Juhou 28.01.2006 10:25:49 (muokattu 06.02.2006 19:42:21) | |
---|
Dunlopin 1-2mm big stubbyt :) Hyvä soittaa ja just hyvä soundi. Steve Vain Ibanez plekul on kans hyvä soittaa. |
Juzpe 28.01.2006 11:04:02 (muokattu 28.01.2006 11:04:13) | |
---|
Jim Dunlop Jazz III, sähköskitalla Saan ko. plekulla parhaan tatsin ja soundin. Dunlop Tortex Medium (oiskohan keltanen?) akkarilla Räimintä & Rämpytys onnistuu isommalla plekulla vähän paremmin, kun en kerran akkarilla juuri muuta soita. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
derble 28.01.2006 13:24:29 (muokattu 28.01.2006 13:42:02) | |
---|
Brain 0.60, näitä en o nähnyt suomessa sain jenkeistä. Mulla on vihree brain 0.53mm. Ja hesan keskustan f-musasta löydettiin... edit: Kuulostaa jotenkin melko hullulta tuollainen kivipleku. Ei sattuisi olemaan jotain kuvaa miltä moinen näyttää? HOHO-> http://www.picksandstones.com/index.php Toi on hei luksusta. Vau. |
sn 29.01.2006 19:05:33 (muokattu 29.01.2006 19:07:25) | |
---|
Mulla on tapana tehdä plärät itse vanhoista pankki- ja etukorteista yms. Tulee sopivan paksuisia ja hienon näköisiä. Kuun lopussa kun menee nykyinen automaattikorttii vanhaksi saan taas 3-4 uutta. Sirukorteista saa tietysti hienoimmat plekut, ne on harvinaista herkkua. "Kaupallisista" parhaalta tuntuu ne vihreä joissa on kilpikonna. Ai niin, ja mulla oli joskus hieno turkoosi pleku, jossa luki D'andrea tai jotain, se on paras millä olen koskaan soittanut. Siitä lähti hyvä saundi. |
32788 29.01.2006 20:24:35 | |
---|
Fenderin pienempi Heavy. Samankokoinen kuin Jazz III, mutta pinta on mukavampi ja pleku ohuempi (Jazz III 1,38mm, Fender Heavy 1,00mm) Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
randy 29.01.2006 20:46:50 | |
---|
Jim Dunlop 1.5 mm Perusplektra joita on kaikilla ja kaikkialla. Jim Dunlop 2.0 mm Big Stubby (keskeltä ohennetut "sormipaikat") Jämäkkä läpyskä. Oli pakko kokeilla, hyvä on ollut. D'addario sormi- & peukaloplektra Slidesoittoon Nykyään en kylläkään plektroja käytä lähes ollenkaan. Kynnet on niitä parhaimpia plektroja. En ota vastuuta yläpuolella olevasta kirjoituksesta. |
secondarymind 30.01.2006 03:54:05 | |
---|
Jim Dunlop Stubby 3.0mm. Ennen käytin Dunlopin Tortexeja. Aluks tuli käytettyä isohkoa Standardia, sitten siirryin hieman pienempään Tear droppiin, jonka jälkeen vielä pienepään 0.88mm Jazziin. Viime vuonna sitten ostin kokeilun vuoksi muutamat 2.0 ja 3.0 milliset Stubbyt ja ihastuin siihen kolmemilliseen kun siitä sai tukevamman otteen kuin aikasemmista. Myöskin sillä saa hieman jämäkämmän tatsin kun noilla aikasemmilla. Noita Tortexeja ja 2 millisiä Stubbyja mulla lojuu pöydillä ja kitaralaukussa, mutta eipä niitä juuri tuu käytettyä. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
kid ego 30.01.2006 11:04:41 | |
---|
Jim Dunlop Tortex Teardrop 1.0 mm (sininen) Sopivan jämäkkä ja sopii käteen hyvin. Ei niin pieni kuin Jazz III, muttei niin iso kuin perusplekut. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. Lataa kavereiden tekemän leffan traileri tästä (13,3 Mt) ! |
wrshredder 30.01.2006 11:38:30 | |
---|
Jim Dunlop 1.5 mm Perusplektra joita on kaikilla ja kaikkialla.. komppia. ennen soittelin just jazz kolmosilla ,mutta oon nyt siirtynyt näihin. paljon tukevampi ote.. ei plekun tarvi olla mikään vitun: James Haddaway Signature-series-gold-platinum-maxtor-extrapowergrip-3000 (tärinänpoistolla ja hydrolaattorilla) (jenkeistä tilatuna) THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
Entä jos Kuolemalle tulee kuolemanpelko? |
Moimies 30.01.2006 16:44:43 | |
---|
Dunlop tortex 0.73. Kai tuon muodon takia, sopii sorkkaan ku nakutettu. Tosin pitää kai siirtyä lähiaikoina 0.88:n ku jotenki liian ohuilta alkaa 0.73:t tuntuu. Heviä Perkele! Niijoo, moi. |
Tietysti Pauligin 31.01.2006 00:26:17 | |
---|
Hieman vaihtelee. Dunloppeja ja joskus Ipaneesin sandgrippejä. Suht teräväkärkisiä, pienehköjä ja noin millin paksuisia. Nyt tuo eräs dunlop tuntuu ottavan voiton sandgripeistä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
McNulty 31.01.2006 00:38:24 (muokattu 31.01.2006 00:42:45) | |
