velsa 25.08.2007 21:49:26 | |
---|
Näinpä juuri. Itse kun on tullut väännettyä bluesia pääsääntöisesti trio-kokoonpanoissa, niin siinä on just sitä haastetta. Varsinkin kitaristille ja basistille. Basistille jopa enemmänkin, kun pitää hoitaa oma ja kakkoskitaristin tontti yhtaikaa, ettei jää sitä tyhjää liikaa. Joka sekin tosin sopii usein hyvin. Ymmärsiköhän kukaan.. hik. Usko tai älä,mut mie.......8) Kauas on pitkä matka........ |
blaekie 25.08.2007 21:51:49 (muokattu 25.08.2007 21:54:12) | |
---|
Kiitos kommentista, mutta mitäs tämä 'fratseeraus' oikein on? :) se on vähän niinkun friteeraus, mutta ei sinne päinkään , en kirjuuttanut kuiteskaan "fart-teeraus" , joka ois ollu ehkä astetta huonompaan suuntaan 8) Nii onkii ... |
MadMatt 25.08.2007 21:54:29 | |
---|
Ymmärsiköhän kukaan.. hik. Trio on mun mielestä tehokkain kokoonpano bluesissa. Komppikitarat sun muut tuhoaa osaamattomien käsissä helposti koko dynamiikan. Vuorovaikutus on triossa käsinkosketeltavissa eikä ote saa herpaantua hetkeksikään.... siit mie pidän. hörps.. Nothin' but the blues |
blaekie 25.08.2007 22:01:01 | |
---|
Trio on mun mielestä tehokkain kokoonpano bluesissa. Komppikitarat sun muut tuhoaa osaamattomien käsissä helposti koko dynamiikan. Vuorovaikutus on triossa käsinkosketeltavissa eikä ote saa herpaantua hetkeksikään.... siit mie pidän. hörps.. Eikös se ole kans jonkunlainen vapaus, kun ei ole fonisektioo, kiippareita yms siinä säheltämässä, eli voi soitella melkeen mitä vaan 8) ryyps Nii onkii ... |
stratomaster 25.08.2007 22:48:49 (muokattu 25.08.2007 23:02:27) | |
---|
Alun teema on Jimi Hendrixiltä, samoin kuin muutkin teemat oli varastettuja. Roots-henkisyyden puutteesta voi syyttää originaaleja artisteja. Loppu oli omasta elämästä, kiitos sen arvostuksesta. Kas, missasin kyl ton Henkan. No, ei sekään aina maaliin osunut. Mitä tästä opimme? Ei kannata kikkailla aina niin hirveesti kaikenmaailman teemoilla ja soundeilla vaan vetää rehellisesti omaa juttua. Edit: Tää on siis ihan yleinen huomio. |
LamaAjanElvis 25.08.2007 23:19:30 (muokattu 25.08.2007 23:23:16) | |
---|
Trio on mun mielestä tehokkain kokoonpano bluesissa. Komppikitarat sun muut tuhoaa osaamattomien käsissä helposti koko dynamiikan. Vuorovaikutus on triossa käsinkosketeltavissa eikä ote saa herpaantua hetkeksikään.... siit mie pidän. hörps.. Täysin samaa mieltä. Ei tunnu ollenkaan niin vapaalle soitella kun pukkaa jo valmiiksi jotain kitarakomppeja + muita helistimiä. Tin Pan Alley ...kele! hörps... burbh... oho... nielsk... hööörps. No nyt! edit: mut nakkasin kyllä ton viimeisimmän taustan koneelle arkistoon. Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista. Kesä on läskien pahinta aikaa, mutta onneks se on kohta jo ohi. |
Johnnycaster 26.08.2007 09:52:05 (muokattu 26.08.2007 09:52:58) | |
---|
Johnnycaster 1p-Tässä oli sopivasti törkyä messissä,mut mitä sä rupesit puuhaamaan siin tauko mestassa....virittämään skebaa vai mitä....? Juu pitäähän sitä virittää välillä. Siinä kun kuuluu se kolaus ennen taukoa niin tais osua lapa pöydän reunaan ja ilmeisesti yhteen virittimeen. Kun pääsin vielä mukaan virityksen jälkeen niin ajattelin että menkööt nyt, eipä oo hinkutettu liikaa ainakaan. |
WanhaWetäjä 26.08.2007 14:19:28 | |
---|
Mä kaipaisin ihan pelkkiä trio juttuja skaboihin eli taustassa olisi vain rummut ja basso. Siinä olis omaa haastetta saada jutut toimimaan. Wähän eri asia mutta mua on alkanut rasittaan töissä eli kapakka/laivasoitossa se jatkuva kiipparien ylivalta=jumalaton kilkutus, paskamaista soittaa sooloa soolon päälle, että siinä mielessä ja varsinkin kolmen soinnun perusosastoissa tuo pelkistetty basso/rummut tausta toimis kyllä.Ja ois siinä varmasti haastettakin.. Ite en osaa bluesia soittaa kun en sitä oo koskaan tosissani kuunnellut/soittanut, siinä mielessä ja vastapainoksi perusjutuille mä kaipaisin näihin taustoihin joskus vähän haastavampia harmonioita, miksei bluesissakin vois olla enemmän kuin ne 3 sointua? Joku molliblues, maukkaan maltillisesti soitetut basso,rummut, piano+hammond, kyllä sellasen päälle voi vetää?Onhan noita vissiin kyllä ollutkin(?), on mennyt vaan muutama kisa ihan ohi. On ollu aika kiireinen elokuu,20 keikkaa, nyt ois tuleva viikko vapaata, eli oon varmasti mukana pitkästä aikaa skaboissa, oli tausta sitten mikä hyvänsä.Soittokunto pitäs olla ainakin soittomäärän vuoksi kohillaan, 20 x 5 settiä, tosin tossa on 3 bassokeikkaa ja yx kiipparikeikka, eri asia on sitten se kuinka paljon tuo yletön humppasuossa rypeminen on tappanut aivosoluja, HOHO! |
