Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 535 36 37 38 39122 123 124 125 126
Jucciz
13.09.2008 14:11:23
Jucciz - Hieno tuo jazzahtava lähestymistapa. Pidin erityisesti loppupuoliskosta, jossa tulee vähän erikoisempaa settiä.

Minusta tämä tausta oli kuin tehty satunnaiseen ulossoittamiseen: pyöritään käytännössä koko ajan yhden moodin (D-doorisen, tai halutessanne Dm13-soinnun) ympärillä, joten asteikosta tuntui suorastaan pakolliselta poiketa edes muutamaan otteeseen. Yritin välttää ihan tavanomaisimpia ratkaisuja, jopa omassa mittapuussani.
JarnoH
13.09.2008 14:13:57

Minusta tämä tausta oli kuin tehty satunnaiseen ulossoittamiseen: pyöritään käytännössä koko ajan yhden moodin (D-doorisen, tai halutessanne Dm13-soinnun) ympärillä, joten asteikosta tuntui suorastaan pakolliselta poiketa edes muutamaan otteeseen. Yritin välttää ihan tavanomaisimpia ratkaisuja, jopa omassa mittapuussani.

Meinasin tuossa mainita, että tausta suorastaan vaatii pientä ulossoittamista, mutta jätin sen sanomatta, koska pelkäsin loan heittoa omasta "ulossoitostani" :D
BigPapa
13.09.2008 18:53:04 (muokattu 13.09.2008 19:15:17)

yksi...........ei mitn
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
BigPapa
13.09.2008 18:53:05 (muokattu 13.09.2008 19:15:30)

kaksi.....ei vieläkään mitn
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
BigPapa
13.09.2008 18:57:58 (muokattu 13.09.2008 18:59:01)

...siis tripla
Korggari
13.09.2008 21:17:38

Mitäs mieltä tällä osastolla ollaan, voisko tuota äänestysaikaa lyhentää vaikka esim. pariin vuorokauteen ? Laittais sitte vaikka enempi aikaa itte skabaan ? Mun mielestä jokainen halukas kyllä pystyy ne pojonsa parin vuorokauden sisällä jo jakamaan, ehkä jopa nopeemminkin, ihan turhaa jaarittelua monen vuorokauden äänestysaika,,
blaekie
13.09.2008 21:33:22

Mitäs mieltä tällä osastolla ollaan, voisko tuota äänestysaikaa lyhentää vaikka esim. pariin vuorokauteen ? Laittais sitte vaikka enempi aikaa itte skabaan ? Mun mielestä jokainen halukas kyllä pystyy ne pojonsa parin vuorokauden sisällä jo jakamaan, ehkä jopa nopeemminkin, ihan turhaa jaarittelua monen vuorokauden äänestysaika,,

Turhaa jaarittelua ? mielenkiintoista , kaikkihan kuitenkin oikeesti haluaa kommenttia ja hyväksyntää. Kyllä se ainakin minun mielestäni on juurikin
vaikeinta arvostella toisten sooloja ja pistää niitä paremmuusjärjestykseen, pisteiden kera. Samassa ajassa on huomattavasti helpompaa soitella , vaikka parikin sooloa ;-). Suhde on mielestäni hyvä.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Korggari
13.09.2008 21:40:58 (muokattu 13.09.2008 21:42:15)

Turhaa jaarittelua ? mielenkiintoista , kaikkihan kuitenkin oikeesti haluaa kommenttia ja hyväksyntää. Kyllä se ainakin minun mielestäni on juurikin
vaikeinta arvostella toisten sooloja ja pistää niitä paremmuusjärjestykseen, pisteiden kera. Samassa ajassa on huomattavasti helpompaa soitella , vaikka parikin sooloa ;-). Suhde on mielestäni hyvä.

Tosi on, mutta esim. itse koko ajan sitä mukaa kuuntelen vetoja jo siinä vaiheessa kun aina uusi veto ilmestyy listalle, ja olen kyllä huomannut, että jo sillä ekalla kuuntelukerralla tekee varsin pitkälle menevät arviot siitä vedosta, sitten aina ennen pisteiden jakoa kuuntelen kyllä kaikki läpi peräkkäin vielä ainakin toisen kerran, jotkut ehkä vielä kolmannenkin kerran mutta kyllä se pistejako viimeistään tässä vaiheessa alkaa olemaan jo melko selvä,,, ei sitä pistejakoa enää tartte monta vuorokautta miettiä, eli sitten vaan pisteet ruutuun ja eteenpäin,,,
blaekie
13.09.2008 22:18:37

Tosi on, mutta esim. itse koko ajan sitä mukaa kuuntelen vetoja jo siinä vaiheessa kun aina uusi veto ilmestyy listalle, ja olen kyllä huomannut, että jo sillä ekalla kuuntelukerralla tekee varsin pitkälle menevät arviot siitä vedosta, sitten aina ennen pisteiden jakoa kuuntelen kyllä kaikki läpi peräkkäin vielä ainakin toisen kerran, jotkut ehkä vielä kolmannenkin kerran mutta kyllä se pistejako viimeistään tässä vaiheessa alkaa olemaan jo melko selvä,,, ei sitä pistejakoa enää tartte monta vuorokautta miettiä, eli sitten vaan pisteet ruutuun ja eteenpäin,,,

No se on hyvä että olet optimoinut tuon arvostelumenetelmän omalla kohdallasi, mutta voihan se olla että kaikki ei ihan vaan käytännön syistä pysty tekemään hommaa noin, eli kuuntelevat soolot sitten kun ne äänestysketjuun joskus ilmestyvät. Ja ne pisteet on tietysti mairittelevia, mutta kommentit on kyllä parhaita, oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
MadMatt
13.09.2008 22:21:12

Aikoinaan yksi skaba kesti pari viikkoa. Viikko osallistumis aikaa ja viikko äänestykseen. Se oli kieltämättä turhan pitkä aika. Asiaa korjattiin ja tämä sykli todettiin toimivaksi. Kaikki eivät ehdi koneelle lyhyemmässä ajassa Saatika kuuntelemaan kaikkia sooloja. Tämä nykyinen käytäntö on ajallisesti ehdoton minimi varsinkin kun äänet pitää vielä kommentoida.
Nothin' but the blues
Korggari
13.09.2008 22:38:39

Aikoinaan yksi skaba kesti pari viikkoa. Viikko osallistumis aikaa ja viikko äänestykseen. Se oli kieltämättä turhan pitkä aika. Asiaa korjattiin ja tämä sykli todettiin toimivaksi. Kaikki eivät ehdi koneelle lyhyemmässä ajassa Saatika kuuntelemaan kaikkia sooloja. Tämä nykyinen käytäntö on ajallisesti ehdoton minimi varsinkin kun äänet pitää vielä kommentoida.

No mä kyllä tosiaan avaan koneen heti kaheksalta aamulla ja käyn heti kurkkaamassa jos on tullu uusia vetoja skabaan ja kuuntelen uudet jutut samon tein ja saan niistä jo siinä vaiheessa aika vankan käsityksen, mutta on se tosiaan iso homma jos kaikki 25,, 30 sooloa pitää kuunnella samalla kertaa ja arvioia alusta lähtien, ei siinä välttämättä silloin puoli tuntia vielä riitä,,
stratomaster
13.09.2008 22:41:37

3p - Stratomaster - Hieno tatsi ja soundi. Ei ole nimimerkkisi turhaan Stratomaster. Melko perusjuttua muuten, mutta toteutus on niin hyvä, että sooloa on ilo kuunnella.

Kiitos, tällainen palaute on toki mieluisaa. Mulla on soitossa vähän sellainen filosofia, että oleellista ei ole se mitä soitat vaan miten soitat.
nipatzki
13.09.2008 23:33:25

..että oleellista ei ole se mitä soitat vaan miten soitat.

it ain't what you do but how you do..
Ride On Mules.
JarnoH
14.09.2008 04:35:33

Kiitos, tällainen palaute on toki mieluisaa. Mulla on soitossa vähän sellainen filosofia, että oleellista ei ole se mitä soitat vaan miten soitat.

