Aihe: Luova soittaminen (?)
1 2 3 4 5
Zeeboo
05.08.2012 11:12:31
tomaattiorava: ...menkää treenaa!

Just.
Luovuudesta korkeintaan 10 prosenttia on inspiraatiosta lähtöisin. Loput tulee perspiraatiosta.

Mie ainakin meen reenaamaan.
White men can't Monk
Feline
06.08.2012 09:28:23
gary field: Vanha sanonta mutta aina vaan pätevä:

ken tietä käy se tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.

Umpihangessa rämpiminen on pitemmän päälle tuskastuttavaa, pitkäveteistä, eikä edes pääse etenemään, tekniikka on ahterista ja saattaa loppujenlopuksi aiheuttaa koko hiihtoharrastuksen tyrehtymisen. Itsellä näin kävi, kun 15 vuoden itseopiskelujen jälkeen alkoi ideat loppua ja hiihtelyt jäi kymmeneksi vuodeksi. Nyt soittotuntien ja teoriaopintojen jälkeen on helpompi saada ne luovat ripulit pois päästä, kun tajuaa mitä tekee. Tai ainakin sinne suuntaan menossa...

Täällä on monilla hyviä pointteja, jotka allekirjoitan täysin. Luovuus + teoriatietämys = toimii!!1!
Laiskiainen
24.08.2012 16:24:45
Mitä kauemmas mennään aiemmin hyviksi todetuista simppeleistä melodioista, skaaloista ja muista toteutustavoista, sitä huonommalta musiikki mun korvaan kuulosta. Vähän pattitilanne jotenkin. Blues kuulostaa hyvältä kun se kuulostaa bluesilta, ja kansanmusiikki kansanmusiikilta (ei esim. oopperalaulajan esittämänä).
- The late bird catches a nap -
Wahi
24.08.2012 21:25:54 (muokattu 24.08.2012 21:27:52)
Laiskiainen: Mitä kauemmas mennään aiemmin hyviksi todetuista simppeleistä melodioista, skaaloista ja muista toteutustavoista, sitä huonommalta musiikki mun korvaan kuulosta. Vähän pattitilanne jotenkin. Blues kuulostaa hyvältä kun se kuulostaa bluesilta, ja kansanmusiikki kansanmusiikilta (ei esim. oopperalaulajan esittämänä).

Jaa. Uskoisin, että tässä on kyse vain paikalleen jämähtämisestä ja kangistumisesta. Eli tottumiskysymys. Suosittelen laajentamaan ajattelua laatikon ulkopuolelle. Toki useimmiten voi olla maukkainta nauttia blues bluesina jne., mutta kannattaa antaa mahdollisuus kokeellisemmallekin kamalle.

Olen huomannut, että monesti hitaasti avautuva musiikki on ajan myötä alkanut kuulostaa sitä paremmalta mitä "vaikeampaa" sen avautuminen on ollut, ja kestävän paremmin kuuntelua. Tuntuu että löytää kuuntelukertojen myötä uusia juttuja. Ennakkoluulottomasti vaan uuden kimppuun, jos ennalta sitä ei lokeroi johonkin tiettyyn genreen niin siihen suhtauukin eri tavalla.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta omalta mukavuusalueelta poistuminen voi antaa posiitivisa yllätyksiä. Pätee myös muuhunkin kuin musiikkiin.

En oikein osannut laittaa ajatuksia sanoiksi, mutta toivottavasti pointista saa silti selvää.
Laiskiainen
24.08.2012 23:05:13
Wahi: Jaa. Uskoisin, että tässä on kyse vain paikalleen jämähtämisestä ja kangistumisesta. Eli tottumiskysymys...Olen huomannut, että monesti hitaasti avautuva musiikki on ajan myötä alkanut kuulostaa sitä paremmalta mitä "vaikeampaa" sen avautuminen on ollut, ja kestävän paremmin kuuntelua...Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta omalta mukavuusalueelta poistuminen voi antaa posiitivisa yllätyksiä. Pätee myös muuhunkin kuin musiikkiin...En oikein osannut laittaa ajatuksia sanoiksi, mutta toivottavasti pointista saa silti selvää.

Juu sain selvää. Makua on vaan vaikea muuttaa. Mä voin arvostaa modernin arkkitehtuurin historiallista merkitystä mutten halua asua 20-luvun kokeellisessa bauhauslaatikossa. Jossain vaiheessä elämää kaikki vaikeasti avautuva oli jännää. Nyt olen huomannut että jos haluan oikeat kylmänväreet on Springsteen varmempi kuin tiibetiläinen kurkkulaulu.

Kun olin 15v piti sahata niitä thrash- ja deathmetallevyjä aika monta kertaa ennenkuin avautuivat, joten kokemusta on ;)
- The late bird catches a nap -
Epämuusikko
30.08.2012 13:37:08
Laiskiainen: Juu sain selvää. Makua on vaan vaikea muuttaa. Mä voin arvostaa modernin arkkitehtuurin historiallista merkitystä mutten halua asua 20-luvun kokeellisessa bauhauslaatikossa. Jossain vaiheessä elämää kaikki vaikeasti avautuva oli jännää. Nyt olen huomannut että jos haluan oikeat kylmänväreet on Springsteen varmempi kuin tiibetiläinen kurkkulaulu.

Kun olin 15v piti sahata niitä thrash- ja deathmetallevyjä aika monta kertaa ennenkuin avautuivat, joten kokemusta on ;)

Muusta en tiedä, mutta tuo viimeinen nyt oli ihan oma mokaHUPS, TARKOITIN: VALINTASI.

Ulos laatikoistanne ihmiset. Muistakaa aivotoiminta, ei se musa sormissanne asu.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)