Aihe: opettaja?
1 2 3 4
TheWickerMan
08.09.2005 18:06:37
Mä en ehkä kyl opettajaa ottais vaan ite opettelisin:P Kun soitat opettejan johdolla tulee sellanen et soitat vaan niitä tabeja ja nuoteista ja kaikki oma saattaa jäädä pois. Opettele ite ja tee omia kappaleita! Mun mielipide

Niinnojoo. Mun maikan kanssa on ollu sellanen käytäntö, että se kysyy aina aluks että oisko mitään mitä mä ite haluisin oppia ja että millaset jutut mua kiinnostais. Sit se teettää kaikkee harjotuksii.

Ja voin sanoa että yhtään turhaa tuntia ei oo ollu. Sitä paitsi maikoilta saa hyviä nevuoja kitaran säätämisestä ja kaikesta mahollisesta kitarointiin liittyvästä.
- Kyllä.
svilo
08.09.2005 22:19:34
...tärkeintä on opettajan saada oppilas oppimaan ja kehittymään itse, mukava kuullostaa itseltään eikä opettajaltaan (IMO)

-sv
"Jim Marshall = Mr Loud"
-One mans junk is another mans gold-
Prog
08.09.2005 22:50:39
Learn to play guitar in 45min! You'll be much better n' faster than ynkkä or fareri, and all of ur friends will say "wow".

Jep. Näin se toimii. Tai ei.

Mutta joo, ei kai siinä opettajan hankkimisessa oikeestaan mitään vikaa ole. Ite en vaan oo koskaan jaksanu semmoselle mennä, vaikka mun tekniikka kuseekin rajusti ja soitan kaiken väärällä tavalla, tosta vaan hutasten ilman enempiä mietiskelyitä.
Ville81
09.09.2005 09:06:19
Kyllä taas näkee, ettei monellakaan ole pienintäkään haisua, millä lailla hyvä opettaja vaikuttaa kehitykseen. Tuollaiset kaikenmaailman "opettajat tappaa omaperäisyyden" ja muut höpöhöpöt kannattaa heittää suosiolla romukoppaan. Väittäisin melkein, että kunnon opettajan ja hänen tarjoaman (nuotti)materiaalin avulla oppii kahdessa vuodessa saman verran, kuin seitsemässä vuodessa jotain hikisiä, virheitä täynnä olevia tabeja netistä kalastamalla. Opettaja vaan tietää kokemuksesta, mihin asioihin kannattaa perehtyä ja mitä painottaa, jotta kehittyy monipuoliseksi soittajaksi. Ja ne asiat ei tottavie ole mitään "advanced arpeggios for absolute beginners". Eli opetusta taidetaan dissata ihan mielikuvien pohjalta - en usko kenenkään vuosikausia tunneilla käyneen katuvan sitä tietä.
Apricot
09.09.2005 11:23:29 (muokattu 09.09.2005 11:24:50)
Yksi tärkeä juttu opettajassa on se, että hänen tehtävänään on laajentaa oppilaan musiikillista maailmankuvaa ja yleissivistystä. On olemassa tuhat asiaa, joita ei itse tulisi mietittyä ja joista ei välttämättä olisi tietoinen.

Koko oman instrumentin historia, musiikin historia... opettaja tuo mukanaan valtavan aarrearkun siitä, mitä oli jo tehty ennen kuin olit syntynytkään. Jos menee tunneille sillä asenteella, että "mä haluun oppia tiluttamaan", niin se on korkeintaan puoli asiaa - eli siis se, mitä sinä haluat. Useimmat eivät edes tiedä, mitä oikeasti haluavat. Ja sitten on vielä se, että etenkään aloittelija ei tiedä, mitä oikeasti _tarvitsee_. Mutta opettaja kyllä tietää, jos on yhtään ammattitaitoinen.

nim. 15 vuotta kitaratunneilla ja nyt itse opettajana:)
No problemo!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)