Näinhän se menee.
Samuel P.
14.09.2008 12:50:13

Kyllä tämä on mun mielestä ihan passeli rytmi. Ainakin mun olisi toisinaan ihan mahdotonta keretä pisteyttämään soolot, jos aikaa olisi vähemmän. Tahdon kuitenkin kuunnella kaikki soolot sitten saman päivän aikana, niin niitä voi vertailla.

Kun vielä haluan mahdollisuuksien rajoissa kirjoittaa jokaiselle osallistujalle ainakin pienen arvostelun, niin aikaa palaa. Silloinhan siinä oikeasti miettii, mikä jossain soolossa mätti, ettei se pääsyt pisteille asti, kun taas toinen pääsi pisteille. Ja toisaalta oman soiton arvostelut on aina kiva lukea: jos kehutaan niin tekkee makiaa, jos taas kritiikki on negatiivista mutta rakentavaa, niin sehän on oikeasti sitä parasta antia.
jtalvi
14.09.2008 20:57:50
2p. jtalvi. Erottui ainakin joukosta. Ei ihan perusimproa. Tuli Satriani mieleen tästä tyylistä. Myös tää tausta muistuttaa aika lailla tiettyjä Satriani/Vai kappaleita.

Kiitokset kohteliaisuudesta. Meinasin tuolilta tipahtaa, kun tämän luin. Ymmärsin kyllä, että mielikuva tuli tyylistä, mutta silti :)

Tavoitteena on yleensä kehitellä joitain massasta poikkeavaa. Ei sillä kyllä pisteitä ole juuri herunut, mutta hauskaa on ollut soitellessa. Aika paljon on parannettavaa soundeissa ja tatsissa...
cbs
14.09.2008 21:54:26

Kiitokset kommenteista ja pojoista. Tulee olemaan vaikeeta löytää mielenkiintoista taustaa, mutta yritetään nyt jotain.
Forest
14.09.2008 22:16:47
Kuha: Forest: alku tuli kuin O.Ahvenlahden orkesterilta

Olipas hyvin sanottu :D

Onnittelut koko kärkikaartille ja miksei myös jälkikaartille!
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
WanhaWetäjä
15.09.2008 00:00:48

No voihan perse, etten sanoisi.....ois pitänyt infota että en ehkä kerkiä äänestään, oma moka!
Mä tulin laivalta himaan tänään eli su klo 22.30....siis (bassohuttu)KEIKALTA, en huviretkeltä suinkaan....

Sori ny vaan kaikille että jäi äänestykset väliin!

Jos kisan vetäjälle sopii, annan pisteeni ma, ihan vaan siksi jos noita taulukoita joku vielä pitää, uuden kisan saa mun puolesta vetää kuka vaan...mulla ei oo ainakaan valmiita taustoja...mutta jos tää ei käy, tyydyn kohtalooni, myyn kitarakamat, rupean vaikka basistiksi....

Kiitokset kuitenkin kannatuksesta itse kisassa ;-)
yy kaa...mikä laatikko?
cbs
15.09.2008 08:19:09

No voihan perse, etten sanoisi.....ois pitänyt infota että en ehkä kerkiä äänestään, oma moka!
Mä tulin laivalta himaan tänään eli su klo 22.30....siis (bassohuttu)KEIKALTA, en huviretkeltä suinkaan....

Sori ny vaan kaikille että jäi äänestykset väliin!

Jos kisan vetäjälle sopii, annan pisteeni ma, ihan vaan siksi jos noita taulukoita joku vielä pitää, uuden kisan saa mun puolesta vetää kuka vaan...mulla ei oo ainakaan valmiita taustoja...mutta jos tää ei käy, tyydyn kohtalooni, myyn kitarakamat, rupean vaikka basistiksi....

Kiitokset kuitenkin kannatuksesta itse kisassa ;-)

Vedä vaan WW seuraava skaba, jos saat taustan hommattua. Multa ei tähän hätään oikein löydykään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)