monia muitakaan? Mun mielestä roots-puolella toimii hyvin tuo kommentointi, vaikka ei ole pakollista arvostella jokaista vetoa. Kuitenkin siellä jaksetaan arvostaa toisten soittoa sen verran, että kommentteja jaetaan pääsääntöisesti kaikille. Vaikka ei pistettä saa, on se mukavaa kun saa sen kehittävän kommentoinnin. Siitä saa taas tsemppiä soittamiseen. Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
WanhaWetäjä 11.10.2008 17:01:18 | |
---|
Mun mielestä roots-puolella toimii hyvin tuo kommentointi, vaikka ei ole pakollista arvostella jokaista vetoa. Kuitenkin siellä jaksetaan arvostaa toisten soittoa sen verran, että kommentteja jaetaan pääsääntöisesti kaikille. Vaikka ei pistettä saa, on se mukavaa kun saa sen kehittävän kommentoinnin. Siitä saa taas tsemppiä soittamiseen. Joo...se nyt vaan on niin että joskus on todella vaikeeta sanoa mitään rakentavaa jostain soolosta?Sitten jos sanoo jotain negatiivista VAIKKA se olis ihan perusteltua asiaa esim soittoteknisistä tai tulkintaosastoista, niin ei sekään ole aina hyvä.Soittaja on herkkä peli, en ole mitenkään poikkeus tässä tapauksessa. En mä pysty jossain roots-sakabassa arvioimaan jonkun soittoa että siinä on nyt sen ja sen bluesgurun lickeja tai että saundi muistuttaa jotain tiettyä soittajaa tai että mennään jonkun tietyn roots-alalajin ehdoilla?Mä koen sen vaan positiivisena asiana, ei ole mitään mihin verrata, ei ole ennakkoasenteita kun ei tiedä alueesta juurikaan mitään. Mä arvion jokaisen soittoa ihan puhtaasti sen mukaan mitä mä siinä kuulen, minkä vaikutuksen se tekee muhun, miten se sopii taustaan, miltä kokonaisuus kuulostaa ja varsinkin nyt kun on oma tausta niin tuo taustaan sopivuus eli vähän sellanen "noin mäkin sen oisin tehnyt" -fiilis tulee väkisinkin joidenkin kohdalla, joidenkin kohdalla taas ei vaikka soitto ois ihan jees... Aikamoisia positiivisia poikkeuksia yleislinjasta oli esim Mos6581 ja jtalvi varsin omaleimaisilla tulkinnoillaan, kuin myös vaikkapa Krice yllätti erilaisella soitolla mitä häneltä on totuttu kuuleen...no FB on kone;-) Mä oon ite nyt vähän sellasessa "välitilassa", tekis mieli lopettaa soittaminen kokonaan, en saanut mitään aikaseksi edes omaan skabaan, kaikki yritelmät vaan kuulosti niin paskalta.. Mitäs näistä...reilu tunti ois aikaa vielä näillä herroilla äänestää Herbert temp Veksu jani909 anselmi 83 Sikasilu Mr Romeo Korggari BigPapa |
mos6581 11.10.2008 19:50:50 (muokattu 13.10.2008 04:23:06) | |
---|
Kiitoksia erittäin paljon äänestäneille ja onnittelut kaikille. Voittosoolo lienee kiittää(?) puolestani käsittämättömän loistavasta taustasta ja parhaasta mielialalääkkeestä. Ja savun hälvettyä tarkastamma kytkyt. |
Socialite 11.10.2008 20:10:43 | |
---|
Kiitoksia pojoista ja palautteesta sekä onnittelut voittajalle! Saundi ei tosiaan ollut ihan timanttia, soittelin sparkle driven läpi suoraan äänikorttiin ja 'guitar suite' -ilmaisplugarista joku vahvarimallinnus ja cubasen delay. |
Tuomo_ 11.10.2008 20:11:04 (muokattu 11.10.2008 20:16:10) | |
---|
Moss6851:llä oli täyttä asiaa. Niin se on, että maailma on kova ja tulee aina olemaan. Onneksi elämässä se ei kuitenkaan ole koko totuus, jos ennakkoluulottomasti etsii totuutta. Jos ei muuta, niin elämä opettaa hiljaa kävelemään. Ja onnittelut voittajalle tosi hyvästä vedosta. Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
blaekie 11.10.2008 20:26:23 | |
---|
Plussat napsahti Mossille, asiaa. Kukin taaplaa tyylillään, ja se riittäänee . Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
MrRomeo 11.10.2008 21:19:30 | |
---|
Herbert temp Veksu jani909 anselmi 83 Sikasilu Mr Romeo Korggari BigPapa Niin minähän kyllä äänestin jo perjantaina, niin kuin äänestysketjusta voi hyvin nähdä. :) Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään? |
WanhaWetäjä 11.10.2008 23:24:20 | |
---|
Niin minähän kyllä äänestin jo perjantaina, niin kuin äänestysketjusta voi hyvin nähdä. :) Jep...tuo meni vaan ohi jotenkin...mun moka! |
Krice 12.10.2008 16:03:42 | |
---|
2p Krice: Mukavan rehellinen puheenvuoro. Tässä soittaja selvästi halusi sanoa jotain: jotenkin tuli ihmispuhe mieleen. Kenties parasta Kriceä koskaan? Kehut hämmentää minua, varsinkin noin hieno kommentti. |
Jucciz 13.10.2008 17:00:10 | |
---|
Mites ois uus skaba? Sormet surkastuu. |
mos6581 13.10.2008 17:04:19 | |
---|
Mites ois uus skaba? Sormet surkastuu. Tänään tai huomenna pistetään käyntiin. http://www.turnoffyourtv.com/ |
mos6581 14.10.2008 12:36:01 | |
---|
Jos ei idea kelpaa, laittakaa uus pystyyn. En oo ite muutamaan päivään soittimien tai mahollisesti netin äärellä, joten en voi. http://www.turnoffyourtv.com/ |
BigPapa 14.10.2008 14:06:29 (muokattu 14.10.2008 14:07:10) | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
WanhaWetäjä 14.10.2008 22:01:22 | |
---|
Hetken taustaa mietiskellessä ja riffejä kokeillessa tuumasin että josko kokeiltas kepillä jäätä ja toistettas vanha idea tässä välissä? Eli vetäkää max. 1min 30sek plus miinus hännät mitä ikinä haluattekin, mutta vetäkää se kitaralla. Jos ei riitä niin pitkää tarinaa nii vedä lyhyempi. ???? Yks kitara, kaks kitaraa, viis kitaraa.....voisko edes vähän täsmentää tätä, siellä on nyt jo ties mitä... Siis saako olla esim säestys+soolo?Ja rumpuhan EI OLE kitara... OMB:t pitäs lailla kieltää |
Fuzzy Boner 14.10.2008 22:07:22 | |
---|
???? Yks kitara, kaks kitaraa, viis kitaraa.....voisko edes vähän täsmentää tätä, siellä on nyt jo ties mitä... Siis saako olla esim säestys+soolo?Ja rumpuhan EI OLE kitara... MItes kiipparilla? Improitusta puoltoistminsaa? Joku teema? |
WanhaWetäjä 14.10.2008 22:24:40 | |
---|
MItes kiipparilla? Improitusta puoltoistminsaa? Joku teema? Ei ei..... No jos löydät sellasen hyvän Landola- saundin niin toki :-) OMB:t pitäs lailla kieltää |
man9 14.10.2008 23:54:23 | |
---|
|
sedative 15.10.2008 01:18:51 | |
---|
Ei kai kitaroiden lukumäärällä oo niin väliä, kunhan kaikki on tehty kitaralla. Sitä kai tossa mos6581:n "tehtävänannossa" ajettiin takaa..? Ja mua itseeni kiinnostais kovasti kuulla myös Fuzzy bonerin kiippari-impro, mutta se on muiden päätettävissä, voiko sillä osallistua.. Toivottavasti kuitenkin paiskaat kuultaviin, vaikka konsensus eväisikin siltä mahkut pistesijoille. Kelailin tuossa myös semmosia, että tämän tyylinen skaba on tosi mielenkiintonen kuunnella. Jokainen osallistuja kun joutuu väkisinkin laittaan pienen palan itseensä likoon, ja vieläpä ilman minkäänlaista viitekehystä, niin sieltä tuskin tulee "tämän-tyyliseen-taustaan-nämä-lickit-ynnä-maneerit"-lähestymistä. Eli se minkä kuulee todennäkösesti on ollut sitä "ominta" juttua sillä nimenomasella hetkellä. Jep. Always remember to pillage BEFORE you burn. |
WanhaWetäjä 15.10.2008 01:35:45 | |
---|
Ei kai kitaroiden lukumäärällä oo niin väliä, kunhan kaikki on tehty kitaralla. Sitä kai tossa mos6581:n "tehtävänannossa" ajettiin takaa..? Ja mua itseeni kiinnostais kovasti kuulla myös Fuzzy bonerin kiippari-impro, mutta se on muiden päätettävissä, voiko sillä osallistua.. Toivottavasti kuitenkin paiskaat kuultaviin, vaikka konsensus eväisikin siltä mahkut pistesijoille. Kelailin tuossa myös semmosia, että tämän tyylinen skaba on tosi mielenkiintonen kuunnella. Jokainen osallistuja kun joutuu väkisinkin laittaan pienen palan itseensä likoon, ja vieläpä ilman minkäänlaista viitekehystä, niin sieltä tuskin tulee "tämän-tyyliseen-taustaan-nämä-lickit-ynnä-maneerit"-lähestymistä. Eli se minkä kuulee todennäkösesti on ollut sitä "ominta" juttua sillä nimenomasella hetkellä. Jep. Niin no... Eipä tuosta avauksesta käynyt ilmi oikeen mitään, vedä jotain, kitaralla...? Joo, mutta antaa FB:n vetää malliksi niin ei tarvi muitten sitten enää vetää, se on kone ;-) Kyä mää ainakin luavutan heti, jos FB on messissä....se on pianon Seppo Hovi! OMB:t pitäs lailla kieltää |
Fuzzy Boner 15.10.2008 06:52:42 (muokattu 15.10.2008 07:09:20) | |
---|
Niin no... Eipä tuosta avauksesta käynyt ilmi oikeen mitään, vedä jotain, kitaralla...? Joo, mutta antaa FB:n vetää malliksi niin ei tarvi muitten sitten enää vetää, se on kone ;-) Kyä mää ainakin luavutan heti, jos FB on messissä....se on pianon Seppo Hovi! Hoho sun kanssas. Kunhan et ota pätemiskorttia TAAS esiin , kyllä töissä saa päteä ihan rauhassa, tää on huvia ja harrastusta pelkästään. Mä oon jo taukoni näissä kisoissa pitäny. Kaikissa merkityksissä. Katsellaan. T: SH P.S: WW: toi "nöyristely" ei sovi sulle yhtään! Ite oot kone. Kyl tänne yks Jokeri mahtuu mukaan vai mitä, sinä Kitaran Bruce Wayne, pimeällä Yön Ritari |