Morhange 27.03.2008 10:13:42 | |
---|
Kannattaa kattoa, ettei tallassa ole teräviä kohtia, joka voisi kielen katkoa. Ja toiseksi: sattuuko myös h-kielellä samaa? Silloin vois olla jo miehestä kiinni? Vireet ja kielten paksuus kannattaa myös varmasti suhteuttaa. Suhtaudun yleensä laajakatseisesti seksin eri muotoihin. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja päästä tunnelmaan ja saada nautintoa ja hyvä niin. Mutta olen tainnut nyt kohdata voittajan, en hemmetti soikoon voi käsittää paskan kanssa meuhkaamista! |
thaav 27.03.2008 22:16:44 | |
---|
Onko Pinch Harmoniceille joku suomenkielinen vastine? Keinotekoinen huiluääni? Tosin pinchithän ovat vain yksi alalaji tässä kategoriassa. Doom what thou wilt shall be the whole of the law |
Sanetium 27.03.2008 22:42:47 | |
---|
Tää nyt ei aivan liity soittamiseen jne mut en viitsi perustaa uutta aihettakaan. Mulla on oikean käden sormenpäihin tullut kovettumat kun oon melko runsaasti soitellut kitaraa ja koulussa heilutellut vielä kynää kädessä. Ei ne muuten häiritse mutta kun ne on aika kivuliaat, varsinkin toi etusormessa oleva, eikä oo kiva soitella. =( Mitenkäs näitä sais helposti hoidettua? Saunomalla, hiomakoneella, tärpäteillä? Musiikki on maailman ainoa korvien kautta nautittava huume. |
Morhange 28.03.2008 10:14:08 | |
---|
Noita sormenpäitä ei välttämättä edes kannata koittaa pehmittää. Itse välttelen kaikenlaisia käsirasvoja, jotka voisivat "tuhota" kovettumat. Katsos, kun asiahan on näin. Sulla on kippeenä ne nyt vähän aikaa ja se sit siitä lähtee se kipu, mutta se kovettuma jää. Ja aina kun se kovettuma lähtee, sun sormet tulee kipeeksi soittamisesta. Mutta kun on ne kovettumat siinä jo valmiina, niin ne sormet ei kipeydy niin helposti. Suhtaudun yleensä laajakatseisesti seksin eri muotoihin. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja päästä tunnelmaan ja saada nautintoa ja hyvä niin. Mutta olen tainnut nyt kohdata voittajan, en hemmetti soikoon voi käsittää paskan kanssa meuhkaamista! |
--Roller-- 28.03.2008 15:38:20 | |
---|
Keinotekoinen huiluääni? Tosin pinchithän ovat vain yksi alalaji tässä kategoriassa. Mutta kun, mikä sitten on artificial harmonics? Paljon näitä huiluääniä on sitten yhteensä eri nimityksillä? |
kid ego 28.03.2008 17:19:42 | |
---|
Mutta kun, mikä sitten on artificial harmonics? Paljon näitä huiluääniä on sitten yhteensä eri nimityksillä? artificial = keinotekoinen - Natural harmonicia voit kokeilla vaikka kitaran 12. nauhalta ensin. Aseta sormi kielen päälle, mutta älä paina otelautaan asti. Soita ääni ja nosta sormi pois kieleltä. Jos et nosta, ääni sammuu nopeammin. Toimii hyvin vaikka 5., 7. ja 9. väleistä myös. - Pinch harmonic on se vingahdus joka tehdään ihan plektralla. Tämä yhdistettynä leveään ja nopeaan vibratoon on Zakk Wylden tavaramerkki. - Tapped harmonic on huiluääni joka soitetaan plektrakäden sormella 12 nauhaväliä ylempää kuin otelautakäden painama nuotti. Siis jos painat otelaudalta vaikka g-kielen 5. välistä, niin saman kielen 17. väliä lyömällä saat soimaan huiluääni. Mikäs nimitys on sille, että painetaan vaikka just tuo 5. nauha otelautakädellä, sitten plekukäden etusormi kevyesti 17. väliin ja toisella sormella soitetaan yläpuolelta? En keksi, enkä osaa nyt selittääkään järkevästi säättänäh. |
