Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 529 30 31 32 33122 123 124 125 126
Kuha
24.02.2007 21:51:38

Perinteistä telesoundia ei juuri ollut sooloissa, olisko liian raakaa nykymakuun? Nekin kaiffarit, joilla on tele, tais vetää stratolla?
Muistakaa venytellä.
tinde
24.02.2007 21:59:29

Perinteistä telesoundia ei juuri ollut sooloissa, olisko liian raakaa nykymakuun? Nekin kaiffarit, joilla on tele, tais vetää stratolla?

Kyllä mä soittelin Telellä, en mä kyllä juuri nykyisin muulla soita. Ja "vahvistimena" oli Behkun v-amppi Blackface- mallinnuksella.
Ossi
24.02.2007 22:21:38

Ovelia juttuja, hyväsoundista akkarislideä. Dobro vai tavallinen? Lapstyle vai bottleneck tyylillä? Plektralla vai sormin?

Kiitti! Heh... kuten tuli mainittuakin niin toi on vaneririmpula Lucky 7 ilmeisesti jostain 60-luvulta. Sattui olemaan vielä slideen aika sopimattomat nollaysin tms. kielet ja helevetin hankala saada purkkiin se heikko soundi. Alko kiertää vaikka oli kuulokkeet päässä :) Oli pakko vetää plekralla, että sai edes jotain kuuluviin :)

Jätkät huutelee saunaan joten poistun sinne.
rattledad
24.02.2007 22:26:57

Heh... kuten tuli mainittuakin niin toi on vaneririmpula Lucky 7

No nyt muistankin että mainitsit... Asiantuntijuus osoitettu taas kerran :-)
velsa
24.02.2007 22:33:25

Eikös kaikkien kantribiisien pitäisi mennä C:stä ;-)

no ku mie oon joskus opetellu pari kantri likkii pikkupoikana g:stä ja en osaa soveltaa niitä vapait kielii sinne sekaan ku siitä ja sit ku tota..........tua noi ja onk!!!!!!
Kauas on pitkä matka........
velsa
24.02.2007 22:38:35

miul on telessä niin stydit mikit et ei klangista tietookaan.......
Kauas on pitkä matka........
Hammermul
24.02.2007 22:39:28

Kiitos kommenteista! Lämmittää tässä pullo kädessä. Soolo oli juu aika varovainen, mutta oli jo niin hirveästi työtä tällaiselta aloittelijalta, että sai jotenkin taustaan sopimaan. Lissää viunaa...
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Banjox
24.02.2007 22:56:56
Oho, ensimmäiset sooloskabapojot ikinä tullu, kiitos jo näin etukäteen. Tässä kaverin insinööriyttä juhlitaan ja tunnelma on katossa.
blaekie
24.02.2007 23:04:05

Mainio soundi ja tyylinmukainen hieno soolo. Kuulosti oikein hyvältä tämä.

Kiva että tykättiin, ihan yritin vetää perinteisesti, hyvä että jonkun mielestä onnistu edes sinnepäin :-) , puhtonen oli saundi joo, -79 strato, LF vintage hot tallamikki , ja kompuraa, equa ja platekaikua, ja alkupäässä sitten minä kököttelemässä :-) hee ..
Jucciz
24.02.2007 23:19:12 (muokattu 24.02.2007 23:24:24)

Kyllä mulla ainakin oli Tele ja eikö se muka siltä kuulostanut? :(

Tietty POD syö soundista aina osansa - Bandmasterilla olis ollu rouheempi lopputulos mut... ei kerrostalossa.

Lähes näkkileipäsaundi ja tyylikästä soittoa. Taisi siellä (B-osassa) olla hieman tunnistettavaa lainaustakin. Iloinen ja maukas veto !

Kiitos paljon! Näin kantrista mitään tietämättömänä mulla ei ole hajuakaan, keltä olen tuohon B-osaan lainannut ja mitä, mutta eipä sen väliä. Ei kai nuo sävelet kenenkään omaisuutta ole. Tuommoinen iloinen teema vaan siihen tuntui hyvältä soittaa. :)

Jucciz - 3 Hienoja pedalsteel-tyyppisiä likkejä, aika muhkea soundi teleksi, kai se se oli?

Kiitos! Sepä se. Pitäis varmaan ruveta taas käyttämään häädönkin uhalla oikeita vahvistimia, niin ei jäis epäselvyyttä.

No nyt kuuluu olevan kaikki kohdillaan. Hieno tyyli ja soundi. Eikä pelkästään tavanomaisien kliseiden veivaamista.

Kiitos! Ehkä siksi ei ole ainakaan pelkkiä kliseitä, että kantri on mulle aivan totaalisen vierasta maata: jos soitan kantritaustaan jotain, tuloksena on väkisin jotain "tuoretta", sillä mitään kantrikliseitä ei mun soittoon ole voinut ehtiä muodostua. :D
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
rattledad
24.02.2007 23:33:35

kantri on mulle aivan totaalisen vierasta maata

Ei voi olla aivan totaalisen vierasta.
Jucciz
24.02.2007 23:35:59 (muokattu 24.02.2007 23:37:16)
Ei voi olla aivan totaalisen vierasta.

En valehtele yhtään sanoessani, että tuo oli eka kokonainen kantrisoolo, jonka oon koskaan soittanu. Mut hauskaa oli. Lähdin vaan sillä asenteella, että "kantrihan on loppupeleissä ainoastaan bluesin kadonnut, mutta iloinen kaksoisveli, joka sai pienenä aina isomman osan makeisista". ;)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
blaekie
24.02.2007 23:38:08

En valehtele yhtään sanoessani, että tuo oli eka kokonainen kantrisoolo, jonka oon koskaan soittanu. Mut hauskaa oli. ;)

Jeps, olet alitajuisesti prosessoinut tyyliä kuiteskii :-)
rattledad
24.02.2007 23:40:58 (muokattu 24.02.2007 23:41:16)

En valehtele yhtään

>-)))> Emminä sillä, mutta tuo laji on niinkuin blueskin niin läsnä kaikessa, eikä vähiten suomigospelissa. Kovin oli tyylinmukaista tuo soitto, kuuntelun kautta ja amerikaanan varmaan.
Jucciz
24.02.2007 23:48:24 (muokattu 24.02.2007 23:49:06)
Emminä sillä, mutta tuo laji on niinkuin blueskin niin läsnä kaikessa, eikä vähiten suomigospelissa.

Sinä aikana kun itse suomigospelissa vaikutin, kantri kyllä loisti havaintojeni mukaan poissaolollaan...

Kovin oli tyylinmukaista tuo soitto, kuuntelun kautta ja amerikaanan varmaan.

... mutta mukava jos kelpaa! Onhan tuo loistavaa vastapainoa blues-synkistelylle. :)

P.S: Meni just 6000 kirjoituksen raja rikki. Huh!
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
BigPapa
25.02.2007 10:00:49 (muokattu 25.02.2007 10:13:08)

Bigpapa - valitun teeman toisto oli toimiva idea, mutta snadit epikset & taimiontumiset veivät pisteet

Eipä oo aikoihin tullu slideä vedettyä normaalivireessä. Ja sitä timeäkin on niin monenlaista...8)...osa kulkee fraseerauksen nimellä ja osa tyylikeinona...koneet vetää tasaseen...8)....snadit epikset kuuluu ulkohuussikantriin...hoho!!!!!
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Funkyshiva
25.02.2007 12:27:27
Perinteistä telesoundia ei juuri ollut sooloissa, olisko liian raakaa nykymakuun?

Kyllä telellä vetäsin,mutta pehmitin soundia kompuralla ja nauhakaiku-mallinnuksella..ja mikkien väliasennolla.
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Turder
25.02.2007 13:31:08
Heitän täältä ovensuusta vaan, että on suuri vääryys jos Jucciz ei voita. Siinähän on kaverilla helkkarin hieno countrysoolo hyvällä soudilla (vaikka on podista), loistavalla fiiliksellä ja eniten mistä tykkäsin oli se "teeman vaihtelu" tai mikä onkaan oikeaoppinen termi. Anyway, tällä kikalla sait soolostasi kaikkea muuta kuin pitkäveteisen (vaikka oli pitkä tausta), ikäänkuin ukki kertoisi mielenkiintoista tarinaa lapsenlapselleen. :) Osoittaa vaan, että sulla on tyylitajua ja kai tuo kitarakin pysyy kädessä. Plussaa oon polkenu ihan tosissani täällä. :)
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
blaekie
25.02.2007 13:44:02

Heitän täältä ovensuusta vaan, että on suuri vääryys jos Jucciz ei voita. Siinähän on kaverilla helkkarin hieno countrysoolo hyvällä soudilla (vaikka on podista), loistavalla fiiliksellä ja eniten mistä tykkäsin oli se "teeman vaihtelu" tai mikä onkaan oikeaoppinen termi. Anyway, tällä kikalla sait soolostasi kaikkea muuta kuin pitkäveteisen (vaikka oli pitkä tausta), ikäänkuin ukki kertoisi mielenkiintoista tarinaa lapsenlapselleen. :) Osoittaa vaan, että sulla on tyylitajua ja kai tuo kitarakin pysyy kädessä. Plussaa oon polkenu ihan tosissani täällä. :)

Aika vahvasti sanottu, että on "suuri vääryys" jos ei voita, olihan siellä paljon muitakin hyviä vetoja :-) , sen sijaan että olet siellä ovensuussa, arvostele kaikki soolot, ja anna maksimipisteet, vaikka Jucciz:lle , niin voit vaikuttaa asiaan :-)
Jucciz
25.02.2007 15:37:37
Aika vahvasti sanottu, että on "suuri vääryys" jos ei voita, olihan siellä paljon muitakin hyviä vetoja :-) , sen sijaan että olet siellä ovensuussa, arvostele kaikki soolot, ja anna maksimipisteet, vaikka Jucciz:lle , niin voit vaikuttaa asiaan :-)

Olihan siellä. Ja tosiaan, kommentoimalla kaikki soolot saa äänestyslipukkeen. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)