![]() 14.12.2008 12:41:43 | |
---|---|
Mut haisee rokille. "isi haisee musiikille" yks frndi hais kossulle, nii sen tenava oli menny oikeesti sanomaan äidilleen noin. Enemmän tissiä näkyviin | |
![]() 14.12.2008 13:31:49 | |
Mielestäni Ben Granfelt on aina ollut semmonen Suomen Satriani, eikä tuo jakso tätä käsitystäni juurikaan muuttanut :-) No mut Satrianihan on paras, joten eihän sen vaikutteilta voi kitaristi välttyä... Hmm, en itsekään kyllä Benin soitosta Lukatheria ole vielä löytänyt, tai ainakaan huomannut. Persoonallisuudesta vielä: Itse sanoisin, että verrattuna muihin suomalaisiin (rock) kitaristeihin Granfeltin saundi ja tatsi on erittäin tunnistettava. Uskaltaisin jopa sanoa, että ainut jonka tunnistan varmasti. Johtuu ehkä siitä, että olen diggaillut miehen soittoa jo Guitar Slingersin ajoista asti. Siinä on vähän sitä ameriikan herkkua mukana, joka niin monelta muodollisesti pätevältä soittajalta tuntuu puuttuvan. | |
![]() 14.12.2008 14:04:00 | |
Höh, mä taas en ole koskaan löytänyt Satrianin soitosta ("biiseistä" lie turha edes puhua, kuten niin monen muunkaan kitaristina itsensä tunnetuksi tehneen kaverin kohdalla) oikein mitään a)valittamisen, mutta toisaalta myöskään b)erityisen hehkuttamisen arvoista: asiansa osaava perusneutraali rokkikitaristi vailla kuitenkaan mitään kauhean kiinnostavaa sanottavaa tai uutta annettavaa - vähän niinkuin Shuren SM57: ei yllätä, mutta harvemmin jättää pulaankaan. Yksi poikkeus löytyy: Joe Satriani -levyn muutamassa biisissä on ihan hillitön groove, mutta sekin taitaa olla enempi rumpalin ja basistin syytä. Satriani itse vaan maalailee päälle eri värisiä nintendoja. ;) | |
![]() 14.12.2008 14:39:27 | |
Höh, mä taas en ole koskaan löytänyt Satrianin soitosta ("biiseistä" lie turha edes puhua, kuten niin monen muunkaan kitaristina itsensä tunnetuksi tehneen kaverin kohdalla) oikein mitään a)valittamisen, mutta toisaalta myöskään b)erityisen hehkuttamisen arvoista: asiansa osaava perusneutraali rokkikitaristi vailla kuitenkaan mitään kauhean kiinnostavaa sanottavaa tai uutta annettavaa - vähän niinkuin Shuren SM57: ei yllätä, mutta harvemmin jättää pulaankaan. Yksi poikkeus löytyy: Joe Satriani -levyn muutamassa biisissä on ihan hillitön groove, mutta sekin taitaa olla enempi rumpalin ja basistin syytä. Satriani itse vaan maalailee päälle eri värisiä nintendoja. ;) Johtunee siitä että nuo kitarasankarit tyyliin Vai, Petrucci, Satriani etc. eivät kuiteskaan ole mitään "oikeita säveltäjiä" ja olisivat parhaimmillaan kun joku kertoisi niille mitä pitää soittaa...Itse tosin arvostan Morsen tuotantoa esim. Dixie Dregsin levyllä What If. | |
![]() 14.12.2008 15:48:22 | |
Höh, mä taas en ole koskaan löytänyt Scofieldin, Lukatherin, Fordin, Dahlblomin ja Carltonin soitosta ("biiseistä" lie turha edes puhua, kuten niin monen muunkaan kitaristina itsensä tunnetuksi tehneen kaverin kohdalla) oikein mitään a)valittamisen, mutta toisaalta myöskään b)erityisen hehkuttamisen arvoista: asiansa osaava perusneutraali kitaristi vailla kuitenkaan mitään kauhean kiinnostavaa sanottavaa tai uutta annettavaa - vähän niinkuin Shuren SM57: ei yllätä, mutta harvemmin jättää pulaankaan. Ja sitten tähän loppuun vielä hymiö, ettei kenenkään pipo kiristy liikaa ;-) "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" | |
![]() 14.12.2008 21:46:26 | |
Itse tosin arvostan Morsen tuotantoa esim. Dixie Dregsin levyllä What If. Sama täällä! Morse on paitsi hieno kitaristi, myös taitava ja omintakeinen säveltäjä. Erityisesti Dixie Dregsin jutut toimii ainakin meikäläiselle. Morse kitaraklubiin seuraavan kerran, kun Deep Purple (tai jos saa toivoa, niin mielummin Dixie Dregs!) vierailee Suomessa! Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are? -FZ | |
![]() 14.12.2008 22:15:25 | |
Höh, mä taas en ole koskaan löytänyt Satrianin soitosta ("biiseistä" lie turha edes puhua, kuten niin monen muunkaan kitaristina itsensä tunnetuksi tehneen kaverin kohdalla) oikein mitään a)valittamisen, mutta toisaalta myöskään b)erityisen hehkuttamisen arvoista: asiansa osaava perusneutraali rokkikitaristi vailla kuitenkaan mitään kauhean kiinnostavaa sanottavaa tai uutta annettavaa - vähän niinkuin Shuren SM57: ei yllätä, mutta harvemmin jättää pulaankaan. Yksi poikkeus löytyy: Joe Satriani -levyn muutamassa biisissä on ihan hillitön groove, mutta sekin taitaa olla enempi rumpalin ja basistin syytä. Satriani itse vaan maalailee päälle eri värisiä nintendoja. ;) Harvinaisen hyvin sanottu. Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 15.12.2008 02:42:43 | |
mitä vittua? onhan se Kämäräinenki ihan älytön, ja Mikko Kosonen veti helvetin hyvin. Älä nyt iso mies ala. Ehän mä sanonukkaan et ne ois huonoja .....Dahlblom on vaa iha eri planeetalta ku noi!!!!!! Se Euge nyt oli vähän kyseenalainen lähinnä siks, et muilla soittajilla tossa hommassa on ollu jotenki paljon enemmän sanottavaa niin musiikillisesti kuin verbaalisestikin, mutta kitaraahan sekin soittaa ja on keikkailevassa bändissä, itseasiassa ainakin kolmessa sellaisessa, joten kai siitäkin ohjelman voi tehdä. Joo näyttävän näkönen hahmo ja kaikkee mut ku se ei vaan mulle riitä....... Ainoo mikä meitsiä ihmetyttää on yllättävän monen soittajan maininta et Petteri Hirvanen on sitä tai tätä heille opettanu tai tehny. Kai sit, mut en ymmärrä hänen suuruuttaan kitaristina. Petteri on Petteri....ja se oli junnuna kova rullalautaileen....8) Kauas on pitkä matka........ | |
![]() 15.12.2008 03:06:34 (muokattu 15.12.2008 03:07:11) | |
No mut Satrianihan on paras, joten eihän sen vaikutteilta voi kitaristi välttyä... Hmm, en itsekään kyllä Benin soitosta Lukatheria ole vielä löytänyt, tai ainakaan huomannut. Persoonallisuudesta vielä: Itse sanoisin, että verrattuna muihin suomalaisiin (rock) kitaristeihin Granfeltin saundi ja tatsi on erittäin tunnistettava. Uskaltaisin jopa sanoa, että ainut jonka tunnistan varmasti. Johtuu ehkä siitä, että olen diggaillut miehen soittoa jo Guitar Slingersin ajoista asti. Siinä on vähän sitä ameriikan herkkua mukana, joka niin monelta muodollisesti pätevältä soittajalta tuntuu puuttuvan. Bennyllä oli toi Amerikka hallussa jo alle 20v. juippina aivan saadanan hienosti........joskus jopa tuntuu siltä että ompa tavallaan sääli ettei se enää soita niinku sillon junnuna.....se oli nimittäin yltiöpäisen melodista puuhailua........jos jotenki pystyis miksaamaan Jeff Beckin parhaat hetket ja Michael Shenkerin tekniikan ja Landaun soundimaailman ja ihan ripaus Van Halenia messiin ni mä luulen et oltas aika lähellä poikavuosien Bennyä....... Mä muistan ku kukaan ei täällä vielä ollu kuullukkaan mistään Floyd Rosesta tai EMG aktiivi seteistä , puhumattakaan mistään räkki kamoista ni tää Kauniaisten Spede pamahti meidän ekoihin bändi treeneihin semmosten kamojen kanssa et me oltiin jamppojen kanssa ihan suu auki ja kelattiin et mitähän tosta syntyy......ei se kumminkaan varmaan mitään osaa vetää.....eka jami biisi ku oli vedetty ni mä jouduin kysyyn siltä et mitä viddua täällä tapahtuu.......ei mun kitarassa oo tommosii äänii ollenkaan.......se nimittäin oli ottanu sen Floydin haltuun ihan järjettömän hienosti......mä olin siihen aikaan olevinani aika kova luu ton bluesin saralla mut Benny pisti kyllä paketin uusiks........ja se kuuluu vielä siihen ikäpolveen joka plokkaili levyiltä eikä mistään videoista........ja vaikka tommonen jazzkakka ei oo sen heiniä ollenkaan ni kyllä mä sitä pidän ihan kärkiukkona tommosessa vanhakantasessa rock musaan perustuvassa soitossa!!!!!!! Kauas on pitkä matka........ | |
![]() 15.12.2008 12:30:32 | |
Bennyllä oli toi Amerikka hallussa jo alle 20v. juippina aivan saadanan hienosti........joskus jopa tuntuu siltä että ompa tavallaan sääli ettei se enää soita niinku sillon junnuna.....se oli nimittäin yltiöpäisen melodista puuhailua........jos jotenki pystyis miksaamaan Jeff Beckin parhaat hetket ja Michael Shenkerin tekniikan ja Landaun soundimaailman ja ihan ripaus Van Halenia messiin ni mä luulen et oltas aika lähellä poikavuosien Bennyä....... Mä muistan ku kukaan ei täällä vielä ollu kuullukkaan mistään Floyd Rosesta tai EMG aktiivi seteistä , puhumattakaan mistään räkki kamoista ni tää Kauniaisten Spede pamahti meidän ekoihin bändi treeneihin semmosten kamojen kanssa et me oltiin jamppojen kanssa ihan suu auki ja kelattiin et mitähän tosta syntyy......ei se kumminkaan varmaan mitään osaa vetää.....eka jami biisi ku oli vedetty ni mä jouduin kysyyn siltä et mitä viddua täällä tapahtuu.......ei mun kitarassa oo tommosii äänii ollenkaan.......se nimittäin oli ottanu sen Floydin haltuun ihan järjettömän hienosti......mä olin siihen aikaan olevinani aika kova luu ton bluesin saralla mut Benny pisti kyllä paketin uusiks........ja se kuuluu vielä siihen ikäpolveen joka plokkaili levyiltä eikä mistään videoista........ja vaikka tommonen jazzkakka ei oo sen heiniä ollenkaan ni kyllä mä sitä pidän ihan kärkiukkona tommosessa vanhakantasessa rock musaan perustuvassa soitossa!!!!!!! Hyvä stoori! Ja lisäks ihan totta, ja toi Beck on jääny tässä mainitsematta kaikilta Satrianien luettelijoilta, must oli jopa sellanen vaihe et ju Beni veteli sen trionsa kanssa, ja tuli käytyy kattomassa siel Honkkarin yläkerrassa niit vetoja, niin se oli jopa aika helvetin lähellä Jeff Beck-osastoa, sen mitä sitä soittoa nyt Guitar Shopin avustuksella tunsin. Lisäks sit kyl oli Satriani ( ja valitettavasti molemmat herrat, Granfelt ja Satriani, on saman tasoisia laulajia ;-). Ekat räkkivermeet, mitä mä kuulin jollain olleen, oli sillä Stratovariuksen orkkis-kitaristilla, mikäs Staffan se olikaan. Ja Virtasen Samilla ja Ade Mannisella oli ekat, mitä itte näki, aikamoiset setit kyllä niillä, ja makso vitusti tietenkin. Enemmän tissiä näkyviin | |
![]() 15.12.2008 12:52:48 | |
Olispa mahtavaa, jos kesällä Angus Young saataisiin kitaraklubiin. :) | |
![]() 15.12.2008 13:13:23 | |
Olispa mahtavaa, jos kesällä Angus Young saataisiin kitaraklubiin. :) Kyllä, ois niin upeeta. Euge uudestaan vain tulille. | |
![]() 15.12.2008 14:14:35 (muokattu 15.12.2008 15:11:11) | |
Beni veteli sen trionsa kanssa, ja tuli käytyy kattomassa siel Honkkarin yläkerrassa niit vetoja, niin se oli jopa aika helvetin lähellä Jeff Beck-osastoa, sen mitä sitä soittoa nyt Guitar Shopin avustuksella tunsin. Mitä mä muistan Honkkarien yläkerrasta (kävin siellä ¨bout kaksi kertaa + Musa Fazerin tuote'klinikat'), niin Benillä oli mukana myös vahvasti Steve Morse -vaikutteita, erityisesti on jäännyt mieleen sininen strato, joka muistutti kovasti Morsen nimikkomusaria. Räkkivermeistä muistan Musauutisten (sen niminen lehti josta tais tulla myöhemmi joku muu) kitaristien roundtable, jossa Ben esitteli silloista räkkiä -- tais olla omien sanojen mukaan 19 unittia tai ainakin melkein. EDIT: Lehden nimi oli Musiikkiuutiset If the White House calls...
