Aihe: Se unelmien kitara??
1 2 3 4 534 35 36 37 38
PeteBonde
23.03.2011 20:57:55
Varmaanki Steve Vai Jem 20th Ibanez , todella jännä keppi.
Tossa infoo ja kuvaa: http://topguitars.info/guitars/view/494/119/default.html
ESP LTD EC100QM ja Yamaha C-40
Juicefani11
25.03.2011 20:10:25
Mä ottaisin mieluiten Waylon Jenningsin Telecasterit... Niitä on monta, mutta kaikki haluan.. :)
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
aalataur
25.03.2011 22:10:36 (muokattu 25.03.2011 22:28:27)

Tunnen yhden hepun jolla ei ole kuin yksi "kunnon" kitara ja sekin vain vanha meksikossa tehty Stratocaster. Mies soittaa niin musikaalisesti ja hyvin, että omat useat kitarat on alkanut tuntua turhuudelta, vaikka kokoelmani on vielä aika pieni. Jotenkin en jaksa nykyään yhtään kyylätä mitään kitaroita netistä (koska ei ole rahaakaan), aivan sama miltä näyttävät ja onko yksi potikka, vai kolme, sitä ja tätä puuta... on niin paljon mietittävää tuossa omassa soitossa, kitaroilla hifistely tuntuu äärettömän triviaalilta asialta siinä yhtälössä, että miltä mä nyt kuulostan. Tietysti olen siitä onnekas, että on ollut rahaa ostaa niin hyvät kitarat, että ne soivat vireisesti, ovat kevyitä soittaa ja riittävän hyväsoundisia. Mutta mä oon luopunut jo aikaa sitten Ruokangas/Amfisound custom-kitarahaaveista, tota *soittotyyliä* pitäisi enemmänkin customoida. Ehkä sitten joskus...

Kaippa se olisi ollut semmoinen joku tumma puunvärinen, tiluhenkinen ja mutta ei silti yksinomaan hevikitaralta näyttävä maila. Floideri, 24 jumbonauhaa ja ehkä 7 kieltä. Kieltämättä nykykitaroissani on jokaisessa jotakin minkä haluaisin muuttaa jos voisin, mutta sitten alan miettiä soittoani ja että miten paljon siinä on korjattavaa... ja miten se yksi jeppe aina tiluttaa mut suohon Meksikon Stratolla.

Yksi sellanen proggis minkä ehkä joskus toteutan on maalaukset tohon Ibanez Prestige 7-kieliseeni... Suunnitelmissa on semmonen missä on keskiaikaisin kirjaimin teksti Seven Deadly Strings, siten että strings-sanasta on SINS kirjaimet korostettu jotenkin, esim. punaisella värillä. Sit jotain seitsemään kuolemansyntiin liittyvää sen ajan irvokasta kuvitusta sommiteltuna siihen. Osaan ihan hyvin piirtää, joten itse tehtynä toki. Tai ainakin photoshoppailtu itse se malli.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
jazz bass
26.03.2011 08:30:51
Fender stratocaster american vintage 70´s värinä sunburst, löytyi vihdoin ja viimein 2-3 vuotta sitten.
Wolfhound
28.03.2011 14:47:11

Vaikkei varmaan ikinä sen enempää rahat riitä kuin soittotaito "oikeuta", niin tuossahan tuo olis päiväunien aihio: http://amfisound.fi/modelsfiles/halti2.html

..."black burst" -väritys, mustat tai ehkä (jos jotenkin onnistuu) krominväriset "bindingsit" (runko+kaula+lapa), lavan muotoon jotain jekkua, "koiranhammas"-inlayt ja oma "logo" 12. nauhalle...

Saa kai sitä välillä vähä... ;)
Se mikä ei tapa, vituttaa
HXY
28.03.2011 21:36:23

My mother was of the sky, my father was of the Earth, but I am of the universe and you know what it's worth!
sakked
03.04.2011 15:28:37
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
Nightwish.
04.04.2011 12:27:34
ESP Horizon FR II Emppu Vuorinen
Heviä Perkele!
W-Solo
27.04.2011 21:41:19
JÄLLEEN päivitystä:
Jacksonin Warriorit, Kellyt ja Rhoadsit.
Karipiirto
05.05.2011 14:14:32

A-L. Piirto custom-tele.

http://muusikoiden.net/dyn/users/86927.jpg

Ihan äidin tekemä. :)

Ps. Tarkempaa kuvaa koitan saada jahka joskus saisin kameran lainaan jostakin. ;)
"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
Heka123
05.05.2011 16:04:38
Unelmien kitara olisi varmaan:

