padaa@dadaa! 06.03.2010 13:14:35 | |
---|
"Fuusiospedellä ei voi olla hyvää vibraa" terveisin aito fuzzia vihaava bluesmies |
John Titor 06.03.2010 15:27:54 (muokattu 06.03.2010 15:28:08) | |
---|
BigPapa: No aika falskia toimintaa kaikenkaikkiaan. Ekan kerran kuulin ton 80-luvulla,kun yks kaveri ihan innoissaan tuli soittamaan ton levyn mulle, että kuunteles mitä Eddie ja Brian on tehny, fiilikset oli mulla, että ei prkl, ei näin.....ja nyt kun löysin ton tuubista niin se on ihan sama juttu... No mut hassua, että sä kutsut niiden vibraa paskaksi sen perusteella ettet tykkää niiden bluessoitosta. Eihän niillä asioilla nyt sinänsä varsinaisesti ole mitään tekemistä toistensa kanssa, varsinkaan kun eivät kaverit ole tai esitä olevansa blueskitaristeja? Jos joku Vai soittais Bachia sillä tyypillisimmällä saundillaan, niin en mä nyt välttämättä lähtis silti haukkumaan sen vibraa. Se ois vaan täysin sopimaton tyyliin, sinänsä kuitenkin edelleen ihan sama Steve Vai -vibra, jota niin monet imitoi koska pitävät sitä hyvänä. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
BigPapa 06.03.2010 15:39:39 (muokattu 06.03.2010 15:40:05) | |
---|
John Titor: No mut hassua, että sä kutsut niiden vibraa paskaksi sen perusteella ettet tykkää niiden bluessoitosta. Eihän niillä asioilla nyt sinänsä varsinaisesti ole mitään tekemistä toistensa kanssa, varsinkaan kun eivät kaverit ole tai esitä olevansa blueskitaristeja? Jos joku Vai soittais Bachia sillä tyypillisimmällä saundillaan, niin en mä nyt välttämättä lähtis silti haukkumaan sen vibraa. Se ois vaan täysin sopimaton tyyliin, sinänsä kuitenkin edelleen ihan sama Steve Vai -vibra, jota niin monet imitoi koska pitävät sitä hyvänä. Tossa ympäristössä myös vibran pitäis toimia, mut jos on korvat päässä niin sen kuulee, että se ei toimi, mikä sinänsä on outoa sen perusteella, että Eddiekin on kehunut osaavansa kaikki Cläbän soolot. Niihin Cläbä sooloihin sisältyy munsta tomiva vibra, etenkin bluesissa. Niinkuin tossa sanoin, niin olen kuullut näillä hemmoilla toimivaa soittoa, mutta eri ympäristössä kuin blues. Ehkä tossa on soitto niin eri maailmasta kuin se munsta tossa pitäis olla. Hassua eikö totta. Hassua sekin, etten niiden vibraa sanonut tossa p..kaksi vaan soitosta yleensä tais olla enemmänkin kyse, ja tossa tapauksessa aiheeseen sopimattomasta falskista vibrankäytöstä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
John Titor 06.03.2010 16:19:20 | |
---|
BigPapa: Tossa ympäristössä myös vibran pitäis toimia, mut jos on korvat päässä niin sen kuulee, että se ei toimi, mikä sinänsä on outoa sen perusteella, että Eddiekin on kehunut osaavansa kaikki Cläbän soolot. Niihin Cläbä sooloihin sisältyy munsta tomiva vibra, etenkin bluesissa. Niinkuin tossa sanoin, niin olen kuullut näillä hemmoilla toimivaa soittoa, mutta eri ympäristössä kuin blues. Ehkä tossa on soitto niin eri maailmasta kuin se munsta tossa pitäis olla. Hassua eikö totta. Hassua sekin, etten niiden vibraa sanonut tossa p..kaksi vaan soitosta yleensä tais olla enemmänkin kyse, ja tossa tapauksessa aiheeseen sopimattomasta falskista vibrankäytöstä. Okei, et vaan tehnyt kauheen selväksi tota vikaa pointtia, kun viittasit vaan Mayn vibraan alkulauseessasi. Joo, aikas paskaa bluesiahan toi oli, siitä on kaikki varmaan aika samaa mieltä :D Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
antnis 06.03.2010 20:15:00 (muokattu 06.03.2010 20:15:08) | |
---|
|
J.Hollström 06.03.2010 20:40:24 | |
---|
John Titor: Okei, et vaan tehnyt kauheen selväksi tota vikaa pointtia, kun viittasit vaan Mayn vibraan alkulauseessasi. Joo, aikas paskaa bluesiahan toi oli, siitä on kaikki varmaan aika samaa mieltä :D Onko se nyt isokin juttu jos on löytänyt pari kännijamipätkää jossa jollakin nimimiehellä ei toimi bluesiin istuva vibrato, niinkuin se nyt olisi se graalin malja jonka pitää jokaisen hallita? Noi veijot May ja Van Halen on tehnyt niin paljon omaa toimivaa juttua, että se että joku väsynyt bluespala ei taitu on aika pieni issue. Jos joku Albert King on kovinta kamaa mitä vibraton suhteen tulee, niin aika helvetin huonon kuuloista kahden nuotin alavireistä vingutusta siltäkin on taltioitu, esim. vaikka Albert Järvisen Braindamage levyllä. http://www.youtube.com/watch?v=wQatz62Ii54 |
BigPapa 06.03.2010 20:49:19 (muokattu 06.03.2010 20:59:58) | |
---|
J.Hollström: Noi veijot May ja Van Halen on tehnyt paljon omaa toimivaa juttua Enkös mä tämän tuossa sanonu. Jos joku Albert King on kovinta kamaa mitä vibraton suhteen tulee, niin aika helvetin huonon kuuloista kahden nuotin alavireistä vingutusta siltäkin on taltioitu, esim. vaikka Albert Järvisen Braindamage levyllä. Jossain vaiheessa saattaa tulla ikä vastaan ja eihän Albert King ole ollenkaan ainoa King. Mut jos lähdetään suurieleisesti bluesia vetämään nimen Starfleet Project alla, niin...mutta olkoon. Olen omaa mieltäni ja toiset taas toista mieltä, jos jollain on joku totuus tarjota niin mielelläni kuuntelen senkin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
J.Hollström 06.03.2010 21:04:16 | |
---|
BigPapa: jos jollain on joku totuus tarjota niin mielelläni kuuntelen senkin. Mulla ois tämmönen totuus: pitkän uran tehneiltä nimimiehiltä löytää saletisti huonojakin suorituksia, joita on aika turha esitellä tämmösillä foorumeille, niistä ei saa muuta kuin vääntöä aikaan. |
BigPapa 06.03.2010 21:06:20 (muokattu 06.03.2010 21:13:52) | |
---|
J.Hollström: Mulla ois tämmönen totuus: pitkän uran tehneiltä nimimiehiltä löytää saletisti huonojakin suorituksia, joita on aika turha esitellä tämmösillä foorumeille, niistä ei saa muuta kuin vääntöä aikaan. Niin no, historian muuttaminen oli aikamoinen projekti eräässä naapurivaltiossa. Ehkä pyrimme yksissätuumin sitten siihen. Sen vielä sanon että herrat Van Halen ja May ei kuulu mun top listoille, joita mulla tosin ei edes ole. Tämän sanoin aikaisemmin: Niinkuin tossa sanoin, niin olen kuullut näillä hemmoilla toimivaa soittoa, mutta eri ympäristössä kuin blues. Luulis senkin olevan luettavissa. Mitä tulee huonojen suoritusten esittelyyn tällä forumilla, niin sitä tapahtuu enemmän kuin luuletkaan, vai etkö ole huomannut. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
J.Hollström 06.03.2010 21:43:38 | |
---|
BigPapa: Sen vielä sanon että herrat Van Halen ja May ei kuulu mun top listoille, joita mulla tosin ei edes ole. Mulla on tarkat listat ja noi nimet kuuluu sinne ehdottomasti, eikä sinne listoille pääse pelkästään bluesiin sopivalla vibratolla. Jotain muutakin sisältöä soitossa saa olla. Esim. joku melodia. Kahden äänen peräkkäinen vongutus ei muodosta vielä mielekkään kuuloista melodiaa, vaikka olisi miten hieno vibrato-o-o-o-o-o-o-ooooooo. Järvinenhän diggaili avoimesti Halenia. Varmaan rautasen bluesvibraton takia. |
BigPapa 06.03.2010 22:03:34 | |
---|
J.Hollström: Mulla on tarkat listat ja noi nimet kuuluu sinne ehdottomasti, eikä sinne listoille pääse pelkästään bluesiin sopivalla vibratolla. Jotain muutakin sisältöä soitossa saa olla. Esim. joku melodia. Kahden äänen peräkkäinen vongutus ei muodosta vielä mielekkään kuuloista melodiaa, vaikka olisi miten hieno vibrato-o-o-o-o-o-o-ooooooo. Järvinenhän diggaili avoimesti Halenia. Varmaan rautasen bluesvibraton takia. Tää nyt näyttäs menevän taas sille osastolle, että mitä sitte. Halen diggailun seurauksenahan Pekan soitolle tapahtui jotain sellasta mitä ei olis toivonu. Luuletko etten muuta kuuntele kuin bluesia? Tälläsellä tasolla keskustelu saa jatkua ilman meikäläistä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 06.03.2010 22:13:36 | |
---|
BigPapa: Tää nyt näyttäs menevän taas sille osastolle, että mitä sitte. Halen diggailun seurauksenahan Pekan soitolle tapahtui jotain sellasta mitä ei olis toivonu. Luuletko etten muuta kuuntele kuin bluesia? Tälläsellä tasolla keskustelu saa jatkua ilman meikäläistä. Eikös siinä käynyt jotenkin silleen, että Pekka tunsi näiden uusien "Kitarasankareiden" myötä jonkilaista alemmuudentunnetta, eikä osannut arvostaa omia taitojaan, jostain luin tai päättelin, oisko ollu Hurriganes kirja. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
J.Hollström 06.03.2010 22:14:44 | |
---|
BigPapa: Tälläsellä tasolla keskustelu saa jatkua ilman meikäläistä. Oliko toi "Ihan silkkaa p..kaahan toi on, mitä ne tossa vetää..." sitten sitä tasokasta keskustelua? Kuuntelin ton mollaamasi vedon, ja kohtuullisen paksua kamaa on tommonen kommentti. |
BigPapa 06.03.2010 22:16:10 | |
---|
J.Hollström: Oliko toi "Ihan silkkaa p..kaahan toi on, mitä ne tossa vetää..." sitten sitä tasokasta keskustelua? Kuuntelin ton mollaamasi vedon, ja kohtuullisen paksua kamaa on tommonen kommentti. Ei sellasen korvaan, joka bluesia ja rootsmusaa on kuunnellut ja soittanut enemmän kuin joku toinen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 06.03.2010 22:18:36 | |
---|
Juki ja Papa, kyl te jaksatte vääntää, hold your horses. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
BigPapa 06.03.2010 22:19:43 (muokattu 06.03.2010 22:21:17) | |
---|
blaekie: Juki ja Papa, kyl te jaksatte vääntää, hold your horses. No aika tasapaksua oli tätä ennen tääkin ketju. Jotain viihdettä.... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 06.03.2010 22:23:56 | |
---|
BigPapa: No aika tasapaksua oli tätä ennen tääkin ketju. Jotain viihdettä.... Joo täytyy hakee popparit ja bisse :) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
BigPapa 06.03.2010 22:25:05 | |
---|
blaekie: Joo täytyy hakee popparit ja bisse :) Asiaa, määkin Karhun saunan jälkeen voisin tässä sihauttaa...... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 06.03.2010 22:26:30 (muokattu 06.03.2010 22:27:41) | |
---|
BigPapa: Asiaa, määkin Karhun saunan jälkeen voisin tässä sihauttaa...... Ja kuka niistä poppareista ois ees välittänytkään ;-) EDIT: Mut oliks sulla jotain näkemystä tuohon aiemmin esittämääni "epäilykseen" ? Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
J.Hollström 06.03.2010 22:26:43 | |
---|
BigPapa: Ei sellasen korvaan, joka bluesia ja rootsmusaa on kuunnellut ja soittanut enemmän kuin joku toinen. Mun korvaan tommonen väsynyt bluesvonguttelu on silkkaa paskaa. Mulla on semmonen korva. |