Tell them... 'I'm out in the field'... | |
![]() 15.12.2008 22:31:25 | |
Olipa kevyesti toimivin haastatteluosuus. Soitto oli kans helvetin makeeta. Änd Unnunnuu.... | |
![]() 16.12.2008 08:03:11 | |
Olispa mahtavaa, jos kesällä Angus Young saataisiin kitaraklubiin. :) Tuskin Anguksesta paljoakaan järkevää irti saataisi, Joe Bonamassa olisi mielenkiintoinen. | |
![]() 16.12.2008 08:10:28 | |
Tuskin Anguksesta paljoakaan järkevää irti saataisi, Joe Bonamassa olisi mielenkiintoinen. No jos Euge, niin miksei Anguskin, joka on sentään kelpo rokkikitaristi? | |
![]() 16.12.2008 08:58:31 | |
No jos Euge, niin miksei Anguskin, joka on sentään kelpo rokkikitaristi? Kamaesittely: "mullon tämmöttiin SG ja sit marsun pino. That's it." Orggis tuhkis. | |
![]() 16.12.2008 10:46:14 | |
Lisään, että paitsi Suomen Satriani, myös Suomen Lukather. Molemmilta aika tasapuolisesti niin soitannollisia kuin sävellyksellisiäkin juttuja plokattu. Lukatherilta etenkin Luke-soololevyn biiseissä on yhtäläisyyksiä Granfeltin omaan tuotantoon: kypsää aikuisrockia Hendrix-vivahteilla. Mä korjailen puheitani ... kaivoin Luke-levyn hyllystä ja kolmas biisi, "Tears of my shame" muistuttaa kovasti Granfeltin jotain biisiä, jota en pysty crossreffaamaan, koska BG-levyt on tällähetkellä lainassa. Soittopuolesta en edelleen löydä hirveästi yhtäläisyyksiä. Itse Kitaraklubi-aksosta, olisi ollut kiva kuulla myös Lespoja soitettavan kamaosiossa -- Benin SG kuulosti sairaan hyvältä ja oma veikkaus/mielipide että SG olisi pessyt ne LP:t vertailussa. Mene & tiedä sitten. If the White House calls...
Tell them... 'I'm out in the field'... | |
![]() 16.12.2008 11:58:57 | |
No jos Euge, niin miksei Anguskin, joka on sentään kelpo rokkikitaristi? No nythän sä olet Jucciz asian ytimessä. Ja jos ei Youngeilla riitä juttuja niin kenellä sitten? Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. | |
![]() 16.12.2008 12:28:24 | |
No nythän sä olet Jucciz asian ytimessä. Ja jos ei Youngeilla riitä juttuja niin kenellä sitten? Ja Youngeista puheen ollen: yksi maailman parhaista kitaristeista ja biisintekijöistä olisi upea (mutta luultavasti mahdoton) saada Kitaraklubin vieraaksi: Neil Young Se soundi kun Niilo tempaisee Les Pauliaan ja vanha Fenkku huutaa pääteaste punaisena... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)