kattilakettu 27.02.2007 21:46:50 | |
---|
Tässähän ei ole enää taustan osalta mahdollisuus esim. vaikuttaa yksittäisten soittimien balanssiin ja taajuuskorjaukseen tai spektriin, joka ihan oikeesti miksattaessa on yks pointti millä soololle tehdään tilaa. ..Täsähän se pointti kyllä on. Taustan tasoille ei oo enää mitään tehtävissä.Jos basso jyrää päälle ja komppikitara on pienellä niin joku kultainen keski tie pitäis löytää.. ja kun ny on sooloskabasta kysymys niin eix se soolokitara pitäs ainaski olla pinnassa ja kuulua.... ;(D @}-,--´-- |
sulevi 27.02.2007 22:00:00 (muokattu 27.02.2007 22:03:18) | |
---|
Eiks tää nyt kuitenkin ole ensisijaisesti sooloskaba eikä miksausskaba. Miksaamisesta vois kirjoittaa paljonkin. Tässähän ei ole enää taustan osalta mahdollisuus esim. vaikuttaa yksittäisten soittimien balanssiin ja taajuuskorjaukseen tai spektriin, joka ihan oikeesti miksattaessa on yks pointti millä soololle tehdään tilaa. Tinden soolo on mun mielestä esim.liian pienellä ja sama meinas käydä Kattilaketulle, kun meni laittamaan pienemmälle. Ja sitten myös tämä....vehkeet on mitä on: Mä en ainakaan Audacityn systeemeillä voi juuri pienemmälle laittaa, kun siinä ei ole portaatonta säätöä, vaan 3:n db:n välein mennään. Tausta syö skeban kokonaan. Kokeiltu on. Onnistuu sillä efektien amplify/vahvista plugarilla, aikalailla portaattomasti. siitä vaan ruuvailee miinukselle niin jo tapahtuu. Tuosta alkupuolesta olen aika lailla samaa mieltä. |
BigPapa 27.02.2007 22:09:56 | |
---|
Onnistuu sillä efektien amplify/vahvista plugarilla, aikalailla portaattomasti. siitä vaan ruuvailee miinukselle niin jo tapahtuu. Tuosta alkupuolesta olen aika lailla samaa mieltä. Jaa mites se toimii? Kokeilin tossa äsken ja sehän vaan vahvistaa ääntä? The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
tinde 27.02.2007 22:27:47 | |
---|
Mä en ainakaan Audacityn systeemeillä voi juuri pienemmälle laittaa, kun siinä ei ole portaatonta säätöä, vaan 3:n db:n välein mennään. Tausta syö skeban kokonaan. Kokeiltu on. Onnistuu sillä efektien amplify/vahvista plugarilla, aikalailla portaattomasti. siitä vaan ruuvailee miinukselle niin jo tapahtuu. Tuosta alkupuolesta olen aika lailla samaa mieltä. Hmm... täähän on hyvä tieto, itse käytän Audacityä ja muakin on potuttanut se 3db:n porrastus. Esim tähän skabaan olisin nostanut 1-2 db sitä sooloa, mutta 3 db:llä se rupes olemaan jo liian pinnassa. Täytyypä muistaa seuraavassa kisassa. |
kattilakettu 27.02.2007 23:05:56 | |
---|
Tinden soolo on mun mielestä esim.liian pienellä ja sama meinas käydä Kattilaketulle, kun meni laittamaan pienemmälle. Näin kävi..(Korjattu) ..kyllä sooloskabassa sooloskitta saa olla reilusti pinnassa..mut tää on tiätysti vaan mun mielipide...jos joku haluaa olla piilossa niin käyhän sekin.. ..kaikkia ei voi miellyttää..ja kait se on sit sekin kuunteleeko kajareista vai kuulokkeilla.. ;(D @}-,--´-- |
Illu 27.02.2007 23:39:41 | |
---|
...ja kait se on sit sekin kuunteleeko kajareista vai kuulokkeilla.. ;(D Minulla ainakin vaikuttaa aika paljon ja kuulokkeillakin kuunnellessa vielä kuinka kovaa kuuntelee. |
-Cale 27.02.2007 23:42:47 | |
---|
Hmm... täähän on hyvä tieto, itse käytän Audacityä ja muakin on potuttanut se 3db:n porrastus. Esim tähän skabaan olisin nostanut 1-2 db sitä sooloa, mutta 3 db:llä se rupes olemaan jo liian pinnassa. Täytyypä muistaa seuraavassa kisassa. Toi on todella surkea ominaisuus muuten suht. hyvässä, tai ainakin helppokäyttöisessä ohjelmassa... |
sulevi 27.02.2007 23:46:08 | |
---|
Toi on todella surkea ominaisuus muuten suht. hyvässä, tai ainakin helppokäyttöisessä ohjelmassa... Niin mikä on? Vahvistus/vaimennus siis onnistuu 0,1db tarkkuudella myös audacityssä. |
Ambitus 27.02.2007 23:57:26 | |
---|
Niin mikä on? Vahvistus/vaimennus siis onnistuu 0,1db tarkkuudella myös audacityssä. Enpä ole vielä törmänny sellaseen ohjelmaan missä ei pystyis vähintään 1 dB:n tarkkuudella määrittää volumea...älkää nipottako! Tosiaan eihän tää oo mikään miksuutteluskaba! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
BigPapa 28.02.2007 00:04:11 (muokattu 28.02.2007 00:07:22) | |
---|
Enpä ole vielä törmänny sellaseen ohjelmaan missä ei pystyis vähintään 1 dB:n tarkkuudella määrittää volumea...älkää nipottako! Tosiaan eihän tää oo mikään miksuutteluskaba! Sooloo kun aletaan vetää hiljasemmalle, niin tausta syö soolon soundia, ainakin sellanen vaikutelma on tullu... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Ambitus 28.02.2007 00:08:57 | |
---|
Sooloo kun aletaan vetää hiljasemmalle, niin tausta syö soolon soundia, ainakin sellanen vaikutelma on tullu... piipipiipi!!!! soolot sitten tarpeeks kovaa! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
-Cale 28.02.2007 00:12:00 | |
---|
Niin mikä on? Vahvistus/vaimennus siis onnistuu 0,1db tarkkuudella myös audacityssä. Ei tollasia plugareita jaksa latailla... |
Ambitus 28.02.2007 00:13:16 | |
---|
Ei tollasia plugareita jaksa latailla... Älä sitten marise jaksamattomuutesi takia! ;) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
MadMatt 28.02.2007 00:31:42 (muokattu 28.02.2007 00:41:31) | |
---|
----- |
sulevi 28.02.2007 07:17:42 | |
---|
Ei tollasia plugareita jaksa latailla... Ainakin versiossa 1.2.5 se on ihan vakiovarusteena. |
tinde 28.02.2007 08:42:57 | |
---|
No niin, sorruin taas hifistelyyn ;-D Eli soolon tasoa nyt nostettu 2dB (kiitokset Suleville vinkistä) ja mp-filu päivitetty mikseri.nettiin. |
J.Hollström 28.02.2007 08:54:01 | |
---|
Jaa mites se toimii? Kokeilin tossa äsken ja sehän vaan vahvistaa ääntä? Pistä arvo miinukselle niin hiljenee. |
Ambitus 28.02.2007 15:18:50 | |
---|
Pistä arvo miinukselle niin hiljenee. Tai kone kokonaan kii, niin johan tulee hiljaista!!!! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
BigPapa 28.02.2007 15:24:47 (muokattu 28.02.2007 15:26:54) | |
---|
Tai kone kokonaan kii, niin johan tulee hiljaista!!!! Just just...protoolsilla on varmaan nasta tehä... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Ambitus 28.02.2007 15:34:55 (muokattu 28.02.2007 15:35:12) | |
---|
Just just...protoolsilla on varmaan nasta tehä... No onhan se ihan kiva ;) e: kiva lelu! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |