Aihe: Steve Vai
1 2 3 4 5 6
Tony Narrows
03.05.2004 11:12:15
Eikös se ole yhden Vain Jemin nimi. Sillä taisi olla "Evo", "Flow" ja "Konx" jonkun antiikkisen Jyrki-haastattelun mukaan.

Tässa on jotain Vain kitaroita:
Evo,EvoII,Pogo,Flo,G,Neville,Pia,Red Lace,Lasher
Toni A Salmi
Ze Kink
05.05.2004 15:07:58 (muokattu 05.05.2004 15:08:53)
Tässa on jotain Vain kitaroita:
Evo,EvoII,Pogo,Flo,G,Neville,Pia,Red Lace,Lasher

Joo, noin. Listaan vois vielä laittaa Poxin, Bad Horsien, Bad horsie II:n ja Attitude II:n. On niitä vissiin muitakin. Se Konx lukee siinä teipissä joka on mikin päällä, en tiedä miksi (Siis miksi sen nimi on Konx). Se teippihän on siinä ettei kielet jäisi sinne mikin alle kiinni, kuten aiemmin todettiin.

http://www.jemsite.com/axes/uz99/evoii_02.jpg
Tossa EvoII, huomatkaa että siinäkin lukee tuo Konx.
"Ford!" hän sanoi. "Tuolla ulkona on ääretön määrä apinoita jotka haluavat keskustella tekemästään Hamletin käsikirjoituksesta."
skinkarde
05.05.2004 15:09:03
minä keksin sanan konks joskus ala-asteella
"Siitä puhe mistä puhutaan"
aksul
05.05.2004 15:12:10
minä keksin sanan konks joskus ala-asteella

Muistaakseni itse olen soittanut maailman ensimmäisen E-mollin kitaralla. Pitäisi löytyä googlella faktaa tästä. Tapahtui v. 1123 eKr.
skinkarde
05.05.2004 15:15:48
no helevetti. siis niin. no ei välttämättä.
Tony Narrows
05.05.2004 15:55:28
Listaan vois vielä laittaa Poxin, Bad Horsien, Bad horsie II:n ja Attitude II:n.

...ja muutaman kitaran voisi vielä lisätä. "Mirror top",jota Steve Vai käytti Bad Horsie biisissä 2001 Euroopankiertueella.

"Heart",jota Steve käyttää Fever Dream biisissä.

"Tribleneck",jotta pystyi soittamaan Sex&Religion kiertueella Earth Dwellers Return biisin,sekä Here And Now biisin vaihtamatta kitaraa. Käyttää myös uudessa biisisissä I Know You're Here.

"Flo w/sustainer", Flo sustainerilla ja modifikaatio 1 & 2 nauhassa.
Toni A Salmi
Keppi
06.05.2004 10:45:48 (muokattu 06.05.2004 10:46:41)
Tämähän on tottakai makuasia tämäkin, mutta onko teidän mielestä Steve Vailla ihan oikeasti hyvä soundi?! Siis tarkoitan hyvää soundia nyt laitteiden puolesta(väliltä kitara-kaijutinelementti)?
...no ei vaineskaan;)
kid ego
06.05.2004 12:06:28
Tämähän on tottakai makuasia tämäkin, mutta onko teidän mielestä Steve Vailla ihan oikeasti hyvä soundi?! Siis tarkoitan hyvää soundia nyt laitteiden puolesta(väliltä kitara-kaijutinelementti)?

Väliltä kitara-kaiutinelementti en osaa sanoa, koska en tiedä milloin siellä ei ole härpäkkeitä välissä. Mutta mä diggaan kovasti Steven soundista, varsinkin biisissä The Blood & Tears.
On totuus tulla lapsen suuhun.
leather rebel
06.05.2004 13:08:11

Joskus on, joskus ei. Fire Garden-levyllä on ihan hyvä soundi.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Brian May jr.
06.05.2004 16:18:35

No on kyllä aika hitollisesti säröä siinä soundissa...tämä seikka ei tietenkään tee siitä huonoa mutta sen verran kun nyt olen kuullut niin ei iske.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Tony Narrows
06.05.2004 19:33:38
(Tämähän on tottakai makuasia tämäkin, mutta onko teidän mielestä Steve Vailla ihan oikeasti hyvä soundi?! Siis tarkoitan hyvää soundia nyt laitteiden puolesta(väliltä kitara-kaijutinelementti)?