Zeitii 28.03.2008 17:40:56 | |
---|
Mitä tarkoittaa r tabulatuureissa ja mitä sulut tarkoittavat? |
kid ego 28.03.2008 17:50:09 (muokattu 28.03.2008 17:51:23) | |
---|
Mitä tarkoittaa r tabulatuureissa ja mitä sulut tarkoittavat? Mä en keksi r:lle nyt mitään muuta selitystä kuin release, eli venytyksen (engl. bend, tabeissa b) palautus takaisin matalampaan nuottiin. Sulut riippuu vähän asiayhteydestä. Joskus olen nähnyt bendin merkittävän tyyliin --5b(7)--, jolloin ääni soitetaan viidenneltä nauhalta ja venytetään sävelaskelen (kaksi nauhaväliä) verran ylöspäin. Toisaalta se saattaa tarkoittaa myös että sama ääni on soitettu jo aiemmin, ja tässä kohdin ääni jatkaa yhä soimistaan (mutta ei soiteta ns. uusiksi). Tabeissa ei varmaan mitään täydellistä standardia ole ja joskus näkee aika outojakin. Voi olla että mä oon muutenkin käsittänyt jotain väärin. Jos sulla on laittaa linkkiä johonkin tabiin niin siitä varmaan selviäisi. |
Zeitii 28.03.2008 19:09:07 | |
---|
|
--Roller-- 29.03.2008 19:11:23 | |
---|
Mikäs nimitys on sille, että painetaan vaikka just tuo 5. nauha otelautakädellä, sitten plekukäden etusormi kevyesti 17. väliin ja toisella sormella soitetaan yläpuolelta? En keksi, enkä osaa nyt selittääkään järkevästi säättänäh. Mutta kun, tuohan on artificial harmonics?! Eli keinotekoinen huiluääni(-et). No jos sille on monta nimeä, olisko..? |
kid ego 30.03.2008 01:03:35 | |
---|
Mutta kun, tuohan on artificial harmonics?! Eli keinotekoinen huiluääni(-et). No jos sille on monta nimeä, olisko..? Luonnollinen on keinotekoisen vastakohta. Eli se mikä ei ole natural, on artificial. Niin kuin tekorinnat, oli ne sitten silikonista tai biojätteestä. |
Kuspaasi 30.03.2008 16:34:10 | |
---|
Joku voisi vähän antaa vinkkiä, että millä kohtuullisen helpolla tapping riffillä/biisillä (jos sellaisia on) kannattaisi aloittaa moisen tekniikan harjoittelu. Alotteluvaiheessa olen vielä, tämän asian suhteen varsinkin. Tämän videon avulla olen yrittänyt opetella perusasioita: http://www.youtube.com/watch?v=-51iHvqP0Rs |
kamikazee 30.03.2008 16:57:31 | |
---|
Mihin noita luonnollisia / pentatonisia molli ja duuri asteikoita tarvii? Voiko niitä jollain lailla hyödyntää soitossa vai onko se vain harjoitteluun? ... |
kid ego 30.03.2008 23:18:58 | |
---|
Joku voisi vähän antaa vinkkiä, että millä kohtuullisen helpolla tapping riffillä/biisillä (jos sellaisia on) kannattaisi aloittaa moisen tekniikan harjoittelu. Alotteluvaiheessa olen vielä, tämän asian suhteen varsinkin. Tämän videon avulla olen yrittänyt opetella perusasioita: http://www.youtube.com/watch?v=-51iHvqP0Rs Van Halenin Eruption kannattaa ottaa haltuun. Kyseinen luritus toi tapping-tekniikan suuren yleisön tietoisuuteen. Ja se on aika helppokin. http://www.youtube.com/watch?v=ULEBSxP725w 01:05 alkava kohta on _se_ juttu mikä levylläkin on. Tuo liveversio on muuten kovin erilainen. |
Kuspaasi 31.03.2008 09:35:39 | |
---|
Van Halenin Eruption kannattaa ottaa haltuun. Kyseinen luritus toi tapping-tekniikan suuren yleisön tietoisuuteen. Ja se on aika helppokin. Joo tuon oppimiseen sitä ollaankin tähdätty. Aika yllätyksenä kieltämättä tuli tuo "Se on aika helppokin". |
Prkl 31.03.2008 14:53:18 | |
---|
- Natural harmonicia voit kokeilla vaikka kitaran 12. nauhalta ensin. Aseta sormi kielen päälle, mutta älä paina otelautaan asti. Soita ääni ja nosta sormi pois kieleltä. Jos et nosta, ääni sammuu nopeammin. Toimii hyvin vaikka 5., 7. ja 9. väleistä myös. Mikäs nimitys on sille, että painetaan vaikka just tuo 5. nauha otelautakädellä, sitten plekukäden etusormi kevyesti 17. väliin ja toisella sormella soitetaan yläpuolelta? En keksi, enkä osaa nyt selittääkään järkevästi säättänäh. Eiköhän tuo oo ihan Natural harmonic kans. Tuotetaan juuri samalla tavallakin. Viidennessä välissä olevan sormenhan vois kuvitella olevan vaikka capo ja sitten vaan perus natural harmonic oktaavia ylempänä olevasta välistä.. Onnistuinkohan selittämään tarpeeksi epäselvästi? R.I.P. J.A-K |
kid ego 31.03.2008 20:58:35 (muokattu 31.03.2008 20:59:45) | |
---|
Eiköhän tuo oo ihan Natural harmonic kans. Tuotetaan juuri samalla tavallakin. Viidennessä välissä olevan sormenhan vois kuvitella olevan vaikka capo ja sitten vaan perus natural harmonic oktaavia ylempänä olevasta välistä.. Onnistuinkohan selittämään tarpeeksi epäselvästi? Kävi kans mielessä mutten uskaltanut sanoa. Joo tuon oppimiseen sitä ollaankin tähdätty. Aika yllätyksenä kieltämättä tuli tuo "Se on aika helppokin". Siinä on vaan pirusti kaikua. Itse tapping-kuvio on peruskauraa. Tsekkaa Michael Romeon juttuja, se on sairas jätkä. http://www.youtube.com/watch?v=PG2804ggsI0Symphony X:n kitaristi on hän. |
Mntr 03.04.2008 18:28:30 | |
---|
Tuli mieleen tuolta "komppikitaristit, katoava luonnonvara"-ketjusta että voisiko joku jäsennellä suurimmat erot ja esimerkit riffin, lickin ja kompin väliltä ? Riffi = enter sandmanin alku ? eli ns toistuva melodia.. koostuu enemmäkin yksittäisistä nuoteista kuin esimerkiksi soinnuista ? Lickki = ? Komppi = Kompataan sointuja tietyllä tavalla :) ? |
kid ego 03.04.2008 19:17:35 (muokattu 03.04.2008 19:18:06) | |
---|
Tuli mieleen tuolta "komppikitaristit, katoava luonnonvara"-ketjusta että voisiko joku jäsennellä suurimmat erot ja esimerkit riffin, lickin ja kompin väliltä ? Riffi = enter sandmanin alku ? eli ns toistuva melodia.. koostuu enemmäkin yksittäisistä nuoteista kuin esimerkiksi soinnuista ? Lickki = ? Komppi = Kompataan sointuja tietyllä tavalla :) ? Riffit on osa komppausta, lickit on niitä melodianpätkiä mitä lead-kitaristi soittaa. Komppausta voi tehdä monella tavalla, mutta periaatteessa se on sitä kappaleen mukana soittamista ja solistin tukemista. |
-Havoc. 07.04.2008 16:40:13 | |
---|
En nyt jaksa selata noita tämä aiheen sivuja, joten voi olla jo kysytty tämäkin kysymys. Haulla ei löytynyt mitään, eli kysynpä siis täällä. Eli täppäyksessä, minne suuntaan vedätte sormenne pois, eli ylös vai alas? Onko sillä mitään väliä. Kaveri kertoi että pitäisi ypäin, netin videot taas ovat pääosin alaspäin. :x |