shuffle 15.11.2024 11:10:46 | |
---|
Swayne: Voisiko tässä olla syy tuskailuusi? Tarvitsetko barre soinnussasi kaikkia kuutta kieltä? Tarvitseeko musiikkisi b ja ylä e kieliä? Toimisiko barre soinnut, jos vain painaisisit neljää alinta kieltä. Tai jos soitat barre sointua a kieleltä, niin ottaisit mukaan vain a, d, g ja b kielet? Itse soitan barret neljän kielen otteella. Juuri näin. Tempaisin aamujazzin. Tämä biisi on hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitat. Soitan tässä periaatteessa koko ajan erilaisia vajaita barreita. https://www.youtube.com/watch?v=U8E3rlswQDI Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
lapio 18.11.2024 09:15:40 | |
---|
Tämä oli niin mielenkiintoinen keskustelu, että piti ihan itsekin kokeilla miten tuo barre-ote tulee itsellä. Ei ole kauhean pitkät sormet, mutta kädet itsessään ovat kuitenkin näin kämmenen puolesta isot niin aloitellessa oli itsellekin haaste tuo homma. Huomasin, että itselläkin ainakin näin sähkökitaralla kokeillessa tulee melkein etusormen ensimmäinen nivel otelaudasta yli, kun selkärangasta ottaa tuon F-otteen. Eli etusormen ja kämmenen välinen nivel on melkein kaulassa kiinni. Auttaisiko tosiaan otteen muuttaminen noin saamaan homman toimimaan? Tuntuu, että silloin tarvitsee vähemmän voimaa otteen pitämiseen. |
Swayne 19.11.2024 16:06:36 | |
---|
shuffle: Juuri näin. Tempaisin aamujazzin. Tämä biisi on hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitat. Soitan tässä periaatteessa koko ajan erilaisia vajaita barreita. https://www.youtube.com/watch?v=U8E3rlswQDI Soitostasi tuli mieleen se, että peukalo taitaa olla liian takana. Jos minä soittaisin samaa mitä sinä soitit, niin pitäisin peukaloa lähempänä kaulan alalaitaa melkein etusormen kohdalla. Näin saisit sormet suoremmiksi sointuja muodostaessa. |
shuffle 20.11.2024 09:58:33 (muokattu 20.11.2024 10:10:02) | |
---|
Swayne: Soitostasi tuli mieleen se, että peukalo taitaa olla liian takana. Jos minä soittaisin samaa mitä sinä soitit, niin pitäisin peukaloa lähempänä kaulan alalaitaa melkein etusormen kohdalla. Näin saisit sormet suoremmiksi sointuja muodostaessa. Saattaa olla. 42 vuotta on näin menty. Tämä tuntuu itselle parhaalta ja soi ok. Mulla ei ole oikeastaan mitään tekniikassa sellaisia, että tämän ja tuon "täytyy" olla näin. Whatever works. Aloitin ukulelella:) Se oli ainoa mitä meillä oli himassa lapsuudessa 70-luvun lopussa. Faijan asenne soittamiseen oli hyvin negatiivinen, pystyi soittelemaan vain silloin kun faija ei ollut himassa. Siitä syystä aloitin vasta kunnolla soittelemaan kun olin 18vee. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Swayne 20.11.2024 14:23:29 | |
---|
shuffle: Saattaa olla. 42 vuotta on näin menty. Tämä tuntuu itselle parhaalta ja soi ok. Mulla ei ole oikeastaan mitään tekniikassa sellaisia, että tämän ja tuon "täytyy" olla näin. Whatever works. Aloitin ukulelella:) Se oli ainoa mitä meillä oli himassa lapsuudessa 70-luvun lopussa. Faijan asenne soittamiseen oli hyvin negatiivinen, pystyi soittelemaan vain silloin kun faija ei ollut himassa. Siitä syystä aloitin vasta kunnolla soittelemaan kun olin 18vee. Itse olen rikkinäisen peukalon takia soveltanut tekniikoita sillä perusteella mikä mulle toimii parhaiten. Jatka sinäkin omalla tyylilläsi, jos se toimii sinulla. Itse en koe sitä, että pitäisi olla vain yksi soittotyyli. |