Aihe: Santanan kitaroinnista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Crossroad
17.09.2009 20:30:23
Jucciz: Totta kai viime kädessä makuasia, mutta Santana on mun mielestä samalla tavalla "legendaarinen kitarahahmo" kuin juurikin mainitsemasi Page - ja alleviivaan tässä legendaarisuutta ja hahmoa, en niinkään kitaraa. Beck, Clapton ja Blackmore sen sijaan ovat mun mielestä ennen kaikkea kitaristeja isolla K:lla.

Täsmennän äsköistä kappaletta: Page on ehdottomasti nimensä historiankirjoissa ansainnut varsinkin studiomuusikkona, mutta jos miehen kitarismia pitäisi arvioida pelkästään hiljattain ilmestyneen Led Zeppelin -DVD:n perusteella, niin ihan kauheaa räpellystähän se oli ainakin Zepukoiden kultavuosina. Don't get me wrong: monet LZ:n biisit ovat mielestäni todella meneviä ja hyviä rokkikipaleita, mutta se Pagen livesoitanta... jotenkin ihan käsittämätöntä.

Edellisen tekstin ei ollut todellakaan tarkoitus loukata ketään.

Osittain ihan totta.mutta ei Claptonkaan mikään tuhat-taituri ollut tai ole,mutta siltikin omat merkkinsä historian kirjoihin jättänyt varmasti.Blackmorelta ja multakin em ukoilta löytyisi varmasti hihasta paljonkin jippoja,mutta esim Blackmore on sanonut ettei halua soittaa mitään mikä ei kuulu kappaleeseen.Ja taas yksi Blackmore hokema,kun vauhtiin päästiin:Tärkeintä ei ole mitä Jon Lord soittaa,vaan mitä ei soita"
Crossroad
17.09.2009 20:33:38
Jucciz: Totta kai viime kädessä makuasia, mutta Santana on mun mielestä samalla tavalla "legendaarinen kitarahahmo" kuin juurikin mainitsemasi Page - ja alleviivaan tässä legendaarisuutta ja hahmoa, en niinkään kitaraa. Beck, Clapton ja Blackmore sen sijaan ovat mun mielestä ennen kaikkea kitaristeja isolla K:lla.

Täsmennän äsköistä kappaletta: Page on ehdottomasti nimensä historiankirjoissa ansainnut varsinkin studiomuusikkona, mutta jos miehen kitarismia pitäisi arvioida pelkästään hiljattain ilmestyneen Led Zeppelin -DVD:n perusteella, niin ihan kauheaa räpellystähän se oli ainakin Zepukoiden kultavuosina. Don't get me wrong: monet LZ:n biisit ovat mielestäni todella meneviä ja hyviä rokkikipaleita, mutta se Pagen livesoitanta... jotenkin ihan käsittämätöntä.

Hammer of Gods-kirja valottaa tuota Pagen tilannetta ja kuntoa noina kultavuosina.Tietyillä kemikaaleilla on ollut aikamoinen vaikutus (negatiivisessa mielessä) juuri tuohon live-kuntoon.
Jucciz
17.09.2009 20:40:43
randy rhoads: Hammer of Gods-kirja valottaa tuota Pagen tilannetta ja kuntoa noina kultavuosina.Tietyillä kemikaaleilla on ollut aikamoinen vaikutus (negatiivisessa mielessä) juuri tuohon live-kuntoon.

Kirnupiimä? Johnsonin Kodin putkimies?
Crossroad
17.09.2009 21:02:18
Jucciz: Kirnupiimä? Johnsonin Kodin putkimies?

Joo,jotain sen tapaista :)
Crossroad
18.09.2009 19:03:00
Jucciz: Kirnupiimä? Johnsonin Kodin putkimies?

saakohan kirnupiimää enää mistään.70-luvun lopulla se oli ihan yleinen valinta.Sen ajan jopa minä muistan.

Ja sitten takaisin alkup. aiheeseen
blaekie
18.09.2009 19:21:23 (muokattu 18.09.2009 19:21:43)

randy rhoads: saakohan kirnupiimää enää mistään.70-luvun lopulla se oli ihan yleinen valinta.Sen ajan jopa minä muistan.

Saa ku sekottaa talouspiimää ja maitoa ;-) . Toi kirnupiimä kuuluu kyllä mämmin ja talkkunapuuron kanssa samaan kastiin, harvemmin tuli syötyä.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Crossroad
18.09.2009 20:33:48
blaekie: Saa ku sekottaa talouspiimää ja maitoa ;-) . Toi kirnupiimä kuuluu kyllä mämmin ja talkkunapuuron kanssa samaan kastiin, harvemmin tuli syötyä.

joo,mutta ennen meille onnettomille syötettiin kokkelipiimää
rattledad
18.09.2009 22:40:52

Olis aika paha tehtävä jos pitäisi tarkoituksella päätyä santanan kitaroinnista kokkelipiimään.
"Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!"
velsa
19.09.2009 04:12:41 (muokattu 19.09.2009 04:16:39)

maksakaa mun velat niin lopetan keikat siihen paikkaan......

Lupaat vaan!!!!

perustakaa Velsan kaa joku laivamuusikoiden vihaamo...

Mitä....eiks sana oo kiiriny manseen saakka , semmonen on jo perustettu......sen nimi on Vasuribasso!!!
Kauas on pitkä matka........
padaa@dadaa!
19.09.2009 10:55:10

Ei ole Santana mun suosikkeja.
poppamies
19.09.2009 11:06:17

LeoFender: Ei ole Santana mun suosikkeja.

Mitä sitten ?
G strings are for strippers!
WanhaWetäjä
19.09.2009 11:51:37

velsa: Lupaat vaan!!!!

Juu ei...itseasiassa nää kaksviikkoset Lapissa syö miestä siihen mallin että mä oikeesti mietin lopettamista koko ajan, ei waan jaksa tällä ikää!Prkl, yöllä lähetään pudottaan Kilpisjärveltä kohti Tretta, jumalauta että on sitten pitkä matka!!!

Mitä....eiks sana oo kiiriny manseen saakka , semmonen on jo perustettu......sen nimi on Vasuribasso!!!

Sulla on varmaan käsitteet sekasin ja tarkoitat jotain moulinex-automaattibassoa?

Mä olen ite soittanut vasuribassoa jonkun vuoden keikoilla mennävuosina, suomeksi se on sitä että bassot todellakin SOITETAAN vasemmalla kädellä ja sitten siihen pianot yms oikealla kädellä ja lauletaan samalla kauniita lauluja, varmaan taittuis sultakin?Ei tarvi tehä kuin kolmea asiaa yhtäaikaa, helppoa.
Hyvä puoli on myös se että kerrankin basisti ja kiipparisti ovat yhtä mieltä harmonioista, usein kuulee ihan oikeita bändejä joissa näin ei suinkaan ole.Huono puoli on se että jos basisti on kännissä , niin on takuuvarmasti kiipparistikin.

Vasuribasso on kompromissi jolla saadaan kitara perustrioon, ilman koneita, KAIKKI musa soitetaan kuitenkin livena.Mieluummin oikea kitara ja vasuribasso kuin oikea basso ja joku kitaraimitaatio syntikasta, mun mielestä, soitetaan sitten Santanaa tai ei.Basso on helpompi imitoida kuin kitara.

Henk.koht. olen samaa mieltä kanssasi, tuo on perseestä, mutta minkäs teet kun kvartettikeikkaa ei vaan ole.
velsa
19.09.2009 13:28:53 (muokattu 19.09.2009 13:32:28)

Mä olen ite soittanut vasuribassoa jonkun vuoden keikoilla mennävuosina, suomeksi se on sitä että bassot todellakin SOITETAAN vasemmalla kädellä ja sitten siihen pianot yms oikealla kädellä ja lauletaan samalla kauniita lauluja, varmaan taittuis sultakin....

älä nyt loukkaannu mut mä oon epäonnekseni pari,kolme kertaa kuullu teitä vasuribasisteja ja sillä ei kyllä oo mitään tekemistä basson SOITON kanssa kyllä se vaan niin hirveetä paskaa on......niin, ei taitu multa edes yks yks instrumentti ....mut mä silti yritän pitäytyä siinä yhdessä kerrallaan......kauniita lauluja.....kolme asiaa kerrallaan.....heh,heh....8D

mutta minkäs teet kun kvartettikeikkaa ei vaan ole.

Säkin kyllä yleensä valitat tota keikkaelämän kauheutta ja vääryyttä siinä määrin että mee töihin johonkin!!!!!
Kyllä se siitä....8D
blaekie
19.09.2009 14:50:58 (muokattu 19.09.2009 14:51:50)

WanhaWetäjä: Juu ei...itseasiassa nää kaksviikkoset Lapissa syö miestä siihen mallin että mä oikeesti mietin lopettamista koko ajan, ei waan jaksa tällä ikää!Prkl, yöllä lähetään pudottaan Kilpisjärveltä kohti Tretta, jumalauta että on sitten pitkä matka!!!

No eihä tossa oo ku vähän vajaa tuhat kilsaa, äkkiäkös toi menee, kullinluikaus 8)

EDIT: Varokaa poroja syssypimeellä !
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
WanhaWetäjä
19.09.2009 18:10:42

velsa: älä nyt loukkaannu mut mä oon epäonnekseni pari,kolme kertaa kuullu teitä vasuribasisteja ja sillä ei kyllä oo mitään tekemistä basson SOITON kanssa kyllä se vaan niin hirveetä paskaa on

No on on, mutta ei sitä kukaan huomaa, ei edes prkl kaikki oikeet basistit, laitoin joskus tonne bassoskabaan vasurilla soittamani linjan, kukaan ei huomaanut yhtään mitään, taitaa olla basistit vähän sieltä simppelimmästä päästä ja puukorvia sitten?

......niin, ei taitu multa edes yks yks instrumentti ....mut mä silti yritän pitäytyä siinä yhdessä kerrallaan......kauniita lauluja.....kolme asiaa kerrallaan.....heh,heh....8D

Joo, onhan niitäkin jotka ei osaa laulaa ja soittaa yhtäaikaa, mutta ei kaikki ole yhtä lahjakkaita ja hyväkorvasia, minkäs sille voi!

Säkin kyllä yleensä valitat tota keikkaelämän kauheutta ja vääryyttä siinä määrin että mee töihin johonkin!!!!!
Kyllä se siitä....8D

No mähän aionkin lopettaa, ei toi basson soitto ole ihmisen hommaa kapakkabändissä.Mitä nuo työt muuten ovat?En ole koskaan tehnyt töitä , oon vaan soittanut.
velsa
19.09.2009 20:51:38 (muokattu 19.09.2009 20:56:45)

Mitä nuo työt muuten ovat?En ole koskaan tehnyt töitä , oon vaan soittanut.

Ja sen huomaa.....8D

laitoin joskus tonne bassoskabaan vasurilla soittamani linjan, kukaan ei huomaanut yhtään mitään, taitaa olla basistit vähän sieltä simppelimmästä päästä ja puukorvia sitten?

Niin kyllähän tää mnetti skaboineen vastaa suurinpiirtein Jumalan sanaa....8D

Joo, onhan niitäkin jotka ei osaa laulaa ja soittaa yhtäaikaa.....

On,on mäkin tunnen vaikka kuinka monta....!!!
BigPapa
19.09.2009 21:18:43 (muokattu 19.09.2009 21:30:21)

Joo, onhan niitäkin jotka ei osaa laulaa ja soittaa yhtäaikaa

Mä tiedän sellasiiki jotka ei osaa noita ees eriaikaan...

Mitä nuo työt muuten ovat?En ole koskaan tehnyt töitä , oon vaan soittanut.

Työ...kerran Kuopion torilla joku sano, että mitä työ täällä teette....
Ei vaan, onkos töiden tekemisessä jotain hirveen väärää? Suomessa voinee elää musiikilla, jos soittaa ihan kaikkee ja rypee sellasissakin kuvioissa mistä ei välttämättä diggaa, se varmaan on jotku vieny sellaseen jamaan, että nuottiöljy maistuu ja elämä on muutenkin vähän muuta ku mitä vältttämättä haluais sen olevan.
Se, että on duuni mistä saa fyffee välttämättömimpiin, antaa mahdollisuuden musan puitteissa tehdä just sitä mistä ite diggaa ja onhan se aika hyvä tunne kun saa tehdä vaan sitä mikä huvittaa. Katkeruuden sivujuonne jää puuttumaan.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
antnis
19.09.2009 21:35:40

Et toki loukannut, mutta pidätän silti oikeuden tykätä 70-luvun alun live-zeppeliinistä esim. Tuolla DVD:llä.
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!!
BigPapa
19.09.2009 21:37:31 (muokattu 19.09.2009 22:22:15)

monet LZ:n biisit ovat mielestäni todella meneviä ja hyviä rokkikipaleita, mutta se Pagen livesoitanta... jotenkin ihan käsittämätöntä.

Jimmy Pagen live soitanta on todellakin jotenkin ihan käsittämätöntä......nimittäin käsittämättömän hyvää...

http://www.youtube.com/watch?v=_bc9m7nbMC4

http://www.youtube.com/watch?v=1Ycx6K6Yx9c

http://www.youtube.com/watch?v=wEiyGgWt6no&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=N9i2fqxSjTI

http://www.youtube.com/watch?v=owmrpWyTdxQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=PU-PoUwECjI

http://www.youtube.com/watch?v=DOjj9w0mlOk&feature=related
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
Jucciz
19.09.2009 21:40:10
BigPapa: Jimmy Pagen live soitanta on todellakin jotenkin ihan käsittämätöntä......nimittäin käsittämättömän hyvää...

Yhdelläkään keikalla en ole ollut asiaa todistamassa, mutta tuolla tuoreella DVD:llä se ainakin on ihan käsittämätöntä sontaa. Mut kuten yllä todettiin, saattoi erinäisten piristeiden käytöllä olla vaikutusta asiaan. Biiseistähän moni on silti erittäin hienoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)