Straton mallinen
Alder-body JEM 77FP tyylisellä maalauksella
24 nauhainen
Ohut kaula mahonkia, eebenia otelaudassa
Koverrettu otelauta, ohuempien kielten kohdalta Ynkkä-syvyydelle, bassokielten kohdalta Blackmore-syvyys. Otelautamerkkeinä PRS linnut, tai JEM tree of life tyylinen köynnös.
OFR "uima-altaalla"
Mikkeinä Dimarzion Evolutionit
1 volume ja tone, puolituksella
3-way switch
Groverin virittimet
Kullatut metalliosat

Tollasenku joskus sais niin ois aika herkullinen
"Naiseltakin kannattaa ekaksi kysyä "annatko pesää", eikä vain hyökkää kiimaisena hormonipäissään tissiin kiinni ja alkaa nylkyttää torttua. Näin välttyy monilta ongelmilta." - tender.insanity http://muusikoiden.net/extra/chat/
SoulDoom
08.05.2011 00:11:44
Esp ltd Alexi 600 sawtooth with pink pinstripes.
Juzpe
08.05.2011 12:12:24

Oikeestaan toi mun LP deluxe on aika hyvä. Ehkä sit R9:n kuv iä laittas nii ois perinteine humppalesbokin. Ja tietty pitäs hankkia HumBird akkarin virkaan.... Ja Candy apple red 70's strato... vaahteralaudalla ja sillee.

Oli niitä näemmä joitain siis.... Kyllä tohon kymppitonnin sais varmaan kevyesti uppoon tohonki GASsiin. :(
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
W-Solo
08.05.2011 14:49:14
onkos muuten nuo Jaskan JS kepit hyviä?
(en puhu parhaista)
vvaltsu
08.05.2011 14:54:50 (muokattu 08.05.2011 15:49:05)
W-Solo: onkos muuten nuo Jaskan JS kepit hyviä?
(en puhu parhaista)

Osta torilta Pacifica ja microcube.

E: Ne on juuri niin hyviä, kun osaat Jaskan halvimmalta sarjalta odottaa. Eli aika paskoja.
"Sie ku päätät että jostain tykkäät, niin sääh. Kilipertti ja Capa, parempaa ei oo. Aattele ku Gilbert soittais Capalla?" - Estranged
E-minor
13.05.2011 01:52:39
Gibson Les Paul Custom -kolmemikkisenä -ois jees! värillä ei väliä
rock on!
nannne
13.05.2011 09:21:08

Karipiirto: A-L. Piirto custom-tele.

http://muusikoiden.net/dyn/users/86927.jpg

Ihan äidin tekemä. :)

Ps. Tarkempaa kuvaa koitan saada jahka joskus saisin kameran lainaan jostakin. ;)

Piti kysyä tätä jo tovi sitten mutta. Tekikö sun äiti ton kitaran kansalaisopiston kurssilla ja mahdollisesti seinäjoella?
Mental_Schok0_Gummi
21.05.2011 23:20:16 (muokattu 21.05.2011 23:22:12)

En muista enää, että jos olen vastannut tähän jo ennen.

Mutta sanotaan nyt lyhyesti tähän jotain:

I) Pitkäkaulainen punk-tyylinen Ibanez, Les Paul-bodylla: väriksi ihan ehdottomasti sellainen sähäkkä sähkönsini

II) Japsikopio Flying V. Värinä pitää olla CherryBlossom. Itseasiassa mulla ollut näitä peräti 2. Toinen: Suzuki (musta, sis. osia Gibsonista) & toinen: Aria (tuo ensin mainittu väri)

III) Fender '51 taikka Lead-srj. Pidän enemmän kuin Stratosta:bodi keveämpi, helpompi & nopeempi soittaa. Saundit hyvin samantyyppiset ainaskin minusta. Mulla on ollut Fenkku-Liid II (made in USA) - joka oli tosiaan sähkönsininen! 8)
MSG+Mek-íChocolat-Mastik+Shocking Blue ||=> siinäpäs wiritykzet tähän käyttäjänimeen ;-D
Karipiirto
22.05.2011 01:32:36

nannne: Piti kysyä tätä jo tovi sitten mutta. Tekikö sun äiti ton kitaran kansalaisopiston kurssilla ja mahdollisesti seinäjoella?

Nurmossa oikeastaan mutta sehän lasketaan seinäjokeen niin että joo. :D
"My name is Beethoven motherf***er, maybe you've heard of me!!"
juikkipuikki
22.05.2011 12:20:52

Periaatteessa Ruokankaan Duke on edelleen semmonen "the haave", mutta sitä en nytkään voinut toteuttaa. Ei oo niin paljo hilloo sijoitettavana. Katsoo sitten, kun on noi opiskelut saanut purkkiin ja ammatti alla, niin miltä maistuis hinnat. Tosin häiskä on voinut nostaa hintojaan jo aivan uudelle levelille :D Nyt ton hinnaksi tulee jotain vajaa seittemän tonnia.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)