Wahi 18.08.2005 19:57:05 | |
---|
Kaikkein ärsyttävintä on juuri se, että sanoo osaavansa soittaa jonkun (vaikean)biisin mutta sitten se on hirveää räpellystä. Ei osaamiseksi voi laskea sitä, että kappaleen tunnistaa juuri ja juuri. Totta. Porukka yliarvio itsensä. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Jzci 19.08.2005 14:31:13 | |
---|
Porukka yliarvio itsensä. Ja oikeasti hyvät soittajat aliarvioivat itsensä. Tällaisen huomion olen pannut merkille. |
Carpenter 19.08.2005 18:10:12 | |
---|
Ja oikeasti hyvät soittajat aliarvioivat itsensä. Tällaisen huomion olen pannut merkille. Niihän se on. Kun aloittaa jonkun harrastuksen niin vähän ajan päästä sitä luulee, että on tosi hyvä siinä. Mutta sitten kun harjoittelee lisää, niin tuntuu että mitä enemmän harjoittelee, sitä enemmän on opittavaa. |
Booligan 20.08.2005 02:42:20 | |
---|
miksi Miksi MIKSI kaikki aloittelijat soittavat aina ensimmäisenä bodomia? ha! minä aloitin Green Daylla. ei yleistetä ;) (muuten kyllä hyvin sanottu siellä takana) all shall hail tilu |
derble 22.08.2005 19:00:43 | |
---|
miksi Miksi MIKSI kaikki aloittelijat soittavat aina ensimmäisenä bodomia? ha! minä aloitin Green Daylla. ei yleistetä ;) (muuten kyllä hyvin sanottu siellä takana) Mä puolestani alotin ihan perusasioista. Knocking on Heavens door koulussa luokan kanssa. 4 sointua. Ja hyvä biisi vieläkin, musta. |
derble 22.08.2005 19:01:13 | |
---|
Knocking on Heavens door Se Bob Dylanin versio, tarkennan. |
Behringer 22.08.2005 19:18:13 (muokattu 22.08.2005 19:19:15) | |
---|
Children of Bodomia, Iron Maidenia ja muita hevibändejä tai jotain ei-hevi mutta kuuluisia bändejä ( esimerkiksi Rasmus) |
Booligan 23.08.2005 15:27:38 | |
---|
Mä puolestani alotin ihan perusasioista. Knocking on Heavens door koulussa luokan kanssa. 4 sointua. Ja hyvä biisi vieläkin, musta. onpa sekin sanottava että ei paljoa green daysta yksinkertaisemmaksi peruskamaksi pääse jos tahtoo soittaa vielä kaiken päälle musiikkia josta pitää. all shall hail tilu |
derble 23.08.2005 16:03:07 | |
---|
Joo, ehkä niin. Mutta tää on heavens door oli siis sitä aikaa kun osasin ne neljä sointua. Sen jälkeen voi vähän sit nopeuttaa esim. Green Dayllä ja punkilla. Niin, ja perusasioilla kanssa sillain että en mistään Bodomista alottanu vääntämistä. :D Se on muuten tosi tärkeetä et soittaa sellasta mistä tykkää. |
Nor 06.09.2005 23:27:28 | |
---|
Ite oon soittanu kohta kaks vuotta, enkä oikeestaan osaa mitään kunnolla. En oikeastaan yhtään kokonaista kunnollista kappaletta (jos ei lasketa jotain Oodi ilolle kahdella kielellä juttuja...). Osaan jonkun verran riffejä, joskin nekin epäpuhaasti räpeltämällä. Vasta varmaan viimisen puolen vuoden aikana oon oppinu ihan sointujaki ja alkanu perehtymään siihen, miten ne rakentuu ja muihinki teoria asioihin. En tosin niitäkään oikein vielä osaa. Hiljaa hyvä tulee. Tosin teorian (itse)opiskelu on niin ikävää, että aina kun saa itseään niskasta kiinni on jo unohtanut kaiken vanhan ja pitää kerrata. Sävelkorvaa mulla ei oo todistetusti yhtään. Oonki kysyny jo ennenki, mut miten sitä oikeen voi reenata? Älkää sanoko, että soita korvakuulolta, ku mun puurokorvilla ei eroteta edes miten biisin rytmi menee, saati sitten miten se kitara siellä soi vai onko sitä ollenkaan. Byäääh! |
Juunas666 06.09.2005 23:50:51 | |
---|
miksi Miksi MIKSI kaikki aloittelijat soittavat aina ensimmäisenä bodomia? Mä aloitin Breaking the Law:illa, Smoke on the Waterilla ja Paranoidilla :D Sitten jtn. Finntrollia ja Barathrumia aloin vetämään jonka jälkeen itsekkin aloitin bodom-rässäyksen. Nykyään Metallicaa, Kalmahia, Ensiferumia, Mokoma ja tuon tuollaista soitan. Miksei välillä myös bodomiakin, tulee sitäkin rämpyteltyä. Bodomin biiseissä parasta on soittaa riffejä ja jotain PIENIÄ tilukohtia, ei niitä mahottomia sooloja mitkä tosiaan kuulostaa sitten hirveältä kissan rääkkäykseltä. |
juuso a 07.09.2005 00:06:23 | |
---|
Mä puolestani alotin ihan perusasioista. Knocking on Heavens door koulussa luokan kanssa. 4 sointua. Ja hyvä biisi vieläkin, musta. Mä taas aloitin joskus aikoinaan Doorsin Break On Through:lla ja senkin soitin ihan päin helvettiä. Serkkupoika totesi vaan että kova on yritys vaikka ei mies ole edes koskaan yrittänyt kitaran soittoa. Sen jälkeen vissiin tulikin ne pakolliset Metallicat jotka oli silloin mun aikaan se mitä kuuli joka ikisessä musiikkiliikkeessäkin soitettavan kyllästymiseen asti. Ja enimmäkseen huonosti. Ei se mittään.. Kannattaa tosiaan kokeilla nauhoitella sitä omaa soittoaan. Sieltä ne virheet ja ennenkaikkea hätäisyys pompsahtaa hyvin nopeasti esille. Tajuaa sitten treenata oikeita asioita. Tästä on vitutukseen asti kokemusta erinäisistä nauhoitustilanteista... V*ttu jeei!!! |
tommi_899 07.09.2005 08:06:05 | |
---|
kun mä alottelin niin soittelin jotain red hot chili pepperssiä ja gunnareita. bodom ei ole koskaan kiinnostanut yhtään. olen nyt 16vuotias ja 2 vuotta kitaran rääkkäystä takana |
Hohhoijaa 07.09.2005 08:18:19 (muokattu 07.09.2005 08:19:07) | |
---|
Kyl määkin nyt. Ensimmäiset harjoittelemani kappaleet olivat RHCP:n Can't Stop, Scar Tissue (siis lähinnä ne riffit siitä, ei sooloja) sekä By The Way, samalla treenailin sointuja ym. perusjuttuja. Sen jälkeen siirryin Nirvanan Smells Like Teen Spirittiin ja muihinkin biiseihin, sitten tulikin jo se pakollinen Metallica-vaihe... nyt on jo pitkään lähinnä omia biisejä väsäilty & soiteltu. "Mä en käsitä millä joku voi kuunnella jotaki vitun Nirvanaa!" Sinä! Avatarin tarpeessa? Ota yhteyttä. |