Aihe: Metallikitaristit, mikä on vireesi ja miksi?
1 2 3 4 5
Pasi B Pace
02.04.2013 10:42:37
Shredder96: Itsellä on kolme kitaraa, joitten vireet menee näin:

Standard D
Drop-C
sitten ainoa floikaton kitara jonka vire vaihtelee E:stä Drop-B:hen :D Riippuu mitä haluaa soittaa sillä hetkellä.

Yksi kitara Drop C:ssä ja kaksi Normivireessä. Kyllä se normivire soi mun mielestä parhaiten. Toisaalta C:stä lähtee parhaat metallit. IMO
Tätäkin olisin voinuy kysyä googlelta... Mutta mielummin postitin sen tänne.
Shredder96
02.04.2013 16:27:57

_PaZi_: Yksi kitara Drop C:ssä ja kaksi Normivireessä. Kyllä se normivire soi mun mielestä parhaiten. Toisaalta C:stä lähtee parhaat metallit. IMO

soittelenki ite aika paljo raskaampaa metallia niin tartteen molempia, drop c ja perus d. E virettä käytän kevyempään musiikkiin :D
kärsä
03.04.2013 00:17:01

Normaali e-vire kaikkeen. Oikein hyvä.
Huurteisen ystävä
04.04.2013 19:19:30
Rankaisen 8-kielistä kirvestäni tätä kirjoittaessa vireestä E-A-E-A-D-G-B-E. Tällä saa murjottua tuhansia eri riffejä ihan Panterasta Behemothiin asti. Joskus harvemmin kun tekee mieli louhaista jotain perinteikkäämpää rokkia, kuten Hurriganesia kouraisen 6-kielisen keppini syliin ja annan kielien laulaa vireestä D-A-D-G-B-E.
Notta Ristus Perkele!
Speedking
10.04.2013 10:09:24
Shredder96: Itsellä on kolme
Riippuu mitä haluaa soittaa sillä hetkellä.

Metallumia?
"Playing acoustic is like havin' sex with your clothes on, you know how to do it, but it's fucking difficult"
azlag
10.04.2013 14:28:39
Pelkkiä seiskoja ja pelkkiä standardeja ja pelkkiä kelluvatallaisia tästä eteenpäin (mitä enemmän ruuveja sen parempi).

Topiciin toivottavasti kuuluen, sain olevinaan elämää suuremman Heurekan juuri eilen joten voisiko joku osoittaa mikä reikä on suunnitelmassa - jokin aukko on aina jossain?

Eli, kun olen skaalat ja soinnut yms sisäistänyt 6-kielisten maailman mukaan. Se seitsemäs kieli on ylimääräinen bonus jotta saisi enemmän ränttätänttää (ja periaatteellinen päätös on että minähän en virettä rukkaile biisien välissä koska olen laiska). Minkä ihmeen takia en siis tiputtaisi (alinta, tietty) B:tä A:han (A-E-A-D-G-B-E) ja pystyisi soittamaan kaikki kivat jutut sieltä alhaalta vaikka yhdellä varpaalla? Kun skaalat voisi sitten sisäistää tuon yhden kielen osalta kyseisen vireen mukaan ja humppaa voisi halutessaan soitella ihan perusvireisillä ylemmillä kielillä?

Käytössä on ollut ohuempia, väärin tehtyjä eli epätasapainoisia Skulls:in kielisettejä vahvuuksiltaan 0.009--> ja 0.010 --> Näkemyksiä?
Arkka
10.04.2013 15:03:41

azlag: Näkemyksiä?

Anna palaa ja vaihda paksuin paksumpaan sitten jos siltä tuntuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)