MV 07.02.2004 12:40:23 | |
---|
Vai millaisia johtopäätöksiä itse vedät siitä että vuoden soittanut henkilökin voi tiluttaa ns. hyvin? nyt en oikeen ymmärtäny? mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Eemil 07.02.2004 13:19:53 | |
---|
Vai millaisia johtopäätöksiä itse vedät siitä että vuoden soittanut henkilökin voi tiluttaa ns. hyvin? nyt en oikeen ymmärtäny? Sanoit, että arvostat tiluttajia mm siksi, että he ovat jaksaneet treenata hyvin paljon päästäkseen tasolleen nopeasti. Väitin siihen että vuoden harjoittelulla oppii helposti tiluttamaan hyvinkin vakuuttavasti tietämättömien korvien mielestä. Ja periaatteessa kysyin, että voiko vuoden soittanutta pitää ankarasti treenanneena? |
KTR 07.02.2004 13:41:30 | |
---|
Minua ei yhdenkään tiluttajan musiikki ole onnistunut koskettamaan. |
Henga 07.02.2004 13:48:18 | |
---|
Minua ei yhdenkään tiluttajan musiikki ole onnistunut koskettamaan. Sama täällä. Tilutus on jotenkin verrattavissa autourheiluun. Vaikka joihinkin formula ykkös-räikkösiin. Kyllönen ei vain selosta. |
Keppi 07.02.2004 13:57:06 | |
---|
Minua ei yhdenkään tiluttajan musiikki ole onnistunut koskettamaan. Jos Steve Morsea voi pitää tiluttajana, ni siinä on ainakin yksi tällainen soittaja. Morsen soitossa on sitä jotakin, mistä pidän...ja nopeestihan se soittaa. Erottuu positiivisesti kaikenmaailman tusinatiluttajista...koska soitto on omaperäistä ja siinä on muutakin ideaa, kun pelkkä nopeus. Morsella on sitäpaitsi tunnistettava tyyli... ...no ei vaineskaan;) |
Man1ac 07.02.2004 15:01:03 | |
---|
Minua ei yhdenkään tiluttajan musiikki ole onnistunut koskettamaan. Et ole sitten etsinyt tarpeeksi. Muutamia esimerkkejä: Steve Vai - Hand on Heart Steve Vai - Frank Deep Purple /w Steve Morse - Sometimes I feel like Screaming Dream Theater - Surrounded Onhan noita. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
MV 07.02.2004 15:02:37 | |
---|
Sanoit, että arvostat tiluttajia mm siksi, että he ovat jaksaneet treenata hyvin paljon päästäkseen tasolleen nopeasti. Väitin siihen että vuoden harjoittelulla oppii helposti tiluttamaan hyvinkin vakuuttavasti tietämättömien korvien mielestä. Ja periaatteessa kysyin, että voiko vuoden soittanutta pitää ankarasti treenanneena? niin se on totta että amatöörin silmissä enter sandmanin riffikin on kova juttu.no riippuu kuinka paljon on vuodessa soittanut.mutta ei esimerkiksi laiho oo vuotta soittanut. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Eemil 07.02.2004 15:36:09 (muokattu 07.02.2004 15:36:32) | |
---|
niin se on totta että amatöörin silmissä enter sandmanin riffikin on kova juttu.no riippuu kuinka paljon on vuodessa soittanut.mutta ei esimerkiksi laiho oo vuotta soittanut. Mä kuitenkin tarkotin noita vähemmän soittaneita. Laihosta mulla ei ole muuta sanottavaa kun että sen musiikki on ärsyttävän kuulosta. Hän on varmasti mukava mies ja todella sympaattinen mutta mielikuvitusta musiikin suhteen on päässä nolla. |
KTR 07.02.2004 16:43:48 | |
---|
Et ole sitten etsinyt tarpeeksi.
Minua ei oikeastaan edes kiinnosta pelkkään kitaransoittoon perustuva musiikki. |
Uli Con Carne 07.02.2004 17:03:13 | |
---|
Kahtoin tuossa sen Vain uuden live-DVD:n ja kyllä jätti jotenkin kylmäksi. Hyvin Vai-maisesti soitettua -- ei siinä mitään, muutama biisi kolisi lujaa. Mutta jumalauta että se alko puuduttamaan se vouhotuksen (ja nuottien) määrä. |
MV 08.02.2004 00:44:59 | |
---|
Mä kuitenkin tarkotin noita vähemmän soittaneita. Laihosta mulla ei ole muuta sanottavaa kun että sen musiikki on ärsyttävän kuulosta. Hän on varmasti mukava mies ja todella sympaattinen mutta mielikuvitusta musiikin suhteen on päässä nolla. no kyllä se vähän liikaa siihen tiluun ehkä menee ku niitten riffienkin välissä on aina joku tilutus mut kyl mä silti tykkään.se ois hyvä jos sitä tilutust on pakko soittaa ni sit pistettäis silleen et biisin keskellä ois jotain melodioita (ei tiluja)ja sit soolo.ei muuta.kyllä se riittäis. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Eemil 08.02.2004 01:12:30 | |
---|
no kyllä se vähän liikaa siihen tiluun ehkä menee ku niitten riffienkin välissä on aina joku tilutus mut kyl mä silti tykkään.se ois hyvä jos sitä tilutust on pakko soittaa ni sit pistettäis silleen et biisin keskellä ois jotain melodioita (ei tiluja)ja sit soolo.ei muuta.kyllä se riittäis. Se olis kyllä parempaan suuntaan se. Vähän on ollu tasapaksua materiaalia ne viimeisimmät julkaisut. Kukin omalla tavallaan vaan. |
MV 08.02.2004 01:50:36 | |
---|
uus levy on mun mielestä paras mut follow the reaper on somthing wildin jälkeen paskin. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
KTR 08.02.2004 09:42:36 | |
---|
Jos Steve Morsea voi pitää tiluttajana, ni siinä on ainakin yksi tällainen soittaja. Morsen soitossa on sitä jotakin, mistä pidän...ja nopeestihan se soittaa. Erottuu positiivisesti kaikenmaailman tusinatiluttajista...koska soitto on omaperäistä ja siinä on muutakin ideaa, kun pelkkä nopeus. Morsella on sitäpaitsi tunnistettava tyyli... No tässä on pakko sanoa, että olen samaa mieltä. Mutta Morse ei olekaan mikään aivoton hevitiluttaja, vaan vetää ihan kunnon musaa muutenkin. |
telenaattori 27.03.2004 18:49:55 | |
---|
En henkilökohtaisesti käsitä ollenkaan sitä, mitä joillain on tilutusta vastaan. tilutus on törkeen siistii. |
meekz 27.03.2004 19:08:40 (muokattu 27.03.2004 19:14:33) | |
---|
mikä on tilutusta? nopeasti soitosta voin sen verran sanoa että ei se ole muuta kuin yksi "väri" omaan palettiin. ja sitä käytetään silloin kun halutaan käyttää tätä väriä omaan taideteokseen. hitaat, ja nopeat jutut ja kaikki niiden väliltä on musiikissa tärkeitä koska musiikki on "taidelaji" jossa käytetään aikaa (neljas ullottuvuus) hyväksi. ("aikaa" käytetään jopa 67 millisekunnin tarkkuudella) Aika ei ole maalaamisessa, eikä muissa kuvataiteissa edes mukana kuvioissa milloin erilaiset kuviot, viivat, ympyrät, ja värit yhdistyvät ja tuottavat teoksia. muusikoilla on paletilla muunmuassa, melodiat, soinnut, harmoniat ja AJAN MANIPULOINTI. Joten se että soittaja osaa "manipuloida aikaa" tarvitulla tavalla on erittäin tärkeää. pitää tehdä niinkuin tilanne vaatii. itse en hirveesti "tiluttajia" kuuntele. mitä nyt joe satrianista ja steve vaista pidän. ynkkää kuuntelin joskus 14 vuotiaana. sitten vielä semmonen juttu tästä musikaalisen paletin käytöstä : Eric Johnson ei ole "tiluttaja" mutta onpa jätkä montakin kertaa soittanut yhtä "nopeasti" kuin tiluttajat... sitä ei varmaan vaa houmaa kun mies on nero. kick it like donkeyz, swinging like monkeyz |
RomeoWannabe 28.03.2004 15:51:16 | |
---|
Väärin, Ynkkä ei ole nopein. Tämän tittelin saa Marcus Paus 46.67 nuotin nopeudellaan (En ole aivan varma tuosta luvusta, yli 40 se kuitenkin oli.). Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Marcus Paus olisi paras. Itseasiassa tuo hänen soittonsa tuli joskus Britannian Guinness World Records tv-lähetyksessä, ja muistaakseni mittauksesta tuli tulos 32 nuottia/sec. Siitä on kyllä jo noin vuosi aikaa, että en sitten tiedä onko kyseinen herra vielä parantanut tuloksen noinkin huimiin lukemiin. Paus sanoi vielä soittonsa jälkeen, että haluaisi joskus oppia soittamaan kunnolla kitaraa, kun kuullemma hän ei oikein muuta osannut kuin soittaa paria nuottia uskomattomalla nopeudella. |
Paskaskitta 28.03.2004 17:56:42 (muokattu 28.03.2004 17:59:19) | |
---|
Tilutuksen perimmäinen tarkoitus on mun mielestä sama kuin tulennielijöiden, kahlekuninkaiden, taikureiden tms. iiroseppästen esityksissä: "Kattokaa, mitä mä osaan/uskallan!". Viihdettähän tuo on. Viihdettähän tämä musiikki on kokonaan. Tai sitten taidetta. Tai sitten se on niitä molempia. Kaikkien muusikkojen tehtävä on kuitenkin viihdyttää jotakuta eikä olla maailman nopein. Viihdettä. Joo " Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain |
Kivivuori 28.03.2004 20:04:18 | |
---|
Tilutuksen Perimmäinen Tarkoitus Kuulostaa paskalta. (HUOM! Makuasia!) Pelko On Elinvoima, Siinä Me Kylvemme |