Aihe: Tapaus Joe Satriani
1 2 3 4 5 6 7
hanipai
17.05.2004 19:15:54
haluaisin muuten oikeasti tietää, että missä satrianin kappaleissa oikeasti on liikaa säröä.

Samoin
kid ego
17.05.2004 19:50:11
Tähän tappelun lomaan tahdon ilmoittaa, että mulla on Vain ja Satrianin opettaja-oppilas -suhteesta täysin samanlainen käsitys kuin Skinkardella. Sehän oli Steve Vai itse, joka kertoi menneensä muutaman dollarin akustinen kitara toisessa ja kielisetti toisessa kädessä. Vai oli kuullut, että kadun toisessa päässä asusteleva pari vuotta vanhempi kaveri on kova skulaamaan ja antaa tunteja. Näin.

Muutenkin mä yhdyn usein Skinkarden mielipiteisiin yksi yhteen. Ollaanko me siskoksia?
Just kid-ding.
skinkarde
17.05.2004 19:55:37
Muutenkin mä yhdyn usein Skinkarden mielipiteisiin yksi yhteen.

no hyvä että edes joku on joskus samaa mieltä asioista.
"Siitä puhe mistä puhutaan"
Jucciz
17.05.2004 20:34:52
Vaikken minä Vaistakaan erityisemmin välitä, on pakko sanoa, että kymmenen kertaa mieluummin kuuntelen häntä kuin opettajaansa. Makuasioita.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Keppi
17.05.2004 20:39:47
Tarkoitan nyt että mielestäni Satrianin soundit on hyvin valittu hänen musiikkiinsa.

Olen kyllä täysin eri mieltä kanssasi puhuttaessa esim. always with you always with me:n soolosoundista! Millätavalla se on hyvin sun mielestä valittu?

Se ois tosi komee biisi! Oikeestaan ainut sellainen, mikä siltä äijältä on "koskettanu"...tosi upee teema, mutta minkä helvetin takia sen on pitäny mennä raiskaamaan oma biisinsä sillä älyttömällä vengutuksella?! Jos puhutaan mauttomuudesta, niin siinä on oikein malliesimerkki!

No myönnettäköön, että en Satrianin tuotantoa ole kovin montaa levyllistä kuullu.
...no ei vaineskaan;)
Topah
17.05.2004 20:57:39

Sen verran vielä lisään mielipiteeseeni, että en hauku ketään ilman kunnon perusteluja.

Ei mulla esim. ole pokkaa mennä vaikka jonnekin telakalle ja sanoa hitsarille, että hitsaat aivan päin vittua koska en tykkää sun tyylistä. Musiikki nyt on hieman eri asia, mutta ihmisten kunnioittaminen on kuitenkin tärkeää.

Vähän tohon hitsarijuttuun liittyen on se kun keikalla soittaa ja joku tulee sanomaan, että annas mä kokeilen soittaa sun kitaralla jne. Siihen voi sitten sanoa, että tuskin säkään tykkäisit jos mä tulisin sun työpaikalle ja kinuisin sun miggiä, että annas mä kokeilen vetää hiukan saumaa laivan kylkeen. Ja kännissä tietenkin.
Todellinen tutkimusmatka ei ole uusien maisemien etsimistä, vaan uusin silmin katsomista. "Marcel Proust"
skinkarde
17.05.2004 21:03:50
always with me, always with you:ssa on kyllä tosi hyvän kuulonen se soolokitara.
Keppi
17.05.2004 21:13:44
always with me, always with you:ssa on kyllä tosi hyvän kuulonen se soolokitara.

No siinä asiassa meidän mielipiteen eroaa toisistaan.
...no ei vaineskaan;)
Kukkis
17.05.2004 21:15:51

Oon samaa mieltä.
Puhut vähän, mutta huonosti.
hanipai
17.05.2004 22:20:48
Oon samaa mieltä.

Juu samaa mieltä. siis sehän on loistava. Siinä Satriani säilyttää rauhallisen kappaleen nopealla sooloamisellakin rauhallisena. Se siis sopii siihen loistavasti mielestäni.
hanipai
17.05.2004 22:22:50
Juu samaa mieltä. siis sehän on loistava. Siinä Satriani säilyttää rauhallisen kappaleen nopealla sooloamisellakin rauhallisena. Se siis sopii siihen loistavasti mielestäni.
kid ego
17.05.2004 22:42:25
Soundipolitiikasta kun on puhe... Ei Satrianin musiikki toimisi samalla tavoin "normaaleilla" soundeilla. Mä diggaan, kun soundi on biiseissä erilainen, ja muutenkin ne sopivat tuohon tyylilajiin.
Just kid-ding.
HS
17.05.2004 22:43:53
Terve

Joehan herättää tunteita :)
Suosikkini vuosien takaa (yksi niistä).
Alkupään levyt löytyy kyllä kaikki, ja tykkään kovasti noista hienoista melodioista joita sieltä löytyy. Melodia friikki kun olen :)
Muistan kuinka tahkosin noita biisejä sormet hellinä. Kuuntelin korva tarkkana ja koitin soittaa perässä. Levysoittimen neula oli kovilla kun piti kokoajan veivata ees-taas pahoja paikkoja. Niin...CD-levyt tulivat sitten vasta paljon myöhemmin :) Aika tarkkaan samaan aikaan tuli hankittua myös ensimmäinen "Floydi-kitara."
Myöhemmät levyt eivät ole kauheasti puhutelleet. Hienot melodiat ovat kadonneet (joitain poikkeuksia lukuunottamatta), ja tilalle on tullut mitäänsanomaton tiluttelu(! :) ja hengetön mahtipontisuus, joka ainakin minulle kertoo lähinnä ideoiden puutteesta. Toiset tosin kutsuvat sitä uudistumiseksi :) Noh... olen vanha hapan jäärä.
Parhaimmillaan hyvää ja kaunista, huonoimmillaan väkinäistä ja tylsää.
nneeoo
18.05.2004 03:35:32
hmm hmm...

Joo itse en paljon kyseisen herran tuotantoon ole perehtynyt (enkä aiokaan) joten aika turha käskeä kuunnella jotai tiettyä biisiä etc. etc.
Mutta biisit joita olen kuullut ei lämmitä mitenkään ne eivät yksinkertaisesti herätä mitään tunteita, eikä jätä mitään kysymyksiä... tylsää tylsää tylsää....

Mutta eniten hauskuttaa tämä tiluttajien maailma m.net:ssä.
Ensin kysytään suosikki skebaajasta mielipidettä ja niin kauan kun mielipiteet ovat positiivisia ni plussaa sataa... heti kun joku rehellisesti sanoo että ei tykkää kyseisestä soittajasta ni hohhoijaa alkaa semmonen sota "soita itte paremmin", "pää kiinni kakara" tyylisine kommentteineen.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset kestää jos joku ei rehellisesti pidä samallaisesta musiikista kuin te.
Unofficial TIISTAI fan
skinkarde
18.05.2004 04:00:01
no saa olla eri mieltä asioista helevetti. on kuitenkin turha sanoa esim. jotakin artistia paskaksi tai hänen saundiaan paskaksi tms. sen perusteella, että itse ei pidä kyseisen tyypin musiikista. en minäkään sano, että leonardo da vinci oli perseestä, vaikka minun mielestäni mona lisa on vitun ruma ja paska maalaus. esim. jos minä teen biisin, josta itse pidän, niin se on hyvä vaikka joku muu oiskin toista mieltä. ja sama on saundin kanssa. toivottavasti joku edes nyt tämän tajuaa. on näköjään melko vaikea saada itsensä ymmärretyksi oikein.
nneeoo
18.05.2004 04:08:29 (muokattu 18.05.2004 04:09:40)
Tuota minä nyt en tajua.
Jos joku tekee biisin ja se on MIELESTÄNI paska ja MINULTA kysytään MINUN OMAA mielipidettäni niin miksen ITSE saisi sanoa että biisi on OMASTA MIELESTÄNI paska?

edit: paskuushan on siis ihan katsojan korvassa.
Unofficial TIISTAI fan
skinkarde
18.05.2004 04:26:05 (muokattu 18.05.2004 04:27:21)
Tuota minä nyt en tajua.
Jos joku tekee biisin ja se on MIELESTÄNI paska ja MINULTA kysytään MINUN OMAA mielipidettäni niin miksen ITSE saisi sanoa että biisi on OMASTA MIELESTÄNI paska?

edit: paskuushan on siis ihan katsojan korvassa.

niin että se on SINUN MIELESTÄSI paska. se ei tarkoita, että se olisi universaalia faktaa. menee mielestäni tuolla ekalla sivulla nuo juccizen kommentit jo vähän yli. "kaikkein vähiten miestä voidaan mainostaa säveltäjänä." tuo ilmeisesti yrittää olla omiin kokemuksiin perustuva "faktatieto".
nneeoo
18.05.2004 04:42:24
niin että se on SINUN MIELESTÄSI paska. se ei tarkoita, että se olisi universaalia faktaa. menee mielestäni tuolla ekalla sivulla nuo juccizen kommentit jo vähän yli. "kaikkein vähiten miestä voidaan mainostaa säveltäjänä." tuo ilmeisesti yrittää olla omiin kokemuksiin perustuva "faktatieto".

Mutta eihän kukaan yritä puhua universaaleista faktoista koska kysyttiin jokaisen henkilökohtaista mielipidettä.

Sinun pitäisi laittaa jokaisen lauseen eteen minkä tässä ketjussa luet fraasin "Minun mielestäni,"
Unofficial TIISTAI fan
skinkarde
18.05.2004 05:01:42
no antaahan olla.
Keppi
18.05.2004 07:47:05 (muokattu 18.05.2004 08:22:37)
no saa olla eri mieltä asioista helevetti. on kuitenkin turha sanoa esim. jotakin artistia paskaksi tai hänen saundiaan paskaksi tms. sen perusteella, että itse ei pidä kyseisen tyypin musiikista. en minäkään sano, että leonardo da vinci oli perseestä, vaikka minun mielestäni mona lisa on vitun ruma ja paska maalaus. esim. jos minä teen biisin, josta itse pidän, niin se on hyvä vaikka joku muu oiskin toista mieltä. ja sama on saundin kanssa. toivottavasti joku edes nyt tämän tajuaa. on näköjään melko vaikea saada itsensä ymmärretyksi oikein.

Pakko kommentoida vielä tähän. Siis jos ei pidä tyypin musiikista, soundista tai tyylistä, ni eihän silloin varmaankaan pidä itse artististakaan?! Jos sellaselta ihmiseltä kysytään omaa mielipidettä, ni eikö se ole silloin negatiivinen?! Eihän se muussa tapauksessa ole oma mielipide;)

Ihmetyttää just täällä, ett ihmiset ottaa itseensä näistä jutuista, niinkun omaa äitiä haukuttas:D Jos joku artisti kuulostaa minun korvaan hyvälle, ni en minä odota...tai kyllähän mä tiedän, ett ei se kuulosta välttämättä kaikkien korvaan hyvältä. Ei se minua haittaa. Samalla tavalla varmasti kuuntelen kyseistä artistia jatkossakin. Se on esim. mulle aivan yks ja sama, pärjääkö lempiartistini jossain levymyynnissä tai pääseekö se korkealle musiikki listoilla.

Ihan sama juttu on tois soundi. Jos joku pitää minun soundia huonona...tai laitteita paskana, ni miks siitä pitäis ottaa itseensä?! Laitteitahan saa kaupasta, enkä minä niitä ole suunnitellut. Sehän on tärkeetä, millätavalla minä soitan niillä laitteilla?;)

EDIT: piti vielä jatkaa vähä;)
...no ei vaineskaan;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)