Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 536 37 38 39 40122 123 124 125 126
WanhaWetäjä
15.09.2008 13:24:11

Vedä vaan WW seuraava skaba, jos saat taustan hommattua. Multa ei tähän hätään oikein löydykään.

No ei oo mullakaan mitään valmista, oisko nyt sitten jonkun raskaamman osaston vuoro, sellasia toiveita on ollut, eli olisko sen alan miehillä jotain...?

Mulla on kans kaikenmoista säätöä alkuviikosta, en ehkä oikeen ehtis tota kisaa vetään läpi...?

Pistäkää pikaviestiä jos jollain on halukkuutta vetää seuraava skaba, jos ei, niin mä koetan huomiseks vääntää jotain...
yy kaa...mikä laatikko?
WanhaWetäjä
15.09.2008 13:27:09 (muokattu 15.09.2008 13:27:28)

.............(tuplat)
yy kaa...mikä laatikko?
Perza
15.09.2008 23:22:24 (muokattu 15.09.2008 23:22:44)
Pahoittelen, että en äänestänyt. Kuunteli kaikki kuitenki läpi ja tulin siihen tulokseen, että painitaan aika eri sarjoissa.
Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!!
MaQ
16.09.2008 00:20:43
Juu perseelleen meni, jäi äänestämättä ja otan tällä kertaa ihan omaan piikkiin. Pahoittelut :(

Nytkin oli koko saakelin päivän netti jumissa ettei enää tohi edes jälkiääniä nakella kun aamu ja työmaa kutsuu.
WanhaWetäjä
16.09.2008 17:59:18

Tota noi...

Eiks kukaan halua vetää seuraavaa skabaa?Mulla menee ainakin huomiselle
ennenkuin saan jotain taustaa syntyyn...?

Anybody...?
yy kaa...mikä laatikko?
Tuomo_
17.09.2008 20:29:34 (muokattu 17.09.2008 20:50:42)
Voin laittaa skaban pystyyn, jos haluatte. Roots-henkistä kyllä sitten tulee.

Hu-huu, laitetaanko skaba käyntiin???

Edit: Laitoin sen sitten käyntiin...
Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
WanhaWetäjä
17.09.2008 22:57:55

Voin laittaa skaban pystyyn, jos haluatte. Roots-henkistä kyllä sitten tulee.

Hu-huu, laitetaanko skaba käyntiin???

Edit: Laitoin sen sitten käyntiin...

Joo, okei...väänsin tossa kyllä taustan mutta jääpä varastoon sitten...vai pannaanko tähänki vaihtoehtotausta niinku roots-skabassakin?
yy kaa...mikä laatikko?
destruction
17.09.2008 23:04:14

Erinomaista, goodness gracious great balls of fire.
Kohta kyrvähtää hermo.
Krice
18.09.2008 14:18:14

Täytyy tunnustaa, että vedin 142:n vähän niinku harjoitteluna, mutta siitä tulikin omasta mielestäni niin hyvä, että päätin osallistua sillä. Jos olisi jauhanut useampia ottoja niin ote olisi varmaan huonontunut siitä, minulle ainakin käy niin usein.
nipatzki
19.09.2008 22:45:12

Jos olisi jauhanut useampia ottoja niin ote olisi varmaan huonontunut siitä, minulle ainakin käy niin usein.

Mulla tahtoo olla sama vika, ei irtoo enää niin lennokkaasti eikä tuu enää niin nastoi kuvioita kun ottaa uusiks, kai se on korvien välissä sekin vika
Ride On Mules.
JarnoH
22.09.2008 10:11:35

IbanezenabI 2p. - Havaitsen pientä haeskelua siinä vaiheessa, kun tulee 6 tahtia E-duuria, mutta muutama todella hyvä licki tekee tästä soolosta todella miellyttävää kuunneltavaa.

