Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 535 36 37 38 39122 123 124 125 126
blaekie
03.03.2007 09:07:03 (muokattu 03.03.2007 09:13:49)

Mikähän tossa Kuhan soolossa oli se maaginen juttu tällä kertaa.kun noin paljon saa pisteitä?Minun mielestäni tuo oli Kuhalta alisuorittamista ,soolo oli aika tylsä,liian lujalla,yms...Toivottavasti et Kuha suutu tästä mielipiteestä,edelliset pari skabaa olet ollut suosikkini.
Joo,toi loppu oli loistava,mutta se ei riitä...

Vääryyttähän kukaan ei näissä kisoissa koe mutta kysyn vaan,koska minua asia
kiinnostaa

Makuasioitahan nämä tietenkin, mutta analysoidaan vähän tarkemmin, eli ehkä se oli määrätty kieliposkessa vedetty poljenta, (tai groove) , kohtuullinen sanavarasto likeissä, mm kantrilikit oli kivasti järjestelty joukkoon, saundi tms asiat joka osaltaan vaikuttaa tunnelmaan, vaikea sanoa , joku voi jatkaa listaa ..
Ylipäätään tuntuu monella kokeneella soittajaherralla varsinkin olla tapana soitella näitä juttuja se "kieliposkessa" , eikä "hampaat irvessä" , ja tulos voi olla vähän hajanainen soolona, mutta tunnelma on vapautuneempi..
Kertokoon Kuha itse nakemyksensä myös asiasta, jos ei meinaa jäävätä itseänsä

Blaekie 1P Tässä ei ollut mitään yllättävää, vaan eipä mikään häirinnytkään. Peruskauraleipää, mutta se riittää.

Kiitos, enpä olisi itse osannut paremmin analysoida omaa sooloani :-)
Kuha
03.03.2007 10:49:42

Mikähän tossa Kuhan soolossa oli se maaginen juttu tällä kertaa.kun noin paljon saa pisteitä?Minun mielestäni tuo oli Kuhalta alisuorittamista ,soolo oli aika tylsä,liian lujalla,yms...Toivottavasti et Kuha suutu tästä mielipiteestä,edelliset pari skabaa olet ollut suosikkini.
Joo,toi loppu oli loistava,mutta se ei riitä...

Vääryyttähän kukaan ei näissä kisoissa koe mutta kysyn vaan,koska minua asia
kiinnostaa

Tätähän varten tämä "pyykkiosasto" on, en suutu, varsinkaan kun soitto herättää tunteita. Hyvä ja vaikea kysymys, mutta tähän on parempi kuulijan vastata. Soitan näitä "sooloja" niin kauan kun se on hauskaa, jos menee puurtamiseksi ja suorittamisen puolelle niin jätän väliin - tuli tuosta alisuorittamisesta mieleeni. Soittamisessa on muutenkin se hieno juttu, että sitä ei tarvitse perustella - tää tuli mieleen kun käväisin taidenäyttelyssä, jossa oli kasa kenkiä nurkassa ja taiteilija selitti jollekin "se on mun taideteos".
Muistakaa venytellä.
blaekie
03.03.2007 11:15:36

Vielä Kuhasta SS70:ssä, että eihän Kuha pidä edes kärkipaikkaa tällä hetkellä, vaan "väliajoissa" MadMatt on kärjessä :-) Kuha tulossa tosin hyvänä kakkosena.

Vielä kaivataan seuraavilta soittajilta (Ja Willie:ltä ja muiltakin) pisteytystä :-)
tilannehan voi muuttua mihin suuntaan tahansa, kukaties ..

-Aleksi-
ilopertti
Bigpapa
Tinde
sedative
IbanezenabI
Imper
Magicbullet
mammukka
Kuha
MadMatt
Ambitus
Banjox
Anti
rattledad
jzci
velsa
Mettis
Arkkikansleri
karipiirto
-KK-
BigPapa
03.03.2007 11:20:05 (muokattu 03.03.2007 11:20:26)

Jostain syystä toi Ambituksen linkki ei mulla ainakaan toimi.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
blaekie
03.03.2007 11:23:54

Ei näytä toimivan joo, se pätki jo tossa viikolla jotenkin myös.
velsa
03.03.2007 13:24:44

Mikähän tossa Kuhan soolossa oli se maaginen juttu tällä kertaa

se , et se kaveri soittaa yksinkertasesti pirun makeesti ja ku vetää vasurina kielet väärinpäin se soundaa mun mielestä paremmalta.....suurin osa mun sankareista vetelee kielet väärinpäin....esim.Doyle Bramhall jonka jutut ei välttämättä oo teknisessä mielessä mitenkään häikäiseviä mut se soundi ja fraseeraus mikä siitä vasurina vetämisestä lähtee on ihan tajuton ja pirun vaikee blokata oikeekätisen.....

mitenhän mä olin kuulevinani jotain sitariin vivahtavaa tossa Kuhan vedossa????
Kauas on pitkä matka........
willie
03.03.2007 13:45:25
Vielä kaivataan seuraavilta soittajilta (Ja Willie:ltä ja muiltakin) pisteytystä :-)

Tulossa on.. Aloitin just tankkauksen miedolla urheilujuomalla.. sen verran monta Wilkoa on mukana, ettei auta kunto loppua kesken :)
Bassoa vuodesta 1972.
Kuha
03.03.2007 13:58:37

mitenhän mä olin kuulevinani jotain sitariin vivahtavaa tossa Kuhan vedossa????

En vetänyt sätkä suussa :) Se on tuo Tonelabin treble-booster, josta kunnia soundille.
Muistakaa venytellä.
velsa
03.03.2007 19:47:12

Taidan sittenkin ymmärtää velsaa.. :)

oho.....basistilta aika yllättävä veto.....8)
willie
03.03.2007 20:19:36
Taidan sittenkin ymmärtää velsaa.. :)
oho.....basistilta aika yllättävä veto.....8)

Yllättävä veto.. ? Enhän mää mtn vetoa vetänyt.. :)
Bassoa vuodesta 1972.
Urmas Potkuri
03.03.2007 22:45:30

Varsin hajanainen kokonaisuus. Paranee loppua kohden, mutta alisuoritus kanslerilta.
Kitarasaundi on ovela ja miellyttävä, ei kuitenkaan istu taustaan.

Olet willie jälleen aivan oikeassa, vaikka minä olisin sanonut jyrkemmin. En tiedä. Tausta oli hyvä ja olisi pitänyt syntyä, mutta kun ei. Ei tuota olisi pitänyt laittaa koko juttua. Ajatus oli äkkiä vetää uus pääle, mutta enpäs sitten kerennyt. Kiitokset kommentista.
Jos on hyvä rumpali, basisti ja komppikitara, niin sitä on vaikea kunnianhimoisenkaan soolokitaristin pilata. ;)
velsa
03.03.2007 23:11:46

Basisti......8)
blaekie
04.03.2007 00:35:00

Basisti......8)

No mutta oisko mitenkään mahollista että Willie vetäsis seuraavaan skabaan vaikka bassosoolon? ihan oikeesti ,? kyllä täällä on laulettukin jne ?
J.Hollström
04.03.2007 09:39:37
No mutta oisko mitenkään mahollista että Willie vetäsis seuraavaan skabaan vaikka bassosoolon? ihan oikeesti ,? kyllä täällä on laulettukin jne ?

Tämän ihmeen minäkin haluaisin kuulla, varsinkin ao. kommentin perusteella.
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=5434005
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
willie
04.03.2007 10:48:44
Kyllä se näin on, mitä tuossa jukin laittamassa linkissä olen aikanaan kirjoittanut :) Kiitos vaan osakseni tulleesta huomiosta !

Mitä sanoi basisti kun sai 5-kielisen basson.. "Ompa hiukan kireä olkahihna.." WANHA !!
Bassoa vuodesta 1972.
-AjA-
04.03.2007 11:35:04

Sooloskaba 70 on menty melko Dr.Feelgood hengessä, niin jatkukoon sama linja myös kommenteissani kuitenkin ilman sen suurenpaa otsan rypistelyä :) Eihän kaikki osallistujat varmaan ole edes pyrkeneetkään Wilko Johnson tyyliseen Feelgood vetoon.

Nyt täytyy tunnustaa, et en oo kuullutkaan Wilko Johnsonista, eikä Dr.Feelgoodkaan sano mitään.. =/ Pitänee sivistää itseään lisää :)

Ja Willielle isot pointsit siitä, että jaksaa viikosta toiseen kommentoida näitä rykäisyjä. Hieno homma!
JarnoH
04.03.2007 13:04:24

Ja Willielle isot pointsit siitä, että jaksaa viikosta toiseen kommentoida näitä rykäisyjä. Hieno homma!

Olen samaa mieltä! Ja osuvaa kommenttia/kritiikkiä on tullutkin.
Röytäen eteenpäin.
Ambitus
04.03.2007 14:46:56 (muokattu 04.03.2007 14:59:31)

hmm...joo...Meikäläisten servo antoi periksi...eli kamojen vaihto on luvassa...laitanpa uutta linkkiä tulee.

E: linkki päivitetty: eli:

www.minormusic.fi/ambitus/ambitus_sooloskaba70.mp3
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
blaekie
04.03.2007 15:42:40

hmm...joo...Meikäläisten servo antoi periksi...eli kamojen vaihto on luvassa...laitanpa uutta linkkiä tulee.

E: linkki päivitetty: eli:

www.minormusic.fi/ambitus/ambitus_sooloskaba70.mp3

Korjattu myös ekaan viestiin .
Ambitus
04.03.2007 16:02:27

Korjattu myös ekaan viestiin .

Dänks!

........
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)