JamesHetfield 24.06.2007 17:56:29 (muokattu 24.06.2007 20:52:44) | |
---|
Sehän on tän vuoden ryhmässä. Oikeus on voittanut! Ens vuodelle vois ottaa sinne Guthrie Govanin... Mut eipä lähdetä nyt sit offtopic:iin...:) saatanan harakat...
Kovaa mättöä:
http://www.myspace.com/damagingfallout |
atimoc 12.07.2007 01:11:22 (muokattu 12.07.2007 13:03:47) | |
---|
"These songs are long and there are fast parts, so that automatically means that they're good" -Matt Smith |
kid ego 12.07.2007 08:29:34 | |
---|
Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen. |
M_Rouge 17.07.2007 20:03:15 (muokattu 17.07.2007 23:19:10) | |
---|
En viitsinyt aloittaa uutta keskustelua, joten laitetaampa tähän Gilbert-ketjuun kun kerran kyseisen herran soittamiseen asiani liittyy. Tämä on ehkä outo kysymys, enkä tiedä osaanko sitä mitenkään järkevästi selittää, mutta yritetään... On tässä tullut tiluteltua tuota Racer X:n Scarified-biisä. Imutin biisin GP-tabeja netistä ja huomasin, että Gilbert vetäisee tuon ko.biisin hieman eri tavalla Snowball of Doomilla (Live at The Whiskey). Nyt alkoi yht'äkkiä mietityttään nuo pull off -tsydeemit, pickauksen osalta. Eli milloin olisi järkevää heittää up stroke ja milloin taas down stroke, kun vastaan tulee noita pull off-juttuja.. Otetaan esimerkki Gilbertin Scarified live-tilutuksesta: e--------------------------------------------------------------- b-----------------------19^14------------15-14-19^14--------- g-18^14-----14-18^14--------14^16^18-----------------14----- d--------18------------------------------------------------------ a---------------------------------------------------------------- e---------------------------------------------------------------- ^ meinaa siis tuossa pull off merkkiä. Kun tuo normaalisti (ilman pull offeja) soitettaisiin alternatella näin: e--------------------------------------------------------- b---------------D-U-------U-D-U-D------------------------ g-D-U---U-D-U------D-U-D---------U---------------------- d------D--------------------------------------------------- a--------------------------------------------------------- e--------------------------------------------------------- Niin mitä tapahtuu tuolle picking-jutulle nyt kun soitetaan pull off-jutuilla. Olisiko järkevää mennä em. alternate kaavan mukaan huomioiden/jättäen vain pickaamatta nuo pull off nuotit, eli alemman kuvan mukaisesti. (Numeroilla merkittyjä kohtia ei siis pikata). Vai olsiko kenties käytännöllisempää soittaa pickattavat nuotit vuoropickauksin, D U D U jne, jolloin esimerkin mukainen alkuperäinen alternate sarja muuttuisi kokonaan toiseksi? e--------------------------------------------------------- b------------------D^14----------U-D-U^14-------------- g-D^14---U-D^14-------D^16^18-----------U------------ d--------D------------------------------------------------ a---------------------------------------------------------- e---------------------------------------------------------- vai siis: e--------------------------------------------------------- b------------------D^14----------D-U-D^14-------------- g-D^14---D-U^14-------U^16^18-----------U------------ d--------U------------------------------------------------ a---------------------------------------------------------- e---------------------------------------------------------- Eli siis, juttuni pointti olisi tietää miten teillä/mitenhän Gilbert pickaa vaikka esimerkin kaltaisen jutun kun mukana on pull off ja hammer on -juttuja, eli onkohan siihen olemassa jotain yleispäteevää tai hyväksi koettua sääntöä? Ja joo tiedän, että tällaisiin asioihin takertuminen voi olla typerää, ja soittaa on järkevintä niin kuin parhaksi tuntuu... Jäin vain miettimään kyseistä asiaa, ja olisi kiva kuulla asian tiimoilta kommentteja. EDIT: Virhe korjattu tyhjänpäiväisestä sekavasta kirjoituksestani :)) |
Antti1 17.07.2007 21:14:58 | |
---|
En jaksa turhanpäiväiseen sekoiluun vastata mitään, mutta se on pull OFF ja hammer on. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Mordax 18.07.2007 08:27:49 | |
---|
Ostin Gilbertin uusimman plätyn viime kuussa ja huh huh, että on mainiota soitantaa. Versio Haydnin kappaleesta on hulvaton! Gilbertillä on hieno groove ja sen takia ainoa tiluttelija, jota itse jaksan kuunnella. Kitarat on kivoja |
Chunga 18.07.2007 08:46:31 (muokattu 18.07.2007 08:47:08) | |
---|
Ostin Gilbertin uusimman plätyn viime kuussa ja huh huh, että on mainiota soitantaa. Versio Haydnin kappaleesta on hulvaton! Gilbertillä on hieno groove ja sen takia ainoa tiluttelija, jota itse jaksan kuunnella. kyllä muitakin groovaavia tiluttajia löytyy, eikä mun mielestä gilbert groove-soittajana oo edes sieltä parhaasta päästä. en anna nyt esimerkkejä tai menee listaukseksi. uuden musiikin itse löytäminen kun on niin huisia hommaa. Kitaratiluttaminen on just sellanen homma, että nykyään kun tiluttajia ei enää samalla tavalla ihannoida "jumalina" kuin ennen, on homma tehtävä huumorilla. Paul Gilbert on siinä mielessä edelläkävijä, että tajusi olla itseironinen jo 80-luvulla, kun ynkkä ja kumppanit naama irveessä koetti näyttää olevansa tosissaan. ja tottahan tuo on, että videoiden ja lavakäyttäytymisen perusteella ei pidä mennä henkilöiden luonteesta sanomaan mitään, mutta veikkaan, että niiden perusteella 99% tyypeistä valitsisi autiolle saarelle kaverikseen mielummin gilbertin kuin ynkän. näin kärjistäen. ei voi mennä pieleen! |
