Aihe: Jelppikerho: "Soinnut tähän biisiin"
1 2 3 4 543 44 45 46 47251 252 253 254 255
feuze
09.04.2008 12:53:15
Säkkäri:

D  | F#m | G  | D  |
D  | Bm  | Em | A  |

Pre-chorus:

G  | %  | D   | %  |
A  | %  | G A | D  | %  |

Kerrrrtsi:

D  | G  | D   | A  |
D  | Bm | G A | D  |

Tattis vaa .. lupasin laulaa ja soittaa kyseisen biisin avovaimolle. :P
Karhukoira74
10.04.2008 06:56:52

Alangon Taivaan tulet....? Kellään hajua miten menee...
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
Sikari
12.04.2008 19:20:17
Siihen kiinteistömaailman pupumainokseen olis kiva jos joku tarkkakorvainen henkilö viitsisi kitaran rustata tabeille. http://www.youtube.com/watch?v=k3ec-v3dGrM&feature=related tuo siis kyseessä jos joku ei tajunnut. Aika lyhyt se on joten ei pitäisi kamalasti vaivaa olla. Kiitän
Tirehtori
12.04.2008 20:36:33
Kotiteollisuus: Satu peikoista biisiin sointuja? Ei mene ihan tavallisten sävelkulkujen mukaan ainakaan ensikuulemalta. Tietääkö kukaan?
eikä tästä
Iron Slayer
12.04.2008 21:23:58
Kotiteollisuus: Satu peikoista biisiin sointuja? Ei mene ihan tavallisten sävelkulkujen mukaan ainakaan ensikuulemalta. Tietääkö kukaan?

http://koti.mbnet.fi/%7Ehesmo/kttab/index.htm

Tuolta löydät lähes kaikkien Kotiteollisuuden biisien tabit. Ja muista vire, joka on C#-G#-C#-F#-A#-D#
Jamming
Tirehtori
13.04.2008 07:29:59

Tuolta löydät lähes kaikkien Kotiteollisuuden biisien tabit. Ja muista vire, joka on C#-G#-C#-F#-A#-D#

Kiitti. Löysinkin tuon itse kun muistin että siellähän niitä on. Tuo vire vaan masentaa. Pitäs olla kaks kitaraa että vois vaihtaa vireen mukaan keppiä. Pitää varmaan yrittää kääntää itse tuo biisi normaalivireelle.
eikä tästä
Iron Slayer
13.04.2008 10:43:02
Kiitti. Löysinkin tuon itse kun muistin että siellähän niitä on. Tuo vire vaan masentaa. Pitäs olla kaks kitaraa että vois vaihtaa vireen mukaan keppiä. Pitää varmaan yrittää kääntää itse tuo biisi normaalivireelle.

Aikalailla samalta kuulostaa, kun vaihdat vain Drop D -vireeseen, jolloin ei tarvitse laskea kuin yksi kieli. Helppoa ja nopeaa.
Jamming
geeza
13.04.2008 13:23:20

Koitin blokkailla Deep Purplen Knocking at your back door - biisiä.
Meneekö ko. kappale D-duurissa?
Pixie.
Muunila
13.04.2008 18:58:34

Mä olen myös joskus sointuja metsästänyt Satu peikoista -biisiin, ei vaan löytynyt mistään. Ilmoitelkaa jos jollakin on, tabejahan tuosta yllä olevasta linkistä löytyy, mutta niitä en kaipaa.
Iron Slayer
13.04.2008 19:40:17
Mä olen myös joskus sointuja metsästänyt Satu peikoista -biisiin, ei vaan löytynyt mistään. Ilmoitelkaa jos jollakin on, tabejahan tuosta yllä olevasta linkistä löytyy, mutta niitä en kaipaa.

Katsot tabeista perusäänen (eli se alin nuotti), ja lisäät siihen perään numeron 5 osoittamaan voimasointua. Esim. alun sointu, jossa soitetaan kolme alinta kieltä vapaina olisi näin C#5.
Jamming
Elhonas
13.04.2008 22:12:55
tere, osaisko kukaan auttaa ku olis kiva saada soinnut tohon Dingon - lähetyssaarnaajaan. Oon googlettaa koittanu ja yrittäny kuunella mut ei oikee luonnistu. Jos joku osaa autaa nii tänks
No mikä vittu siinä vielä ahistaa
Tirehtori
14.04.2008 07:05:35

Ajattelin tänään kokeilla laittaa biisin kokonaan uuteen sävellajiin ja siis sitä kautta helpottaa soittoa normivireellä. Tosin pitää koittaa tuota Ironslayerinkin ehdotusta.
eikä tästä
papitsu
14.04.2008 07:42:29
Ajattelin tänään kokeilla laittaa biisin kokonaan uuteen sävellajiin ja siis sitä kautta helpottaa soittoa normivireellä. Tosin pitää koittaa tuota Ironslayerinkin ehdotusta.

Joo, E- tai D-mollista voisi lähteä ihan kivasti.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
Z3R0
14.04.2008 21:23:39
Onko jollain tietoa mistä löytyisi tablat tai nuotit Ben Granfeltin kappaleisiin, etenkin snowkingiin, kun mistään en ole löytänyt eikä korvakuulolla oikein itseltä luonnistu.
stokstoks
15.04.2008 21:50:13 (muokattu 16.04.2008 16:30:07)
Onko jollakulla laittaa sointuja Kauko Röyhkän ja Riku Mattilan Helvetti -kipaleeseen? Mahtava biisi. Ei aukea tällaselle märkäkorvalle vaikkei taida sointukulultaan vaikeimmasta päästä olla.

Kiitos!

Jees. Eli ensimmäinen biisi, josta itse löysin soinnut. Voi kyllä on jotain vaihteluita jossain vaiheessa, mutta yli puolen välin meni ainakin samalla sointukierrolla, mikäli omiin korviini uskon. Eli:

Em, D, C, Hm

biisi alkaa D:stä. Tai siis ihan hetken kuuluu D sointu, ja C on ensimmäinen kokonainen sointu ja siitä sitten lähtee kierto. Aika hyvin noi soinnut ainakin mun korvaan osu.

//edit: Ensimmäinen väliosa kitaraks muutettuna taitaa mennä jotenkin näin:

e: --3--2--5---------------------7----5----7---------3----5----2-
H: ------------3----5----3------------------------5----------------

Rytmitystä ei ole, kuulee levyltä.
Irtaudu ytimestä, josta ennen sait elinvoimasi tai tokenee huumattu karhu kun sen olalle nostetaan kätesi olet riski ellet samaa mieltä tässä on sinulle kynttilä
jezart
17.04.2008 15:15:00
Moro

oisko kellään sointuja biisiin XL5 - Paljon kaunista sanomatta jää...

herkkää..:)

linkki http://www.myspace.com/xl5xl5
Chips
17.04.2008 17:48:11 (muokattu 17.04.2008 17:48:25)
Kokeillaan kepillä jäätä.. Rihanna - Cry

http://www.youtube.com/watch?v=7bH0p4fpMdY
"Just imagine every wrong brutal thing we have ever done. It's hard to do, isn't it? We've done so many.."
arska80
17.04.2008 20:35:27
Tarttis sointuja
YUP - Pahassa paikassa biisiin, levyltä Leppymättömät. Kiitos !
puttonen
17.04.2008 22:16:20
Jippu - Piiloon

Jos sais soinnut/tabsit tohon biisiin olisin erittäin kiitollinen!!
No entäs Jipun Kaunis vanha mies? Kai nyt joku pystyis vähän jeesaan?
Muunila
18.04.2008 19:03:35
Jees. Eli ensimmäinen biisi, josta itse löysin soinnut. Voi kyllä on jotain vaihteluita jossain vaiheessa, mutta yli puolen välin meni ainakin samalla sointukierrolla, mikäli omiin korviini uskon. Eli:

Em, D, C, Hm

Tänk juu very many! Hyvältä kuulostaa, vitsi että miten tuo biisi lähtee jännästi lentoon aina uudelleen noilla samoilla soinnuilla. Täytynee hakea omaksi tuo levy kun taskurahat on koossa, ettei tarvi myspacessa notkua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)