Mielestäni Mr. Vailla on erinomaiset saundit ja kun kuuntelee Vain levyt niin huomaa että siellä on paljon hyviä,erinlaisia saundeja.
Itse pidän kovasti The Ultra Zone levyn saundeista ja uuden tupla liven,Alive in an ultra world,saundeista.
Varsinki kappaleen Alive in an ultra world'in kitara saundista.

En sitten tiedä millasista saundeista ihmiset tykkäävät ja mitkä on ne asiat mitä hyvä saundi omaa,mutta se mistä minä pidän Steve Vain saundissa on,että saundi on pyöreä,paksu ja pehmeä ja sustainikas. "Pikkausäänet" eivät pistä korvaan,vertaa esimerkiksi Paul Gilbertin saundiin,Racer X'n aikana. Pehmeydellä tarkoitan että saundi on "kermainen",ei sellainen Marshall surina,eikä sellainen "sirkkelisahaussaundi"vaan todella pehmeä,mutta erottuva saundi.
Ja mitä puhtaisiin saundeihin tulee niin nekin ovat hyviä ja tunnistettavia. JEM7VWH'n "oma" soundi on todella kirkas ja hieman "muovinenkin" saundi,josta itse henkilökohtaisesti pidän. Esimerkiksi kappaleessa Sisters on mielestäni todella oiva saundi.
Tietty kaikilla on omat mielipiteensä asioista,mutta nämä on vain minun mielipiteitä.
Toni A Salmi
Keppi
06.05.2004 21:01:42
No on kyllä aika hitollisesti säröä siinä soundissa...tämä seikka ei tietenkään tee siitä huonoa mutta sen verran kun nyt olen kuullut niin ei iske.

Olen samoilla linjoilla. Sillon ihan älytön määrä sitä säröä?! Ois oikeesti joskus kiva kuulla, miltä Vai kuulostas ihan kuivalla soundilla ilman niitä efektejä ja säröjä.
...no ei vaineskaan;)
skinkarde
06.05.2004 21:20:51
no ainaki dvd:llä mitä oon katellu ni steve soittelee ihan akustistakin kitaraa ja akustisella saundilla muutenki.. ja hyvin soittaa ja hyvältä saundaa.
Keppi
06.05.2004 22:03:12
Niin se soitti akustisesti jossain livepätkässä, minkä mäkin oon kuullu. Kovin vaan oli kompressoidun oloinen...sekin soundi. Mutt sillain ihan kuivalla soundilla...tarkoitin;)
...no ei vaineskaan;)
leather rebel
07.05.2004 09:25:41
Olen samoilla linjoilla. Sillon ihan älytön määrä sitä säröä?! Ois oikeesti joskus kiva kuulla, miltä Vai kuulostas ihan kuivalla soundilla ilman niitä efektejä ja säröjä.

Kuuntele "Sisters" Passion and Warfarelta. Siinä se taitaa olla kuivimmillaan.
vaikkukorva
07.05.2004 11:39:07
Passion & Warfaren ja Whitesnaken aikana Vailla oli ehdottomasti parhaimmat soundit mitä sillä on ikinä ollu, mutta se on vaan mun mielipide.
Kaverini on Eritrean kovin runkkaaja.
leather rebel
07.05.2004 12:07:35
Passion & Warfaren ja Whitesnaken aikana Vailla oli ehdottomasti parhaimmat soundit mitä sillä on ikinä ollu, mutta se on vaan mun mielipide.

Mä diggaan enemmän Fire Gardenin pehmeästä pörinästä. Siis noin niinku särösoundien osalta.
Ei Passion and Warfaressa ja Slip of the Tonguessakaan mitään vikaa ollut...
askomiko
07.05.2004 13:45:35 (muokattu 07.05.2004 13:46:56)
Paras soundi on Alien Love Secretsillä.

edit: nii ja puhasta soundia "The boy from seattle" samalta levyltä.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Shredator
12.03.2021 22:56:03

Olkapää ja käsileikkauskaan eivät estä mestaria. Toivottavasti paranee vielä kuntoon.

https://youtu.be/aMjmjXHJoPg
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
askomiko
12.03.2021 23:20:45 (muokattu 12.03.2021 23:22:13)
Hieno Jemi.

Hyvä nosto.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)