Aihe: Turha kitarasoolo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Feggy
31.12.2004 13:21:13

Tässä muuten hauska lista:

http://www.pitchforkmedia.com/top/solos/
Less is more.
saha
31.12.2004 13:44:07 (muokattu 31.12.2004 13:44:24)
Minusta Yngwien soolot on hienoja. Jos ne turhauttavat niin ei kannata kuunnella. Kuka kuuntelee sellaista musiikkia, joka turhauttaa?
Ynkällä tosin ehkä on vähän niin päin, että kappale on rakennettu sooloa varten eikä soolo kappaletta varten kuten yleensä, mutta se on vain musiikillinen ratkaisu muiden joukossa, kuten sekin ettei sooloa ole ollenkaan.

Minähän palvon ynkkää! Äijähän on mun avattaressakin. Sanoin "ajoittain turhauttavia".
Sarvesta härkää, sahalla puuta.
Eemil
31.12.2004 15:31:03
HIMin kaikki soolot.
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Krice
31.12.2004 17:34:57

Sitten on myös ihmisiä, joiden mielestä Kirk Hammettin paikkaa Metallicassa voidaan perustella järkevästi vain sillä teorialla, että ko. yhtyeessä on pakko olla myös yksi HUONO muusikko.

Ihmisillä näyttää olevan kaikenlaisia tyhmiä päähänpistoja. Tuntuu hullulta, että joku kuuntelisi vain yhtyeen tietyn jäsenen soittamaa musiikkia, ja jopa kelaisi muiden osuuksia ohi. Metallican tapauksessa se on vielä omituisempaa, sillä koko yhtye on ihan HUONO ja nimenomaan sen vuoksi siitä on tullut suosittu heviyhtye. Lars on surkea rumpali, Hetfield ei osaa laulaa tippaakaan vaikka kitara pysyykin ihan hyvin kädessä, mutta se musiikki.. ilman mitään sielua olevaa junttihevisahausta.
saha
31.12.2004 18:50:23
Ihmisillä näyttää olevan kaikenlaisia tyhmiä päähänpistoja. Tuntuu hullulta, että joku kuuntelisi vain yhtyeen tietyn jäsenen soittamaa musiikkia, ja jopa kelaisi muiden osuuksia ohi. Metallican tapauksessa se on vielä omituisempaa, sillä koko yhtye on ihan HUONO ja nimenomaan sen vuoksi siitä on tullut suosittu heviyhtye. Lars on surkea rumpali, Hetfield ei osaa laulaa tippaakaan vaikka kitara pysyykin ihan hyvin kädessä, mutta se musiikki.. ilman mitään sielua olevaa junttihevisahausta.

Ihmisillä näyttää olevan kaikenlaisia tyhmiä päähänpistoja.
JoKKe_
31.12.2004 19:20:57
Kyllä levyillä ne soolot ainakin minulle ovat aivan riittävän vireisiä. Muutenkin ihan mukavia, suht omalaatuisia ja yllättävänkin mieleenpainuvia juttuja. Olen havainnut että Hammett on harvoja kitaristeja, jonka soolot kuulostavat myös kitaransoitosta mitään ymmärtämättömille meneviltä ja toimivilta (esim. Enter Sandman, Unforgiven ja Master Of Puppets). Sen myönnän että livenä ko. herralla tulee jonkin verran mokailuita, mutta levyn biiseissä on helvetin monesti todella meneviä ja toimivia sooloja, vaikkei tekniikka olekaan maailman paras.

Mun on kyllä pakko yhtyä tähän. Hammet ei kyllä ole mikää n maailman paras tekniikaaltaan, mutta kyllä se hienoja sooloja osaa tehdä.
Tosin kyllä kirkalta huonojakin sooloja löytyy, mutta taas pitää ajatella kokonaisuutta. Minä ainakin enemmän arvostan hammetin kuin esim slashin sooloja.

Pitää vielä muistuttaa, että 5 vuotta soittaneen kitaristin korvaan soolo kuulostaa erilaiselta kuin kitaraa soittamattoman kannalta.
saha
31.12.2004 19:24:44
Sanokaahan minulle, mistä helvetistä te revitte nuo käsitykset itse kunkin kitaristin tekniikasta?
BeeKoo
31.12.2004 19:42:44 (muokattu 31.12.2004 19:43:24)
Tuntuu hullulta, että joku kuuntelisi vain yhtyeen tietyn jäsenen soittamaa musiikkia, ja jopa kelaisi muiden osuuksia ohi. Metallican tapauksessa se on vielä omituisempaa, sillä koko yhtye on ihan HUONO ja nimenomaan sen vuoksi siitä on tullut suosittu heviyhtye. Lars on surkea rumpali, Hetfield ei osaa laulaa tippaakaan vaikka kitara pysyykin ihan hyvin kädessä, mutta se musiikki.. ilman mitään sielua olevaa junttihevisahausta.

Okei. Miltä se tuntuu, kun mamma pyyhkii aamupaskan jälkeen sitä päätä, mistä normaalisti piti tulla sitä asiapuhetta? Tai no, ehkä sulla on vain vuoden vaihtuessa jäänyt paukku päälle. Oekee pesijaalipaukkupisto. Yritähän maanantaiksi selvitä sieltä pussista ulos. Saattaa olla kyllä hommaa siinä.
Henkka Hevimies
20.03.2005 17:23:00 (muokattu 12.12.2005 16:45:27)
Horna-Black Metal Sodomy...
Suomi Finland Perkele!
Kassu
20.03.2005 17:37:58
Black Label Society - Fear.

Tämä ei ole läheskään niin turha kuin vaikka Just Killing Time-biisin soolo. Noissa rauhallisemmissa biisissä Zakk olisi voinut enemmän ottaa mukaan Book of Shadows-tatsia, esim. Way Beyond Emptyn soolo on aivan mahtava.
enema
20.03.2005 22:32:35
Joku Himin Right Here In My Arms. Ihan kun paskalla kävis.

Hahaa! Vuoden paras vertauskuva.
Aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä!
pliksu
21.03.2005 09:03:16
Tässä muuten hauska lista:

http://www.pitchforkmedia.com/top/solos/

Free Birdin soolo toisiks huonoin? Huh huh. Yksi komeimmista se on.
I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))>
J_Mikkonen
21.03.2005 09:14:20 (muokattu 21.03.2005 09:15:46)
Black Label Society-In this river

Soolo ei yhtään sovi rauhalliseen pianotaustaan. Lähtee hyvin mutta skippaan aina biisin kun Wylde pääsee kunnolla vauhtiin.

edit:typo
Käynks mä täällä usein?
Keppi
21.03.2005 09:15:07 (muokattu 21.03.2005 09:15:44)
Kun kerran järjestetään näitä...Älä osta mitään -päiviä ja mitä niitä nyt on...älä aja autolla -päiviä?!? Ni mun mielestä pitäis joskus tännekkin järjestää Älä hauku Hammettia -päivä?!
Sen asian on nyt niin monen ihmisen kirjoittamana täältä saanut lukea, että pikkuhiljaa rupee uskomaan. Totuus on kuiteski se, ett vaikka joka ikinen luettelis sata kohtaa, mikä Hammetin soitossa ei miellytä, niin se ei tule vaikuttamaan siihen seikkaan, ett Metallica on monen mielestä maailman kovin bändi ja Hammett maailman kovin kitaristi. Mitä hiton väliä sillä on?! Metallica ja Hammett on vaikuttaneet paljon myös siihen, ett moni on yleensä aloittanut soittamisen tai perustanut bändin.
No joo...musta vaan on ruvennut tuntumaan, ett päivä päivältä kitaristit alkaa oleen entistä ryppyotsaisempaa porukkaan. Jotenkin on hävinnyt se tekijä, ett musiikista nautitaan ja keikalle mennään sen takia, ett siellä on hyvä meininki...ja musa vie mennessään. Nyt lasketaan vaan virheitä ja "epäkohtia".
Megadethin ex-jäsen Nick Menza sanoi jossain haastattelussa osuvasti, että New York on mesta missä he kaikkein viimeiseksi haluavat soittaa, koska siellä kaikki heidän keikalleen tulevat ihmiset soittavat jossain bändissä ja tulevat keikalle vaan seisomaan tyynenä kädet ristissä ja miettivät, että he itsekkin pystyisevät tekemään tuon saman.
...no ei vaineskaan;)
Jazz-3
21.03.2005 09:49:49
Pink Floydin Comfortably Numbin ensimmäinen soolo on minusta todella tylsä ja mitäänsanomaton, venyttää turhaan jo muutenkin pitkää kappaletta ja jää jälkimmäisen soolon varjoon.

Mutta yksi kaikkien aikojen surkeimmista ja epäsopivimmista sooloista jonka olen kuullut löytyy Overkill:in Black Sabbath coverista Changes. Aivan uskomatonta schaissea. Miten tuo on voinut päästä tuotannosta läpi? Tyylitaju hoi..
McNulty
21.03.2005 09:50:14
Tilulilutukset ja nimen omaan sooiloiksi tehdyt soolot eli biisintäyte-egotrippalut, mitkä ei asetu biisiin vaan lyövät yli.

kompittelen...

ärsyttää juurikin sellainen teennäinen pashee jolla ei ole biisiin yhteyttä ja se on vaan päälle liimattu "technical guru"-skeidaa. Ei pidä ymmärtää että kaikki guruilu olisi kuraa, vaan valikoidusti osa toimii. Sitten tietysti nuo trippailut on asia erikseen... esim hippilevyillä on sopiva fiilistelyä ja trippailua :) Egoa ei tosin tartte pönkittää.
salva
21.03.2005 14:42:47
Kyllähän ne Metallican soolot on aika surkeita, mutta muutamia hyviäkin niiltä löytyy.

Ja teille Hammetin mollaajille, että eikös se Hetfield soita ne soolot levyillä? Tosin en ole varma, mutta niin olen kuullut. Tosin keikalla ei ne Hammetin sooloilut toimi ollenkaan.
When the Sun goes down, music turns up.
toxic
21.03.2005 14:57:52
Kyllähän ne Metallican soolot on aika surkeita, mutta muutamia hyviäkin niiltä löytyy.

Ja teille Hammetin mollaajille, että eikös se Hetfield soita ne soolot levyillä? Tosin en ole varma, mutta niin olen kuullut. Tosin keikalla ei ne Hammetin sooloilut toimi ollenkaan.

Hohhoh.. :)

Mitä helevettiä cold shotin soolo teki tuossa listassa? :)
captain kirk
21.03.2005 16:36:18

En ymmärrä miten sä voit noin vaan tuomita bändin huonoksi.
Tuskinpa Metallica olisi myynyt yli 100 miljoonaa levyä
jos sen musiikki olisi huonoa.

Ja mitä kirkin soolihin tulee niin mää ainakin pidän niistä tosi paljon. Sehän siinä kyrsii kun uudella levyllä ei paljon sooloja näy.

Ja topiciin palaan snomalla että jos kuuntelen piisin niin kuuntele sen kans kokonaan ja pelkän huonon soolon takia ei koko kipaletta voi huonoksi sanoa
Distortion
21.03.2005 16:45:48
Monet Metallican biisit varsinkin Justice For All-levyllä sisältävät ylipitkiä sooloja.
Ensimmäisenä mieleen nousee nimibiisi ja Onen soolot loppua kohden.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)