Aihe: Yliarvostetuin kitaristi
1 2 3 4 5 6 7 8
leather rebel
14.11.2003 21:42:40
Kirk Hammett on yliarvostettu. Todella keskinkertainen soittaja. Ja silti monet pitää sitä jonain kitarajumalana. Mä en tajua. Sama tosin pätee koko Metallicaan. Hyvä bändi, mutta verratkaa nyt vaikka Megadethiin... See what i mean?

Kurt Kokkelin ansiot kitaristina ovat sitten ihan oma lukunsa. Se on jo oikeasti paska. Muttei ehkä kuitenkaan yhtä (yli)arvostettu kuin Hammett.

John Frusciantea tuntuvat myös monet pitävän kovanakin kitaristina. Mikä siinäkin nyt on niin ihmeellistä?

Pääsipä kerrankin kunnolla vaahtoamaan... :D
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
KanZuu
15.11.2003 20:34:31
Kirk Hammett on yliarvostettu. Todella keskinkertainen soittaja. Ja silti monet pitää sitä jonain kitarajumalana. Mä en tajua. Sama tosin pätee koko Metallicaan. Hyvä bändi, mutta verratkaa nyt vaikka Megadethiin... See what i mean?

Kurt Kokkelin ansiot kitaristina ovat sitten ihan oma lukunsa. Se on jo oikeasti paska. Muttei ehkä kuitenkaan yhtä (yli)arvostettu kuin Hammett.

John Frusciantea tuntuvat myös monet pitävän kovanakin kitaristina. Mikä siinäkin nyt on niin ihmeellistä?

Pääsipä kerrankin kunnolla vaahtoamaan... :D

Jos tämä on mielipiteen vapautta niin huh huh!¨
John Fruscianteasta, että ei se nykyään mikään ihme kitaristi (vaikka mielestäni hyvä) ole. Mutta jos olet nähnyt jätkän vanhoja livejä jostain 88-92 ja sanot että hän ei ole hyvä niin ihmettelen. Hän myös voitti nuorena parhaan metallikitaristi palkinnon ja kun tiedetään metallikitaristit on pakko kaiketi olla taitoa.
Ja jos se hyödyttää (?!) niin voisin minäkin nyt alkaa haukkumaan kaikkia.
Uli Con Carne
15.11.2003 21:01:27

Frusciantestakin vois heittää semmosen plussan että siinä rytmisektiossa *aika* tiukkaa vetää rytmisesti. Kurko jätkä.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
skebajaba
16.11.2003 23:06:10
mun mielestä slashi on turhan yliarvostettu äijä.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Keppi
17.11.2003 08:18:15
mun mielestä slashi on turhan yliarvostettu äijä.

Pakko kommentoida tähäkin, ett mun mielestä ei ole. Slashhän toi tavallaan "takaisin" sen vanhanaikaisen bluesahtavan rockkitaroinnin...joka tietysti eli mm. ACDC:n ja Aerosmithin musassa. Slash kuitenkin toi myös omaa mukaan. Mun mielestä se oli oikeestaan yksi mielenkiintoisimmista kitaristeista...siihen aikaan. Yhdisti vanhanaikaisen rockin modernimpaan soittotapaan. Ei siihen aikaan hirveen moni pinnalla oleva bändi tehnyt niin ja nää kitaravirtuoosit oli enempi heavyä soittavia.
Monet kuvittelee, ett Slashin kannatus perustuu juuri siihen huomiotaherättävään ulkonäköön...ja seikkaan, ett soitti suhteellisen suositussa bändissä. Tarkemminkun äijän soittoa kuitenkin kuuntelee, ni se on mun mielestä todella nerokasta.
"Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm
skebajaba
17.11.2003 13:42:35
mun mielestä sen tyyli soittaa on melkein sama kun jimmy pagen, ei siis niin oma tyyli.
toiset toki tykkää ja toiset ei, minä en.
Shaft
17.11.2003 15:11:34
mun mielestä sen tyyli soittaa on melkein sama kun jimmy pagen, ei siis niin oma tyyli.

No ei sen Pagen tyylikään niin omaperäinen ollut, vaikutteensa kaikilla on kuitenkin..

Mielestäni Slashin soitto toimi parhaiten juuri G´n´R:ssa, näistä uudemmista jutuista en ole oikein jaksanut innostua. Sekin bändi oli kuitenkin selkeästi enemmän kuin osiensa summa.
skebajaba
17.11.2003 18:27:42
No ei sen Pagen tyylikään niin omaperäinen ollut, vaikutteensa kaikilla on kuitenkin..

mielestäni page on kyllä merkittäviä rock kitaristeja, mikä nimen omaan toi sitä omaansa esille hyvin(ei kuitenkaan lasketa jousisekoiluja=) )
ja onhan zeppelini bändinäkin uskomaton.
joo mut eipä jaksa ruveta kinaamaan tosta slash on hyvä/huono jutusta.
mielipiteitähän ne vaan ovat =)
Keppi
17.11.2003 18:52:11
Tietenkin on tyhmää väitellä, ett kuka nyt on hyvä tai huono, mutt halusin vaan sanoo, ett slash on kuitenkin yksi oman aikakautensa merkittävimmistä rock-kitaristeista, eikä sen vuoksi minun mielestä mikään yliarvostettu. Se on tietysti makuasia, pitääkö hänen tyylistään vai ei.

Kyllä mun mielestä Pagella ja Slashillä on kuiteskin aika erillainen tyyli, vaikka ne molemmat soittaa Gibsonia ja Marshallia.
...no ei vaineskaan;)
skebajaba
17.11.2003 21:53:33
Tietenkin on tyhmää väitellä, ett kuka nyt on hyvä tai huono, mutt halusin vaan sanoo, ett slash on kuitenkin yksi oman aikakautensa merkittävimmistä rock-kitaristeista, eikä sen vuoksi minun mielestä mikään yliarvostettu. Se on tietysti makuasia, pitääkö hänen tyylistään vai ei.

Kyllä mun mielestä Pagella ja Slashillä on kuiteskin aika erillainen tyyli, vaikka ne molemmat soittaa Gibsonia ja Marshallia.

totta.
mut on siinä silti jotain samaa
Keppi
18.11.2003 11:40:54
Oikeestaan mun mielestä Slashin soittotyyli on jännä sekoitus Jimmy Pagea, Keith Richardsia ja Ritchie Blackmorea.

Näinhän sen pitää ollakkin?! Jos kopio yhtä artistia, ni se on matkimista, mutta jos kopioit useita kitaristeja se on luovuutta;)
...no ei vaineskaan;)
nakki23
18.11.2003 13:04:29
Francesco Fareri. Vittu, se on paska.

Kuka vittu tuo ees on?
Shaft
18.11.2003 15:05:55
mielestäni page on kyllä merkittäviä rock kitaristeja, mikä nimen omaan toi sitä omaansa esille hyvin(ei kuitenkaan lasketa jousisekoiluja=) ) ja onhan zeppelini bändinäkin uskomaton.

Voisin kyllä panna Zeppelinin yliarvostetuimpien bändien listalle.. pitäisiköhän aloittaa uusi threadi ;)

Pidän kyllä Pagea merkittävänä kitaristina ja myönnän, että hänellä oli selkeästi omiakin juttuja. Aika paljon on kyllä tullut myös esimerkiksi vanhoilta blueslevyiltä, joten vaikutteensa on kaikilla. Eikä Pagekaan ollut ensimmäinen, joka soitti Les Paulilla ja Marshalleilla..
Keppi
18.11.2003 15:42:43 (muokattu 18.11.2003 15:44:14)
No senverran täytyy pitää bändin puolta, ett Led Zeppelinhän nimenomaan oli tuollainen erillaisten musatyylien "sulatus-uuni" Oli Intialaisia vaikutteita...oli bluesia, katria ym.
Loppuenlopuks...kaikkihan on lähtöisin nimenomaan bluesista. Suoraan tai välillisesti
...no ei vaineskaan;)
Shaft
18.11.2003 15:56:51
Olihan se hieno bändi, ei siinä mitään. Kuuntelen erittäin mielelläni aina välillä.

Ärsyttämään käy lähinnä se ylistyslaulu, johon joka paikassa törmää. Ainakin vanhemmat levyt saavat aina viisi tähteä, kun niitä jossakin arvostellaan. Ja "Stairway to Heaven" on useinmiten biisiäänestysten kärjessä..
Keppi
18.11.2003 16:17:20
Ärsyttämään käy lähinnä se ylistyslaulu, johon joka paikassa törmää. Ainakin vanhemmat levyt saavat aina viisi tähteä, kun niitä jossakin arvostellaan. Ja "Stairway to Heaven" on useinmiten biisiäänestysten kärjessä..

No tää on taas niin makuasia. En mäkään ole ikinä oikeen ymmärtänyt Rolling Stonesin musaa...ja musta on tuntunut, ett The Eagles on se mikä se on...ainoastaan sen yhden biisin takia. Ymmärrän silti, että molemmat bändit kuuluu merkittävimpien rock-bändien joukkoon ja sen vuoksi myös arvostan niiden musaa.
...no ei vaineskaan;)
blastoff
18.11.2003 16:50:15
Ärsyttämään käy lähinnä se ylistyslaulu, johon joka paikassa törmää. Ainakin vanhemmat levyt saavat aina viisi tähteä, kun niitä jossakin arvostellaan.

Se johtuu vain yksinkertaisesti siitä, että ne ovat oikeasti aivan saatanan hyviä rock-levyjä :)
Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks
Shaft
18.11.2003 17:05:02
Se johtuu vain yksinkertaisesti siitä, että ne ovat oikeasti aivan saatanan hyviä rock-levyjä :)

Hyviä kyllä, mutta silti yliarvostettuja. Eivät ne kaverit kuitenkaan mitään neroja olleet. Sitä paitsi Zeppelin on saanut kunniaa sellaisista jutuista, mitä he eivät todellakaan itse keksineet.
Keppi
18.11.2003 21:09:49
Sitä paitsi Zeppelin on saanut kunniaa sellaisista jutuista, mitä he eivät todellakaan itse keksineet.

Mä en oikeen käsitä? Voisit sä selventää, ett mitä juttuja sä tässä tarkoitat?

Kaikkihan jostain on saaneet vaikutteita...varmasti pagekin?
...no ei vaineskaan;)
lxi
18.11.2003 21:35:08
Mä en oikeen käsitä? Voisit sä selventää, ett mitä juttuja sä tässä tarkoitat?

Kaikkihan jostain on saaneet vaikutteita...varmasti pagekin?

Varmaan tämä Whole Lotta Love -jupakka kyseessä? Willie Dixonin biisistähän se siis aika lailla revittiin. Olisikohan Zepeillä ollut muitakin vastaavia tapauksia?
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)