![]() 20.01.2005 20:13:25 | |
---|---|
Huom! Hupaisat ja tylsät (osin mallintavan kitaravahvistimen kautta tehdyt kokeilut) jotka ovat vanhalla nettisivuillani ovat muuta kuin tähän aihteeseen liittyviä ja täysin omaan soittooni liittyvä sivusto ilmestyy piakkoin. Palataanpa siis "reaalimaailmaan" ja menneisyyteeni... Kehut: Sulla on hyvä soundi! (kaverit bändissä) Sulla on hyvä soundi! (joku tuntematon huutaa keikan soundcheckin aikana) Mulla on JÄRJETTÖMÄN hyvä soundi (Zero Ninen mixaaja kuuntelee korva kiinni kajarissa äänittäessään ekaa sinkkuamme) ja kyselee "jujua"...en tosin kerro! Olet parempi kuin moni studiomuusikko! (johon en viitsinyt vastata mitään ja kaveri valitettavasti ampui itsensä vuosia myöhemmin, joten en halua keskustella tuosta kommentista enempää). "On niin kova kitaristi että...Tyylikäs ja tehokas!" Rumban lehtiarvostelu siis. Suomen kitaramestari! (ruotsin TV uutiset) en muuten ole koskaan asunut ruotsissa... Kitaravelho!...ym. vastaavaa tuli luettua vuosien aikana keikkaillessa. "Olemme teidän "coverbändi" ja koska olette hajonneet, voisitko silti tehdä meille biisejä jotka olisivat bändisi tyyliä? Haukut: Zero Ninen kitaristi (Timo Käsmä eli "Runkku") sanoi että kuulostan tällä demolla "Bruce Kulickilta"...joka oikeasti oli kohteliaisuus, mutta muutin soundini välittömästi. Sä olet tosi kova, mut mä tykkään enemmän bluesista...(Idiottimaisin kommentti mitä olen kuullut...verrataan siis musatyylejä keskenään!) Miksi sinä et tee tällaista? (tyttöystävä oli juuri kuunnellut mun tekemää biisiä/soittoa, heh). Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... | |
![]() 20.01.2005 21:39:47 | |
Huom! Hupaisat ja tylsät (osin mallintavan kitaravahvistimen kautta tehdyt kokeilut) jotka ovat vanhalla nettisivuillani ovat muuta kuin tähän aihteeseen liittyviä ja täysin omaan soittooni liittyvä sivusto ilmestyy piakkoin. Älä selittele. Ne ovat juuri sinun tasoistasi soittoa, kehuthan omaa soittonäytettäsi mm. näin: "Alkuriffi kappaleesta "TIME OF THE SIRENS" jonka sävelsin esiintyessäni yhtyeessä Squadron. Yksi vaikeimmista riffeistäni soitettaessa toistuvasti...ja asenteella! Huomaa kuinka tiukka joka sävel on. Ei "tuhnuista" soundia vaimennettaessa oikealla kädellä johtuen vakaasta/voimakkaasta paineesta ja lisäksi voimakkaasta näppäilystä samaan aikaan." Voi saatana sentään, Paco. Ja näiltä ajoilta ovat nämä ilmeiset piilovittuilut, jotka olet kehuina ottanut: Palataanpa siis "reaalimaailmaan" ja menneisyyteeni... Kehut: Sulla on hyvä soundi! (kaverit bändissä) Sulla on hyvä soundi! (joku tuntematon huutaa keikan soundcheckin aikana) Mulla on JÄRJETTÖMÄN hyvä soundi (Zero Ninen mixaaja kuuntelee korva kiinni kajarissa äänittäessään ekaa sinkkuamme) ja kyselee "jujua"...en tosin kerro! Olet parempi kuin moni studiomuusikko! (johon en viitsinyt vastata mitään ja kaveri valitettavasti ampui itsensä vuosia myöhemmin, joten en halua keskustella tuosta kommentista enempää). "On niin kova kitaristi että...Tyylikäs ja tehokas!" Rumban lehtiarvostelu siis. Suomen kitaramestari! (ruotsin TV uutiset) en muuten ole koskaan asunut ruotsissa... Kitaravelho!...ym. vastaavaa tuli luettua vuosien aikana keikkaillessa. "Olemme teidän "coverbändi" ja koska olette hajonneet, voisitko silti tehdä meille biisejä jotka olisivat bändisi tyyliä? Haukut: Zero Ninen kitaristi (Timo Käsmä eli "Runkku") sanoi että kuulostan tällä demolla "Bruce Kulickilta"...joka oikeasti oli kohteliaisuus, mutta muutin soundini välittömästi. Sä olet tosi kova, mut mä tykkään enemmän bluesista...(Idiottimaisin kommentti mitä olen kuullut...verrataan siis musatyylejä keskenään!) Miksi sinä et tee tällaista? (tyttöystävä oli juuri kuunnellut mun tekemää biisiä/soittoa, heh). Saanko luvan käyttää noita kommentteja, musiikkinäytteitäsi ja kuvaasi kootessani uutta multimedia-tyyppistä Kilon poliisia. Se on siis vitsikirja. Nimen selvennys | |
![]() 21.01.2005 17:56:28 (muokattu 21.01.2005 18:01:47) | |
Älä selittele. Ne ovat juuri sinun tasoistasi soittoa, kehuthan omaa soittonäytettäsi mm. näin: "Alkuriffi kappaleesta "TIME OF THE SIRENS" jonka sävelsin esiintyessäni yhtyeessä Squadron. Yksi vaikeimmista riffeistäni soitettaessa toistuvasti...ja asenteella! Huomaa kuinka tiukka joka sävel on. Ei "tuhnuista" soundia vaimennettaessa oikealla kädellä johtuen vakaasta/voimakkaasta paineesta ja lisäksi voimakkaasta näppäilystä samaan aikaan." Heh! Mun ei tarvi edes selitellä. Et siis oikein lukenut kunnolla vai oletko vain tyhmä/kuuro? En "kehunut" näytettäni (koska se on pikatutoriaali)ja oikein soitettuna se TODELLAKIN on saakutin vaikea ja jos pystyt parempaan, niin laita näyte. Kyse ei siis ole "teknisestä" osuudesta vaan sekä tekniikasta/soundin hallinnasta. Ja muista, että noi on pikaisen vahvari-simulaation kautta äänitettyjä jotka ei vastaa livesoittoa tai studioäänityksiä. Ymmärrän kyllä että kun saavuttaa tietyn tason tulee ääliöitä "mollaamaan" tekemisiä. Sääliksi sinua käy...varsinkin kun ekat "oikeat" nettisivuni valmistuvat. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... | |
![]() 21.01.2005 18:12:30 | |
Kerran yks basisti sano mulle, että "älä tuu laulaa enää samaan mikkiin, sun hengitys haisee ihan kuolemalle." Lämmitti. :) Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua? | |
![]() 21.01.2005 23:48:28 | |
Heh! Mun ei tarvi edes selitellä. Et siis oikein lukenut kunnolla vai oletko vain tyhmä/kuuro? En "kehunut" näytettäni (koska se on pikatutoriaali)ja oikein soitettuna se TODELLAKIN on saakutin vaikea ja jos pystyt parempaan, niin laita näyte. Kyse ei siis ole "teknisestä" osuudesta vaan sekä tekniikasta/soundin hallinnasta. Ja muista, että noi on pikaisen vahvari-simulaation kautta äänitettyjä jotka ei vastaa livesoittoa tai studioäänityksiä. Ymmärrän kyllä että kun saavuttaa tietyn tason tulee ääliöitä "mollaamaan" tekemisiä. Sääliksi sinua käy...varsinkin kun ekat "oikeat" nettisivuni valmistuvat. Näköjään mäkin oon saavuttanu tuon tietyn tason, kun vastavuoroisesti minua mollaat. Ja Pasi, en malta odottaa minkälaiset egoilut sun "oikeilla" nettisivuilla tulee olemaan, on meinaan sen verran hauskaa lukea sun älyä pursuvia juttuja näissä keskusteluissa. Harmi, kun osa sun "highlightseista" on putsattu pois, sillä ne auttaa jaksamaan huonoina päivinä. Sitä vaan tajuaa, että onneksi en olekkaan maailman tyhmin ihminen. Nimen selvennys | |
![]() 22.01.2005 01:53:01 | |
Kaverit kehu kun pystyn kännissä soittamaan hyvänkuulosta musiikkia. Eräänäkin perjantaina oli jamit ja itse en muista koko tapahtumasta mitään. Pojat vaan sanoi että "helvetin hienoo juttua tuli" Joutu sitte kuuntelemaan nauhalta parin päivän päästä ja ihmettelemään itekin.. Kyllä se sen mäyräkoiran vaatii ennenku alkaa vasta irtoomaan. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. | |
![]() 22.01.2005 10:32:14 | |
Näköjään mäkin oon saavuttanu tuon tietyn tason, kun vastavuoroisesti minua mollaat. Niin, sinun harmiksi tämä "taso" ei liity mitenkään musiikkiin, mutta jos olet niin onnessasi että . hauskaa lukea sun älyä pursuvia juttuja näissä keskusteluissa...Sitä vaan tajuaa, että onneksi en olekkaan maailman tyhmin ihminen. Et vai? Asetu selkä seinää kohti noin metsin etäisyydelle seinästä ja seiso siinä puoli tuntia. Katso sitten taaksesi jos seinän ja selkäsi väliin on ilmestynyt ketään. Jos siellä seisoo joku niin voit olla onnellinen että olet vasta toiseksi tyhmin ihminen. Jos puolestaan siellä ei seiso ketään, niin tilanne on kannaltasi pahin mahdollinen ja sinun tulee vain seisoa...ja odottaa. Oletkos koskaan lukenut noita mun "älyä pursuavia juttuja" tarkemmin? Moni niistä on tehty kokonaan tai osittain pilke silmäkulmassa ja jotkut tampiot ottaa ne kuoleman vakavasti. Sitten on nämä topicit joissa on kyse soitostani ja nimeonomaan KYSYTÄÄN saavutuksistani ja kun erehdyn vastaamaan, väitetään että kehun itseäni...hei, minähän vain vastasin KYSYMYKSEEN! Se että on saavuttanut musiikissa normaalia suurempaa arvostusta kuin tavalliset pulliaiset jotka pyörivät kaveripiireissään ei tarkoita sitä että minun pitäisi kertoa ne vähiten vaikuttavimmat seikat. Milloin olet esim. kuullut urheilijan kertovan saavutuksistaan tyyliin "vuonna -98 olin keihäänheitossa sijalla 456" sen sijaan että "vuonna 97 ja 99 olin keihäänheiton suomenmestari"? Kateus on tämän maan ongelma ja varsinkin musiikissa se tulee esiin. Jos sinulla on jotakin muuta vielä sanottavaa, niin laita mailia ettei tämä topicci mene meidänväliseksi keskusteluksi. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... | |
![]() 22.01.2005 15:24:18 | |
Niin, sinun harmiksi tämä "taso" ei liity mitenkään musiikkiin, mutta jos olet niin onnessasi että . Kiitos Pasi, juuri näitä juttujasi tarkoitan. Jos olet nämä pilke silmäkulmassa kirjoittanut, niin lisää niihin lauseisiisi edes hieman tarkoitusta. Tyhmyyttään ei tarvitse koko ajan korostaa. Et vai? Asetu selkä seinää kohti noin metsin etäisyydelle seinästä ja seiso siinä puoli tuntia. Katso sitten taaksesi jos seinän ja selkäsi väliin on ilmestynyt ketään. Jos siellä seisoo joku niin voit olla onnellinen että olet vasta toiseksi tyhmin ihminen. Jos puolestaan siellä ei seiso ketään, niin tilanne on kannaltasi pahin mahdollinen ja sinun tulee vain seisoa...ja odottaa. Olin kaukaa viisas, printtasin sivuiltasi löytyvän kuvan ja löin sen seinään. Asetuin tosiaan "metsin" päähän seinästä ja kas kummaa, puolen tunnin päästä katsoin taakseni. Sinä hymyilit seinältä tyytyväisen näköisenä. Olihan se hieman epäreilua pistää printattu kuvasi seinälle, mutta toisaalta olisi tuo testi sinun ohjeillasikin ollut epäreilu, sillä ethän sinä olisi tiennyt missä minä olin sitä testiä tekemässä. Epäilemättä optimitilanteessa olisit siinä takanani ollut puolen tunnin jälkeen. Oletkos koskaan lukenut noita mun "älyä pursuavia juttuja" tarkemmin? Moni niistä on tehty kokonaan tai osittain pilke silmäkulmassa ja jotkut tampiot ottaa ne kuoleman vakavasti. Sitten on nämä topicit joissa on kyse soitostani ja nimeonomaan KYSYTÄÄN saavutuksistani ja kun erehdyn vastaamaan, väitetään että kehun itseäni...hei, minähän vain vastasin KYSYMYKSEEN! Se että on saavuttanut musiikissa normaalia suurempaa arvostusta kuin tavalliset pulliaiset jotka pyörivät kaveripiireissään ei tarkoita sitä että minun pitäisi kertoa ne vähiten vaikuttavimmat seikat. Milloin olet esim. kuullut urheilijan kertovan saavutuksistaan tyyliin "vuonna -98 olin keihäänheitossa sijalla 456" sen sijaan että "vuonna 97 ja 99 olin keihäänheiton suomenmestari"? Kateus on tämän maan ongelma ja varsinkin musiikissa se tulee esiin. Jos sinulla on jotakin muuta vielä sanottavaa, niin laita mailia ettei tämä topicci mene meidänväliseksi keskusteluksi. Pidä Pasi tunkkis. Jokuhan sen jo osuvasti jäsenkuvaukseesi ilmaisi: "tyhmyyttä vastaan ei voi taistella." Nimen selvennys | |
![]() 22.01.2005 17:23:48 (muokattu 22.01.2005 19:46:12) | |
Kiitos Pasi, juuri näitä juttujasi tarkoitan. Jos olet nämä pilke silmäkulmassa kirjoittanut, niin lisää niihin lauseisiisi edes hieman tarkoitusta. Tyhmyyttään ei tarvitse koko ajan korostaa. Niissä on tarkoitusta jos viitsii lukea. En sano olevani nero, mutta "tyhmyyteni" on vain pääsi omaa tuotetta koska et ymmärrä realismia ja hyväksy sitä. Olin kaukaa viisas, printtasin sivuiltasi löytyvän kuvan ja löin sen seinään. Asetuin tosiaan "metsin" päähän seinästä ja kas kummaa, puolen tunnin päästä katsoin taakseni. Sinä hymyilit seinältä tyytyväisen näköisenä. Olihan se hieman epäreilua pistää printattu kuvasi seinälle, mutta toisaalta olisi tuo testi sinun ohjeillasikin ollut epäreilu, sillä ethän sinä olisi tiennyt missä minä olin sitä testiä tekemässä. Epäilemättä optimitilanteessa olisit siinä takanani ollut puolen tunnin jälkeen. Viisaus on TOSIAANKIN kaukana jos pitää ITSEÄÄN huijata laittamalla kuvani seinään. HAAHAHHAAAHAAAAA! Ainoa joka takanasi tulee olemaan on vain oma varjosi! Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... | |
![]() 22.01.2005 17:24:44 | |
Kaikkein eniten on tainnut mieltä lämmittää, kun musaope kehui tekemääni kitarasooloa Tears in heaveniin. Edellisellä tunnilla maikka oli opettanut minulle bluesskaalan, ja pähkäilin soolon kanssa tunteja. Oli sydän haljeta ylpeydestä kun melkein paska jäykkänä jännityksestä soitin sooloni biisin ja ope kehui vuolain sanoin. Vitsi, tuli oikein hyvä mieli tuosta vaikka tapahtuneesta onkin aikaa kuutisen vuotta. :) Yhtäällä suree kuningatar, toisaalla kuningas vaimoton on. | |
![]() 22.01.2005 21:18:22 (muokattu 22.01.2005 21:18:52) | |
"Se sun soolo oli IHANA!111" - Eräs pissis "Vittu se sun soolo oli ihan perseestä" - Rumpali. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? | |
![]() 22.01.2005 21:23:00 | |
"Jätkä soittaa ku Ynkkä" -Yks kaveri(wannabe-kitaristi, ynkkäfani), kun soittelin musaluokassa ihan päin vittuu... Pastilli? | |
![]() 22.01.2005 23:35:05 | |
"ekkö sää osaa mitää kivaa?" - Mummo. Funkyshiva | |
![]() 26.01.2005 22:35:16 | |
No onhan näitä: "Miten sä pystyt tohon?" -tytöt riparilla jammaillessani "Kuunteliks sä levyltä vai soitiks sä?" -porukat soittaessani muistaakseni Metallicaa tai CMX:ää "On se kyllä veikko!" -kaveri joka ei missään tilanteessa kehu ketään päin naamaa | |
![]() 26.01.2005 22:37:33 (muokattu 26.01.2005 22:38:29) | |
Ai niin, vielä tämä: "Sehän kuulosti ihan... (pitkä hiljaisuus) ...oikealta." -muutamat mummot soitettuani Master of Puppetsia perkeleellisellä volyymilla ...ja tietysti ne lukemattomat tytöiltä saadut IHANA!-kommentit. | |
![]() 05.02.2005 13:07:15 | |
Se on niin että ne jotka eivät soita kitaraa kehuvat soittoa. Mutta sitten ne jotka tietävät kitaran soittamisesta jotain voivat todeta että en minä osaa oikeasti soittaa "I've gone where the hand of man has never set foot." | |
![]() 05.02.2005 13:40:37 | |
Kehuttu lähinnä improvisointikyvystä ja ennakkoluulottomista soolo- sekä komppiratkaisuista. Niin ja soundiakin on joku kehunut ihan hyväksi, vaikka sitä en itse kyllä ikinä myönnä. Paskalta sitä kuulostetaan ja tullaan aina kuulostamaan. Haukuttu, no soundista ainakin. Viimeisin livetallenne ainakin on kitarasoundeilta aika orpo, mutta eipä ollut omat kamat. Niin. Lisäksi haukuttu itsepäiseksi, en kuulema suostu ikinä opettelemaan toisten käskystä mitään, itse pitää korvakuulolta oppia jos on oppiakseen. Ihan tosi, luin netistäkin. | |
![]() 05.02.2005 14:28:09 | |
Se on niin että ne jotka eivät soita kitaraa kehuvat soittoa. Mutta sitten ne jotka tietävät kitaran soittamisesta jotain voivat todeta että en minä osaa oikeasti soittaa Täyttä asiaa. Jos osaat soittaa Lake Bodomin alkuriffin olet aikasi väärinymmärretty guru-virtuuosi jota kaikki teinixhevarit kumartavat. Todellisuudessa olevat vain tavallinen kaduntallaaja. Dimebag Darrell in memoriam.
"I shake my fists at skies above, Mad at God! Pastilli? | |
![]() 10.02.2005 13:43:38 | |
Lähinnä positiivista palautetta, aika ylistävääkin (nimenomaan niiltä jotka itse eivät soita, mutta eipä se mittää:). Ei muistaakseni koskaan oo kukaan ainakaan pahemmin haukkunut. Ois kyllä mukava sitä rakentavaakin kritiikkiä saada, sitä tarttis kieltämättä enemmän. oksettaa. | |
![]() 22.02.2005 15:52:37 (muokattu 22.02.2005 15:55:38) | |
Paras kuulemani oli että olen "kitaran kanssa kuin Picasso pensselinsä" ja sit on aika yleinen "jätkä on kone" "if you got the money honey we got your disease" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)