Aihe: James Hetfield
1 2 3 4 5 6 7 8
McCloud
29.07.2007 00:13:38
Jep, minutkin sai juuri tämä metallica innostumaan kitaransoittamisesta! =)
Vuoden ajan soitellut vaan pelkästään metallicaa ja aion jatkaa samaa rataa! :p
...And Justice For All
IhmeHeebo
29.07.2007 00:17:29
Toivon todella että Hetfield tekee hyvä jälkeä uuteen albumiin
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
Twist
29.07.2007 11:04:32
tämän tyypin takia soittelu alkoi minulla n. 4 vuotta sitten *peukku*
Oops, I twisted again...
ps3t
29.07.2007 16:34:30 (muokattu 29.07.2007 16:40:57)

No päätinpä kirjoittaa tähän ku ei enää voinut Kirkin omaan aiheeseen laittaa nii et Cliff sävelsi soolot Kill 'Em Alille ja Kirk sit soitti ne. Ja tää on fakta tieto ;) tieto löytyy metallican kirjasta.

Siis tuo heitto kirjassa on suoraan Dave Mustainen suusta. Paha mennä kenenkään sanomaan pitääkö tuo paikkansa vai onko vain Mustainen vittuilua Hammettille...

Minäkin luulin että se kirkki apinoi davea koska minun mielestäni siellä metallica kirjassa luki nimenomaan niin. Mutta tiedä häntä.

Eikun se oli niin että Larssi Ja Jeimssi sanoivat kirkille, että aloita soolot samallalailla kuin Mustaine ja jatka siitä sitten miten haluat. Tämä on ainakin Hammettin itsensä kertomaa.
zuppermuhle
29.07.2007 18:15:22
Siis tuo heitto kirjassa on suoraan Dave Mustainen suusta. Paha mennä kenenkään sanomaan pitääkö tuo paikkansa vai onko vain Mustainen vittuilua Hammettille...

Eikun se oli niin että Larssi Ja Jeimssi sanoivat kirkille, että aloita soolot samallalailla kuin Mustaine ja jatka siitä sitten miten haluat. Tämä on ainakin Hammettin itsensä kertomaa.

Ainakin Metallican varhaisilla demoilla on suht samanlaiset soolot mikäli oikein muistan.
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
Sälski
29.07.2007 20:48:47 (muokattu 29.07.2007 20:49:21)

Did you actually copy any of Dave Mustaine's solos from the demos for the album versions?
I was told, just for the sake of keeping consistent with the demo, to start each solo the same way he started out his solos, and then go from there. As a whole, I think 90% of the guitar solos on there were all my licks. But there are a couple of solos on there that were 100% me as well. The experience was a lot of fun for me. It was a big challenge for me. I was really keen on establishing my style.

näin täällä:
http://metallica-tabs.net/hinterview1.html

mutta sitten taas tän haastattelun lopussa dave sanoo et: i wrote all the solos that kirk's doing. http://www.youtube.com/watch?v=iNkRz7_pSVw

Eli Ota Selvää!
Pretending not to notice How history had forebode us With the green house in effect Our environment was wrecked...
Thet
29.07.2007 21:56:06 (muokattu 29.07.2007 21:56:12)
mutta sitten taas tän haastattelun lopussa dave sanoo et: i wrote all the solos that kirk's doing. http://www.youtube.com/watch?v=iNkRz7_pSVw

Ei hitto et oli rasittavan kuuloinen juontaja/haastattelija. Ei pystynyt katsomaan.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
KalleKala
30.07.2007 15:26:35
No tuota... Reload pois niin sitten rupee natsaamaan. Sehän on koottu joistain Loadin ylijäämäkipaleista(Eivät siis kelvanneet levylle) kun ei uuttakaan materiaalia ollut saatavilla mutta levy piti saada pihalle.

Pakko sen verran oikaista että Load ja Reload:han ovat itseasiassa tuplalevy joka sitten kuitenkin julkaistiin kahtena eri levynä. Eli Reloadin kohdalla mistään jämäkappaleista ei suinkaan ole kyse.
Parhaat nauttivat eniten
Lauri0
30.07.2007 17:04:38

Pakko sen verran oikaista että Load ja Reload:han ovat itseasiassa tuplalevy joka sitten kuitenkin julkaistiin kahtena eri levynä. Eli Reloadin kohdalla mistään jämäkappaleista ei suinkaan ole kyse.

Ja vaikka olisikin jämäkappaleista tehty, niin täytyy sanoa, että Reload on IMO selvästi parempi.
Torniojaws
30.07.2007 17:58:27

Kyllähän Loadin ja Reloadin parhaat palat yhdistämällä olisi saatu aikasta kova levy. Alkuun parit menorallit tyyliin Ain't My Bitch, Fuel ja Prince Charming. Sitten vähän hidastetaan tahtia hevimpään menoon Until It Sleepsillä, Fixxerillä ja Bleeding Me:llä. Sitten loppuun tanakka hittiputki Hero of the Day, King Nothing ja Devil's Dance. Levynlopettajaisiksi sitten eepos The Outlaw Tornin merkeissä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
IhmeHeebo
30.07.2007 18:10:18
Ei mun mielestä se St.Anger niin huono ole, vaikka meni trashin puolelle.
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
electrick
30.07.2007 21:02:21
Ei mun mielestä se St.Anger niin huono ole, vaikka meni trashin puolelle.

Tosiaankin TRASHIN puolelle.
Ridicilous
30.07.2007 21:49:19

Herranjumala ihmiset jaksavat kitistä siitä että onko se thrash vai trash. Yks paskanhailee. Muttei aivan offtopiciksi, niin mielestäni Jaymz on paras kommppikitaristi iginä. Ja innoitti myös minutkin tarttumaan kitaran varteen ja aloittamaan sen raiskauksen. Ja minun mielestäni Jampan soitto ja laulu oli parasta Puppets aikoihin.
"asdf"
Hiku
30.07.2007 21:56:03

Herranjumala ihmiset jaksavat kitistä siitä että onko se thrash vai trash. Yks paskanhailee.

Tässä taidettiin tarkottaa trash sanalla roskaa.

Topikkiin littyen loppuun, että downpick rocks.
Deus de vida longa aos meus inimigos. Para que possam ver de pe minha vitoria.
Point
31.07.2007 21:34:08
Itse olen vannoutunut Metallica-fani! James on kovin komppikitaristi-laulaja mitä maa päällään kantaa. Ja aina kun inspis on hukassa, ei muuta kun vähän Metallicaa soimaan ,niin johan alkaa biisiideoita tuloomahan!=)
Ridicilous
02.08.2007 15:02:02
Tässä taidettiin tarkottaa trash sanalla roskaa.

Topikkiin littyen loppuun, että downpick rocks.

Tosiaankin, selvinpäin kirjoittaminen rocks :D
"asdf"
Iron Horse
02.08.2007 17:33:24
JH on kyllä kovin rässikomppareista ikinä, ja MetallicAn heeboista se kovin.
MOP:illa ja RDtL:illa on kyllä niin kovaa vetoa (myös K'EA:illa, ...AJFA:lla ja Blackillä), että oksat pois. Ja kovin Metallica-biisi on Puppets, hyvät riffit, soolot (ja en puhu nyt niinkään siitä Kirkin tekeleestä, vaikka nopea onkin) ja välisoitot.
Friedman
02.08.2007 23:07:04
sama täällä.eli puppets yksi kovimmista biiseistä kautta historian.mä oon 2 vuotta koittanu soittaa sitä biisii downstrokella ja en vieläkään osaa sitä sellai miten james ja kirk sen soittavat eli downstrokeilla.noh ei auta muu kuin reenaa ja reenaa.Jamesin oikea käsi on oikea Jumalan käsi. kellään ei ole tai tule olemaan samanlaista.slayerin reign blood albumi kisasi kovasti siitä että onko se kovin trash albumi ikinä.puppets vei enemmistön äänen mutta mitä mieltä Mnetin väki on nykyään?munkin mielestä puppets on paras ku se slayerin albumi on pelkkää sekasortoa joka on joskus hyvää mut puppetsilla on niitä kaikkia mahdollisia riffejä mikä takaa voiton.
Thet
02.08.2007 23:19:14
Friedmanille pieni vinkki. Pisteen, kysymysmerkin ja huutomerkin jälkeen painetaan space-näppäintä eli sitä pitkää vaakatasossa olevaa näppäintä näppäimistön alaosassa, jota myös painat sanojen välissä. Tämän painalluksen jälkeen tulee iso kirjain, koska uusi lause aloitetaan isolla kirjaimella. Ei ole mukavaa lukea viestejä joista ei saa selvää ulkomuotonsa takia.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Iron Horse
03.08.2007 00:42:16
sama täällä.eli puppets yksi kovimmista biiseistä kautta historian.mä oon 2 vuotta koittanu soittaa sitä biisii downstrokella ja en vieläkään osaa sitä sellai miten james ja kirk sen soittavat eli downstrokeilla

Jep, ei ole niitä helpoimpia biisejä, mutta alternativella ne riffit on kyllä paljon vaikeampia itselle ainakin vetää, nopeus tietty voi tulla vastaan downstrokella, mutta ei itsellä ole sitä ongelmaa ollut (siis puhun lähinnä tästä kohdasta:

A:---2 Jne.
E:01-------)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)