InYourFace90 01.10.2007 15:51:49 (muokattu 01.10.2007 15:53:31) | |
---|
Tuota itse en ole kuullut tälläisestä ja ensimmäisenä herääkin mieleeni kysymys: Miksi niitä pitäisi keittää? Liittyykö se jotenkin kielten puhdistamiseen/nuhjuisuuteen ? Ne puhdistuu ja alkaa kuulostaa vähän kuin uusilta kieliltä. Imo siinä ei ole mitään järkeä. ;) Kielet = Noin about enintään kymmenen eukkoa Up The Irons! |
panadol 01.10.2007 17:01:29 (muokattu 01.10.2007 17:03:04) | |
---|
En tiiä mistä nyt kysysin. Mutta vahingoittaako metallikielten keittäminen niitä. Jostain kuulin, että kielet vois keittää vedessä ja astian pesuaineessa. Eikös tuo nyt ole vähän laihaa soppaa nälkäiselle muusikolle? ;) Vakavasti puhuen kielet ehkä hieman puhdistuvat rasvasta yms töhnästä, ja soivat hetken aikaa kirkkaammin, mutta itse kielen kuluneisuuteenhan keittäminen ei auta mitään. Basistit kai ennen muinoin harrasteli tätä. On melko todennäköistä että vanha kieli kohta katkeaa kun virität sen uudelleen ja soitat hetken, joten suosittelisin minäkin pikemminkin uusia kieliä. Edit: typo |
kloppis 02.10.2007 13:43:48 | |
---|
Olen nyt pari päivää etsinyt ohjeita netistä mutta ei ole löytynyt. Eli voisiko joku selittää aloittelijalla tarkasti miten tehdään "drop-d". Jotain olen ymmärtänyt että D kieli viritettäisiin E:hen mutta pitääkö muita kieliä vielä virittää jonnekkin ja mitä kaikkea? Apua kiitos :p |
wrshredder 02.10.2007 13:56:59 (muokattu 02.10.2007 13:58:00) | |
---|
Olen nyt pari päivää etsinyt ohjeita netistä mutta ei ole löytynyt. Eli voisiko joku selittää aloittelijalla tarkasti miten tehdään "drop-d". Jotain olen ymmärtänyt että D kieli viritettäisiin E:hen mutta pitääkö muita kieliä vielä virittää jonnekkin ja mitä kaikkea? Apua kiitos :p No ei ne nyt kovin vaikea ollut löytää ainakaan mulle ;D http://en.wikipedia.org/wiki/Drop_D_tuning Eli lasket alimman E kielen D:ksi.. itse kuuntelen/vertaan sitten vapaan d-kielen mukaan koska on vireessä. e: muita kieliä ei tartte säätää mihinkään. TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
Madman 02.10.2007 21:31:10 | |
---|
Mitäs biisejä/tekniikoita/tai molempia opettelis? N. 9kk oon skittaa soitellu, enkä oikeen osaa ku soittaa tabien peräs ja hieman hammer-on ja pull-off ja demppauksen, muuta mitä, ja biisien introja osaan monia, mutta ehdotella (ja useita eri biisejä). The Unforgiven |
UKKOMIES 06.10.2007 09:56:05 | |
---|
Myös minulla tuohon drop-D että voiko siihen virittää floikkatallaisen kitaran säätämättä tallaa, koska esim jos virittää 1 sävelaskeleen matalemmas nii pitää niit jousia säätää, nii tarviiko drop-D säätää jousia? |
wrshredder 06.10.2007 14:07:29 | |
---|
Myös minulla tuohon drop-D että voiko siihen virittää floikkatallaisen kitaran säätämättä tallaa, koska esim jos virittää 1 sävelaskeleen matalemmas nii pitää niit jousia säätää, nii tarviiko drop-D säätää jousia? Emminä ainakaan mitään jousia ole säädellyt.. Vaikka on ollut joskus puolsävelaskeltakin matalammalla. Ihan hyvin on toiminut :D TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
*Basisti* 06.10.2007 18:52:29 | |
---|
hejsan. kannattaako ostaa kitara jossa on 3 singlecoilia vai onko 2 humbuckeria parempi mikkeinä..miten ne eroa soundillisesti toisistaan? |
Sälski 06.10.2007 23:19:27 | |
---|
hejsan. kannattaako ostaa kitara jossa on 3 singlecoilia vai onko 2 humbuckeria parempi mikkeinä..miten ne eroa soundillisesti toisistaan? Humpparit on paremmat raskaampaan musaan(IMO), sinkut enempi vähän kevyempään tai sitten on esim. seymour duncan hotrails joka on humbucker sinkun koossa. ''Why dont you make 10 louder?''
