burdon 27.02.2008 13:27:19 (muokattu 27.02.2008 13:30:07) | |
---|
Mistä saa ostettua peukaloplektran ? En ole ikinä nähnyt moista vekotinta kuin videolla. Kysäsin tänään F-musiikissa että oisko heillä niin eipä ollut heilläkään. Parista muustakin kaupasta turhaan kysynyt. Ei jaksais ulkomailta yhtä plektraa tilata niin kai noita nyt joku liike ees suomessa myy ? edit: oiskohan tää kuulunu kitarakamat puolelle, noh meni nyt tänne ku tuli tätä palstaa selattua muutenki 4-track 4 life ! |
-AjA- 27.02.2008 13:54:17 | |
---|
Mistä saa ostettua peukaloplektran ? En ole ikinä nähnyt moista vekotinta kuin videolla. Kysäsin tänään F-musiikissa että oisko heillä niin eipä ollut heilläkään. Parista muustakin kaupasta turhaan kysynyt. Kyllä mä muistelisin nähneeni noita perus dunloppeja lähes kaikissa musiikkiliikkeissä. On kyllä omituista, että F-musiikista ei löydy noinkin perustavaraa.. Noh, jos et tosiaan mistään liikkeestä löydä, niin tilaa vaikka plektra.comista. Esim. nää on päteviä: http://plektra.com/plektra.php?plektra_id=453 I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... |
zesar 27.02.2008 14:40:28 | |
---|
Jos turun äffästä puhut, ni luulen että on vaan loppu. Pari viikkoa sitten ainaki oli peukkuplekuja. "Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!" |
UKKOMIES 29.02.2008 13:11:12 (muokattu 29.02.2008 13:16:38) | |
---|
Miten soitetaan silleen kuten Hurriganesin - Red River Rock (ei soitetan ainakaan sillä tavalla youtube videolla tavastian live vedolla, mutta ainakin se soitetaan sillä tavalla 25 Golden Greats levyllä) kitaran komppaus, myös Andy McCoy soittaa http://www.youtube.com/watch?v=egdrSmyVpuY tossa 0:50 ja 6:55 kohdassa olen myös kuulevani sitä, soitetaanko se jotenkin että sweepataan kuoletettuja nuotteja vai miten? Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan. |
Ottoko 29.02.2008 20:18:01 | |
---|
Mulla ois sellasta kysyttävää että oonko nopeasti kehittynyt jos olen soittanut kitaraa vuoden ja osaan Metallican sooloja esim: To live is to die, Orion, Enter Sandman ja kaikenlaisia biisejä eri bändeiltä. Osaan myös sweeppausta, alternative pickingia ja economy pickingiä. Tapping on myös opeteltu, pinch harmonicit ja nopea tremolo. Osaan myös paljon sointuja. En voi pistää mitään ääninäytettä mutta noin keskimäärin. Kitaransoitonopeni myös kehui mua. Tunnistan kyllä myös virheeni kun niitä tulee. Ashes and promises share a bond |
ruusteri 01.03.2008 09:26:08 | |
---|
Mulla ois sellasta kysyttävää että oonko nopeasti kehittynyt jos olen soittanut kitaraa vuoden ja osaan Metallican sooloja esim: To live is to die, Orion, Enter Sandman ja kaikenlaisia biisejä eri bändeiltä. Osaan myös sweeppausta, alternative pickingia ja economy pickingiä. Tapping on myös opeteltu, pinch harmonicit ja nopea tremolo. Osaan myös paljon sointuja. En voi pistää mitään ääninäytettä mutta noin keskimäärin. Kitaransoitonopeni myös kehui mua. Tunnistan kyllä myös virheeni kun niitä tulee. No tuo kuulostaa kyllä aika uskomattomalta... |
Kerpele 01.03.2008 13:11:23 (muokattu 01.03.2008 13:15:14) | |
---|
Mulla ois sellasta kysyttävää että oonko nopeasti kehittynyt jos olen soittanut kitaraa vuoden ja osaan Metallican sooloja esim: To live is to die, Orion, Enter Sandman ja kaikenlaisia biisejä eri bändeiltä. Osaan myös sweeppausta, alternative pickingia ja economy pickingiä. Tapping on myös opeteltu, pinch harmonicit ja nopea tremolo. Osaan myös paljon sointuja. En voi pistää mitään ääninäytettä mutta noin keskimäärin. Kitaransoitonopeni myös kehui mua. Tunnistan kyllä myös virheeni kun niitä tulee. Nuo soolot eivät ole vaikeimmasta päästä eikä se tunnu niin kummalliselta, mutta se että OSAA sweepit economyt ja tappingit, kuullostaa hassulta. Miten määrittelet osaamisen? (...Meneekö 18 nuottia sekunnissa?) |
Falcoln 01.03.2008 19:35:39 | |
---|
Onko netissä jotain kitara nuotti sivuja josta vois opetella soittaa? |
Heka123 03.03.2008 19:49:34 | |
---|
Kaikkihan ovat nähneet sen surullisen kkuuluisan FunTwo vieon josa se vetää CAnonRockin. Tuli vaan mieleen että MIkäs ESP sil on ja voisko ostaa ite samanlaisen? |
Zeitii 03.03.2008 21:42:00 | |
---|
Miks mun sähkäkitaran takaosa naarmuuntuu ? :S en oo käyttäny avainketjuakaan soittaessa joten en käsitä mistä tälläiset pienet naarmut voivat olla tulleet : / Eipä ne naarmut sinänsä haittaa mutta onkohan kellään samaa ongelmaa? |
-AjA- 03.03.2008 21:49:54 | |
---|
Miks mun sähkäkitaran takaosa naarmuuntuu ? :S en oo käyttäny avainketjuakaan soittaessa joten en käsitä mistä tälläiset pienet naarmut voivat olla tulleet : / Eipä ne naarmut sinänsä haittaa mutta onkohan kellään samaa ongelmaa? Paidan napit/vetskarit, vyö, housujen napit/vetskarit jne jne jne.. Ja sitäpaitsi kitarassa kuuluukin olla naarmuja ;-) I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... |
MauCer 04.03.2008 21:42:19 | |
---|
Miks mun sähkäkitaran takaosa naarmuuntuu ? :S en oo käyttäny avainketjuakaan soittaessa joten en käsitä mistä tälläiset pienet naarmut voivat olla tulleet : / Eipä ne naarmut sinänsä haittaa mutta onkohan kellään samaa ongelmaa? Jup, ltd:ni takaosa on täynnä naarmuja enkä voi käsittää mistä ne ovat tulleet. Keskellä on oiken näkyvä kasa sekalaisia naarmuja, ja hiemal ennen kaulaa, on ylöspäin viistoava rypäs. En käytä napillisia paitoja, avainketjuni on kitaran alla, eikä vaatetuksessani mitään kummempia niittejäkään ole. |
Ottoko 05.03.2008 00:30:00 | |
---|
Nuo soolot eivät ole vaikeimmasta päästä eikä se tunnu niin kummalliselta, mutta se että OSAA sweepit economyt ja tappingit, kuullostaa hassulta. Miten määrittelet osaamisen? (...Meneekö 18 nuottia sekunnissa?) eihän nopeus ole osaamista ;) tarkoitan sitä sillä, että osaan tekniikan. en kyllä vielä kovin nopeasti. pitää harjoitella Ashes and promises share a bond |
Ottoko 05.03.2008 11:28:50 | |
---|
Nuo soolot eivät ole vaikeimmasta päästä eikä se tunnu niin kummalliselta, mutta se että OSAA sweepit economyt ja tappingit, kuullostaa hassulta. Miten määrittelet osaamisen? (...Meneekö 18 nuottia sekunnissa?) ja mie kirjoitin osaan sweep pickingIÄ en sweep pickingIN Ashes and promises share a bond |
ankkiz 06.03.2008 20:33:40 (muokattu 06.03.2008 20:58:55) | |
---|
Suositelkaas jotain mukavankuuloista soiteltavaa 4/4:ää oudommassa tahtilajissa, tai ohjatkaa minut topikkiin, jossa näitä on aikaisemmin suositeltu. Jotenkin tänä iltana iskee kovasti! EDIT: Niin ja kuuskieliselle skepalle, eli jotkut driimtiitterien piisit jäänee ulkopuolelle. HALPA kakkos-/projektiskepa haussa. |