---|
Minulla on käytössä neljää erilaista plektraa, kahta mallia: 1. Dunlop Gator (1.14mm ja 1.50mm) Siksi että Gatorit olivat ensimmäisiä plektroja joita ostin 15-16 vuotta sitten kun soittelemaan aloittelin. Ne vain ovat kasvaneet meikäläisen käteen sopiviksi. Ne on sopivan teräviä... tai sopivan pyöreitä (ihan miten haluaa). Ei liian isoja eikä liian pieniä. Teen mattoveitsellä niihin yleensä 2-3 X-kuviota per puoli, jotta ote niistä säilyy hurjemmassakin menossa hyvänä. Gator 1.14mm -> http://www.elderly.com/accessories/items/images/PK/PK417-114.jpgGator 1.50mm -> http://www.elderly.com/accessories/items/images/PK/PK417-150_sm_.jpg 2. Ibanez Paul Gilbert model sekä Rubber Grip Wizard (heavy, eli 1.00mm) Nämä ovat uudempia löytöjä, mutta soitto kulkee todella hyvin ko. plektroilla. Rubber Gripit ovat hyviä sen 2-5 päivää, kun ne kuminäppylät pysyvät kiinni plektran pinnassa molemmin puolin. Sen jälkeen niistä tulee kohtuullisen liukkaita, mutta terävähkön kärjen ja pienen koon ansiosta minun on helppo pikata näillä. Kenties se on psykologista, mutta jotenkin tuntuu että näillä ja Dunlopin Gatoreilla saan alternate pickingiin paremman tatsin ja tarkkuuden. Paul Gilbert model -> http://www.thomann.de/prodbilder/180698.jpgRubber Grip Wizard -> http://www.thomann.de/prodbilder/181212.jpgDimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Tietysti Pauligin 31.01.2006 01:19:33 | |
---|
Teen mattoveitsellä niihin yleensä 2-3 X-kuviota per puoli, jotta ote niistä säilyy hurjemmassakin menossa hyvänä. Tätä voisikin kokeilla, kuinkas ei olekaan tullut mieleen. Vaikka ei tuo plekun lipsuminen nyt niin suuri ongelma ole tässä soitannassa. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
TheOlliKo 31.01.2006 16:58:45 | |
---|
Dunlopin Jazz II tai III, koska en tiedä miksi. |
kert 31.01.2006 17:32:30 | |
---|
Teen mattoveitsellä niihin yleensä 2-3 X-kuviota per puoli, jotta ote niistä säilyy hurjemmassakin menossa hyvänä. Mä yleensä poran 1mm. poralla jotakin kuvioita niihin. esim: http://www.elisanet.fi/kert.siret/pleku2.jpg kun ei oo muutakaan tekemista parvekkeella tupakalla ollessa :D |
Ronsto 31.01.2006 17:50:02 | |
---|
Käytän Jim Dunlopin nylon 73mm. mun mielestä ihan ykkös plektra..hyvä tatsi ja todella helppo soitella.. |
Disposable 31.01.2006 18:38:21 | |
---|
Kappas. Itse ostin kitaran kanssa samaan pakettiin Thomannilta täysin summamutikassa Paul Gilbert plektroja, vain ja ainoastaan koska en mitään Harley Bentoneita halunnut edes koskea. En osannut arvata että ne täälläkin melkein joka toisessa vastauksessa on. No nehän osottautu ihan hyviksi, ajan myötä vielä paremmiksi ja kaverini kanssa on jo useampaan otteeseen tehty kauppaa meikäläisen Gilberteistä. Noh, säästyypähän kehumisen vaiva. Ostakaa Gilbertejä. |
Lonnie 31.01.2006 21:53:41 | |
---|
Minulla ei meinaa pysyä pleku kädessä niin soitan sormilla. Rakko hiertä jalassain, beibi jättää mut ain.
THV #22 |
pekurides 31.01.2006 22:45:22 | |
---|
Kuulostaa jotenkin melko hullulta tuollainen kivipleku. Ei sattuisi olemaan jotain kuvaa miltä moinen näyttää? ei oo kuvaa mut ihan samanlainen ku nailonit mitä nyt "uniikki" graniitti "väritys" (semmossi mitä hiekkarannalla lojuu) pinnassa, jotain liuskekiviä varmaan mitä hiottu muotoon. aika paksuja 1mm-2mm oli siin kasassa suurinpiirtein. No 6e pyysi ja 5 maksoin, mut on kyllä aika kivan tuntunen:) |
Pande 01.02.2006 09:53:57 | |
---|
Itse ostin kitaran kanssa samaan pakettiin Thomannilta Paul Gilbert plektroja, vain ja ainoastaan koska en mitään Harley Bentoneita halunnut edes koskea. En osannut arvata että ne täälläkin melkein joka toisessa vastauksessa on. No nehän osottautu ihan hyviksi, ajan myötä vielä paremmiksi ja kaverini kanssa on jo useampaan otteeseen tehty kauppaa meikäläisen Gilberteistä. Noh, säästyypähän kehumisen vaiva. Ostakaa Gilbertejä. Joo mä käytin noita ennen, ovat myös hyviä. Metalli ja kiviplektrat eivät ainakaan mulle sovi, en siedä sitä terävää atakkia joka niistä tulee, vaikka joskus olen tehnyt muutaman metalliplektran itsekin. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |