Aihe: Mitä genreä edustaa Dream Theater - mielestänne.
1 2 3 4 5 6 7
Humu
13.05.2006 15:04:02 (muokattu 13.05.2006 15:05:31)
Tietysti nämä katkeroituneet makuuhuonekitaristit kuten Jucciz eivät pysty kuuntelemaan kyseisen bändin tuotannosta muuta kuin sen puolen että "vittuku toi Petrucci shreddaa noin vitusti (nopeemmin ku mä), vittu DT on perseestä".

Onko tässä nyt tarkoitus väitellä siitä iänikuisesta kiistanaiheesta, onko Petrucci taitava ja tyylitajuinen kitaristi...vai siitä, koskettaako DT:n musiikki täällä olevia ihmisiä?

Erotomania on minun mielestä kappale, jolla Dream Theater onnistuu. Sen hengessä on jotain vanhaan progeen viittaavaa?! Oikeestaan kaikki muu materiaali ei ole minun mielestä kovin onnistunutta. Siellä täällä on tosissaan jotain hienoja juttuja, mutta ei edes poikkeuksellisen paljon. Pääsääntöisesti Dream Theaterin biisit on tylsää kuunneltavaa...siis jos multa kysytään.

Soundillisesti ehkä eniten mättää Petruccin riipivä kitarasoundi ja laulajan ääni, joka ei kyllä miellytä yhtään! Ehkä siks juuri tykkäänkin tosta Erotomania -biisistä?!
Petrukki
13.05.2006 15:05:59
Mun kiinnostus bändiin lakkas Awaken jälkeen kun Kevin Moore lähti.
Siinä meni samalla oven avauksella koko bändin biisintekotaito ja oivaltavuus.

Tuo on muuten totta. Onneksi Ruddes tuli mukaan kuvioihin, niin on alkanut parantua levyjen laatu jostain Falling Into Infinistä.

Mutta mun mielestä se FII:kin on hyvä levy. Pettymyshän se oli, mutta onneksi tuli sitten Scenes From A Memory.
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta.
Jubeh
13.05.2006 15:08:29 (muokattu 13.05.2006 15:10:39)
Porukka taisi taas vähän suuttua jos Jucciz ei tykänny jostakin.

Ps. Dream Theater ei tee korviani miellyttävää musiikkia.
Lesko
13.05.2006 15:08:44
Mitä helvetin väliä sillä on onko joku petrutsi nopea ja teknisesti taitava?
Kyse on siitä onko bändi hyvä ja mitä genreä se edustaa. Genre-jaottelu on ihan perseetä aina, ja suurinta osaa bändeistä ei edes pysty jaottelemaan mihinkään genreen. Paitsi näitä uusiojaoitteluja, lovemetalheavyprogepoprockjazzbluessiahan se on selvästi, ei siinä muuta...
Jos se on jollekin tärkeintä kuinka nopea kitaristi on ja ajattelee, että siitä tulee joku alemmuuskompleksi jollekin jos ei itse ole yhtä nopea, niin sääliksi käy...
Se on ihan sama onko noepa vai ei jos se kuulostaa perseeltä!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Hiku
13.05.2006 15:10:01
Ja loppuun kysymys: miksi teknisestikin ylivoimaiset DTn jäsenet eivä saisi näyttää näitä taitojaan? Vuosien ja vuosien työ on varmaan kaikilla ollut soiton kehittämisessä ja sitten sitä pitäisi piilotella, koska muuten ei ole uskottava.

Juurikin näin. Samantapainen tilanne olisi, jos aina ihmeteltäisiin ja mietittäisiin, että miksi se hiton Hetfield aina soittaa sitä helkutin downstrokea, eikö se voisi välillä soittaa vaikka alternatea. Tai minkä takia kirvesmies rakentaa taloja, miksei se rakenna lentokoneita ja autoja.

En minä ainakaa haluisi peitellä asioita, joita osaan.

Ja kyllä, tykkään DT:stä.
"Einstein" sanoi Steve Vai ja tilutti vain. V.U.K #24
Lesko
13.05.2006 15:10:10 (muokattu 13.05.2006 15:11:51)
Edit: Siinä äsken tuo Jubeh kirjoitti hyvin, "DT ei tee mielestäni mielenkiintoista musaa, joten minusta se on huono bändi" Tarviiko se muuta? Ei mielestäni.
Miks muuten poistit sen?
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Lesko
13.05.2006 15:11:27
Juurikin näin. Samantapainen tilanne olisi, jos aina ihmeteltäisiin ja mietittäisiin, että miksi se hiton Hetfield aina soittaa sitä helkutin downstrokea, eikö se voisi välillä soittaa vaikka alternatea. Tai minkä takia kirvesmies rakentaa taloja, miksei se rakenna lentokoneita ja autoja.

Ja kyllä, tykkään DT:stä.

Se menee vaan helposti siihen kikkailuun ja biisien laatu jää toissijaiseksi sen taitojen näyttämisen myötä!
Jubeh
13.05.2006 15:12:00
Edit: Siinä äsken tuo Jubeh kirjoitti hyvin, "DT ei tee mielestäni mielenkiintoista musaa, joten minusta se on huono bändi" Tarviiko se muuta? Ei mielestäni.
Miks muuten poistit sen?

Menin tossa äsken vahingossa värkkäileen jotain ja kaikki meni ihmeellisesti nii kirjotin sitte vähän erinlailla.
Ronsto
13.05.2006 15:15:06

Julkinen tunnustus:

Tunnustan täten pitäväni bändistä nimeltään Dream Theater. Täten en ilmeisesti voi olla enää koskaan tr00 musiikinharrastaja. Tunnustan myös pitäväni orkesterista nimeltään Children of Bodom. Tämä asia viimeistään vie kaiken uskottavuuteni musiikinalalla ja statsini/respectit kääntyvät jyrkkään laskuun. Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä - käytän toisinaan tabeja soittaessani.

Sylkekää päälleni, tr00 ug-bändejä kuuntelevat muusikot.

Niin ja on se progemetallia minusta. Ja loppuun kysymys: miksi teknisestikin ylivoimaiset DTn jäsenet eivä saisi näyttää näitä taitojaan? Vuosien ja vuosien työ on varmaan kaikilla ollut soiton kehittämisessä ja sitten sitä pitäisi piilotella, koska muuten ei ole uskottava.

Hoho :) Joo nyt sun uskottavuus laski.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
BigPapa
13.05.2006 15:30:41

Onks nyt niin että nuorempi polvi pitää tollasta hiukan vivahteikkaampaa ja monimutkaisempaa rockia progena ja taas vanhempi polvi rockina kuunneltuaan vaikeita juttuja ja kehitettyä korvaansa niissä.Vaikka Kansas tai ihan Allman Brothersin tietyt jutut....onhan Purplella ja Zeppelinilläkin rytmisesti aika ikäviä juttuja vähemmän soittaneille.Omasta puolestani edelleen laittaisin Dream Theaterin ihan hardrock nimikkeen alle.Onhan se riittävän hard ja riittävän rock.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Ronsto
13.05.2006 15:34:16

Onks nyt niin että nuorempi polvi pitää tollasta hiukan vivahteikkaampaa ja monimutkaisempaa rockia progena ja taas vanhempi polvi rockina kuunneltuaan vaikeita juttuja ja kehitettyä korvaansa niissä.Vaikka Kansas tai ihan Allman Brothersin tietyt jutut....onhan Purplella ja Zeppelinilläkin rytmisesti aika ikäviä juttuja vähemmän soittaneille.Omasta puolestani edelleen laittaisin Dream Theaterin ihan hardrock nimikkeen alle.Onhan se riittävän hard ja riittävän rock.

Eikös se nyt ole aika sama minkälaisena joku sen musiikin mieltää? Mun puolesta joku voi nimittää sitä vaikka tranceksi jos huvittaa. Näistä genre topikeista saadaan vain matseja aikaan.

"se on progee!!"

"no eihän ole!!"

"on!!"

"ei!!"
Humu
13.05.2006 15:37:23
Ja loppuun kysymys: miksi teknisestikin ylivoimaiset DTn jäsenet eivä saisi näyttää näitä taitojaan?

En minä tiedä, kuka sitä nyt ois kieltämässä? En minä ainakaan...
kh 203
13.05.2006 15:38:08

Humppa :D
" Rock´n roll should make you wanna fuck",Blackie Lawless ( W.A.S.P )
BigPapa
13.05.2006 15:38:54

Mun puolesta joku voi nimittää sitä vaikka tranceksi jos huvittaa.

Toi on varmaan ihan väärä genre...; /
Ronsto
13.05.2006 15:39:23

Toi on varmaan ihan väärä genre...; /

Heh :) Niinpä taitaa olla. Ehkä se on soulia?
Petrukki
13.05.2006 15:40:50
Heh :) Niinpä taitaa olla. Ehkä se on soulia?

Melodic Eurodance-metal.
ENGL - muita ei tueta. "Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki Haluan bändiin (komppi)kitaristiksi metallibändiin Turun suunnalta.
BigPapa
13.05.2006 15:41:04

Mie taian ostaa muutaman Dream Theaterin levyn...aika hyvältähän se itseasiassa kuullostaa...
Humu
13.05.2006 15:42:23

..juu, eikä moni muukaan...ja tästä osaamisesta me ja musiikkiliikkeen myyjät saamme "nauttia" päivästä toiseen;D
BigPapa
13.05.2006 15:44:05

..juu, eikä moni muukaan...ja tästä osaamisesta me ja musiikkiliikkeen myyjät saamme "nauttia" päivästä toiseen;D

Stairway to Heaven....vai onkos se nykyään Bodomia....
Ronsto
13.05.2006 15:45:15

Stairway to Heaven....vai onkos se nykyään Bodomia....

Buutumia, talliccaa, gunnareita sekä 666 temmolla tilua. Tosin ei se minua kiinnosta mitä ihmiset siellä soittelee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)