Huh, meikäläisellä on kyllä tapana joskus vetää hieman mistä sattuu. Mutta nyt en aivan ymmärrä, missä kohtaa tulee kuusi tahtia E-duuria? Käytin kyllä a-molli/mixolyydistä hommaa tuossa paljon ja vähän jotain muutakin, eli tarkoititko D-duuria? Tuo mixolyydisen "ylikäyttö" voi tietysti kuulostaa kornilta, kun menee liian duurihomman kuuloiseksi, mutta tulee tällaisessa countryrock-meiningissä käytettyä tuota melko runsaasti aina. No, kiitos pisteistä kuitenkin =)
Robert R
22.09.2008 13:54:32

Huh, meikäläisellä on kyllä tapana joskus vetää hieman mistä sattuu. Mutta nyt en aivan ymmärrä, missä kohtaa tulee kuusi tahtia E-duuria? Käytin kyllä a-molli/mixolyydistä hommaa tuossa paljon ja vähän jotain muutakin, eli tarkoititko D-duuria? Tuo mixolyydisen "ylikäyttö" voi tietysti kuulostaa kornilta, kun menee liian duurihomman kuuloiseksi, mutta tulee tällaisessa countryrock-meiningissä käytettyä tuota melko runsaasti aina. No, kiitos pisteistä kuitenkin =)

Tarkotan siis sitä kun tausta pysyy V-asteella 6 tahtia, eli alkaa tossa jossain 40 sekunnin paikkeilla. Mixolyydinen sopii mielestäni taustaan vallan mainiosti. Tuli itekki käytettyä sitä jonkin verran.
Tuomo_
22.09.2008 14:57:17
Hyvä, että meillä on akateemista näkökulmaa bluesvetoon. Mä vedän ja arvostelen vaan hatusta.
Eilistä ei ole, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
JarnoH
22.09.2008 15:16:32

Tarkotan siis sitä kun tausta pysyy V-asteella 6 tahtia, eli alkaa tossa jossain 40 sekunnin paikkeilla. Mixolyydinen sopii mielestäni taustaan vallan mainiosti. Tuli itekki käytettyä sitä jonkin verran.

Ok, mietinkin, että sitä ehkä tarkoitit kuitenkin. Siinäkään ei ole silti ainakaan mielestäni E-duuria. Heitin siihen jotain hämäriä sekstejä ja kromaattista nousua niillä. Mutta joo se on melko haastava kohta tuossa taustassa ja hieman haparoivaksi se jäi kyllä soolon osalta. Eli sinänsä ei sillä ole merkitystä, mitä siinä on.
Jucciz
22.09.2008 15:58:06
Siinäkään ei ole silti ainakaan mielestäni E-duuria.

Kyllä siinä E-duuri on: dominanttitehoinen nostatus A-duuribiisissä. Ole huoleti, ei tarvita opistojazzarin korvia voidakseen todeta asia.
JarnoH
22.09.2008 16:26:13 (muokattu 22.09.2008 17:24:27)

Kyllä siinä E-duuri on: dominanttitehoinen nostatus A-duuribiisissä. Ole huoleti, ei tarvita opistojazzarin korvia voidakseen todeta asia.

EDIT: Eikun joojoo, siis RobertR tarkoitti tuolla aiemmin, että tulee haeskelua siinä E-duurisoinnun kohdalla. Ja minä luulin, että puhuttiin, että soitan suoraa E-duuri-asteikkoa siihen. Meni vähän sekavaksi. Eli taustassahan voi hyvinkin olla se E-duuri. Muut puhuivat taustasta, minä tuosta soolosta. Turhaa sekoilua tyhjänpäiväisestä, mutta hyvä, että lopulta tajusin pointin. Itseasiassa Rooberttihan tarkensikin puhuvansa taustasta. Joo voisi lukea tarkemmin.
BigPapa
22.09.2008 16:26:46 (muokattu 22.09.2008 16:34:07)

Joo, tuata olin huomaavinani tän saman ja jotain siihen yritin söheltääkin...siis noin ikäänkuin E-duuri/E7 pohjalta on siinä? Viirennen asteen dominokeksi....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
JarnoH
22.09.2008 16:37:58 (muokattu 22.09.2008 16:38:41)

Mutta nyt kun päästiin asiaan, niin tuossa taustassa kun on tosiaan melko kinkkinen kohta (ainkin mulle), kun tulee monta tahtia putkeen sitä V-astetta. Minkälainen juttu tuon asteen päälle näin teoriatasolla käy hyvin? Tietysti kaikenlaiset turnaroundit ja eikös joku dimihommakin saata toimia hyvin.. ? Myös jossain soolossa taisi tulla dimiä siihen kohtaan.
Jucciz
22.09.2008 16:45:48 (muokattu 22.09.2008 16:46:11)
Mutta nyt kun päästiin asiaan, niin tuossa taustassa kun on tosiaan melko kinkkinen kohta (ainkin mulle), kun tulee monta tahtia putkeen sitä V-astetta. Minkälainen juttu tuon asteen päälle näin teoriatasolla käy hyvin? Tietysti kaikenlaiset turnaroundit ja eikös joku dimihommakin saata toimia hyvin.. ?

Mikä tahansa, missä juoni tihenee ja jännite kasvaa purkautuakseen takaisin A-duurisoinnulle.

Aika montaa juttua kokeilisin silti ennemmin kuin turnaroundeja (jos nyt tarkoitat turnaroundia perinteisessä esiintymisasussaan, eli sointukierron, kuten vaikkapa perus 12-tahtisen bluesin päätteeksi tapahtuvaa "lopuketta", jonka jälkeen alkaa uudelleen sama sointukierto) tai dimiä, kun kyseessä ei ole erityisen jatsillinen konteksti. Tietysti, jos haluaa rikkoa rajoja, niin mikä jottei. Jos haluaa värittää tuon soinnun 7b9-tyyppiseksi, siihen voi soittaa vaikka Fdim7-arpeggiota, joskin näin muodostuva E7b9 purkautuu mun korvissa aavistuksen verran mieluummin A-molliin kuin taustassa esiintyvään A-duuriin, vaikka toki molemmat sallittuja on. Makuasioita.
JarnoH
22.09.2008 17:19:32

Mikä tahansa, missä juoni tihenee ja jännite kasvaa purkautuakseen takaisin A-duurisoinnulle.

Aika montaa juttua kokeilisin silti ennemmin kuin turnaroundeja (jos nyt tarkoitat turnaroundia perinteisessä esiintymisasussaan, eli sointukierron, kuten vaikkapa perus 12-tahtisen bluesin päätteeksi tapahtuvaa "lopuketta", jonka jälkeen alkaa uudelleen sama sointukierto) tai dimiä, kun kyseessä ei ole erityisen jatsillinen konteksti. Tietysti, jos haluaa rikkoa rajoja, niin mikä jottei. Jos haluaa värittää tuon soinnun 7b9-tyyppiseksi, siihen voi soittaa vaikka Fdim7-arpeggiota, joskin näin muodostuva E7b9 purkautuu mun korvissa aavistuksen verran mieluummin A-molliin kuin taustassa esiintyvään A-duuriin, vaikka toki molemmat sallittuja on. Makuasioita.

Perus E7-arpeggiolla ei varmaan mentäisi metsään. Jostain syystä ei tule kuitenkaan ajateltua soittaessa tuollaisia. Vähän jazzahtavammissa sointukuluissa tarvitseekin sitten ajatella vähän enemmän, mitä taustalla tapahtuu. Tähän olisi itselläni syytä kiinnittää huomiota ja olisi hauskaa oppia soittamaan enemmän sointujen pohjalta kuitenkaan meneillään olevaa ideaa katkaisematta. Eli voihan sitä periaatteessa soittaa vaikka taustan joka soinnusta arpeggion läpi, mutta siinä se idea "vähän" katkeaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)