Aihe: aloitteleva kitaristi ja suuri kitarakirja.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ire25
26.04.2007 15:01:27
mutta kannatan silti kaupasta hankkimista sillä silloin voit itse testata kapineen ennen ostoa. :)

ok, siinä on vaan sellanen pikku juttu, että ei taida kehdata testata kun ei ees osaa soittaa =)
Karipiirto
26.04.2007 15:23:12

ok, siinä on vaan sellanen pikku juttu, että ei taida kehdata testata kun ei ees osaa soittaa =)

No onhan siellä vähän väliä niitä pitkätukkia vetämässä onen sooloa persiilleen ilman mitään ostoaikeita niin että kyllä sinne ihan hyvin voi mennä ja sanoa että ois tarkotus hommata sähkis että jos niitä sais kokeilla. Ja vedät sitten vaikka sitä sointukomppia hetken ja katot että sopiiko käteen ja onko helppo soittaa. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
ire25
26.04.2007 15:38:37 (muokattu 26.04.2007 15:39:59)
Ja vedät sitten vaikka sitä sointukomppia hetken ja katot että sopiiko käteen ja onko helppo soittaa. :)

niin joo, mä voin jo kuvitella sen tilantaan "nauraa" ja yhtään ei hävetä...
Karipiirto
26.04.2007 16:07:10

niin joo, mä voin jo kuvitella sen tilantaan "nauraa" ja yhtään ei hävetä...

Pilottiaurinkolasit päähän ja sanot notta tuokaas talon kallein marsu. Sitten otat oikein sellasen leveän ns. "Power V" asennon ja päästät jänis istui maassa sointukierron naama niin irves että Slayeriakin hirvittää. :D

Asenteesta kiinni se on. Oon ite ollut stetson päässä soittamassa Arch Enemyä jossain nuorisoseuran järkkäämällä keikalla ja vokalistilla oli se vaaleanpunainen pipo mikä näkyy mun omakuvassa. Se missä on jotain ihme helistimiä. ;)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
ire25
26.04.2007 16:38:17
Pilottiaurinkolasit päähän ja sanot notta tuokaas talon kallein marsu. Sitten otat oikein sellasen leveän ns. "Power V" asennon ja päästät jänis istui maassa sointukierron naama niin irves että Slayeriakin hirvittää. :D

ei luoja =) pitää treenata toi ostosreissua varten. ja se pitää vetää niin pokkana, niin pokkana :)
Dunga
26.04.2007 19:27:17
Jos testailu kaupalla on ylivoimainen temppu niin kannattaa kysyä kotitestailun mahdollisuutta. Jotkut kaupat antavat mieluusti kotisoitettavaksi, erityisesti käytettyjä pelejä. Ja kiirettä ei kannata pitää jos kaupalla testailee. Testailet rauhassa sopiiko kitara omiin näppeihin ja kuulostaako hyvältä jne. Nimimerkillä "muutama hutiostos kiireessä".
lol apua
ire25
27.04.2007 13:07:49
onko niissä kitaroissa sitte niin paljon eroja ettei olis sopiva?? mä en edes testannu tota fenderiä ennenku vasta himassa aloin harjotella sillä, ja ihan hyvältä se tuntuu soittaa. ja luulis että kun ostaa sähkökitaran niin varmaan on helpompi soittaa ku onhan kooltaankin jo eri ku akustinen. voin kyllä todellakin olla myös väärässä, mutta näin mä oon ajatellu. tarkotus olis ostaa fenderin stratocaster(kirjotettiinkohan noin) jos 500 eurolla saa. gibsonista haaveilen mutta se on niin suuri sijoitus että vasta kun on kitaransoitto kunnolla hallussa niin sitten vasta ostan.
Karipiirto
27.04.2007 13:44:40

No onhan niissä aika paljon eroja. Esimerkiksi kaulan kulma runkoon nähden, Stratoissa suora ja esim. Les Pauleissa taaksepäin kallellaan. Siitä johtuen kielten etäisyys rungosta vaihtelee. Kaulan profiili, muoto. Rungon muoto, paino... onhan niissä eroja. :)
ire25
27.04.2007 17:35:19
antakaas joku linkki mistä löydän otteet lasten lauluihin, jospa niistä olis paras alottaa harjottelu. ja sitte tosiaankin yksinkertaisimpia. äsken netistä etsin mut hitot mä mitään löytäny. ja sit ei mielellää tabulatuureja, kun en niitten perusteella osaa ottaa oikeita otteita.
ire25
28.04.2007 15:58:20 (muokattu 28.04.2007 17:56:44)
kattelin tossa netissä erilaisia sähkökitaroita, ja ajattelin kysäistä olisiko Epiphone ES-335 DOT hyvä kitara? tai Epiphone DOT Studio? ei olisi kovin kalliita mutta onko sitten laadukkaita? niin ja tuli vaan mieleen että ovatko nuo elektroakustisia vai sähkökitaroita? sähkökitara osastolla ne kyl oli mut kuitenkin sai sellasen käsityksen et olisivat elektroakustisia. kertokaa te viisaammat.
Karipiirto
28.04.2007 20:39:17

Noi on puoliakustisia eli niissä ilmenee ns. äänen kiertoa säröillä soitettaessa, joskin se on tässä tapauksessa ominaisuus eikä vika. Bluesin soittoon omiaan ja näkeepä noita rockissakin käytettävän esim. Backyard Babies. :) Oman ääneni annan jollekin stratolle tai vastaavalle sillä niillä on hyvä lähteä soittoa harjoittelemaan ja ne taipuvat moneen. Lisäksi niissä ei ole ES335:n tapaan isoa ja leveää bodya, joka saattaa haitata isoihin bodyihin tottumatonta. Toisaalta kun olet jo soitellut akustisella niin sen ei luulisi olevan sinulle ongelma. :)
ire25
28.04.2007 21:13:55
no olisko esim. tollaset hyviä?
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=051f8f
tai
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=04e3e3

onks noi sellasia mihin viittii rahasa sijottaa?
Karipiirto
28.04.2007 21:23:04 (muokattu 28.04.2007 21:27:25)

No en ole kokeillut kumpaakaan mutta itselläni on tuollainen halvempi Squier ja tatsiltaan ja mikeiltäänkin ihan kelpopeli joten jos tuossa on arviolta sellanen 150€ lisää niin asiapelistä puhutaan. Tuosta Fenkusta en osaa sanoa mutta en nyt muista siitäkään mitään haukkuja lukeneeni. :)

Edit. Niin ja siis se mun keppi on tatsiltaan jopa ihan kelpopeliä parempikin. Mikeistäkään ei mulla oo valittamista vaikkakin sellaisilla Über-säröillä tuppaa ruveta mikit kirkumaan. Mutta silloin puhutaan sitten jo jostain "Pantera's Shred your brains out" -säröistä. :)
ire25
28.04.2007 21:36:30 (muokattu 28.04.2007 21:37:13)
No en ole kokeillut kumpaakaan mutta itselläni on tuollainen halvempi Squier ja tatsiltaan ja mikeiltäänkin ihan kelpopeli joten jos tuossa on arviolta sellanen 150€ lisää niin asiapelistä puhutaan. Tuosta Fenkusta en osaa sanoa mutta en nyt muista siitäkään mitään haukkuja lukeneeni. :)

Edit. Niin ja siis se mun keppi on tatsiltaan jopa ihan kelpopeliä parempikin. Mikeistäkään ei mulla oo valittamista vaikkakin sellaisilla Über-säröillä tuppaa ruveta mikit kirkumaan. Mutta silloin puhutaan sitten jo jostain "Pantera's Shred your brains out" -säröistä. :)

joo, no ei tääl kerrostalossa viitikkään ruveta ihan järkyttävän kovalla huudattamaankaan sitä :) ei vitsit tää sähkökitaran hankinta menee vaikeeks, kun ei tiedä mikä on hyvä ja mikä ei.
ire25
30.04.2007 06:30:49
No en ole kokeillut kumpaakaan mutta itselläni on tuollainen halvempi Squier ja tatsiltaan ja mikeiltäänkin ihan kelpopeli joten jos tuossa on arviolta sellanen 150€ lisää niin asiapelistä puhutaan.

siis tarkoititko että jos ostaa 150 euroa kalliimman niin saa ihan hyvän kitaran? vai että jo tuon hintainen on ihan hyvä? ja lähtääs nyt ihan siitä että te viisaammat saatte nyt suositella sähkökitaraa mulle. hintahaarukaltaan 400-600 euroa. ennen ostoa sitten testailen niitä vaihtoehtoja mikä niistä tuntuu parhaimmalta. ja suositelkaa myös vahvistinta ja kertokaa samalla sen hinta.
ire25
03.05.2007 11:27:39
noniin, nyt on rahatilanne tarkistettu ja olisi varaa yksityiseen kitaransoiton opetukseen jo kesällä. mutta ongelma on nyt se että mistä löydän yksityisiä opettajia? netistä kattelin mutta oon niin juusto etten mitään löytänyt, joten jos tiedätte mistä löytyy niin linkkiä kiitos, tai jos tiedät jonkun opettajan niin suosittele. ja tosiaan; nyt siis etsin opettajaa vantaalta (mieluiten)
Karipiirto
03.05.2007 14:21:44 (muokattu 03.05.2007 14:23:52)

siis tarkoititko että jos ostaa 150 euroa kalliimman niin saa ihan hyvän kitaran? vai että jo tuon hintainen on ihan hyvä? ja lähtääs nyt ihan siitä että te viisaammat saatte nyt suositella sähkökitaraa mulle. hintahaarukaltaan 400-600 euroa. ennen ostoa sitten testailen niitä vaihtoehtoja mikä niistä tuntuu parhaimmalta. ja suositelkaa myös vahvistinta ja kertokaa samalla sen hinta.

Siis tarkoitin että se mun oma on jo ihan hyvä kitara ja se on tosiaan ollut jotain ton verran halvempi kuin tuo.

Edit. Ja vahvistimeksi joku Cube-sarjan kapine. MicroCube taikka joku niitä isompia, esim. Cube15. Suhteellisen halpoja siihen nähden mihin ne taipuu. :)
ire25
03.05.2007 15:56:53
Siis tarkoitin että se mun oma on jo ihan hyvä kitara ja se on tosiaan ollut jotain ton verran halvempi kuin tuo.

Edit. Ja vahvistimeksi joku Cube-sarjan kapine. MicroCube taikka joku niitä isompia, esim. Cube15. Suhteellisen halpoja siihen nähden mihin ne taipuu. :)

asia selvä. tänään tossa harjottelin soittoa, no siinä hetken päästä ajattelin; "vitja, on se pakko päästä yksityiselle soittotunneille". no, nyt on sitten soiton opettajalle soitettu ja jo ensi viikolla menen ekan kerran käymään.
Karipiirto
03.05.2007 16:06:19

asia selvä. tänään tossa harjottelin soittoa, no siinä hetken päästä ajattelin; "vitja, on se pakko päästä yksityiselle soittotunneille". no, nyt on sitten soiton opettajalle soitettu ja jo ensi viikolla menen ekan kerran käymään.

Hienoa... Ite en koskaan ole ollut tunneilla ja kehitys on sitten ollut melkoisen hidasta. :) Saa nähdä etet vedä parissa vuodessa mun ohi ja liity tähän "naurakaa karin räpellyksille"-kerhoon(ei olemassa virallisesti mutta aistin aina astraalitason tirskuntaa kun osallistun sooloskabaan). :D
ire25
03.05.2007 16:30:25
Hienoa... Ite en koskaan ole ollut tunneilla ja kehitys on sitten ollut melkoisen hidasta. :) Saa nähdä etet vedä parissa vuodessa mun ohi ja liity tähän "naurakaa karin räpellyksille"-kerhoon(ei olemassa virallisesti mutta aistin aina astraalitason tirskuntaa kun osallistun sooloskabaan). :D

"nauraa vedet silmissä" =) joo katotaan nyt miten homma lähtee käyntiin :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)