Kuha 26.08.2007 14:55:29 | |
---|
Joku molliblues, maukkaan maltillisesti soitetut basso,rummut, piano+hammond, kyllä sellasen päälle voi vetää?Onhan noita vissiin kyllä ollutkin(?), on mennyt vaan muutama kisa ihan ohi. Koskas on viimeksi skabassa ollut rauhallinen molliblyys tausta, en muista? Kyllä maistuis. eli oon varmasti mukana pitkästä aikaa skaboissa, oli tausta sitten mikä hyvänsä. Hyvä juttu! |
BigPapa 26.08.2007 21:19:38 | |
---|
Onnittelut Velsalle, sekä kiitos kommenteista ja kannatuksesta. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
stratomaster 26.08.2007 21:22:08 | |
---|
Jep, onnee Velsalle voitosta! Ja kiitos myös minun puolestani kaikille kommentoijille ja pisteiden antajille. |
velsa 26.08.2007 21:23:49 | |
---|
Kiitooosh........mutta enpä ois ikinä uskonu että näin laimeella soololla voi voittaa.......mut dänks enivei..... kohta taas laitan tulemaan jotain merkillistä blyyssiä!!!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
Kuha 26.08.2007 21:24:59 | |
---|
Onnittelut velsalle, pajauta taustaa peliin. |
mammukka 26.08.2007 21:56:00 | |
---|
Pahus kun ei saa vielä modeemista piuhaa pöytäkoneelle. Ei ole tarpeeksi pituutta. Pitää ostaa langaton lähetin. Ei voi osallistua... muuton jäljiltä kaikki vielä sekaisin. Harmi. http://www.mikseri.net/music/play.php?id=218087&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=262359&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243621&type=hi
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243626&type=hi |
BigPapa 26.08.2007 22:52:01 (muokattu 26.08.2007 22:57:52) | |
---|
---------------- The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Jucciz 26.08.2007 23:06:58 (muokattu 26.08.2007 23:09:23) | |
---|
Pitäskö tähän uusimpaan vielä soolokitarakin mahtua? Oisko ollu ideaa jättää pelkät rummut ja basso ja korvata kitara urulla niin saatais The Allman Brothers Band - Jelly Jelly? Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
velsa 26.08.2007 23:35:09 | |
---|
Pitäskö tähän uusimpaan vielä soolokitarakin mahtua? Oisko ollu ideaa jättää pelkät rummut ja basso ja korvata kitara urulla niin saatais The Allman Brothers Band - Jelly Jelly? Emmie osaa soittaa urkua(kaan).....yritä nyt vaan saada mahtumaan....ei se niin iso oo....8) Kauas on pitkä matka........ |
blaekie 27.08.2007 10:06:18 | |
---|
Joo onnea voittajalle, ja kiitos kommenteista ja pisteistä Aikas mureet saundit uudessa taustassa, Nii onkii ... |
Manetti 27.08.2007 13:34:14 | |
---|
Manetti Ei ei.. niin ei. Kyl kyl...niin kyl....8) A) se oli suurta taidetta jota sie et vaa ymmärtäny. B) Vehkeissä oli vikaa. C) Monenlaisissa kemikaaleissa keitetyt aivoni pakkasivat datan väärin joka sitten korruptoitui matkalla sormiin. D) Setä oli herkistyneessä mielentilassa ja alkoi lämmittelemään hyytyneitä sormiaan jo hyvissä ajoin ennen varsinaista vetoa..mutta dementoituneena unehti sitten vetää sen varsinaisen vedon, huomasi että klo lähenee ysiä ja ajatteli että ei tää nyt nin vakavaa ole...joten pistetäänpä tälläkertaa skabaan tollanen päätön uhvoilu. ....................................8) http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search= |
BigPapa 27.08.2007 17:49:47 (muokattu 27.08.2007 18:06:49) | |
---|
Aattelin etten viitti turhia kirjotella tähän ketjuun, mutta http://mp3.jucciz.com/other/jucciz96.mp3 mun mielestä voitas järjestää erillinen rytmikitaransoittoskaba....tämä kuitenkin on muistaakseni vielä sooloskaba....ei mulla muuta. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |