Aihe: Tiluttajat soittavat, muut kommentoivat
1 2 3 4 530 31 32 33 3472 73 74 75 76
Vladi
24.02.2010 10:42:27
aalataur:
Soundi on 100% sama mikä melkein kaikissa raskaan musan sooloskaboissa (ja oli muuten täysin sama soundi myös normiskabassa 176, mikä on ainoa minkä oon voittanut normeista), eli POD Farmista yks Nuno Bettencourt -presetti (komppisoundi = sama ilman kaikua) :D Lisänä sitten wahia keskivaihessa biisiä. Kaikua ja dilsaa säätelen lähinnä, ne on vähän joka kerta erilaiset (dilsat tempon mukaan). Kitarakin vaikuttanee, vedin Eb-vireisellä Jacksonilla, eli hieman kesymmät mikit kun toisessa Jaskassani. Hirveen paljon tohon mielikuvaan soundista vaikuttanee ihan kokonaismiksaus eli missä balanssissa eri jutut on. Tossa esim. harmoniat paikoin kovemmalla mitä yleensä miksaan. Muutenkin kun miksailen, homma on pikkasen randomia aina.. Ja sit jotkut vinkasut/bendit leadeissa olis halunnut menevän hieman erilailla, mutta pinchien kanssa kikkailukin on aina pikkasen randomia eikä niitä jaksa kovin pitkään hieroa.

Ei se mun mielestä huono soundi ole ja parasta siinä on se, että vältät liikaa särön käyttöä. Kuulostaa oikeasti jopa elävältä soundilta jota voi kontrolloida sormilla eikä soundi tuu samanlaisena ulos riippumatta miten kovaa pikkaa. Se on vaan kait sun tapa soittaa harmonioita, joskus tykkään ja joskus en. Mutta eipä sitä kaikkia tarvitse miellyttää, meikäläistä ny vähiten ;)
Kyllä se siitä.
aalataur
24.02.2010 10:54:56 (muokattu 24.02.2010 10:56:21)

Vladi: Ei se mun mielestä huono soundi ole ja parasta siinä on se, että vältät liikaa särön käyttöä. Kuulostaa oikeasti jopa elävältä soundilta jota voi kontrolloida sormilla eikä soundi tuu samanlaisena ulos riippumatta miten kovaa pikkaa. Se on vaan kait sun tapa soittaa harmonioita, joskus tykkään ja joskus en. Mutta eipä sitä kaikkia tarvitse miellyttää, meikäläistä ny vähiten ;)

Harmoniat.. yleensä käytän vaan samaa melodiaa mitä 1. äänessä, pienen/suuren terssin päässä siitä (yläpuolella/alapuolella, riippuu mikä sopii), joskus kvartin, jos tuntuu ettei terssi käy. Tossa miksauksessa sattaa olla se ongelma, että kun leadikin on jo aika kovalla ja sit tulee harmoniatkin kovalla, niin yhteisvola kasvaa liian suureksi ja hukuttaa taustaa alleen.. Ja tietty kun harmonioita soittaa, olis hyvä saada vibratot ja bendit varmaan samaan tahtiin kun 1. äänessä? Tohon en tuu kiinnitäneeksi huomiota, jolloin voi tulla jotain epävireisyys-efektiä. Muutenkaan en jaksa harmonioihin panostaa, menee yleensä ykkösellä sisään.
Vladi
24.02.2010 11:02:21
aalataur: Harmoniat.. yleensä käytän vaan samaa melodiaa mitä 1. äänessä, pienen/suuren terssin päässä siitä (yläpuolella/alapuolella, riippuu mikä sopii), joskus kvartin, jos tuntuu ettei terssi käy. Tossa miksauksessa sattaa olla se ongelma, että kun leadikin on jo aika kovalla ja sit tulee harmoniatkin kovalla, niin yhteisvola kasvaa liian suureksi ja hukuttaa taustaa alleen.. Ja tietty kun harmonioita soittaa, olis hyvä saada vibratot ja bendit varmaan samaan tahtiin kun 1. äänessä? Tohon en tuu kiinnitäneeksi huomiota, jolloin voi tulla jotain epävireisyys-efektiä. Muutenkaan en jaksa harmonioihin panostaa, menee yleensä ykkösellä sisään.

Eipä sen niin vakavaa tarvi olla. Hyvältä toi sun soittos kokonaisuutena kuulostaa ja se taitaa olla tärkeintä. Minä täällä vaan kitisen kun ei oo parempaakaan tekemistä :)
Kyllä se siitä.
aalataur
24.02.2010 11:18:13 (muokattu 24.02.2010 11:18:40)

Vladi: Eipä sen niin vakavaa tarvi olla. Hyvältä toi sun soittos kokonaisuutena kuulostaa ja se taitaa olla tärkeintä. Minä täällä vaan kitisen kun ei oo parempaakaan tekemistä :)

Juu mut mielellään kuulee niitä negatiivisiakin kritiikkejä, kehittymisen takiahan tänne postailee. Ajattelin vaan että osaatko sanoo mikä tarkalleen mielestäsi kusee, soundin EQ, vibra, pinchit, bendit, efektit.. että vois yrittää korjata asiaa jatkossa. Mut laita pikaviestillä jos keksit, eiköhän mun vetoa oo täällä jo tarpeeks käsitelty.
aalataur
09.03.2010 07:18:30

Taas kerjään huomiota täällä. Tosin mielellään rakentavaa kritiikkiä ja niitä risuja, että voi fiksailla miksausta tai kehitellä uudet lirutukset kohtaan X.

http://dl.dropbox.com/u/3086523/Metastasis_premix080310.mp3

Tempo 220 ja daunpikkingiä melkein kaikki. Wittu miksen osaa öristä saathana :S
Räkkipeli
09.03.2010 12:11:58
Eipä tossa paljoo muu kuse kun nuo rumpusoundit ovat aika tolkuttomat. Nakuttaa aivot pellolle ns. :)
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
Tonski
09.03.2010 12:15:37

Tommosia kakskytä lisää, vähän akustista fiilistelyä mukaan ja kunnon laulaja -> eikun rundille!
ihku
aalataur
09.03.2010 12:59:58

Räkkipeli: Eipä tossa paljoo muu kuse kun nuo rumpusoundit ovat aika tolkuttomat. Nakuttaa aivot pellolle ns. :)

Meshuggah presetti SD 2.0:sta :D Oiskohan ohjemoinnissa vika, jos velocity on väännetty liian tappiin, tapana kyllä laittaa virveli ja bassari max velocity (kompissa). Tai jospa ne vuan liian kovalla muuhun nähden?
ooidort
09.03.2010 13:37:39 (muokattu 09.03.2010 13:39:26)
aalataur: Taas kerjään huomiota täällä. Tosin mielellään rakentavaa kritiikkiä ja niitä risuja, että voi fiksailla miksausta tai kehitellä uudet lirutukset kohtaan X.

http://dl.dropbox.com/u/3086523/Metastasis_premix080310.mp3

Tempo 220 ja daunpikkingiä melkein kaikki. Wittu miksen osaa öristä saathana :S

Ite ottasin masterkanavan kaikua askeleen taakkepäin, noilla säädöillä se tuo enemmän sekavuutta kuin yhtenäisyyttä. Ei tosin ole aivan järkyttävästi vedetty yli, että sikäli aika turhaa wineemistä. Rumpuja tosiaan aavistuksen hiljemmalle, tai sitten tuot kitaroita enemmän esille. Basaria kannattaa myös vähän muutella, nyt sieltä kuuluu lähinnä middlekäs napse eikä sellainen rintakehään jysähtävä pamahdus. Bassosoundia suosittelisin myös säätämään kitaroita ajatellen, elikkä että basso täyttää ne hertsit missä kitarat ei jyllää. Tulee sitä jämäkkyyttä, samalla voi vaikka vähän löysätä säröä komppikitaroista.

Siitä vähän sitä tajunnanvirtaa, toivottavasti en antanut liian negatiivista kuvaa, biisihän on kuitenkin sinällään mainio. Hommaat vaan jonkun vokalisoimaan nuihin pätkiin vielä.

Edit-
Jos nyt laitan vielä omaa kamaa tähän kuitenkin kuunneltavaksi:

http://www.esnips.com/doc/4d195479- … 632def3dfd/Chaotic-Inflation_revise
aalataur
09.03.2010 17:25:28 (muokattu 09.03.2010 17:31:31)

ooidort: Ite ottasin masterkanavan kaikua askeleen taakkepäin, noilla säädöillä se tuo enemmän sekavuutta kuin yhtenäisyyttä. Ei tosin ole aivan järkyttävästi vedetty yli, että sikäli aika turhaa wineemistä. Rumpuja tosiaan aavistuksen hiljemmalle, tai sitten tuot kitaroita enemmän esille. Basaria kannattaa myös vähän muutella, nyt sieltä kuuluu lähinnä middlekäs napse eikä sellainen rintakehään jysähtävä pamahdus. Bassosoundia suosittelisin myös säätämään kitaroita ajatellen, elikkä että basso täyttää ne hertsit missä kitarat ei jyllää. Tulee sitä jämäkkyyttä, samalla voi vaikka vähän löysätä säröä komppikitaroista.

Siitä vähän sitä tajunnanvirtaa, toivottavasti en antanut liian negatiivista kuvaa, biisihän on kuitenkin sinällään mainio. Hommaat vaan jonkun vokalisoimaan nuihin pätkiin vielä.

Edit-

Mä en ole laittanut masteriin kaikua :D Tässä huomaa että asiantuntevakin ihminen voi kuulla omiaan, kun puurot ja vellit menee kuulokuvassa sekaisin. Tosin tuo on "masteroitu" laittamalla Reaperista kylmästi Louderizer plugini... eli saattaa olla että se jotain reverbiä lisää? Myöksin tuo on vitun ongelmallista, että soittimet tunkee toistensa taajuusalueelle. Tokihan nuo Bleed presetin rummut kuulostaa vitun hyviltä, mutta vaan jos kitarat ja basso ym. miksaus on just samalla soundilla kuin Mesihukalla. Heti kun tulee noita että taajusalueet menee päällekäin niin vitun hyvät rumpusoundit ei olekaan äkkiä enää niin hyvät. Enemmän kuin osiensa summa nuo soundijutut ja miksaus tuntuu olevan onnenkauppaa mulle. Tosin se että masteroin Louderizerilla kertonee tyhjentävästi mun studiotekniset tiedot/taidot. Hiljensin rumpuja, ja leadkitaraa. Käytti niin vitusti aikaa rumpujen ohjelmoimiseen että vaistomaisesti ne tunki liian kovalle.. :D Meniköhän nyt liian hiljaselle jo..? http://dl.dropbox.com/u/3086523/Meta2.mp3

Sun omasta matskusta, vitun hyvää teknisesti (ja soundillisesti, mitä voi odottaa mieheltä jonka S-X coverit soundaa paremmalta kun alkuperäset :D) kuten aina mutta oon mä sulta parempiakin biisejä kuullut, tossa oli tosi hyvä toi S-X tyyppinen komppikitarointi mutta jäi odottamaan että biisi kasvaisi jotenkin tarinana suuremmaksi, loppu vähän kesken ikäänkuin.
Tonski
09.03.2010 18:18:09 (muokattu 09.03.2010 18:22:25)

aalataur:
Sun omasta matskusta, vitun hyvää teknisesti (ja soundillisesti, mitä voi odottaa mieheltä jonka S-X coverit soundaa paremmalta kun alkuperäset :D) kuten aina mutta oon mä sulta parempiakin biisejä kuullut, tossa oli tosi hyvä toi S-X tyyppinen komppikitarointi mutta jäi odottamaan että biisi kasvaisi jotenkin tarinana suuremmaksi, loppu vähän kesken ikäänkuin

Jeah, samaa mieltä. Jos jotain pitää kommentoida, niin ehkä toi 2:10 tuleva liidi oli mun makuun vähän liian kovalla muuhun kamaan nähden. Helvetin hienoa fiilistelyä, tykkäsin alun kasvatteluista helvetisti, ja synat(ko??) kanssa hieeenoa kamaa. Riffit toimii kun junan vessa, liidit söi multa osaks tunnelmaa. Oisin myöskin oottanu että akustisen tunnelmoinnin jälkeen ois dynamiikat kasvanu ja tullu jokin kliimaksikohta vielä oikeen munat kurkussa rautakärkimonolla ovi sisään ja kuulaa kalloon: vähän loppu kesken. Mutta varmaan aika homoa valittaa noinkin kovasta matskusta, tykkäsin paljon..

EDIT:
aalataur nyt toimii paljon paremmin! Vittu mitä settiä. :D 1:20 noi rumpukolistelut toimii! En ite vaihtais mitään muuta kun osan liideistä vaan helvetillisemmiksi.. Pistäkää ooidortin kaa projekti pystyyn!
ihku
Vladi
09.03.2010 21:20:26
ooidort:
Edit-

Ompas muuten tunnelmallista kamaa, mahtavasti säilyy semmoinen jännä synkän mystinen fiilis. Tähän osais hyvin kuvitella Sami Anttilan vokaalit ja siihen vielä kaveriks joku puhtaasti vetävä häiskä, ni johan ois settiä! :)
Kyllä se siitä.
ooidort
09.03.2010 21:45:01
aalataur: Mä en ole laittanut masteriin kaikua :D Tässä huomaa että asiantuntevakin ihminen voi kuulla omiaan, kun puurot ja vellit menee kuulokuvassa sekaisin. Tosin tuo on "masteroitu" laittamalla Reaperista kylmästi Louderizer plugini... eli saattaa olla että se jotain reverbiä lisää? Myöksin tuo on vitun ongelmallista, että soittimet tunkee toistensa taajuusalueelle. Tokihan nuo Bleed presetin rummut kuulostaa vitun hyviltä, mutta vaan jos kitarat ja basso ym. miksaus on just samalla soundilla kuin Mesihukalla. Heti kun tulee noita että taajusalueet menee päällekäin niin vitun hyvät rumpusoundit ei olekaan äkkiä enää niin hyvät. Enemmän kuin osiensa summa nuo soundijutut ja miksaus tuntuu olevan onnenkauppaa mulle. Tosin se että masteroin Louderizerilla kertonee tyhjentävästi mun studiotekniset tiedot/taidot. Hiljensin rumpuja, ja leadkitaraa. Käytti niin vitusti aikaa rumpujen ohjelmoimiseen että vaistomaisesti ne tunki liian kovalle.. :D Meniköhän nyt liian hiljaselle jo..? http://dl.dropbox.com/u/3086523/Meta2.mp3

Olin kyllä tosissaan kuuntelevinani että siellä masterissa kaikua jyllää, varsinkin kun alussa komppi soittaa eristettynä ja oikeassa kanavassa kuuluu haamuna samainen setti. Tuo päivitetty linkki on jo harppaus etiäppäin, kun rummut eivät lanaa kaikkea alleen.

aalataur:
Sun omasta matskusta, vitun hyvää teknisesti (ja soundillisesti, mitä voi odottaa mieheltä jonka S-X coverit soundaa paremmalta kun alkuperäset :D) kuten aina mutta oon mä sulta parempiakin biisejä kuullut, tossa oli tosi hyvä toi S-X tyyppinen komppikitarointi mutta jäi odottamaan että biisi kasvaisi jotenkin tarinana suuremmaksi, loppu vähän kesken ikäänkuin.

Kiitoksia vaan kommentista. Olisihan sitä tietty voinut jatkaa pidemmällekkin, mutta luultavasti se olisi vain veenynyyt ja veenyynyyt enkä olisi sitten enään hallinnut kokonaisuutta. Ajattelinkin pitää sen vähän kompaktimpana, mutta ei ilmeisesti paras mahdollinen ratkaisu.

Tonski: Jeah, samaa mieltä. Jos jotain pitää kommentoida, niin ehkä toi 2:10 tuleva liidi oli mun makuun vähän liian kovalla muuhun kamaan nähden. Helvetin hienoa fiilistelyä, tykkäsin alun kasvatteluista helvetisti, ja synat(ko??) kanssa hieeenoa kamaa. Riffit toimii kun junan vessa, liidit söi multa osaks tunnelmaa. Oisin myöskin oottanu että akustisen tunnelmoinnin jälkeen ois dynamiikat kasvanu ja tullu jokin kliimaksikohta vielä oikeen munat kurkussa rautakärkimonolla ovi sisään ja kuulaa kalloon: vähän loppu kesken. Mutta varmaan aika homoa valittaa noinkin kovasta matskusta, tykkäsin paljon..

Kiitoksia!
Tosissaan, noiden leadskeban tasojen kanssa oli vähän säätämistä. Ne pariin otteeseen kävikin melkosen matalilla äänenvoimakkuuksilla, kunnes päädyin tuohon ratkaisuun. Kyllähän niitä vielä kestäisi laskea aika reilusti, varsinkin tuo delaylead pomppaa aika ikävästi silmille. Ja tosissaan kaikki synasetti on ihan ohjelmoitua kamaa, pitäisi joku halpa USB-pianorolli ostaa.

Vladi: Ompas muuten tunnelmallista kamaa, mahtavasti säilyy semmoinen jännä synkän mystinen fiilis. Tähän osais hyvin kuvitella Sami Anttilan vokaalit ja siihen vielä kaveriks joku puhtaasti vetävä häiskä, ni johan ois settiä! :)

Kiitellään vaan vielä.
Anttilan kanssa käytiin keskustelua että vokaaleiden kanssa vai ilman. Molemmat oltiin sitä mieltä että ilman, koska biisin rakenne nykysellään ei oikeen tue vokaalipuolta.
Räkkipeli
09.03.2010 23:57:18 (muokattu 09.03.2010 23:57:42)
aalataur: Mä en ole laittanut masteriin kaikua :D Tässä huomaa että asiantuntevakin ihminen voi kuulla omiaan, kun puurot ja vellit menee kuulokuvassa sekaisin. Tosin tuo on "masteroitu" laittamalla Reaperista kylmästi Louderizer plugini... eli saattaa olla että se jotain reverbiä lisää? Myöksin tuo on vitun ongelmallista, että soittimet tunkee toistensa taajuusalueelle. Tokihan nuo Bleed presetin rummut kuulostaa vitun hyviltä, mutta vaan jos kitarat ja basso ym. miksaus on just samalla soundilla kuin Mesihukalla. Heti kun tulee noita että taajusalueet menee päällekäin niin vitun hyvät rumpusoundit ei olekaan äkkiä enää niin hyvät. Enemmän kuin osiensa summa nuo soundijutut ja miksaus tuntuu olevan onnenkauppaa mulle. Tosin se että masteroin Louderizerilla kertonee tyhjentävästi mun studiotekniset tiedot/taidot. Hiljensin rumpuja, ja leadkitaraa. Käytti niin vitusti aikaa rumpujen ohjelmoimiseen että vaistomaisesti ne tunki liian kovalle.. :D Meniköhän nyt liian hiljaselle jo..? http://dl.dropbox.com/u/3086523/Meta2.mp3

Joo no nythän ne ei hakkaa liikaa, mutta kuten sanoit, tuo diskanttinen soundimaailma noissa rummuissa on nimen omaan vähän niinkuin suunniteltu kyseiselle bändille. Ja vieläpä kun sen soundimaailma on aika radikaali, on ehkä luonnollista että se ei käy yksiin monen muun kaman kanssa, ainakaan niin hyvin.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
aalataur
10.03.2010 07:22:16 (muokattu 10.03.2010 13:43:49)

ooidort: Olin kyllä tosissaan kuuntelevinani että siellä masterissa kaikua jyllää, varsinkin kun alussa komppi soittaa eristettynä ja oikeassa kanavassa kuuluu haamuna samainen setti.

Juu totta, käytin hieman erikoista tapaa, eli kohdissa missä vain toinen komppikitara, on laitettu härski reverbi, mutta sillä tavalla, että kaiku kuuluu 100% siitä kanavasta missä ei ole varsinaista kitaraa. Itse kitaran kanavassa ei kaikua ole ja heti kun molemmissa kanavissa on kitara, kaiku häviää täysin. Tosin itse rytmikitarasoundissa on pienen pieni small room reverbi. En myöskään tiedä mitä tuo Louderizer tarkalleen tekee, jonkinlaisen köyhän miehen pikamasteroinnin kai, mutta sehän voi lisätä soundiin reverbiä, en tiedä.

Kiitoksia vaan kommentista. Olisihan sitä tietty voinut jatkaa pidemmällekkin, mutta luultavasti se olisi vain veenynyyt ja veenyynyyt enkä olisi sitten enään hallinnut kokonaisuutta. Ajattelinkin pitää sen vähän kompaktimpana, mutta ei ilmeisesti paras mahdollinen ratkaisu.

En mä voi sanoa etteikö olisi paras mahdollinen ratkaisu, toisella kuuntelukerralla kuulosti loogisemmalta tuo rakenne. Noin kerroksellista ja monimutkaista kamaa ei pitäisi lähteä ensikuuntelulla arvioimaan.

Ja joo, Meshuggahilla on 8-kieliset joten tuo diskanttisuus on sitä ajatellen, enpä ole tullut ajatelleeks.. pitää testailla eri soundeilla tuota.

E: Tein vaihtoehtoista versiota kolmilla eri rumpusoundeilla:

http://dl.dropbox.com/u/3086523/testi5.mp3
http://dl.dropbox.com/u/3086523/testi2.mp3
http://dl.dropbox.com/u/3086523/joo.mp3
dyydfromhell
10.03.2010 18:06:05
aalataur:
E: Tein vaihtoehtoista versiota kolmilla eri rumpusoundeilla:

http://dl.dropbox.com/u/3086523/testi5.mp3
http://dl.dropbox.com/u/3086523/testi2.mp3
http://dl.dropbox.com/u/3086523/joo.mp3

Tuo kolmas kuulostaa omaan korvaan parhaalta. Mikä setti on kyseessä?
aalataur
10.03.2010 18:57:03

dyydfromhell: Tuo kolmas kuulostaa omaan korvaan parhaalta. Mikä setti on kyseessä?

Taitaa olla (Metal Foundryn) Gene Hoglan -presetti josta vaihdoin virvelin johonkin toiseen. En enää muista..
aalataur
29.03.2010 16:31:23

Jälleen lisää tilupetteröintä: http://dl.dropbox.com/u/3086523/meta2_1.mp3

Osa leadeista kyllä menee varmaan vaihtoon liian "lussuina" vrt. taustan vihaisuus. 2:46 alkavasta riffistä täytyy olla vähän ylpee, mielestäni aika päänheilutus-kamaa :P
Vladi
29.03.2010 22:25:52
aalataur: Jälleen lisää tilupetteröintä: http://dl.dropbox.com/u/3086523/meta2_1.mp3

Osa leadeista kyllä menee varmaan vaihtoon liian "lussuina" vrt. taustan vihaisuus. 2:46 alkavasta riffistä täytyy olla vähän ylpee, mielestäni aika päänheilutus-kamaa :P

Oot sie aika äijä, todella makeeta soittoa, hemmetin hienoja ideoita ja paljon! Tällä kertaa sun leadsoundi ja tuplauksetkin kuulosti hyvältä mun korvaan. Kovia riffejä myös.

Mutta nyt tulee se rakentava palaute, eli yleiseen miksaukseen kiinnittäisin huomiota. Kun on suht treblekkäät rummut, parit komppikitarat ja siihen vielä tuplatut leadit niin on yläpää aika täynnä tavaraa ja kokonaisuus vähän piikikäs. Kokonaisuutenakaan ei soi hirveän tasapainoisesti, leadit tahtoo hukkua tuohon muuhun kamaan. En nyt mikään miksaus/masterointiguru ole, mutta oisko yhtenä keinona leikata aika rajulla kädellä komppikitaroista taajuuksia, joilla leadit soi ja sitten kun leadeja ei ole niin antaa tulla koko kierrosalueelta? Vai onkohan kyse vaan masteroinnista(tai sen puutteesta)? Mua vaan häiritsi kokonaisuuden treblekkyys, lisää potkua alataajuuksille ja jättää ylätaajuuksia leadeille niin olis hyvä kokonaisuus.

Jotkut enemmän miksaamisesta/masteroinnista ymmärtävät jeesatkaa, niin opin minäkin jotain.

Sun soitosta mä en keksi mitään pahaa sanottavaa ;)
Kyllä se siitä.
Räkkipeli
29.03.2010 22:36:58 (muokattu 29.03.2010 22:37:53)
aalataur: Jälleen lisää tilupetteröintä: http://dl.dropbox.com/u/3086523/meta2_1.mp3

Haha vitun makeeta kamaa!! :D En oo kyl pitkään aikaan kuullu hyvällä tavalla näin kaaoottista kamaa. Alkuriffi, joka tuli lopussakin, ei ehkä ollu niin hyvän kuulosta ku loppubiisi.

Noi rumpusoundit niistä soundeista, mitä näytit tossa viimekerralla, on todellakin mielestäni edelleenkin parhaat. Ehkä noi jutskat on vähähkö epäinhimillisiä :D mut niin sen pitääkin olla!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)