kid ego 18.07.2007 09:35:38 | |
---|
kyllä muitakin groovaavia tiluttajia löytyy, eikä mun mielestä gilbert groove-soittajana oo edes sieltä parhaasta päästä. en anna nyt esimerkkejä tai menee listaukseksi. uuden musiikin itse löytäminen kun on niin huisia hommaa. Eikun pistä ihmeessä pari esimerkkiä. Jos löytyis uusia nimiä tutustuttavaksi asti. Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen. |
Chunga 18.07.2007 10:35:37 (muokattu 18.07.2007 10:50:24) | |
---|
Eikun pistä ihmeessä pari esimerkkiä. Jos löytyis uusia nimiä tutustuttavaksi asti. kattelin levylistaas(joka muutes on aika huikea), joten noi freak kitchenit ja muut itsestäänselvyydet jätän listaamatta. Täällä töissä ei pääse käsiks omalle koneelle(ssh-yhteydet blokkasivat perkele!), joten en pääse selaamaan sieltä levylistaa.. Ainoa mikä näin äkkiseltään tulee mieleen, on Dixie Dregs, Steve Morse, Refried Funky Chicken ja niin pois päin, mutta se menee sit jo instrumentaali-huumorikantrin puolelle. Etenkin Screaming California-live ihan hirveine soundeineen on ihan vaan morsen(groovaavan tilutuksen) takia tutustumisen arvoinen levy, tosin jostain syystä en löydä levyä edes Amazon.comista... oliskohan painos loppunu.. huh. tulipas kirjoteltua pitkää juttua.. mutta tosiaan. näitä täytyy vähän kaivaa kivien alta. Oikeasti hyviä ja hauskoja kitaristeja ei niin hirveästi kai arvosteta, kun huumori mukamas ei kuulu "oikeaan musiikkiin"... Tossa on muuten ihan vähän off-topiccina hyvä levy. kolisee ainakin mulle: http://www.guitar9.com/radiowavesgoodbye.html' E: http://youtube.com/watch?v=7KI_fXhyEt0 :) ei voi mennä pieleen! |
Elbura 19.07.2007 00:05:05 | |
---|
Gilbert on kyllä kovin ikinä. Loistava soittaja, tyylitajuinen. Mr.Big paras bändi ikinä. Paulin soolobiisitkin todella hyviä, kiva ääni. Hauska jätkä, tulee mieleen yks Reisöräksän livevideo: -"I'd like to dedigade(omistaajoojoo) this song to the most satanic string of my guitar" *tum tum, soittaa vapaata E-kieltä. -"It has a really beautiful tone as well" *trling sointu* ja sitte lähti se godzilla biisi. Alltrough loistava kitaristi, tyylitajuinen. |
Ylilordi 05.08.2007 23:25:16 | |
---|
Gilbertillä on muuten varmasti maailman siisteimmät nettisivut, jotka se näemmä on kyhännyt ihan itse. http://paulgilbert.com/ Sivulta löytyy muun muassa Basistitietovisa, jossa väärästä vastauksesta seuraa kauheita ;) "For never was a story of more woe
Than this of Victoria and her Julian" |
Sanetium 18.10.2007 19:04:21 | |
---|
|
Antti1 18.10.2007 21:22:52 | |
---|
Just jotain sellaista, jota voi Gilbertiltä olettaa... :) "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
John Titor 19.10.2007 12:35:45 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=RW4YBNcYhZg Paras Gilbertin opetusvideo aikoihin. Aikoihin? Toi on siis 80-luvulta peräisin olevasta Intense Rock-videosta, oiskohan jopa eka opetusvideo, jonka se teki. Erittäin hupaisaa kamaa toi on joka kerta kun sen näkee, kieltämättä:D Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Sanetium 19.10.2007 16:34:38 | |
---|
Toi on siis 80-luvulta peräisin olevasta Intense Rock-videosta, oiskohan jopa eka opetusvideo, jonka se teki. Ai... no enhän mä tollasta jaksanu ajatella. Mut sanotaan sitten että paras opetusvideo aikoihin, jonka mä olen nähnyt. |
85423321 20.10.2007 15:43:08 | |
---|
|
John Titor 20.10.2007 18:45:27 (muokattu 20.10.2007 18:45:58) | |
---|
Ai... no enhän mä tollasta jaksanu ajatella. Mut sanotaan sitten että paras opetusvideo aikoihin, jonka mä olen nähnyt. Samassa videossa on muitakin vastaavia kohtia, kannattaa iskeä näppinsä jotain kautta aiheeseen, poralla soittaminen on aina hauskaa. Näppäriä juttuja se muutenkin vetää videolla. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
ushimir 20.10.2007 20:29:43 | |
---|
Yksi Gilbertin jutuista on: ---------------------------------------- -------------------------------------------- ---------------------------------------------- ----------------------------------------------- -7---------------7------------------------- ---10-8-7-8-10--10-8-7-8-10--------Jne.-- Varsin hyvä likki. Aloitetaan ylös pikkauksella sekstoleina... Voisko joku laittaa jotain vastaavaa legendaarista hommaa gilbertiltä? |
Swan 20.10.2007 20:46:20 | |
---|
|
Burn 12.03.2008 15:22:07 | |
---|
Tosiaan, herralta uutta instrumentaalilevyä tämän kuun lopussa! http://www.myspace.com/jeffbowders tuolta pääsee kuulsotelemaan materiaalia, mielestäni paremman kuulosta kuin viime lätyskällä. Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö... |