Aihe: Se unelmien kitara??
1 2 3 4 532 33 34 35 36 37 38
M4ss3 m/
02.12.2008 16:44:10
Joo, ei sitä kiinteää tallaa kannata ottaa vaikkei pitäisikään floikasta.

Ajattelin tuossa nyt vain sitä, että tykkään enemmän floikan tuntumasta ja niistä hienovirittämistä. Fixed tremolo on keksitty(Ibanez!;)
=D
epi2
02.12.2008 17:34:12
Mullakin meni vähän ohi etä miks ihmeessä kitaraan pitää tunkee joku floikka jos sitä ei käytä? mielummin vaikka string tru tai stopbar. Eikös floikka muutenkin aika paljon syö sustainia?
M4ss3 m/
02.12.2008 17:43:50 (muokattu 02.12.2008 17:44:25)
Eikös floikka muutenkin aika paljon syö sustainia?

Kuka nyt jotain sustainia kaipaisi. Olen vain tottunut floikkaan, piste.
Ja viritys tarkempi ja helpompaa. Kielien vaihdosta en sitten mene mitään sanomaan.

Edit: Harmi vain, että myyn varmaan rahapulassa tuon floikallisen kitaran:'(
=D
epi2
02.12.2008 17:50:27 (muokattu 02.12.2008 17:53:48)
Ja viritys tarkempi ja helpompaa

En kyllä menis tosta takuuseen... joutuu niiden kieli lukkojen kanssa näpräämään, sun ei-floikka kitarassa taitaa olla paskat virittimet?

E: toi jos on tottunu on sit eri juttu, ja sustain on kyllä aina hyvä juttu.
Salaliitto
02.12.2008 19:09:44
Kyllä mää näkisin että se on halpa..
Karipiirto
02.12.2008 22:41:53

Kyllä mää näkisin että se on halpa..

En tiedä miksi mutta tämän keskustelun päätteksi tämä lause sai mut repeämään ihan täysin. Siitä plus. :D
Allekirjoitus työn alla. Palataan asiaan pian.
Umas
03.12.2008 11:00:37

Tällä hetkellä se olis varmaan tämä
http://www.soitin-huttunen.com/uploads/eastysija.JPG
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
Icy-Sun
03.12.2008 17:05:12
Kuka nyt jotain sustainia kaipaisi.

Minä ainakin. Enkä usko olevani ainoa.
corwet
20.02.2009 16:49:33
Gibsonin LP on se mun märkä päiväuni ;))
jos sä mietit koko ajan mitä muut kuulee,sä tuut ite kuuroks,sit se ei oo enää sun musaa vaan toisten miellyttämistä.
NiksuR
20.02.2009 20:29:48

Akustinen:
En muista tarkemmin merkkiä muuta kuin washburnin teräskielinen kuopion dxl-musiikissa. Sen väri on tosi kulahtanut, mutta se on jotenkin mahtava. Se myös soi ihan niin pirun hyvin.

Sähkökitara:
Esp:n kh-2
varo
20.02.2009 20:58:05 (muokattu 21.02.2009 10:32:34)
mun unelmakitara:

Strato-mallinen
melko paksu Mahonki runko
fixed bridge tai OFR
extra thin tai thin U/D kaulamuoto,mahonki kaula
SD JB-JAZZ-mikit
otelauta ruusupuuta
all-access neck joint, 22 nauhaa
bodyn väri punainen tai sininen, headstock jackson tyyliin alaspäin tippuva ja puunvärinen.
etsitään kitaristia bändiin
MetalMessiah
22.02.2009 17:58:59
Gibsonin Les Paul Marc Bolanin jäljiltä olisi mun unelma... mutta ne on mystisesti kadonneet hänen kuoleman jälkeen... Ja ei mulla rahaakaan niihin olisi, mutta silti. :D
Vatasen jalat, omat kädet...
Eemil
22.02.2009 20:24:30
Jos pitäis vaan yhdellä kitaralla pärjätä, niin varmaan se olis Gibsonin LP Custom jollain mahdollisimman pienitehoisilla humppareilla. Ehkä vielä parempi jos olis kaulassa hurinaton P-90. Mahdollisesti siinä olis Bigsby, muttei ole niin tarkkaa.
aalataur
22.02.2009 23:12:58

Mulla on jo oikeastaan unelmakitarani. Ja ihan liian hyvät taitoihin nähden. Jackson Kelly on minusta hienoimman näköinen kitara planeetalla, mutta koska soittelen paljon istualtaan kotistudiossa ja treenatessa, niin olen pitäytynyt stratomalleissa. Seiskakielinen kiinnostaa tavallaan, mutta ehkä sitten joskus muutaman vuoden päästä jos on varaa. Ulkomuodossa (ja soittotatsissa) olen viehtynyt noihin Jacksoneihin, tosin en Warriorista pidä. Ja pitää olla ne hainevät ja Jacksonin tavaramerkki, terävä lapa :) Stratocasterdiggailu on tullut oikeastaan Ben Granfeltin kautta ja se yksikelaisen soundi on jotenkin kiehtova omalla tavallaan. Eli vähän kaksijakoista on tämä minun meininki. Nyt on hyvät kepit, täytyy enää opetella soittamaan.
tonicaster
27.02.2009 11:55:02
Nää on sellasia vaihtuvia käsitteitä.... Thriidin alkamisajankohtana en olisi voinut tästä edes unelmoida....

Tämän hetken unelmaluuttu tulee olemaan uusin Tonicaster skeba, mallia Conquer
Sabloonat on likipitäen kohta tehty...

-Malli oma, mutta vaikutteita löytyy esim Prs:n suunnalta.
-Läpirungon kaula
-Mikkeinä kokeiluun SD:n P-Railsit (SHPR-1)
-Joku kiinteä talla, joko TOM tai Wraparound tyylinen.
-Mahdollisimman vähän säätimiä...
-Kaulaprofiili tuhti
-Kaareva kansi, yms. muotoilu herkkuja
-Jumbo nauhat

Puut luultavasti:

-Kaula: Seetri-Wenge laminaatti
-Runko: Seetri
-Kansi: Visakoivu tai Wenge (luultavasti visa)
-Otelauta: Ruusupuu
-Lapaviilu: Ruusupuu, visa tai Eben

Tän vuoden puolella jos pääsis aloittaan niin hyvä olis. On kyllä sen verran muita prokkiksia tossa ennemmin mitä pitää tehdä, että täytyy kattoo ehtiikö...

Mutta siitä tulee mulle THE NUMBER ONE!!
näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu.
Credence
27.02.2009 12:39:14 (muokattu 27.02.2009 17:49:16)
Toi ite tunitettu Peavey Impact 1 on kyllä paras.
Onhan siinä jo osumaakin, mutta kyllähän unelmien kitarassa pitää soitto näkyä. Rahalla ei parempaa saa.

E. Tai ehkä sittenkin ite rakennettu ja suunniteltu kitara, se olis vaan niin paras.
KroohKroohPlutPlutTryiiTryii
Punisher
27.02.2009 12:41:54

Nyt on speksit selvillä unelmien kitaraan:

Rakenne: Neckthrough
Skaala: 25,5", 24 nauhaa
Hardware: Kullattu
Bodyn muoto: Flat top soloist (vähän anteliaampi soololovi)
+ mahonkirunko, jossa spalt maple -kansi (kermanväriset reunalistat kannessa)
+ tummy cut ja käsivarsisyvennys
+ non-recessed floyd rose -routtaus
+ mikrofonit HXH (DiMarzio Evolution / Air Norton -puolituksineen)
+ 1 volume, 1 tone (jossa kelojen puolitus push/pull -potikalla) ja 3-asentokytkin
+ Original Floyd Rose johon EVH:n D-tuna
+ Schaller-hihnalukot
Kaula:
+ mahonkia, otelauta "ziricote"-puuta
+ kaulaprofiili "standard thin"
+ kermanväriset reunalistat lavassa ja otelaudassa
+ Mother of Pearl -dotsit
+ "matched headstock" eli spalt maple kuviointi
+ 3+3 tyylinen lapa virittimineen
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Hogan
27.02.2009 14:17:26
Dean USA Razorback Rebel. Se on vaan niin kova
Baraka
27.02.2009 22:37:25
Hogan: Dean USA Razorback Rebel. Se on vaan niin kova

Eijjuma, just meinasin tulla sanoon ihan sama, on se vaan niin siisti. Jos joskus saan säästettyä sen reilun tonnin niin tämä lähtee tilaukseen samantien. Onse kyllä niin helvetin MAGEE!
laakeri
28.02.2009 14:37:59 (muokattu 28.02.2009 14:56:04)
Les Pauliin syntyi jonkin sortin pakkomielle, kun etsin halpaa kitaraa aloitellessani ja näin mainoksessa Epiphonen lespan. Silloin päätin että sellaisen joskus ostan, kun on rahaa. Sittemmin olen kyllä nähnyt hienompiakin kitaroita, mutta Les Paul on silti se kitara jonka varmaan loppujen lopuksi ottaisin, jos saisin valita LP-hintaluokan kasasta. Siinä on kuitenkin jonkinlaista hillittyä tyylikkyyttä.

Väriksi musta tai cherry sunburst. Mikrofoneiksi ei ainakaan mitään yhden tempun poneja, koska soittelen kuitenkin musiikkia genrestä riippumatta. Mieluummin tietysti useampi kitara. Nimeltä en oikein osaa muita keskimääräistä tyylikkäämpiä kitaroita mainita, muut "klassikot" eivät liiemmin sytytä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)