![]() 10.02.2005 19:35:00 (muokattu 10.02.2005 19:40:27) | |
---|---|
Murrayn soitto on mukavan rennon kuuloista, eli vaikka nopeasti soittaakin, ei tule mitään hampaat irvessä tiluttamisen vaikutelmaa. Oma suosikki Maiden-kitaristeista; Smithiltä puuttuu mielestäni spontaaniutta vaikka säveltääkin loistavasti, ja Gers taas sekoilee vähän liikaa (tosin Gersin soolo Afraid To Shoot Strangers:issa inspiroi treenaamaan oikean ja vasemman käden synkronointia aikanaan) Hyvin tarttuvia myös nuo Murrayn nousevat/laskevat trilli-systeemit, niitä tulee omassa soitossa viljeltyä liikaa :) | |
![]() 10.02.2005 21:01:29 | |
Omalla kohdalla Maidenin kitaristit (ei Gers) ja varsinkin Murray ovat toimineet innoittajina. Ja muutenkin siis Maidenin musa. En välttämättä olisi koskaan alkanut soittaa kitaraa ellen olisi kuullut aikanaan Aces High:ia saatuani kaverilta sekalaista musiikkia. Kiitos siitä hänelle (itse ei arvosta ko. yhtyettä kovasti). Tosin sillon alkuun se oli liian vaikea kappale joten vasta nyt olen treenaamassa sitä kunnolla kun on hieman taidot kehittyneet. Se, että Smithin ja Murrayn soittotyylit ovat erilaiset on mielestäni vain hyvä asia, koska se tuo soittoon kumminkin vaihtelua verrattuna siihen että olisi vain kaksi Davea tai Adriania. Ja kun joku väitti että Murrayn maine on Maidenin suosion syytä, niin voiko joku väittää ettei Dave osaltaan olisi vaikuttanut siihen että Maidenista on tullut suosittu. Moni kitaristi olisi varmaan jäänyt ilman nimeä (ts. mainetta) vaikka olisikin kuinka hyvä, jollei bändi olisi pärjännyt. We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Pastilli? | |
![]() 10.02.2005 21:40:34 | |
kyllä Murray osaa ihan tarpeeks hyvin soittaa minun mielestä... eipähän ainakaan maidenin pojat sorru semmoseen Yngvie tyyliin eli pitää näyttää hirmu sooloilla että vittu mä osaan soittaa... ja vaikka maidenin pojat eivät osaisikkaan soittaa niin hyvin kuin jotkut hendrixit tai malmsteenit niin osaavat ne sentään tehdä huippu kappaleita (laskin kerran niin tais tulla tulokseksi 60 - 80 kappaletta... laskin kyllä harrisinkin kappaleet mukaan) johonka nämä "huippu" tiluttajat eivät pysty... paitsi laiho joka hakkaa hendrixit 100 - 0. tulipa taas hirmu paskaa... ------====UP THE IRONS====------ | |
![]() 10.02.2005 22:48:32 | |
En mä oo koskaan sanonut, etteikö vitossoinnut ole kunnon sointuja. Käyttelenhän mä niitä itekkin, jos pitää saada soundista vähän hevimpää tai pelkistetympää. Se vaan että siitä tulee hieman liian pelkistettyä jos ne murtaa kahdeksi erilliseksi säveleksi. Ei tarvitsekaan. Onhan se kuitenkin sinun mielipiteesi. Lue pois, mutta itse en edes muista kuulleeni koko biisiä. Tulen arvostelemaan sitten kun olen kuullut. No siinä meni se vannomus, etten heittäisi enää kommenttia tähän ketjuun. Kokeillaanpa uusiksi ja sanotaan, että edellämainitut asiat ovat _vain_minun_mielipiteitäni_ ja että te muut voitte olla hiljaa asiasta. Maidenin innokkaat fanit voivat tehdä kaikkensa, eikä se muutu miksikään. jep jep... tota hainki et sun ketjus menis :D no ei.. juu kannataa kuunnella se.. ja kun tulet arvostelemaan sun on pakko tulla viel kommentoimaan :D hain vaa just tollasta mun kommenteilla et jos et oo kuunnnellu paljoo, ni voi olla jääny jotai oleellist välii.. tai jotain :D | |
![]() 11.02.2005 09:00:31 | |
Joku kirjoitti: esim Journey manis on kyllä jo ihan kunnon soinnut, jos et oo pannu merkkille, että kyllä ne nekin taitaa :) Brian May Jr vastasi: En mä oo koskaan sanonut, etteikö vitossoinnut ole kunnon sointuja. Käyttelenhän mä niitä itekkin, jos pitää saada soundista vähän hevimpää tai pelkistetympää. Se vaan että siitä tulee hieman liian pelkistettyä jos ne murtaa kahdeksi erilliseksi säveleksi. -> Et ole siis edes kuullut Journeymania ja/tai et tiedä, mitä vitossointu tarkoittaa. Kummin päin tahansa, puhut nyt asioista joista et tiedä. Eikä tuo Journeyman edes ole mikään harvinaisuus, vaan yhtyeen *jokaiselta* levyltä löytyy kyllä täysiä kolmisointuja/nelisointuja - jos et usko, minä ja muut voimme tehdä sinulle vaikka listan. Yleensä toki cleaneilla, sillä säröllä ne menevät puuroksi, mutta esim. 2 Minutes to Midnightissa komppikitara soittaa paljon muutakin kuin terssittömiä sointuja. Eihän tässä kukaan vaadi, että sinun pitäisi nyt arvostaa Maidenin biisejä enemmän, osoitimmepa vain että perustelusi eivät pidä paikkaansa. :) Eli ovat ns. olkinukkeargumentti. "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) | |
![]() 11.02.2005 11:15:08 (muokattu 11.02.2005 11:15:52) | |
Alkuun totean, että Maiden ei olisi Maiden ilman Dave Murrayta. En ole koskaan pitänyt Dave Murrayta erityisen kovana kitaristina, mutta kyllä hänen soittotyylinsä on suuri osa Iron Maidenin soundia. Adrian Smith on mielestäni tyylitaitoisempi kitaristi, mutta juuri äijien erilaiset soittotyylit ja soundit ovat se juttu, joka tekee kivasti kontrastia eri sooloihin ja leadeihin heidän biiseissään. Janick Gersistä en sano mitään. EDIT: ai nii... Murraylle pisteet tyylikkäästä tilutusilmeestä ;) Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi | |
![]() 11.02.2005 16:50:24 | |
kyllä Murray osaa ihan tarpeeks hyvin soittaa minun mielestä... eipähän ainakaan maidenin pojat sorru semmoseen Yngvie tyyliin eli pitää näyttää hirmu sooloilla että vittu mä osaan soittaa... ja vaikka maidenin pojat eivät osaisikkaan soittaa niin hyvin kuin jotkut hendrixit tai malmsteenit niin osaavat ne sentään tehdä huippu kappaleita (laskin kerran niin tais tulla tulokseksi 60 - 80 kappaletta... laskin kyllä harrisinkin kappaleet mukaan) johonka nämä "huippu" tiluttajat eivät pysty... paitsi laiho joka hakkaa hendrixit 100 - 0. tulipa taas hirmu paskaa... ------====UP THE IRONS====------ Just näin. Ei sorru mihinkään Yngwie hirmu sooloiluun. Soittaa just sen mitä tarttee ja hyvin soittaaki. | |
![]() 11.02.2005 17:13:05 | |
EDIT: ai nii... Murraylle pisteet tyylikkäästä tilutusilmeestä ;) NO ÄLÄÄÄÄ! ;) | |
![]() 11.02.2005 18:34:39 | |
-> Et ole siis edes kuullut Journeymania ja/tai et tiedä, mitä vitossointu tarkoittaa. Kummin päin tahansa, puhut nyt asioista joista et tiedä. Mikä siinä kirjoituksessani viittasi etten olisi kuullut Journeymania tai tiedä mikä olisi vitossointu? Mitä niihin vitossointuihin tulee niin sanoin itsekin käyttäväni niitä kun pitää saada pelkistetympää tai hevimpää, Journeymania itseään en kommentoinut mitenkään.(ja kyllä, olen minä biisin kuullut. Useaankin otteeseen.) Sitä vain sanoin, että kun Hevi! heitti että Journeymanissa on kunnon sointuja, niin sanoin etten ollut kertaakaan väittänyt etteivätkö vitossoinnut olisi ns. kunnon sointuja. Itse et taida tietää mihin heität vastalauseita? Lueppa se mun kirjotus uudestaan. Eikä tuo Journeyman edes ole mikään harvinaisuus, vaan yhtyeen *jokaiselta* levyltä löytyy kyllä täysiä kolmisointuja/nelisointuja - jos et usko, minä ja muut voimme tehdä sinulle vaikka listan. Yleensä toki cleaneilla, sillä säröllä ne menevät puuroksi, mutta esim. 2 Minutes to Midnightissa komppikitara soittaa paljon muutakin kuin terssittömiä sointuja. Selvä. Eihän tässä kukaan vaadi, että sinun pitäisi nyt arvostaa Maidenin biisejä enemmän, osoitimmepa vain että perustelusi eivät pidä paikkaansa. :) Eli ovat ns. olkinukkeargumentti. Sovitaan sitten näin. Kunhan se on sillä kuitattu. Perhana hei, älkääs nyt koko ajan pakottako mua kirjottamaan tänne. Prkl. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! | |
![]() 12.02.2005 10:06:29 | |
Mikä siinä kirjoituksessani viittasi etten olisi kuullut Journeymania tai tiedä mikä olisi vitossointu? Mitä niihin vitossointuihin tulee niin sanoin itsekin käyttäväni niitä kun pitää saada pelkistetympää tai hevimpää, Journeymania itseään en kommentoinut mitenkään.(ja kyllä, olen minä biisin kuullut. Useaankin otteeseen.) Sitä vain sanoin, että kun Hevi! heitti että Journeymanissa on kunnon sointuja, niin sanoin etten ollut kertaakaan väittänyt etteivätkö vitossoinnut olisi ns. kunnon sointuja. Itse et taida tietää mihin heität vastalauseita? Lueppa se mun kirjotus uudestaan. Selvä. Sovitaan sitten näin. Kunhan se on sillä kuitattu. Perhana hei, älkääs nyt koko ajan pakottako mua kirjottamaan tänne. Prkl. nii... mut sun pitää tulla viel arvostelee se biisi ;) nii, ja muuten kerro kuka sun mielest on sit oikeesti hyvä kepittäjä? kiinnostaa vaa tietää :) | |
![]() 12.02.2005 16:22:26 | |
kyllä Murray osaa ihan tarpeeks hyvin soittaa minun mielestä... eipähän ainakaan maidenin pojat sorru semmoseen Yngvie tyyliin eli pitää näyttää hirmu sooloilla että vittu mä osaan soittaa... ja vaikka maidenin pojat eivät osaisikkaan soittaa niin hyvin kuin jotkut hendrixit tai malmsteenit niin osaavat ne sentään tehdä huippu kappaleita (laskin kerran niin tais tulla tulokseksi 60 - 80 kappaletta... laskin kyllä harrisinkin kappaleet mukaan) johonka nämä "huippu" tiluttajat eivät pysty... paitsi hendrix joka hakkaa aleksi laihot 100 - 0. Revolution I$ My Name | |
![]() 12.02.2005 18:49:21 | |
paitsi hendrix joka hakkaa aleksi laihot 100 - 0. he ihan mistä tykkäät, mut väärässä oot :) | |
![]() 12.02.2005 22:12:52 | |
paitsi hendrix joka hakkaa aleksi laihot 100 - 0. eipä ehtiny tuo mies saada paljoa aikaseks :/ | |
![]() 12.02.2005 22:34:31 (muokattu 12.02.2005 22:34:40) | |
^ Muutaku jonku DVD-EP:n missä ne ryyppää koko päivän eikä mee ees känniin... No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin | |
![]() 12.02.2005 23:03:19 | |
^ Muutaku jonku DVD-EP:n missä ne ryyppää koko päivän eikä mee ees känniin... vittu laitoin sulle vahingos plussan tost kirjotuksest! ku hiiri ei toimi! xD voiks niit jotenki peruu tai jotain? Up The Irons | |
![]() 12.02.2005 23:28:26 | |
eipä ehtiny tuo mies saada paljoa aikaseks :/ Edit: tarkotan sen takii ku kuoli nii aikasin, sai kyllä tohon ikään verrattuna hyvinkin paljon aikaseks... Up The Irons | |
![]() 13.02.2005 12:26:47 | |
^ Muutaku jonku DVD-EP:n missä ne ryyppää koko päivän eikä mee ees känniin... Tuon minäkin haluaisin. Well...
IHKK #5 | |
![]() 13.02.2005 16:19:14 | |
he ihan mistä tykkäät, mut väärässä oot :) se on sun mielipitees. ei oo mitään järkeä verrata jotain laihoa ja henkkaa. Revolution I$ My Name | |
![]() 16.02.2005 00:37:37 | |
^ Muutaku jonku DVD-EP:n missä ne ryyppää koko päivän eikä mee ees känniin... Tuon minäkin haluaisin. Ei siinä oo oikeesti mitään nähtävää. Ne vaan mukaryyppää koko päivän ja menee ympäri kaupunkia ja sitte soittaa mukakännissä (kai). Ite waretin kyseisen videon ja en nyt sanois että hävettää... No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin | |
![]() 16.02.2005 17:43:03 | |
Ei siinä oo oikeesti mitään nähtävää. Ne vaan mukaryyppää koko päivän ja menee ympäri kaupunkia ja sitte soittaa mukakännissä (kai). Ite waretin kyseisen videon ja en nyt sanois että hävettää... No joo, vähä ois ollu jees jos ne ois oikeesti ryypänny :D Up The Irons | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)