...These go to eleven... |
eewo 07.10.2007 12:43:29 | |
---|
hejsan. kannattaako ostaa kitara jossa on 3 singlecoilia vai onko 2 humbuckeria parempi mikkeinä..miten ne eroa soundillisesti toisistaan? Riippuu minkälaista soundia haluaa. Humpparit on ääneltään tummemmat, singlet kirkkaammat. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
Geffen 08.10.2007 20:19:19 | |
---|
Onko erikoisvireissä riski? Ku joka kerta ku oon käyttäny erikoisvirettä, on takaisin EADGBE vireeseen palautuksen aikana katkennut kieli. Ja nyt oon pitkästä aikaa uskaltanu pitää erikoisvirettä, ja nyt ajattlin laittaa takas normii mut... Nice boys don't play rock n' roll |
thaav 08.10.2007 20:50:39 | |
---|
Viittaa varmaan huonoon tekniikkaan. Koita rullata virittimiä tasaisesti, hitaammin ja nykimättä. Tai sitten sulla on mahdollisesti tallassa joku terävä kulma, joka katkoo kielet. Onko katkenneet kielet olleet aina samoja? Jos ovat, niin tallaa tarkastelemaan ja vapauta sisäinen McGyver asian korjaamiseksi. Raaagh hevi metal raagh |
Geffen 09.10.2007 15:13:02 | |
---|
Pitääpä tutki asiaa;) Nice boys don't play rock n' roll |
Geffen 10.10.2007 18:18:38 | |
---|
Ei katkennu!!^^ Nice boys don't play rock n' roll |
The Last One 11.10.2007 22:20:41 | |
---|
Nettiä selaillessa näyttäisi löytyvän useita kitaran soitossa kehittymiseen auttavia ohjelmia esim joku guitar scales method, speed training ja niitä on joka lähtöön... ovatkohan ne vain "rahat äkkiä pois keinolla millä hyvänsä" periaatteella kyhättyjä ohjelmia vai olisikohan niillä jonkinlaista kokeiluarvoa? onko viisaammilla tietoa asiasta? Kiitän |
-AjA- 11.10.2007 22:28:13 | |
---|
Nettiä selaillessa näyttäisi löytyvän useita kitaran soitossa kehittymiseen auttavia ohjelmia esim joku guitar scales method, ....snip.... ovatkohan ne vain "rahat äkkiä pois keinolla millä hyvänsä" periaatteella kyhättyjä ohjelmia vai olisikohan niillä jonkinlaista kokeiluarvoa? Toi guitar scales method ainakin tuntui olevan tyypillinen TV-shop tuote. I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... |
Costii 15.10.2007 17:05:32 | |
---|
Mokoman Kasvot kohti itää kappaleessa tuottaa ongelmia seuraavanlainen kohta: D ----3---- A ----1---- D ----3---- Ei meinaa sormet millään taipua. Miten tuo pitäisi oikeaoppisesti sormittaa? |
Swan 15.10.2007 17:14:09 (muokattu 15.10.2007 17:16:45) | |
---|
Mokoman Kasvot kohti itää kappaleessa tuottaa ongelmia seuraavanlainen kohta: D ----3---- A ----1---- D ----3---- Ei meinaa sormet millään taipua. Miten tuo pitäisi oikeaoppisesti sormittaa? Järjestyksessä matalimmasta korkeimpaan: nimetön, etusormi ja pikkurilli. Näin otan itse nuo tuollaiset. EDIT: Nimettömän kohdalla korostuu tärkeys painaa kieltä kohtisuoraan otelautaan nähden. Ei-toivotut kuoletukset ovat suuri vaara tuossa. |
zesar 15.10.2007 21:16:39 | |
---|
He=) Mä luulen että itse ottaisin ton keskisormi, etusormi, nimetön.. Ymmärrän kyllä että toi on täysin epäergonominen tapa mutta mulla taitais tulla siitä ajattelematta sen näkönen=) "Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!" |
wrshredder 15.10.2007 21:33:09 | |
---|
Järjestyksessä matalimmasta korkeimpaan: nimetön, etusormi ja pikkurilli. Näin otan itse nuo tuollaiset. EDIT: Nimettömän kohdalla korostuu tärkeys painaa kieltä kohtisuoraan otelautaan nähden. Ei-toivotut kuoletukset ovat suuri vaara tuossa. Ehdottomasti näin juu. TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |