Aihe: Cobainit Wirtaset ja kumppanit
1 2 3 4 5 6 7 8 9
sirdickyj
27.05.2004 21:17:23
Teksnisesti huono on mielestäni sellainen joka ei pysy tempossa, näppäilee miten sattuu, ja sivuääniä tulee soitettaessa enemmän kuin laki salli.

...eli juurikin Kurt Cobain ja vaikkapa Toni Wirtanen.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Lego
27.05.2004 21:21:54

Tämä nyt on aivan turhaa provoilua. Taidat olla melkoinen idiootti.
•••••
sirdickyj
27.05.2004 21:23:26
Totta. Turhin keksintö ikinä.

Ei se nyt mitenkään turha keksintö oo, niinkuin ei Antareksen hittituotekkaan, editoinnin nopeus on taatusti mannaa niile, jotka ennen leikkeli saksilla nauhaa ja liimaili sitä sitten kokoon, ja jos aivastit, niin nauhasilppu lensi ympäriinsä ja mitä kaikkea. Tuon ProToolsin mainitsin lähinnä siksi, kun joku ihmetteli miksi joku juttu toimii levyllä, muttei sitten livenä. Esim. Apulanta on oikeesti aikamoista ProTools-rockia. Mitäs pahaa siinä, olkoon.
sirdickyj
27.05.2004 21:24:48
Tämä nyt on aivan turhaa provoilua. Taidat olla melkoinen idiootti.

Jep, ansaistsisin lättyyni...mutta kun oon niin helvetin jästipää, etten luovuta millään.
Lego
27.05.2004 21:27:54
Jep, ansaistsisin lättyyni...mutta kun oon niin helvetin jästipää, etten luovuta millään.

No ei nyt ihan noinkaan, ehkä jos vähän ojennusta..
Mutta olkoon, minä arvostan heitä kitaristeina, laulajina, biisintekijöinä, esiintyjinä ja ihmisinä. Ja sinä taasen et.
Olkoon niin.
•••••
sirdickyj
27.05.2004 21:33:31 (muokattu 27.05.2004 21:34:02)
biisintekijöinä, esiintyjinä ja ihmisinä

...minäkin.
Diagnostica
27.05.2004 22:01:28
Teksnisesti huono on mielestäni sellainen joka ei pysy tempossa, näppäilee miten sattuu, ja sivuääniä tulee soitettaessa enemmän kuin laki salli.

Minä taas olen sitä mieltä, että Wirtanen on varsin pätevä plektranäppäilijä ja olenkin ihaillut hänen varmuuttaan. Mm. Zulu-ohjelmassa soitti yksikseen akustisella kappaleen Unenkansa, välillä näppäilen ja välillä kompaten. Ja kuulosti helvetin hyvältä.

Pakko lopuksi avautua ja sanoa, että olen tyytyväinen ettei itselläni ole kultakorvaa, jolla poimia toisten musiikista pienimmätkin virheet vaan voin keskittyä musiikista nauttimiseen.
"Tosimies on kuullut ukkosen jyrinän ja nähnyt hevosen paskantavan."
sarkjan
27.05.2004 22:07:33
Pakko lopuksi avautua ja sanoa, että olen tyytyväinen ettei itselläni ole kultakorvaa, jolla poimia toisten musiikista pienimmätkin virheet vaan voin keskittyä musiikista nauttimiseen.

Nooh, kyllä se korva siitä kehittyy ajan myötä taitojen ja kokemuksen karttuessa, heh. (tämä kommentti ei liity varsinaiseen keskusteluaiheeseen)
c|-õ-õ|
leather rebel
28.05.2004 08:30:04
Antares, anyone?:)

Perun sanani. Pro Tools ei ole turhin keksintö, Autotune on :D
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
leather rebel
28.05.2004 08:32:28
ProTools on kätevä keksintö silloin jos se on renki eikä isäntä.

Totta. Oli ehkä hieman kärjistetty mielipide.
Surullisen usein se kuitenkin on isäntä.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Ewereth
28.05.2004 22:48:50

Cobain oli aivan liian yliarvostettu. se oli ihan paska soittamaan.
Kunniaa Teemu "Somnium" Raimorannalle(Paras Folk/Black kitaristi ikinä) ../ Hail Somppa!
Tee
28.05.2004 23:13:16
Cobain oli aivan liian yliarvostettu. se oli ihan paska soittamaan.

Minäpä se kuuntelenkin biisejä, en tiedä ketään kitaraegosankaria joka tekee yhtä hyviä biisejä kuin Cobain.
:K
ten
29.05.2004 00:10:48
Minäpä se kuuntelenkin biisejä, en tiedä ketään kitaraegosankaria joka tekee yhtä hyviä biisejä kuin Cobain.

Minäpä se olen samoilla linjoilla kanssasi. Mennäänkö kaljalle ja perustetaan bändi?
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
kid ego
29.05.2004 02:56:42

Edward Van Halen.
Just kid-ding.
Zarmo
29.05.2004 11:51:21

Jos ei harjottele niin ei kehity.
Olen minäkin toista kymmentä vuotta soittanut, enkä nyt mikään virtuoosi ole, vaikka soitto ihan hyvin sujuukin ja keikallakin on joskus käyty. Toisaalta en ole kyllä ikinä juurikaan varsinaisesti reenannut ts. vedellyt mitään skaaloja ylös alas mahdollisimman nopeasti.
Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö. Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä.
Travis Bickle
29.05.2004 17:39:44
Edward Van Halen.

Sama mies jonka PEP (parasta ennen -päiväys) meni umpeen about 20 vuotta sitten? ;)
ragdell
30.05.2004 17:00:46
voidaan lähteä siitä että wirtaset ja mainitsemasi kumppanit eivät kitaristeja ole.he soittavat kitaraa kyllä mutta on törkeää kutsua heitä tuolla nimellä.eivät ole sitä ansainneet.

jos mietii että minkälaista musiikkia he soittavat niin onko ihme että tekniikka ei mikään hyvä ole?eiväthän he yksinkertaisesti edes tarvitse parempaa tekniikkaa soittaakseen omaa musiikkiaan.kukin taaplaa tyylillään eikä turhaan kurkota pilviin.
jannu
30.05.2004 18:02:41
Koska haluan pysyä samalla keskustelun tasolla kanssanne, totean vain:

Jätkät on vaan kateellisia ku Cobain teki, ja Wirtanen tekee musiikilla edelleen enemmän rahaa kuin yksikään teistä.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
TIISTAI
The Dessert Sessions
Necromuru
30.05.2004 18:22:04

No "hyvyys" on kuulijan korvissa.
-Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen. -Niin. Siihen vois laittaa säröä. Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta.
Aerodactev
30.05.2004 18:31:34
Ei ihme, että monilla tarpeeksi hyvilläkin kitaristeilla on huono itsetunto.

Pidetään musiikki musiikkina ja jätetään kilpailut ja vertailut mualle, "hyvyys" ei ole objektiivinen asia.
Long = progressive = good
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)