Phenom991 06.03.2008 22:37:27 | |
---|
Suositelkaas jotain mukavankuuloista soiteltavaa 4/4:ää oudommassa tahtilajissa, tai ohjatkaa minut topikkiin, jossa näitä on aikaisemmin suositeltu. Jotenkin tänä iltana iskee kovasti! EDIT: Niin ja kuuskieliselle skepalle, eli jotkut driimtiitterien piisit jäänee ulkopuolelle. En tiiä musamaustas, mutta CMX:ltä löytyy monia ei 4/4 tahtilajissa olevia. Rauhallisempaa kamaa löytyy Dinosaurukselta(Jatkuu niinkuin sade, Luuhamara, Pelon enkeli jne.) Sitte yks räväkämpi missä tahtilajitkin poukkoilee on Sametinpehmeä. Löytyy myös Ultimate guitar tabseista guitar pro-versiona.(Oikeestaan kitaralla ei hirveesti tarvii tehdä, mutta oon ite soittanu myös ne bassot kitaralla, mukava soittaa!) Aioniltakin löytyy, esim sivu paholaisen päiväkirjasta. Ja Pedoilta esim. Pedot. Tabeja löytyy bändin kotisivuilta. Muita bändejä en tähän nyt tässä välissä ainakaan keksi. |
Tasapaino 06.03.2008 23:34:14 | |
---|
Suositelkaas jotain mukavankuuloista soiteltavaa 4/4:ää oudommassa tahtilajissa, tai ohjatkaa minut topikkiin, jossa näitä on aikaisemmin suositeltu. Jotenkin tänä iltana iskee kovasti! EDIT: Niin ja kuuskieliselle skepalle, eli jotkut driimtiitterien piisit jäänee ulkopuolelle. Jos osaat kalevalaista runonlaulantaa, niin siinäpä hienoa musiikkia. Sehän menee 5/4, niin laula vaikka nauhurille jotain riimejä ja soita yli. Ora et labora. |
baron 07.03.2008 00:33:19 | |
---|
Suositelkaas jotain mukavankuuloista soiteltavaa 4/4:ää oudommassa tahtilajissa, tai ohjatkaa minut topikkiin, jossa näitä on aikaisemmin suositeltu. Jotenkin tänä iltana iskee kovasti! EDIT: Niin ja kuuskieliselle skepalle, eli jotkut driimtiitterien piisit jäänee ulkopuolelle. Tutustu balkanilaiseen kansanmusiikkiin. Netistä löytyy. Siellä on 7/4, 5/4 ja 12/8 tahtilajeja jaettuna 2-3-3-2-3. Ei, en ole tanssimuusikko! |
Zeitii 07.03.2008 19:57:53 | |
---|
Tietääkö kukaan mistä saa Maj Karma - Ukkoseen kitara tablat ? Olisi kiva opetella tuo bändin kanssa. Tai joku voi tehä mulle tabit tohon kun ei oma korva viel riitä korvakuulol opetteluu :) voin palkita tämän teon plussalla. |
eewo 08.03.2008 14:36:09 | |
---|
Miten voi harjoitella fraseerausta? Minkään näköistä ongelmaa ei ole, kun soitan esim. levyn päälle. Kun levyllä idolini soittaa lickin, pystyn soittamaan perässä samanlaisen/samantapaisen pätkän. Samaten jos tunnen piisin ja sen soolon pystyn improvisoidessa jäljittelemään sitä "oikeaa" sooloa lisäten jotain omaakin mukaan. Ongelmia ilmenee kuitenkin, kun pitäisi luoda itse soolo tyhjästä. Esim. perus bluesjami on mulle täysi mahdottomuus, sillä omista sooloiluista tulee parin ekan nuotin jälkeen pentatonisen runkkausta ja ehkä n.5-10 peruslickin pyörittelyä. Fraseerauksella noistakin aineksista syntyisi jo bluesia, mutta minun soittoni kuulostaa vain pentatonisen sahaamiselta... Kuunnellessa piisiä kuulen päässäni hienoja lickejä ja pystyn kuvittelemaan taustan päälle vaikka minkälaisia sooloja. Kuitenkin kun nappaan kitaran käteen, joudun keskittymään liikaa siihen, mitä nuotteja soittaisin, joten fraseeraus ja oman soiton kuunteleminen jää sivuseikaksi, eikä hommasta tule yhtään mitään. Oliko ongelmani tarpeeksi epäselvästi selitetty? ;) "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |