Aihe: Brian May
1 2 3 4 5
Brian May jr.
14.10.2003 15:35:15 (muokattu 14.10.2003 16:31:12)
Siin oot kyl oikeessa, mut etippä jostai Yngwien version Abban gimme gimme gimme - biisistä, se on aika kova coveri se on.... erilainen
EDIT:lisäsin ton coverin tonne

Ei oo mitään millä ettii, poistin kazaan ku pelkään spywaree/laskuja.

EDIT:Ainiin, saatiin Queen + Live at Freddie Mercury tribute concert perjantaina. Paria poikkeusta lukuunottamatta toimii homma aika komeasti.
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Player
14.10.2003 18:08:13
Ei oo mitään millä ettii, poistin kazaan ku pelkään spywaree/laskuja.
Spywaret saa pois jos lataa adwaren (www.lavalife.de)
mut noi laskut onki sitte toinen juttu...
Eipä siin mitää ihmeellistä oo
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
Juugeli
20.10.2004 13:24:20
Nostan.
Juugelin suosikkikitaristi on hän. Mahtavat on saundit ja kova poika säveltämään, todella monipuolinen kitaristi yleensäkin ja laulaakin osaa. Sanoisinpa melkein että Queen - Dead On Time on hard rock-kitaroinnin Raamattu. On se äijä... :)
"On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3
C
20.10.2004 15:24:22
Oho, enpäs ollut huomannutkaan tätä Brian May -keskustelua täällä aiemmin. Hyvä homma, May kuuluu munkin ehdottomiin suosikkeihin. Taisi olla ensimmäinen sellainen muusikko-esikuva, sekä soittajana että henkilönä.

Itse olen aina pitänyt erityisesti siitä, että Mayn soitto ei perustu vain asetelmalle komppi/riffi + soolo(t), vaan kitaraosuudet muodostavat oman maailmansa biisien sisällä ja ovat usein hauskassa vuoropuhelussa laulumelodioiden kanssa. Tämä tietysti liittyy siihen, että monet Queenin biiseistä ovat nerokkaasti rakennettuja ja sisältävät lukuisia nyansseja.

Hieno kitaristi ja muusikko.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
skebajaba
21.10.2004 08:14:05
on todella kova jäbä soittamaan.
ja se miten delaytä käytetään ni may osaa perkuleen hyvin.
siis jumalaisen kuulosta kun vetää niitä delay juttujansa...huh
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Super-Jari
21.10.2004 09:19:24
Ai olen tällaisenkin threadin joskus laittanut.
No, May on edelleen kukkona Vasaran kitaratunkiolla.
pee
21.10.2004 15:38:11
...tuosta kolikkoplektrasoundista vielä....joskus viime vuosituhannella olin kuulemassa jotain jo unohtamaani voimarokkiorkesteria, yksi asia muistui kuitenkin mieleeni....kitaristilla oli senaikaiset EddievanHalen-johdannaiset kamat mutta soundissa oli mielestäni jotain BrianMayta, kysäisinpä keikan jälkeen hepulta ja hänpä soitti metalliplektralla....
C
21.10.2004 20:53:26
mutta soundissa oli mielestäni jotain BrianMayta, kysäisinpä keikan jälkeen hepulta ja hänpä soitti metalliplektralla....

Mä olen kyllä ihan henk.koht. joskus soitellut kolikolla Mayta matkiakseni (ei tosin ollut sitä oikeaa lanttia). Ei siitä kyllä oikein mitään tullut.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
lassepa
09.01.2005 23:09:22
Tämä voi olla vähän myöhässä? Mutta kyllä se kolikolla
soittaminen onnistuu, kolikossa ei vain saa olla kovin
"rösöistä"reunaa. Jos nykyrahoista joku pitäisi valita, ehkä
5 cnt olisi paras. Olennaisintahan tuossa on se "kirskuva"
soundi. Tämä on vanha kikka jota suomessa taisi ekana
käyttää Pettieri Salminen Juicen biisissä 3.30
Majesty
10.01.2005 16:47:56
...tuosta kolikkoplektrasoundista vielä....joskus viime vuosituhannella olin kuulemassa jotain jo unohtamaani voimarokkiorkesteria, yksi asia muistui kuitenkin mieleeni....kitaristilla oli senaikaiset EddievanHalen-johdannaiset kamat mutta soundissa oli mielestäni jotain BrianMayta, kysäisinpä keikan jälkeen hepulta ja hänpä soitti metalliplektralla....

Niin soittaa kyllä Eddie Van Halenkin.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Brian May on uskomattoman hyvä. Niitä harvoja helvetin hyvän melodiatajun omaavia kitaristeja. Ja siinä missä on kyllä hyvä säveltämäänkin, niin on kyllä todella hyvä soittamaankin.
- 20.8.1966 - 8.12.2004 -
Dutteri
10.01.2005 17:50:38
Oooh!!! Mikä kitaristi. Se tyyli ja se soundi! Kuuluu lempikitaristeihini.
Joskus sitä saattaa herätä keskellä yötä ajattelemaan sitä hämmentynyttä onttouden tunnetta, joka on täynnä koloja, jotka eivät koskaan täyty..IMIK #13 Pastilli?
JCM
10.01.2005 18:15:59

Onko kukaan ikinä ajatellut että Brian May on ihan loistava kitaristi siinä mielessä että eihän se ihan ynkky ole mutta teki Queenille noin sata kertaa parempia biisejä kuin ynkky itselleen.

Mun mielestä Risto Taitaa on yks parhaista kitaristeista.

Komppaan.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)