Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 544 45 46 47 48122 123 124 125 126
Fuzzy Boner
11.10.2008 00:08:51
Anteeks kaikille rtuntuu etä välillä kaali halkee....

http://www.youtube.com/watch?v=kO4caNnGq6c

Tehty James Taylorille!
BigPapa
11.10.2008 00:09:49

Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
JarnoH
11.10.2008 00:13:37

BigPapalle tsemppiä vaan. Turha on karttunutta kokemusta ja taitoa mitätöidä. Eiköhän tuota ole osallesi kertynyt ja hatunnosto siitä.
MaQ
11.10.2008 00:19:06 (muokattu 11.10.2008 00:24:16)
En sun kavereita ja kuvioita tiedä mutta muista aina tämä. Ja hyvähän se on muidenkin muistaa

http://www.youtube.com/watch?v=7vY1peG8gHQ

karaoke versio :)

http://www.youtube.com/watch?v=5fpGcf4Y7GE&feature=related
Fuzzy Boner
11.10.2008 00:20:29
En sun kavereita ja kuvioita tiedä mutta muista aina tämä. Ja hyvähän se on muidenkin muistaa

http://www.youtube.com/watch?v=7vY1peG8gHQ

nyt ollaan asian ytimessä.
BigPapa
11.10.2008 00:25:36 (muokattu 11.10.2008 00:34:23)

Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
liljam
11.10.2008 00:46:14 (muokattu 11.10.2008 00:49:41)
Ei mulll oikein oo silleen kafruja.......

http://www.youtube.com/watch?v=E3ig2GnO1Kg

The sweet smell of a great sorrow lies over the land
Plumes of smoke rise and merge into the leaden sky:
A man lies and dreams of green fields and rivers,
But awakes to a morning with no reason for waking

He's haunted by the memory of a lost paradise
In his youth or a dream, he can't be precise
He's chained forever to a world that's departed
It's not enough, it's not enough

His blood has frozen & curdled with fright
His knees have trembled & given way in the night
His hand has weakened at the moment of truth
His step has faltered

One world, one soul
Time pass, the river rolls

It's not enough it's not enough
His hand has faltered
.... .... ......

And he talks to the river of lost love and dedication
And silent replies that swirl invitation
Flow dark and troubled to an oily sea
A grim intimation of what is to be

There's an unceasing wind that blows through this night
And there's dust in my eyes, that blinds my sight
And silence that speaks so much louder that words,
Of promises broken

Jaksamista toivompi Bigpapalle
ei muuta ku eteenpäin
BigPapa
11.10.2008 01:09:39

liljam
11.10.2008 01:14:11 (muokattu 11.10.2008 01:15:42)
Bigpapalle terveisiä:

Satuin katsastamaan ääninäytteesi ja jumankauta mikserissähän sulla on uskomaton määrä skabavetoja ja minun korviini ne kuulostaa erityisen hyviltä. Niissä on maukas kapakkasaundi ja nimenomaisesti sitä livemeininkiä. Saundi on just sellanen kun pitää. Tällasen saundin takia piti minunkin aikoinaan hankkia forssasta asti sairaan hyvän kuuloinen monstervahvari. No ei oo vielä tollasta saundi -maailmaa mulla näkyny, vaikka vahvistin nurkassa nököttää. Saundin siunaantumista odotellessa täytyy kai tehä sormiharjoituksia muun muassa ameriikan kepillä.
ei muuta ku eteenpäin
Jucciz
11.10.2008 01:14:31
http://www.youtube.com/watch?v=SFP5afPweVI

Sanokaa mitä sanotte, tää on yks mun suosikkibiisejä CCR:ltä. Cosmo's Factory on kaiken kaikkiaan upea levy.
liljam
11.10.2008 01:17:31
Sanokaa mitä sanotte, tää on yks mun suosikkibiisejä CCR:ltä. Cosmo's Factory on kaiken kaikkiaan upea levy.

samaapa täytyy minunkin todeta. CCR ja fogerty on aina kuulostanu hyvältä
ei muuta ku eteenpäin
liljam
11.10.2008 01:25:40
Peter Greenin saundi ja musiikki on aina minua Herkistänyt. Upeaa tulkintaa ja tunteella.

http://www.youtube.com/watch?v=7_--lzn3SrU
ei muuta ku eteenpäin
BigPapa
11.10.2008 01:34:28

No onhan se, ja on meil sit ainakin yks yhteinen suosikkibiisi...;)
Jucciz
11.10.2008 01:47:29
No onhan se, ja on meil sit ainakin yks yhteinen suosikkibiisi...;)

Mää ostin CCR:n 6 ekaa levyä kerralla tässä pari vuotta sitten, ihan vaan siks että vanhemmilla oli ne vinyylinä ja kuulin niitä jo ennenkö opin kävelemään. Biisit jäi mieleen, joten olin velkaa ittelleni sen, että nuo levyt löytyy omastakin hyllystä.
Harrastelija
11.10.2008 02:07:27
Mullon vaan tää...

Kyllähän sinua on kuljetettu ja kuljetetaan edelleen melkoisen prässin läpi. Harva edes pystyy tajuamaan sitä kokonaisuutta.

Sinulla on ollut ja on edelleen musiikki. Ja sillä saralla osaat melkoisesti vaikka välillä itsestäsi tuntuisikin ettei mikään suju tai kelpaa. Tuleehan niitä masiksia normaali elämäntilanteissakin. Ihme siis jos ei sinulla joka nyt on käynyt läpi sellaista jota useimmat eivät koskaan joudu käymään läpi.

Osaathan sinä soittaa ja hyvin osaatkin. Se ettei muutama tyyppi kenties sinulle jaa pisteitä, on tosiaan vaan muutama tyyppi. Ja kaikillahan meillä mieltymyksemme. Onhan täällä usein sooloskaboissakin todella hyviä soittajia joille en itse pisteitä antaisi, koska se nyt ei iske minuun. Eli makuasioita, mitä niistä liikoja välittää, eihän sitä itsekkään kaikesta pidä eikä sen tarvitse olla henkilökohtaista.

Ja eihän jokaisen soittotatsi sovi jokaiseen taustaan kuin naula päähän. Joillekin jokin on luontevampi kuin toiselle.

Mekin ollaan suunnilleen saman ikäisiä, soiteltu suunnilleen yhtä kauan. Sinä olet valovuosien päässä taidoissa esim. minusta joka en edes kehtaisi laittaa mitään sooloskabaan.

Eli jatka vaan musan saralla, sooloskaboissa ja soitellen. Se on kuitenkin iso juttu ja todella hyvä henkireikä muun todellisuuden rinnalla.

Tsemppiä.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Jucciz
11.10.2008 02:11:30 (muokattu 11.10.2008 02:21:32)
Harrastelijalta hyvä kirjoitus. Ehkäpä musiikki on pohjimmiltaan sittenkin makuasia. Eri ihmisille kolahtaa erilainen soitto, erilainen tatsi, erilaiset soundivalinnat, erilainen fraseeraus.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokaisen vetää skaboihin siten kun vetää.

EDIT: Huh huh nimittäin, menee ihan tajuttomasti kylmiä väreitä kropan läpi kun CCR soi!
cbs
11.10.2008 11:18:37

Joo, Harrastelijalle napsahti lussaa.
BigPapa
11.10.2008 11:41:56 (muokattu 11.10.2008 11:55:12)

Kysymys: Olen tässä skabassa yrittänyt välttää liiallista blues-tulkintaa. Missä määrin siinä on vielä häiritseviä blyys elementtejä? Vaikka ei se koirakaan karvoistaan pääse...8)
Pande
11.10.2008 12:21:08 (muokattu 11.10.2008 12:28:53)

Samaa mieltä Harrastelijan kanssa,

Riippuu aina hyvin paljon kyseisestä taustasta kuka siihen kenenkin mielestä parhaiten pystyy vetämään... Mutta itse en ainakaan anna pisteitä "symppiksille" tai hepuille joista pidän jostain syystä (muuten antamani pisteet olisivatkin melkolailla erilaiset).

Kunhan tausta on sopiva on BigPapa soitannollisesti samaa sarjaa kuin esim. http://www.youtube.com/watch?v=77pmWCpMNkI

Soitossa ei ole mitään ihmeellisiä krumeluureja - silti parempaa saa hakea kissojen ja koirien kanssa.

E: Mulla vähän sama juttu tuon CCR:n kanssa, faija sitä kuunteli aikoinaan ja minä kuulin siinä sivussa ja monet biisit ehkä siksi edelleen niin mahtavia
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
mos6581
11.10.2008 13:13:38 (muokattu 11.10.2008 13:27:36)
Ei jaksa äänestää, kun ei muutkaan ei kommentoi kuin annetut pisteet. Toista on rootskaban puolella.

Ei tartte mennä kovin kauaa ajassa taaksepäin, kun näiden skabojen yleinen ilmapiiri oli "v*ttu kun pitää kommentoida, eikö pelkät pojot riittäs?" ja "roots-skaboissa on paljo vapaampaa..", joten..?
Voit kuvitella ettei paljon nappaa tuhlata aikaa enää kommentointiin, kun ilmapiiri on em. osastoa. Eikä varmaan kannusta monia muitakaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)